Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: GTX 3071R VS GTX 3076
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
LaniR1
Witam

Zastanawiam się nad wyborem odpowiedniego Turbo do swojego projektu
Silnika Saaba Stroker z 2,3 na 2,4 lub 2,5.

Chcę osiągnąć moc rzędu 600 km przy przyzwoitym wstawaniu.
Pod uwagę biorę GTX 3071R lub GTX 3076 strona gorąca w obydwu przypadkach AR 82

Pytanie jak wyżej wymienione sprężarki będą wstawać przy tej pojemności.
Czy GTX 3076 niema zbyt dużej bezwładności.

Chcę mieć pełen boost przy max 4,5tys obr/min
Wojtek
Do mocy która chcesz osiagnac gtx3076 może być za maly.
LaniR1
Przypominam że dmuchamy w silnik o minimalnej pojemności 2,4

Saab 2,3 na GT3071R / AR63 robi 480hp

https://www.youtube.com/watch?v=VrzGpaGrUzA

Jedyne co mnie powstrzymuje przed zakupem GTX3076 to wstawanie nie chcę sprężarki która będzie się budzić przy 5tys
Dlatego pytam czy ktoś testował te sprężarki u siebie w zbliżonych pojemnościach.
Wojtek
Chcesz zapakować ori czy chinola ? teraz jest jakas nowa seria II generacji tych GTX.
Pojemnosc bardziej będzie miała znaczenie dla wstawania niż mocy max które zrobi turbo.
Dokladnie tak jest potencjal gt3071r konczy się wlasnie przy ok 500km
Pakuj 3076 bo pojemność zrobi robote i turbo wstanie ok.
Tak wstaje ori gt3071r w 2.0 https://www.youtube.com/watch?v=AQ-KGLwWc3o

LaniR1
CYTAT(Wojtek @ Mon, 15 Oct 2018 - 21:00) *
Chcesz zapakować ori czy chinola ? teraz jest jakas nowa seria II generacji tych GTX.
Pojemnosc bardziej będzie miała znaczenie dla wstawania niż mocy max które zrobi turbo.
Dokladnie tak jest potencjal gt3071r konczy się wlasnie przy ok 500km
Pakuj 3076 bo pojemność zrobi robote i turbo wstanie ok.
Tak wstaje ori gt3071r w 2.0 https://www.youtube.com/watch?v=AQ-KGLwWc3o



Tu się właśnie zastanawiam czy warto inwestować w oryginał.
Mam jednego Saaba na chinolu i ma się bardzo dobrze.
Jeżeli różnica by była diametralnie zauważalna jestem skłonny kupić oryginał.
Dzięki za video rozumiem że masz stockowe GT3076 nie GTX ?
GTX wstaje podobnie tyle że podobno coś tam więcej można na nim zrobić.

Albo coś takiego

https://tomson.com.pl/product-pol-2336-Turb...3-0-82-A-R.html
Joe89
6266 to coś pomiędzy GT3582 a GTX3582.
Zobacz EFR7670.
Wojtek
To stockowe gt3071r wiec jeszcze mniejsze, ale te nowsze z wirnikami cnc wstaja na pewno lepiej - pojemność masz wieksza wiec pakuj gtx3076 albo cos z borga - ostatnio w wielu mocnych autach się to montuje.
Na filmie nie jest ani max peak ani max boost przy gorze ze względu ze motor był jeszcze seryjny, wiec może nadmuchać jeszcze więcej u dolu jak i u góry.
ptq
Miałem JRSPEC GTX3076R + JB (GTX3080R) w 2.3 litra hondowskim. Przy 3,7k rpms dmuchał 0.8bara. Wstawał w miarę sprawnie.
LaniR1
CYTAT(ptq @ Tue, 16 Oct 2018 - 12:48) *
Miałem JRSPEC GTX3076R + JB (GTX3080R) w 2.3 litra hondowskim. Przy 3,7k rpms dmuchał 0.8bara. Wstawał w miarę sprawnie.



