Turbo88
Mon, 08 Oct 2018 - 17:39
Cześć,
Zmagam się z problemem podskakującego tyłu i szukam dobrego rozwiązania. Wiem że na rynku jest HP sporting, Proflex i Ohlins ale mój budżet jest znacznie skromniejszy
Zastanawiam się nad trzema opcjami:
Bilstein B6
Bilstein B8
Kayaba AGX
W tej chwili zamontowany jest MTS....
Poniżej filmik z jazdy. Podzielcie się swoimi opiniami
https://www.youtube.com/watch?v=iU98anK_3Eg
CZUCZU
Mon, 08 Oct 2018 - 19:10
B8 najlepszy z tych 3
Al Ed Upek
Mon, 08 Oct 2018 - 19:24
AGX to też bardzo dobry amortyzator, a przy tym ma regulację tłumienia, więc pozostawia jakieś pole manewru.
iktorn92
Mon, 08 Oct 2018 - 19:36
A ja mam takie pytanie, czy B8 należy używać tylko i wyłacznie z obnizanymi sprezynami, bo tak wynika z jego charakterystyki pracy czy też jest jakiś inny powód?
Turbo88
Mon, 08 Oct 2018 - 19:40
CYTAT(iktorn92 @ Mon, 08 Oct 2018 - 19:36)
A ja mam takie pytanie, czy B8 należy używać tylko i wyłacznie z obnizanymi sprezynami, bo tak wynika z jego charakterystyki pracy czy też jest jakiś inny powód?
W 206 nie ma sprężyn z tyłu. Natomiast z tego co wyczytałem B8 chyba ma skrócony skok w stosunku do B6. Właśnie zastanawiam się nad AGX bo zawsze jest jakieś pole manewru. Ale najważniejsze dla mnie jest żeby wypowiedział się ktoś kto miał doświadczenie w rajdowaniu na takim zawieszeniu bo trochę szkoda mi kasy na eksperymenty.
usuniety
Mon, 08 Oct 2018 - 20:16
Ja mam założone zawieszenie Bilstein B14 (czyli z tyłu B8) + Powerflex Black Series na belce.
Belka delikatnie obniżona i problemu podskakiwania tyłu nie mam.
Aktualnie w drążkach reakcyjnych mam żółty poliuretan strongflex ale będę zmieniał prawdopodobnie na serię, gdyż pracuje bardziej płynnie całe zawieszenie wtedy.
Wiadomo, nie jest to proflex czy hp sporting ale do amatorskiego upalania w zupełności wystarczy.
EDIT: Ale Panie, to co masz na aucie, to nie jest belka z RC
Zakładam więc, że drążki też pewnie cieńsze masz.
iktorn92
Mon, 08 Oct 2018 - 20:30
Kolega w 206 skonczył na amorach Peugeot Sport z tyłu, a miał też Bila, jakie powody nie wiem czy jechało sie na tym lepiej, też cieżko mi powiedziec
Turbo88
Mon, 08 Oct 2018 - 20:54
CYTAT(usuniety @ Mon, 08 Oct 2018 - 20:16)
EDIT: Ale Panie, to co masz na aucie, to nie jest belka z RC
Zakładam więc, że drążki też pewnie cieńsze masz.
Kurcze nie wiedziałem że jest różnica w belce
Te 206 to taka hybryda S16 z RC
Pytanie czy szukać belki z RC, czy wymienić tylko drążki reakcyjne?
usuniety
Mon, 08 Oct 2018 - 21:35
CYTAT(Turbo88 @ Mon, 08 Oct 2018 - 20:54)
Kurcze nie wiedziałem że jest różnica w belce
Te 206 to taka hybryda S16 z RC
Pytanie czy szukać belki z RC, czy wymienić tylko drążki reakcyjne?
Jest różnica, grubsze drążki skrętne i dodatkowo drążki reakcyjne.
