Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Soft w Renault 2.0dci kto ogarnie....
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
dkosowa1
Witam

Pacjent... Renault Trafic 2.0dci 115KM 2012rok z DPF euro5, silnik M9r630.
Chce zrobic soft w tym aucie, w aucie jest zrobiony wiekszy cooler, chciałem jeszcze wrzucić tam jakąś hybrydę spreżarki co by uzyskac lepszą górę na latanie po trasach ale nikt nie chce się podjąć zrobienia softu do tego....
O ile serie mogą zrobić mi zmodyfikować dwie dobrze znane firmy(bo wiekszosc innych odmawia roboty tego auta) to totalnie nikt nie che się podjąć tego po modzie sprężarki..
Ja wiem ze to nie VW group ale czy te silniki to aż takie wynalazki?
Może ktoś ma jakieś sprawdzone miejsce na taką robotę? bo trochę mi ręce opadają...

bedę wdzięczny za jakieś sugestie..
G-CSheko
...nie widzę przeciwwskazań absolutnie smile.gif
fzhut
Tam jest już EDC17C42 czy tam C11 prawda ? Kojarzę, że Bartek z B-R Tune się dużo z 2.0 dCikami bawił, może do niego napisz ? Ja osobiście robiłem tylko zwykłe stage1, aczkolwiek z damosem czemu nie. Masz wiedzę na temat wydatku układu wtryskowego, bo totalnie nie pamiętam jak w tym silniku się prezentuje ?
dkosowa1
Dziekuję za odpowiedzi
GC-Sheko... totalnie o Was nie pomyslalem... a srednio co 3,4tygodnie przelatuje obok Was.. odezwe się w przyszlym tygodniu.

Fzhut: tak, jest tam EDC17C42, co do wydatku układu wtryskowego to nie mam za bardzo pojecia, sa tam wtryski bosch 0445110375 ktore wedlug google wystepuja tez w 2.3dci 100/125/150KM

Do tej pory probwała mi to ogarnac jedna firma ktora robi sporo innych aut ale nic z tego, wychodzi na to ze w tym sofcie jest jeszcze gdzies jakis ogranicznik momentu bo powyzej 3tys obr auto przestaje jechac (obciazenie spada z 99% do +/- 80%)
G-CSheko
na serii robi to 155KM 370Nm
wtrysków starczy do 170KM (według mijej wiedzy, cą takie same jak w 90-cio konnym)
dobre turbo, wstające jak należy (bo w dostawczaku nie możesz czekać do 2800 żeby jechało) i powinno pyknąć
rex
Brat ma w trafficu 2.0dci 90km program na 150 i jakos chyba 370 niuta. Samochód jest nie do poznania. Zakładam, że ta 115tka nie jest tak zamulona aż ale w 90tce skręcenie na dużym skrzyżowaniu na 3 biegu jest pratkycznie niemożliwe biggrin.gif Spalanie jest niewiele większe a i prędkości autostradowe są osiągalne w przeciwieństwie do serii. Sprzęgło zaczęło poślizgiwać ale zrobione tak z 30tys i nie postępuje.
fzhut
Ja właśnie z tej 90tki robiłem 140/350 (17C42, swoją drogą na stole trzeba się trochę nagimnastykować z pinami pod procka ohmy.gif ), z autem wszystko ok, żadnych sprzęgło-problemów i na drodze rzeczywiście ogromna różnica...
dkosowa1
Czyli Soft wychodzi całkiem ok,)
Myślałem o hybrydzie sprężarki ale takiej żeby nie wstawała gorzej niż seria więc sądzę że będzie musiało się to skończyć na zamontowaniu trochę większego kutego koła kompresji.. bez ruszania strony gorącej?
rex
Ja bym upatrywał problemu gdzie indziej. Ten samochód ma nieprzystosowane hamulce do takich mocy. Przy tych 150 koniach na pusto on sie napędza do 160 jak żwawa osobówka i sam się często łapałem na tym, że miałem 160km/h a hebel jest tak raczej do 120km/h max przystosowany i jesteś deko w dupie. Nie wiem, może te mocniejsze wersje mja inne ale więcej niż te 150km naprawdę nie potrzeba. Nam się udało do 190 licznikowych rozpędzić aż listwy pogubił biggrin.gif
fzhut
Ja nie jestem dużym zwolennikiem tych hybrydowych sprężarek, bo zazwyczaj inercja wzrasta, przez co z dołem kolorowo nie jest, a w dodatku jest to jakaś myśl średnio inżynierska, bo nadal wałek jako średnica, czy też łożyska ślizgowe pozostają niezmienione, a przecież siły zwiększają się. Bardzo fajnie widać ich pracę gdy stroi się np 1.9 tdi na dobrze zrobionej GTC/GTD, która ma piękny dół, vs jakaś hybryda, gdzie od 2k przy dobrych wiatrach jest strzał.
tvn
jest jakaś nowa turbina gdzie nie spawa się kolektora?
dkosowa1
Może by trzeba spróbować wrzucić GT1749 z wersji 175KM ale z tego co widzę nie będzie to p&p to w moim m9r630 sprężarka jest 'odwrócona' w drugą stronę...
Rex...hamulce rzecz jasna też będą przerobione bo seria jest słaba mimo 2-tłoczka z przodu i tak jak piszesz powyżej 120km/h robi się cienko...
fzhut
Te GT ze 175 konnej wersji wstają mocno średnio. Zazwyczaj rzeźba (spawanie)
G-CSheko
fabryczne turbo, wstaje już słabo, więc hybryda, bez kompleksowej przeróbkikolektora/gorącej, raczej byłaby lipa
Mis
CYTAT(dkosowa1 @ Sun, 21 Oct 2018 - 13:38) *
Myślałem o hybrydzie sprężarki ale takiej żeby nie wstawała gorzej niż seria więc sądzę że będzie musiało się to skończyć na zamontowaniu trochę większego kutego koła kompresji.. bez ruszania strony gorącej?

Zepsujesz auto tym sposobem, chyba, że lubisz diesla małej mocy z charakterystyką turbobenzyny starego typu.
dkosowa1
Nie lubię dlatego pytam Was jaka droga pójść bo ja nie mam doświadczeń z takimi kombinacjami.
Zostawię w takim razie póki co seryjne, tzn zregeneruje bo to już gwizda mocno i wstaje mega późno mimo skręcenia wastegate, do tego cooler i Soft i będzie póki co śmigać.
Cieniu
w seri ten silnik mozna zrobic na samym sofcie i jest bajka robiłem takie i 90km i 115km na okolice 160km i są zapierdalaki chłopaki po 200km/h tym jezdza
gdzie ta 90km wczesniej ledwo 140 łapała
G-CSheko
tu masz sztukę z przed paru dni smile.gif

tomek 1980
Witam, jakby co, to znajomy ma dostęp do nowych lub prawie nowych wtrysków z masterów 2,3 Adblu i Biturbo oraz turbosprężarek.
Pozdrawiam.
lauootd
czesc
torek
A ten silnik 2.0dci to nie jest ta sama konstrukcja co w Lagunach III? Tam były w serri 150KM i GT 180KM. Jesli jest to samo, to nie można przełożyć wtrysków i turbiny?
Cieniu
w 90km wtryski starczaja na 160km a moze i wiecej (nie testowane)
tam nic nie trzeba zmieniac
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.