Cześć,
czy ktoś myślał poważnie o budowie/kupnie Ultimy Evo/GTR?
Zastanawiam się nad budową Evo w "specyfikacji fabrycznej" z seryjnym silnikiem LS-3 Chevroleta (Gen-IV/Small-Block 4.2 V8 430HP @5900 RPM). Jest to jakaś alternatywa cenowa dla Lotusa Exige V6. Przypuszczam, że daje znacznie więcej frajdy z jazdy, na dodatek mało traci na wartości. Do tego funt tani, cena robi się atrakcyjna.
1. Pytanie jak się jeździ czymś takim w porównaniu do Lotusa - ktoś jeździł? Chodzi mi o to, czy nie trzeba wcześniej spędzić rok na siłowni? O precyzję się nie obawiam, natomiast jeśli wymaga dużo siły (sprzęgło/hamulec/kierownica), to może popsuć cały fun.
2. Czy charakterystyka seryjnego silnika LS-3 będzie pasowała do tego samochodu? Czy ten motor nie sprawia wrażenia zamulonego? Czy chętnie reaguje na gaz i wchodzi na obroty? Czy ten silnik nie jest za bardzo "cywilny"? Jeśli chodzi o moc to mi w zupełności wystarczy.
3. Czy przy wzroście 190cm i szczupłej budowie ciała jest miejsce na kolana i zmianę biegów? W Exige S V6 jest mi całkiem wygodnie, w Ultimie nie siedziałem, bo niby gdzie? Trzeba się wybrać do fabryki. Chyba że ktoś z forum ma i nie żałuje przymiarki?
4. Czy nie będzie problemu z rejestracją samochodu w PL, zakładając budowę samemu?
To na razie tyle.
M.