olozwirski
Tue, 23 Oct 2018 - 18:54
Mam zamiar wymienić tłoki + pierścienie na nowe w bloku z alusilem. Stan gładzi idealny, czy potrzeba robić jakieś zabiegi typu np honowanie?
berkut
Tue, 23 Oct 2018 - 20:25
Ciekawy temat.
Spotkalem sie z filcem i pasta diamentowa. Widzialem obrobke chemiczna. Trzecia szkola to dokladnie wyczyscic i zlozyc jak jest.
W kolejnosci - czytalem - czytalem - widzialem.
GrzesiekK.
Tue, 23 Oct 2018 - 21:00
Pogadaj z Dziakami, obrabiają alusil.
Skiba
Tue, 23 Oct 2018 - 22:26
Do alusilu, diamentowe honowniki i kilka etapów poźniej docieraki filcowe albo borazonowe honowniki
nomaster
Wed, 24 Oct 2018 - 20:36
Kiedyś też szukałem i z tego co się dowiedziałem jeśli po pomiarach wszystko jest ok to nic się nie robi bo alusil ma strukturę podobną do papieru i nie ma na nim honowania bo nie jest potrzebne. U siebie złożyłem na nowych pierścieniach i chodzi ok.
Skiba
Wed, 24 Oct 2018 - 20:54
Czyli po wytaczaniu tulei na wymiar od razu chropowatość się zgadza? Strukturr Plateau też samo uzyskuje?
Daj źródło, to może być ciekawe
SONIC
Wed, 24 Oct 2018 - 22:37
aluminiowe tłoki nie lubią nikasilu ( i to bardzo ) trzeba tulejowac …
soltyk
Wed, 24 Oct 2018 - 23:11
Tu jest pytanie o alusil.
To jakie tłoki były w starych m52 jak nie aluminiowe?
SONIC
Wed, 24 Oct 2018 - 23:17
zakręciłem się - przepraszam nikasil ,alusil szybciej pisze niż mysle
MadeInPoland
Thu, 25 Oct 2018 - 08:35
Ciekaw temat. Też się zastanawiam skąd te modlitwy nad Alusilem skoro to się rysuje zwykłym papierem ściernym i zwykła ręczna honownica honuje jak zwykłe żeliwne tuleje. Może ktoś to rozjaśni?
Skiba
Thu, 25 Oct 2018 - 10:41
MiP a mierzyłeś coś? czy tylko wizualnie był porysowany ?
Może i aluminium przerysowałeś ale żeby kryształki krzemu odpowiednio obrobić to już nie.
Sunnen ma sporo broszur informacyjnych na ten temat.
Tutaj również
http://www.w124performance.com/docs/genera...onditioning.pdf Nie jest to taki sam proces jak przehonowanie żeliwnej tulei ktora często na 2 osełki można obrobić.
nomaster
Thu, 25 Oct 2018 - 16:09
CYTAT(Skiba @ Wed, 24 Oct 2018 - 20:54)
Czyli po wytaczaniu tulei na wymiar od razu chropowatość się zgadza? Strukturr Plateau też samo uzyskuje?
Daj źródło, to może być ciekawe
A czy napisałem, że po obróbce nic się nie robi? Napisałem, że nie honuje się pod nowe pierścienie jeśli cylindry nie przekraczają granicy zużycia.
zjawax
Sat, 03 Nov 2018 - 13:25
U mnie w blok z Alusil wstawilem tuleje zeliwne
Maxim555
Sat, 03 Nov 2018 - 17:38
CYTAT(soltyk @ Wed, 24 Oct 2018 - 23:11)
To jakie tłoki były w starych m52 jak nie aluminiowe?
Do alusilu tłoki powlekało się żelazem i cyną.
Pamięta ktoś która z powłok nie lubiła siarki w paliwie, alusil, czy nikasil?
Lincoln e30ix
Sat, 03 Nov 2018 - 18:04
Nikasil nie lubi siarki.
Alusil to nie jest powloka jak Nikasil.
CYTAT(zjawax @ Sat, 03 Nov 2018 - 13:25)
U mnie w blok z Alusil wstawilem tuleje zeliwne
I dobrze się sprawdza???
zjawax
Sat, 03 Nov 2018 - 18:30
Jak narazie po 3000 km jest wszystko ok. Pojezdzimy, zobaczymy.
simon.pg
Sat, 03 Nov 2018 - 20:08
Bedzie dobrze bo też takie modernizacje robiłem. Kwestia poprawności wykonania tulejowania. Po zmianie tulei na żeliwo należy zmienić także pierścienie na takie które współpracują z założenia z tym materiałem i już.
zjawax
Sun, 04 Nov 2018 - 09:26
Masz racje. Sporo sie dowiadywalem o tym zabiegu i zdecydowalem sie jednak na oryginalne pierscienie MAHLE. Oprocz tulejowania, wszystko robilem samemu. Zrobilem okolo miliona zdjec i kilka filmow z remontu
Chycu
Thu, 08 Nov 2018 - 22:00
Ktoś powie jak wygląda możliwość zatulejowania alu bloku pokrytego fabrycznie nikasilem - m52? Jaki przybliżony ewentualnie koszt?
BeeMiX
Fri, 09 Nov 2018 - 00:41
CYTAT(Chycu @ Thu, 08 Nov 2018 - 22:00)
Ktoś powie jak wygląda możliwość zatulejowania alu bloku pokrytego fabrycznie nikasilem - m52? Jaki przybliżony ewentualnie koszt?
Dzwoń do Dziaka
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.