Poniżej belka z 206 s16 i z 206 RC/SW.
Szukaj w razie czego z SW, będzie po prostu taniej.
Turbo88
Mon, 08 Oct 2018 - 21:48
CYTAT(usuniety @ Mon, 08 Oct 2018 - 21:35)
Jest różnica, grubsze drążki skrętne i dodatkowo drążki reakcyjne.
Poniżej belka z 206 s16 i z 206 RC/SW.
Szukaj w razie czego z SW, będzie po prostu taniej.
Dzięki wielkie!
MadeInPoland
Mon, 08 Oct 2018 - 22:49
Albo budżetowo i b6, albo grubiej i coś konkretnego. Mam ohlinsy na tylną oś do sprzedania jakbyś się zdecydował. O b8 zapomnij ponieważ poza skróceniem skoku zawieszenia nic Ci nie da. Szczególnie na tylnej osi to niebezpieczna sprawa.
nevada
Tue, 09 Oct 2018 - 08:25
Warto zapytać o zawieszenia Protlum zza południowej granicy, trochę aut na nich jeździ.
[Yossarian]
Tue, 09 Oct 2018 - 09:49
CYTAT(iktorn92 @ Mon, 08 Oct 2018 - 20:30)
Kolega w 206 skonczył na amorach Peugeot Sport z tyłu, a miał też Bila, jakie powody nie wiem czy jechało sie na tym lepiej, też cieżko mi powiedziec
Ponoć te zawieszenia peugeot sport są super, ale ich dostępnosć jest bardzo słaba. Tylko używane w niewiadomym stanie.
Protlum jak chcesz drogo i dobrze.
Bilstein B6 jak chcesz tanio i przyzwoicie. Choć ja ostatnio miałem jakieś przeboje z Zerkopolem, że mi tylne amortyzatory szybko wylały. No ale naprawili na gwarancji, więc nie narzekam zbytnio. B6 od B8 się różni wyłącznie skokiem (B8 ma krótszy). Ja mam w Astrze B6 i nie czuję potrzeby skracania.
Kayaba AGX w sumie może być dobrym rozwiązaniem też. Kiedyś znajomy miał takie w 106 i chwalił.
MadeInPoland
Tue, 09 Oct 2018 - 10:06
Yossarian zawsze może coś pójść nie tak przy składaniu, ale skoro ogarnęli Ci temat to tylko dobrze o nich świadczy.
Z B8 jest tak jak piszesz i przy bardzo twardej sprężynie bez helpera na tor może się przydać, ale do rajdów to w ogóle ciarki po plecach na samą myśl zważywszy, że ze względu na charakter zawieszenia tylnego w 206 jego skok jest ogromny.
P.S. Mam trochę doświadczenia z belkami jako, że moja xsara miała belkę.
Był kiedyś taki fajny rajd. Film jest ciekawy bo jest mocno podbijająca sekcja i można zobaczyć jakie efekty wiążą się z popsutym zawieszeniem, w szczególności tylnym, nawet clio r3 chciało polecieć na księżyc.
Widać też jak przeleciała moja xsara z ohlinsem z tyłu. Co ciekawe clio R3 też ma ohlinsa, ale skok belki w xsarze robi różnicę, dobór twardości sprężyny/drążka, ustawienie amortyzatora.
https://www.youtube.com/watch?v=qAPXpbGLX7oRajd wygrał gość w saxo06 na b6.
