Witam. Pacjent to moje prywatne Audi S3 8P z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 265km (seria). Od początku posiadania samochodu mam pewnien problem na który nikt nie potrafi udzielić rzetelnej odpowiedzi. Otóż przechodząc do sedna sprawy: Dodając na biegu jałowym gazu silnik wpada w wibracje co jest odczuwalne na całej karoserii siedząc we wnętrzu pojazdu. Wystarczy wcisnąć sprzęgło, wrzucić jedynkę i lekko ruszyć do przodu (nawet na ręcznym-dosłownie kilka mm) po czym znów wrzucić na luz- wówczas po przegazówce brak jakichkolwiek wibracji, jest idealnie.
Z uwagi na fakt, że poprzedni właściciel podobno wymieniał kompletne sprzegło z dwumasem zdania mechaników na temat tych objawów są podzielone - jedni twierdzą że to dwumas, inni że jakieś luzy w skrzyni biegów. Dodam jeszcze że na biegu jałowym słychać nieregularne głuche stuki właśnie z okolic obudowy sprzęgła tak jakby dwumas miał luzy- trzeba się wsłuchać. Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz, przy wciskaniu sprzęgła wewnątrz kabiny słychać pojedynczy stuk. Samochód ogólnie jeździ bez problemów, podczas jazdy nie ma żadnych niepokojących objawów oprócz tego że np. podczas cofania pod górkę na pół sprzęgle wydaje się jakby tarcza sprzęgła "nie równo brała".
Czy ktoś miał podobny przypadek lub podejrzewa co może być przyczyną ?