Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Poprawa osiągów silnika Audi 1,8T AEB bez konieczności zmian w oprogramowaniu M3.8.2
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
scq
Witam wszystkich posiadam Audi A4 b5 1,8t AEB z najstarszym sterownikiem M3.8.2 na 5 kostek.
Chciałbym poprawić swój silnik pod kątem wydajności bez konieczności zamian w sterowniku-ponieważ modyfikacji mojego sterownika mało kto się podejmie.
Najbardziej zależało by mi na poprawie momentu obrotowego w dolnym zakresie. Samochód będzie użytkowany dla przyjemności na codzień więc najbardziej zależy mi na poprawie momentu obrotowego w dolnym zakresie.
Ostatnio musiałem wymienić kolektor wydechowy bo był pęknięty.
Wymieniłem go na seryjny, ale wykonałem porting pod uszczelki+polerka.
Przy tej okazji wymieniłem też turbo w oryginalnym K03-005 żeliwo był pęknięte- wstawiłem zdrowe Turbo od BEX-a. Przy okazji zrobiłem porting cześci gorącej pod uszczelki + wypolerowałem wylot z części zimnej.
Niestety turbo wstaje trochę później niż seryjne znamionowe ciśnienie 0,6b uzyskuje przy ok. 2100 obr/min. Turbo wyregulowałem na otwarcie WG 2mm przy 0,37b.

Niektórzy wstawiają też zawór N75 z końcówką J” „ w celu podniesienia ciśnienia doładowania o ok. 0,2b. Czy taki sam efekt mogę uzyskać ustawiając WG na wyższe ciśnienie?
Czy podwyższanie ciśnienia otwarcia WG jest szkodliwe dla silnika ze sterownikiem M3.8.2 ?
Bardzo prosiłbym o podpowiedzi co można zrobić w moim silniku bez konieczności zmian oprogramowania dla poprawy jego osiągów głównie elastyczności.

Pozdrawiam
duct tape
Rzeźba w kale. Sens dłubania mechanicznego gdy mamy auto seryjnie uturbione żaden. O ile mnie pamięć nie myli to 3.8.3 dało się już flashować, może ktoś Ci go przeszczepi. Jeśli nie to jednak szukaj tunera który ogarnie ster na stole i zrobi porządny program. Raz a dobrze. Wtedy masz szansę poczuć różnicę w osiągach.
prekursor
Można wrzucić sterownik od AJL. Najtańszy przyrost.
marszall
Ajl jest na 2 kostki. Ale prosze mi nie mowic ze me 3.8.3 nia da sie tuningowac bo nawet stare ke-motronic na mechanicznym wtrysku szlo przeprogramowac.
Jak chodzi o moment to najbardziej dp i wydech go raczej uwolni
prekursor
CYTAT(marszall @ Fri, 02 Nov 2018 - 12:04) *
Ajl jest na 2 kostki. Ale prosze mi nie mowic ze me 3.8.3 nia da sie tuningowac bo nawet stare ke-motronic na mechanicznym wtrysku szlo przeprogramowac.
Jak chodzi o moment to najbardziej dp i wydech go raczej uwolni

Mój błąd. Czytałem, że można wrzucić mapę od AJL która posiada podwyższone ciśnienie doładowania względem AEB. I ze 150 AEB robi sie 180 AJL.
A skoro piszecie o downpipe i wydechu to co w obecnych czasach można włożyć p&p zamiast oryginalnego turbo? Czy może jeszcze taniej i prościej będzie użyć CNC?
Mis
Skąd jesteś?
Najtaniej-najlepiej będzie zrobić sam soft, a jeśli się upierasz to zeswapuj tam 1.8 ADRa i dłub wolnossaka. wink.gif
scq
Dziękuję za podpowiedzi

Mam już wstawiony DP. Czy dla polepszenia dołu można wstawić jakiś seryjny wydech z nowszego auta serii 1,8/2.0?
Czy jeśli podniosę ciśnienie doładowania do 0,8b regulując WG będzie to miało jakieś negatywne skutki?
Jestem z północy, do Rzeszowa mam dobre 600!

Pozdrawiam
Mis
Podkręcając ciśnienie na WG ecu będzie się buntować i zbijać na siłę za pomocą N75, aż dojdzie do granicy tolerancji i wyrzuci błąd albo odetnie paliwo.
Na północy zapytaj u MK2 VRT na przykład.
scq
Podobno przy zmianie zaworu N75 z końcówką "J" ciśnienie jest podbijane o 0,2 bar a stary Motronic 3.8.2 nie wyrzuca żadnych błędów bo nie ma czujnika MAP.
Czy podkręcając WG nie wyjdzie na to samo?
Dziękuję za namiary i pozdrawiam
marszall
Malo wiesz. Ster nawet z AEB odetnie Ci paliwo bo po przeplywie stwierdzi ze za duzo turbo pompuje i nke potrzeba do tego zadnego MAP'a. Nie kombinuj tylko zrob softa. Oczywiscie Dp i fmic tylko pomoga ale same nkc nke zalatwia
Mis
Ten overboost po założeniu N75 J albo podkręceniu gruszki wg to tylko będzie przy wstawaniu i przy zmianie biegu/dodaniu nagłym gazu, poza tym ecu zbije nadmiar.
Jak masz wszędzie daleko, a tam gdzie mieszkasz nikt nie chce tego dotknąć to kup drugie ecu za 50zł i wyślij je komuś ogarniętego na jakiś typowy stage1/stage2 z usuniętym immo. Zapniesz, odpalisz, odjedziesz, zlogujesz.
scq
MIS dziękuję za fajny pomysł z zapasowym ECU.
Temat modyfikacji sterownika silnika pewnie będę kiedyś podejmował ale na razie nie planuje tego robić. Wiem że softem można zrobić bardzo dużo, ale nie wszystko. Aktualnie jestem na etapie przywracania seryjnej sprawności motoru. Na pewno zajrzę do głowicy, wydech też można by przy okazji wstawić sensowniejszy najlepiej jak by się udało zaadoptować seryjny od nowszego Audi o większym przelocie o ile jest taka szansa. W tej chili mam możliwość wprowadzania zmian mechanicznych, po zmianach w sterowaniu będzie już musztarda after lunch.
I właśnie zmiany mechaniczne pozytywnie wpływające na elastyczność silnik najbardziej mnie interesują

Pozdrawiam wszystkich
Leo
Jakiekolwiek zmiany mechaniczne byś nie zrobił, na seryjnym kompie skończy się tak, że albo wywali overboost i limp mode, albo komp się dostosuje do seryjnej mocy.
Nie rozumiem Twojego toku myślenia, ale może jestem za głupi.
toffic
Jak ma być dobry dół to przestaw wałki, licz się z tym, ze góra wtedy ucieknie
scq
Dziękuję Tofficu za informację. Czy mógłbyś podać więcej szczegółów?
Czy będzie niezbędne regulowane koło rorządu?
Wałki od ADR raczej nie pomogą w elastyczności?

Pozdrawiam
matteusz
Chcesz robić detuning? Serio?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.