Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Alusil + nowe tłoki.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
olozwirski
Mam zamiar wymienić tłoki + pierścienie na nowe w bloku z alusilem. Stan gładzi idealny, czy potrzeba robić jakieś zabiegi typu np honowanie?
berkut
Ciekawy temat.

Spotkalem sie z filcem i pasta diamentowa. Widzialem obrobke chemiczna. Trzecia szkola to dokladnie wyczyscic i zlozyc jak jest.

W kolejnosci - czytalem - czytalem - widzialem.
GrzesiekK.
Pogadaj z Dziakami, obrabiają alusil.
Skiba
Do alusilu, diamentowe honowniki i kilka etapów poźniej docieraki filcowe albo borazonowe honowniki


nomaster
Kiedyś też szukałem i z tego co się dowiedziałem jeśli po pomiarach wszystko jest ok to nic się nie robi bo alusil ma strukturę podobną do papieru i nie ma na nim honowania bo nie jest potrzebne. U siebie złożyłem na nowych pierścieniach i chodzi ok.
Skiba
Czyli po wytaczaniu tulei na wymiar od razu chropowatość się zgadza? Strukturr Plateau też samo uzyskuje?
Daj źródło, to może być ciekawe
SONIC
aluminiowe tłoki nie lubią nikasilu ( i to bardzo ) trzeba tulejowac …
soltyk
Tu jest pytanie o alusil.
To jakie tłoki były w starych m52 jak nie aluminiowe?
SONIC
zakręciłem się - przepraszam nikasil ,alusil szybciej pisze niż mysle biggrin.gif
MadeInPoland
Ciekaw temat. Też się zastanawiam skąd te modlitwy nad Alusilem skoro to się rysuje zwykłym papierem ściernym i zwykła ręczna honownica honuje jak zwykłe żeliwne tuleje. Może ktoś to rozjaśni?
Skiba
MiP a mierzyłeś coś? czy tylko wizualnie był porysowany ?
Może i aluminium przerysowałeś ale żeby kryształki krzemu odpowiednio obrobić to już nie.

Sunnen ma sporo broszur informacyjnych na ten temat.
Tutaj również http://www.w124performance.com/docs/genera...onditioning.pdf

Nie jest to taki sam proces jak przehonowanie żeliwnej tulei ktora często na 2 osełki można obrobić.
nomaster
CYTAT(Skiba @ Wed, 24 Oct 2018 - 20:54) *
Czyli po wytaczaniu tulei na wymiar od razu chropowatość się zgadza? Strukturr Plateau też samo uzyskuje?
Daj źródło, to może być ciekawe

A czy napisałem, że po obróbce nic się nie robi? Napisałem, że nie honuje się pod nowe pierścienie jeśli cylindry nie przekraczają granicy zużycia.
zjawax
U mnie w blok z Alusil wstawilem tuleje zeliwne smile.gif
Maxim555
CYTAT(soltyk @ Wed, 24 Oct 2018 - 23:11) *
To jakie tłoki były w starych m52 jak nie aluminiowe?

Do alusilu tłoki powlekało się żelazem i cyną.

Pamięta ktoś która z powłok nie lubiła siarki w paliwie, alusil, czy nikasil?
Lincoln e30ix
Nikasil nie lubi siarki.
Alusil to nie jest powloka jak Nikasil.

CYTAT(zjawax @ Sat, 03 Nov 2018 - 13:25) *
U mnie w blok z Alusil wstawilem tuleje zeliwne smile.gif


I dobrze się sprawdza???
zjawax
Jak narazie po 3000 km jest wszystko ok. Pojezdzimy, zobaczymy.
simon.pg
Bedzie dobrze bo też takie modernizacje robiłem. Kwestia poprawności wykonania tulejowania. Po zmianie tulei na żeliwo należy zmienić także pierścienie na takie które współpracują z założenia z tym materiałem i już.
zjawax
Masz racje. Sporo sie dowiadywalem o tym zabiegu i zdecydowalem sie jednak na oryginalne pierscienie MAHLE. Oprocz tulejowania, wszystko robilem samemu. Zrobilem okolo miliona zdjec i kilka filmow z remontu biggrin.gif

Chycu
Ktoś powie jak wygląda możliwość zatulejowania alu bloku pokrytego fabrycznie nikasilem - m52? Jaki przybliżony ewentualnie koszt?
BeeMiX
CYTAT(Chycu @ Thu, 08 Nov 2018 - 22:00) *
Ktoś powie jak wygląda możliwość zatulejowania alu bloku pokrytego fabrycznie nikasilem - m52? Jaki przybliżony ewentualnie koszt?


Dzwoń do Dziaka
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.