[Yossarian]
Tue, 09 Oct 2018 - 10:31
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Oct 2018 - 10:06)
Yossarian zawsze może coś pójść nie tak przy składaniu, ale skoro ogarnęli Ci temat to tylko dobrze o nich świadczy.
to tak, zdecydowanie plus za naprawienie problemu. Tym bardziej, że amortyzatory ogólnie sprawdzają się dobrze, jeśli chodzi o prowadzenie. Jak są sprawne to parametr cena/prowadzenie jest na prawdę bardzo dobry
Z resztą przy MTS-ach to wszystko chyba będzie lepsze
MisioLBN
Tue, 09 Oct 2018 - 11:25
Mialem b14 i polecam w 100%
MadeInPoland
Tue, 09 Oct 2018 - 12:06
Jeździłeś z tymi b14 w rajdach, że polecasz? Ja akurat do rajdów nie polecam, raz, że zerkopol ich nie serwisuje, a dwa to ze względu na budowę mają ograniczony skok (co tyczy się również b6, dlatego b8 to tylko wersja dla kompletnych ignorantów)
P.S. Co do bilsteina w ogóle to faktycznie jest tańszy w zakupie, ale problematyczny w serwisowaniu w odróżnieniu do droższych amortyzatorów, które można sobie rozebrać i serwisować we własnym zakresie. B6 to jeszcze zrobią chłopaki z zerkopolu, ale te b1x to już mało kto chce robić w PL.
MisioLBN
Tue, 09 Oct 2018 - 12:53
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Oct 2018 - 12:06)
Jeździłeś z tymi b14 w rajdach, że polecasz? Ja akurat do rajdów nie polecam, raz, że zerkopol ich nie serwisuje, a dwa to ze względu na budowę mają ograniczony skok (co tyczy się również b6, dlatego b8 to tylko wersja dla kompletnych ignorantów)
P.S. Co do bilsteina w ogóle to faktycznie jest tańszy w zakupie, ale problematyczny w serwisowaniu w odróżnieniu do droższych amortyzatorów, które można sobie rozebrać i serwisować we własnym zakresie. B6 to jeszcze zrobią chłopaki z zerkopolu, ale te b1x to już mało kto chce robić w PL.
Upalałem jedynie po drogach i dla mnie było idealnie bo samochód przestał tak podskakiwać jak na serii z springiem Eibacha, w zakretach totalnie przyklejony. Z tyłu mialem Spaxa z regulacja twardości. Serwisue to MxProfi. Teraz mam Golfa V GTI i ori zawias nawet niema podejścia do tego co mialem w 206.
MadeInPoland
Tue, 09 Oct 2018 - 12:58
Droga to nie rajd. Być może gdybyś zamiast b14 założył seryjny sprawny amortyzator to też samochód przestałby skakać. Zasadniczo samochody na seryjnych sprawnych amortyzatorach nie skaczą. Moje przynajmniej nie skaczą dopóki mają sprawne amortyzatory.
MisioLBN
Tue, 09 Oct 2018 - 16:09
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Oct 2018 - 12:58)
Droga to nie rajd. Być może gdybyś zamiast b14 założył seryjny sprawny amortyzator to też samochód przestałby skakać. Zasadniczo samochody na seryjnych sprawnych amortyzatorach nie skaczą. Moje przynajmniej nie skaczą dopóki mają sprawne amortyzatory.
Chodzi o to że seryjny z springiem był twardy, gubił przyczepność itd. B14 idealnie wybierał nierówności a przy tym samochód był sztywny że we 2 go bujaliśmy żeby zawias sprawdzić jak coś stukało. Jeszcze raz to powiem nowszy golf V GTI nie prowadzi się nawet w połowie jak stare 206 z belką
usuniety
Tue, 09 Oct 2018 - 20:24
Ale B14 to jest po prostu zestaw składający się z B8 na gwintowanej kolumnie z przodu. Całość jest rozbieralna więc nie bardzo rozumiem to co piszecie o trudności serwisowania?
Podejście dokładnie takie samo jak do B6 w przypadku serwisu.
CZUCZU
Tue, 09 Oct 2018 - 20:27
Eee w zerkopolu kupiłem b8 i to niby skrócone b6 na gwincie.. Znaczy teraz to b14??
usuniety
Tue, 09 Oct 2018 - 20:45
CYTAT(CZUCZU @ Tue, 09 Oct 2018 - 20:27)
Eee w zerkopolu kupiłem b8 i to niby skrócone b6 na gwincie.. Znaczy teraz to b14??