Dzięki i to mi wystarcza biorę GTX 3076 z AR 82
Fawor
ja bym 0,8bar przy 3700 nie nazwał sprawnym wstawaniem ale ok wink.gif
LaniR1
To nie jest auto na grzyby chcę mieć użyteczny zakres obrotów od 4,5 do 7,5 tys.
Będzie to setup na 1/4 mili i latanie z rolki nie chcę żeby wypadał z boostu bo skrzynia będzie dość długa.

Cały czas mam wątpliwości do tego GTXA 3076 bo jest parę setupów na GT3071R i robią 550hp dlatego zastanawiam się czy nie przegnę.

Np
https://www.garaget.org/?car=380669
Wojtek
e85 tu masz odp dlaczego taka moc na tym turbo
Tam możesz to zalac praktycznie na każdej stacji.
piwo
a sa gdzies stacje e10 i e20? bo tez slyszalem ze takie paliwo ma byc dostepne. tylko nie wiem czy wszedzie tylko nie w Polsce?
P@bLO
E10 to 10% bio w paliwie. Możesz sobie to zrobić sam. 5l biokominka na 45l benzyny i masz wink.gif
Co do powyżej 500hp z GT3071r to zapomnij.
Mis
To możliwe na GT3071, K20 na E85 zrobi 5 paczek konia przykładowo.
Wszystko zależy od silnika i setupu.
P@bLO
Ucięło mi "na benzynie" - E85 zawsze przesuwa granicę
LaniR1
CYTAT(P@bLO @ Wed, 17 Oct 2018 - 18:47) *
E10 to 10% bio w paliwie. Możesz sobie to zrobić sam. 5l biokominka na 45l benzyny i masz wink.gif
Co do powyżej 500hp z GT3071r to zapomnij.


Tak tylko tu mówimy o pojemności 2,4+ oraz sprężarce GTX która jest nieco lepsza od zwykłej GT3071R
Silnik jak najbardziej będzie przygotowany pełna kucizna + wałki, głowica jest już u Dziaka itp.
Plan zakłada zrobienie około 600hp na sprężarce która będzie miała jakiś środek a nie tylko samą górę.
Kupię tego GTXA 3076 widzę że pakują go nawet do Hond 1,6 czy Vagów 1,8 więc będzie dobrze z pewnością.
Co do samego paliwa swojego czasu jeździłem na ćwiartkach na Sunoco Supreme 114 oktanów
lub max nos 119 oktanów. Paliwo drogie ale można na nim zrobić naprawdę spore moce i chroni dobrze silnik przy strzałach z podtlenku.
Mis
Zamierzasz kupić oryginał czy ciańczyka?
600KM osiągniesz pewnie w tym projekcie na takim paliwie na określonych hamowniach.
piwo
CYTAT(P@bLO @ Wed, 17 Oct 2018 - 18:47) *
E10 to 10% bio w paliwie. Możesz sobie to zrobić sam. 5l biokominka na 45l benzyny i masz wink.gif
Co do powyżej 500hp z GT3071r to zapomnij.

ja to wiem. nie chce sobie rak brudzic i zamawiac co meisiac biopaliwa do kominkow 30litrow za 160zl. chce pojechac na stacje wlozyc pistolet i tankowac. nie mozna cale zycie sobie utrudniac zycia.
sa te paliwa dostepne w Polsce czy tylko za granica polska?
LaniR1
CYTAT(Mis @ Wed, 17 Oct 2018 - 22:53) *
Zamierzasz kupić oryginał czy ciańczyka?
600KM osiągniesz pewnie w tym projekcie na takim paliwie na określonych hamowniach.