Tak, gwintowane B8 to jest B14.
B8 vs B14 ze strony producenta.
CZUCZU
Tue, 09 Oct 2018 - 20:52
Wow. Jak brałem swoje po prostu zamówiłem skrócone b6 na gwincie i nikt nie mówił że to b14.
iktorn92
Tue, 09 Oct 2018 - 20:56
To ja mam pytanie czy moze mi ktoś wyjaśnic na czym polega skrócenie skoku B8vsB6? Mam na stole z jednego auta amor przód przod mcphearsona B8, B6, i fabrykę, w kazdym z tych amorów miska na spreżynę jest w tym samym miejscu, tłoczyko jest tej samej dlugosci oraz jego skok pracy jest taki sam. Any ideas?
Drąze, z tego powodu ze miałem B6 na przodzie, a kupiłem ostatnio komplet B8 za czapkę gruszek... i chciałbym to wrzucic..
Turbo88
Fri, 12 Oct 2018 - 19:19
Pomysłów było sporo, ale ostatecznie po rozmowie ze znajomym który ma dużo większe pojęcie niż ja postawiłem na KYB AGX
Dzięki za pomoc i podpowiedzi
kontrolm
Sun, 14 Oct 2018 - 11:49
gdzie kupujesz i za ile ?
daroot
Sun, 14 Oct 2018 - 13:11
Czy AGX to robi ktoś inny dla kayabay? Tylne amory w clio sporcie wylały po 2,5 tyś km. Jutro reklamuję, zobaczymy efekt.
daroot
Thu, 18 Oct 2018 - 20:06
Reklamacja uznana, kasa zwrócona. Nigdy więcej kayaby.
Turbo88
Sun, 11 Nov 2018 - 17:02
KYB AGX niestety nie do znalezienia.
Postawiłem na regulowane GAZ Shock
W grudniu ostatnia runda RPŚ tak że dam znać jak zawias spisze się na rajdzie
Turbo88
Wed, 05 Dec 2018 - 20:55
Miałem dać znać po rajdzie więc daję.
Udało się w dobrej cenie kupić komplet zawieszenia GAZ Gold z regulacją tłumienia. Wrażenia są takie. Przód działał perfekcyjnie. Po pierwszej pętli trochę go zmiękczyliśmy i było super, natomiast tył nadal porażka. Ustawiony nawet na MAX twardość jest za miękki i w zasadzie mało wybiera nierówności. Pytanie gdzie można takie amortyzatory regenerować/ustawiać? I pytanie drugie czy może być jakaś inna przyczyna takiego problemu z tyłem?
https://youtu.be/qPOB6ip_wos
MadeInPoland
Wed, 05 Dec 2018 - 23:21
Z tylu nie masz amortyzatorow. Z perfekcji przodu, hmm nie będę komentował. Ponawiam ofertę na ohlins 3way na tył. 5000 to tańsza opcja niż naprawa budy. Kusisz los i chyba sobie nie zdajesz z tego sprawy. Ta dobra cena póki co nie wyszła Ci bokiem, ale jeżdżąc takim wozem to nie wróży niczego dobrego.
done4
Thu, 06 Dec 2018 - 18:30
Tył tragedia, brak amortyzatorów i zapadnięte sprężyny.
ABRAM
Thu, 06 Dec 2018 - 18:40
Nie sprężyny tylko drążki.
Generalnie tył za nisko siedzi.
Amortyzatora jw brak.
Dawno nie widziałem żeby auto tak skakało na rajdzie, masakra. Dziwne ze nie było poważnego wypadku. A co driver musi się nagimnastykować żeby fura prosto szła.