Kupię chinola tą drugą generację z ceramiką z fmic.pl mają bardzo dobre recenzje.
farmer91
W Polsce oficjalnie nie ma żadnego bioetanolu dostępnego na stacji.
piwo
a wiadomo dlaczego? przeciez tak do tego dazono kilkanascie lat temu. wrecz Polska miala w tym przodowac. wiadomo ze za rope trzeba placic ruskim a etanol produkuje sie na polskim polu. nie rozumiem tego zwlaszcza ze wszedzie w europie dostpeny jest bioetanol. destylarni w Polsce tez jest multum. komu na reke jest kupowanie od ruskich ropy? pomijam juz tutaj nawet temat ekologii, bo wiadomo ze spalanie ateanolu to duzo mniej trujacych zwiazkow w powietrzu.
deejey!
Może boją się żuli, że będą tankować do pełna od razu na miejscu?

P@bLO
cudów GTX vs. GT i zwłaszcza w chińczyku się nie spodziewaj.
kidzio_r5gtt
to zależy jaki chińczyk i które turbo

w naszych pomiędzy GT3076 a GTX3076 też jest nieduża różnica ale jak już porównać z GTX3076R to już znacząca...
Al Ed Upek
Może BorgWarner s200sxe? Powinna spełnić założenia
LaniR1
Borga można wziąć pod uwagę ponieważ to już firmowe turbo a nie jakiś chińczyk cena super i możliwości też pewnie większe.
Mankamentem jest to że może wstawać przy 5tys.
torek
Znajomy ma u siebie w silniku 2.3 turbinę Borg Warner EFR 7670 na łożyskach kulkowych i wstaje to jak pojebane. Przy 3500 ma już full Nm. Moc 450KM i doładowanie raptem 1.38b..
Al Ed Upek
Borga można sparować z muszlą TS i na dobrym kolektorze powinno to znośnie wstawać.
Pietrek.L
A garrett g25?
https://www.garrettmotion.com/racing-and-pe...ect_Day1Garrett

albo Holset HE351ve
tom cio
Skoro juz padaja nazwy troche bardziej budzetowych to moze hx40? Mam taki z wirnikiem cnc, muszla wydechowa 12cm3, 1bar jest przy 4tys obr w 2litrach, nie wiem narazie jak z wiekszymi wartosciami bo czekam na strojenie. Wirnik ssacy 60/85mm, wydechowy z hx35 60/70mm.
EssiRS
Ja w przyszłym tygodniu wkładam nowe większe turbo, firmy Borgwarner na twinscrollu. Powinno zrobić podobną robotę jak EFR.
Plany na 450+ KM z 2.3l.
Więcej szczegółów niebawem u mnie w wątku w dziale projekty.
Mis
CYTAT(LaniR1 @ Fri, 19 Oct 2018 - 11:02) *
Borga można wziąć pod uwagę ponieważ to już firmowe turbo a nie jakiś chińczyk cena super i możliwości też pewnie większe.
Mankamentem jest to że może wstawać przy 5tys.

Borgi s200sx-e wstają na TS zaskakująco dobrze, na pewno lepiej od chińczyka.
lightman
Miałem w 2.2T gt3071 r i powiem tak do mocy około 600 koni brałbym coś większego niż gt3076 (ale obie gniotą niutem już z dołu niemiłosiernie jak to ball bearing) .
Wojtek
Niedlugo jade na strojenie, robimy max z ori gt3071r. Wiec niedługo podzielę się z wami wykresem. W aucie jest troszkę modow wspomagających, jak ktoś ciekawy to w temacie o moim aucie można wszystko doczytać.
P@bLO
Tak pisanie o GT3071r i ile wyjdzie to też nie do końca tak bo są 3 wersje podstawowe oryginalnego garretta. Moja GT3071r (700382-5020s ) dała 483KM przy 1,6b w 2.0 z dosyć dużymi ułomnościami tego silnika.