Rudiger
Thu, 06 Dec 2018 - 18:43
Łoj, prosiłeś się o kłopoty z takim tyłem
Z okresu kiedy miałem pewne kłopoty z GAZ-ami pamiętam, że serwis/dystrybucja ich produktów w Polsce de facto nie istnieje. Były jakieś firmy - krzaki, jacyś drobni krętacze itd. Mój GAZ pociekł przy pokrętle i po prostu do nich napisałem i przysłali z UK nowy oring.
Do rzeczy - jeśli rzeczywiście tył masz ustawiony na max twardy i są to amory konkretnie do tego wozu - no to jakiś defekt jest. Jeśli kupiłeś nowe, z legalnego źródła - napisz do nich do działu technicznego i załącz film, ew. foto zainstalowanych amorów. Dość szybko z reguły odpowiadali i korespondencja była OK.
done4
Thu, 06 Dec 2018 - 18:51
CYTAT(ABRAM @ Thu, 06 Dec 2018 - 18:40)
Nie sprężyny tylko drążki.
Generalnie tył za nisko siedzi.
Amortyzatora jw brak.
Dawno nie widziałem żeby auto tak skakało na rajdzie, masakra. Dziwne ze nie było poważnego wypadku. A co driver musi się nagimnastykować żeby fura prosto szła.
Ja tam widzę sprężyny.
https://www.ebay.ie/itm/GAZ-GOLD-COILOVERS-...=item2a9f23f494
CZUCZU
Thu, 06 Dec 2018 - 19:06
Na to nie patrz do williamsa też niby sprężyny na foto z tyłu a ich nie ma. Kolega kupił gaza i psioczy bo serwisu brak. I w ciągu roku dwa razy w Anglii po miesiącu spędziły amortyzatory.
daroot
Thu, 06 Dec 2018 - 19:52
Wszystko zapewne zależy od kasy, ale jak taniej niż ohlins to szedłbym w bilsteina, przy tym ustawieniu wysokości - B8.
MadeInPoland
Fri, 07 Dec 2018 - 00:19
Żadne b8 w szczególności, Ze tam są drażki sekretne więc po co b8? B6 jeśli już. Od kasy. Dopiero jak zaliczyłem dacha to przestałem się wygłupiać i kupiłem rajdowe amory 25kPLN komplet. To tańsza opcja niż kolejny dach. Ale ja to pewnie jestem pizda i mi chłopaki pokażą jak mnie objada na bilsteinach.
daroot
Fri, 07 Dec 2018 - 10:27
Nie każdego stać na takie wydatki jak Ciebie, B6/B8 na grubej ladze już całkiem dobrze pracuje. Ja na ohlinsach nie jeździłem to porównania nie mam.
MadeInPoland
Fri, 07 Dec 2018 - 11:50
Bilstein b6 dobrze tłumu sprężyne, to dobry amortyzator. Ale amory rajdowe pełnia też inne ciekawe funkcje
ze względu na budowę b6/b8 ma trochę mniejszy skok niż podobny amor że zbiornikiem gazu na zewnątrz. Dlatego tym bardziej b8 ma bardzo ograniczone zastosowanie jeśli ktoś nie chce helpera kupować, a ma krótka i twarda sprężyne. W żadnym wypadku b8 nie ma sensu przy belce wlekacej wahacze + drażni sekretne. Co do kasy to w tym sporcie każdego stać na nowa budę
tomeczekcbr
Fri, 07 Dec 2018 - 18:32
Czy ktoś powie jak zmienić oblachowanie bilsteina b6 żeby był twardszy? potrafię rozebrać ten amortyzator ściągaczem, zmienić olej na wciśniętym tłoku ale eksperymentowałem z różnymi olejami 5w-90w i twardości dalej mało. Jak wyjmę tłok to muszę pozamieniać blaszki czy jak?
ja obnizajac auto na b6 (amor na cienkiej ladze) wpuściłem amortyzator wyżej w bagaznik, żebym mógł obniżyć auto zostawiając seryjny zakres pracy amortyzatora.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.