Porównanie GT2871r a/r .86 i GT3071R trim90 a/r .86


Mapa z podbiciem doładowania vs. Mapa na samej sprężynę wg
LaniR1
Przy mojej pojemności na GTXie zrobiłby tą 5 z groszem na GTX3071R

Lecz patrząc po charakterystyce wstaje bardzo ładnie nie ma co się nawet zastanawiać nad GTX3076R
Nie muszę się również trzymać na sztywno tych 600km jak będzie 550hp też będzie dobrze bo mam podtlenek.

Co do Borga S200SXE znalazłem filmik na yt jak wstaje w Hondzie B20
Wstaje dość późno Saaba w 2,3 będę kręcił do max 7,5tys więc nie wiem czy jest sens.

https://www.youtube.com/watch?v=LfgdLtBPO7c&t=123s

Postawię na tego GTX3076 i zobaczymy fortunę nie kosztuje zawsze będzie można zmienić jak się znudzi.

P@bLO
Tylko pamiętaj, że chińczyka pomimo jednakowej szwy nie mają identycznych wymiarów więc tak samo się nie będą zachowywały
Al Ed Upek
To prawda. Gt/gtx 3076 sprzedawane przez jedną z hurtowni z frontalnym intercoolerem w nazwie wink.gif w rzeczywistości mają koło kompresji 80 mm i wstają bardzo opornie.
Wojtek
LaniR1 pojemnoscia się nie sugeruj bo to nie ma nic do tego. Czy uda się zrobić 500 zalzy od tego ile powietrza zostanie przepchane przez silnik.
P@bLO
Dokładnie tak jak Wojtek pisze. Wysokosprawny silnik 1.8l moze wiecej uzyskać ze sprężarki niż jakiś 2.5l kiblowate. Tak samo wstawanie dużo zależy od kolektora, dobranych średnic runnerów i ich długości, ale wiadomo pojemność tu pomoże. Kolektor ssący też odegra dużą rolę w równomiernym napełnianiu cylindrów,
berkut
GT a GTX robi roznice dopiero przy wysokich PR. Borg Warner z serii EFR jest bardzo dobry, moje preferowane sprezarki.

Holset produkuje swietne turbo sprezarki ale "w serii" maja zle dopasowane czesci wydechowe wzgledem naszych potrzeb. HX35 i HX40 na dupce z Garetta to zupelnie inne zwierzeta. Mam zdjecia z takich manewrow jesli ktos chce.

Ja wiem ze to nie jest zbyt popularne ale z doswiadczenia wiem ze jesli ktos napalil sie na jakas moc to sprezarka musi byc przewymiarowana. 80% to niezla wartosc.
LaniR1
CYTAT(P@bLO @ Sun, 21 Oct 2018 - 19:01) *
Dokładnie tak jak Wojtek pisze. Wysokosprawny silnik 1.8l moze wiecej uzyskać ze sprężarki niż jakiś 2.5l kiblowate. Tak samo wstawanie dużo zależy od kolektora, dobranych średnic runnerów i ich długości, ale wiadomo pojemność tu pomoże. Kolektor ssący też odegra dużą rolę w równomiernym napełnianiu cylindrów,


W zupełności się zgadzam tyle że ja silnik będę miał bardzo dobrze przygotowany łącznie z kolektorami.
Mój Saab 2,0 na T3/T4 chińskim ma na dzień dzisiejszy 387hp po wymianie bova podbiję do 400+.
Tak więc o możliwości 2,4 się nie martwię bo to ta sama jednostka tyle że pojemność inna.
Moc to jedno ale Nm będzie tam naprawdę kosmiczny stawiam około 800Nm
Niczego nie pomijam w temacie silnika chodzi mi tylko o dobranie turbo.
Wiem jak ile warte są chinole.
Pozostaje się jeszcze zastanowić nad tym Borgiem.
Mam jeszcze chwilę czasu bo czekam na części i złożenie silnika. Tak więc pewnie w styczniu będzie się temat finalizował
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.