dlugi111
Tue, 25 Sep 2018 - 14:30
Witajcie Panowie
Mam delikatny problem dotyczący wydechu a wiem że są tu ludzie którzy zęby zjedli na takich modyfikacjach... Zacznę od początku oryginalny wydech w W210 e55 Amg składa się z 4 katalizatorów tłumika środkowego oraz tłumika końcowego, rozmiar rur to 60-61mm po zewnętrznej od początku do końca, postanowiłem go trochę przerobić aby uzyskać fajny bulgocik V8 czego w serii nie ma.... także 2 pierwsze Katy poszły do wycięcia 2 następne zostały tłumik środkowe został wyrzucony a zamiast tego zostało zainstalowane Y pipe z 2x2,5 Cala (troszke wiekszy rozmiar niż mają rury) na 3 cale następnie 3 calowa przepustnica wydechu pneumatyczna Y z nierdzewki + kolanko ujście Spalin po tym 3 calowe 2 kolanka hamburskie aby wyprowadzić rury to tłumika końcowego i ostatnia cześć również Y pipe z 3 cali znowu na 2 rury 2.5 cala, efekt akustyczne bardzo pozytywny ale nie to mnie martwi.. od modyfikacji czuje że coś jest nie tak... tzn nie ma tego jadu z dołu po prostu nie jest taki żwawy... mam 2 sztuki 210 E55 AMG tam gdzie jest seria to naprawdę głaszcze się gaz i samochód przyspiesza aż miło moment obrotowy lux a tutaj po tej przeróbce brakuje tej rześkości... czy to wina modyfikacji wydechu 3 cale jest zbyt duże ?? czy o co chodzi??
dziękuje za Podpowiedzi POZDRAWIAM !!!!
Foto w załączniku
20180810_110541.jpg
20180810_110624.jpg
dlugi111
Tue, 25 Sep 2018 - 14:31
MadeInPoland
Tue, 25 Sep 2018 - 14:43
Ten silnik ma taki sobie wydech, a Ty go jeszcze nieco popsułeś. Obniżyłeś prędkość spalin i na niskich obrotach nie masz działania masy spalin jak w serii. Bulgocze Ci to chociaż? Bez ruszenia kolektorów wydechowych to będzie marnie.
dlugi111
Tue, 25 Sep 2018 - 15:27
Masz racje wydech jest bardzo średni jeżeli chodzi o agresywność... brzmi jak 1.6.. stąd moje zmiany... hmm popsułem w sensie prędkości spalin ?? hmmm po tych moich przeróbkach jest jakiś bulgot ale zawsze mogłoby być lepiej... chciałbym uzyskać efekt bulgotu ale żeby dało się w razie czego swobodnie pojechać w trase bez sluchawek na uszach... dla tego wrzuciłem przepustnice wydechu.. co zrobić żeby wdech był zgrany w tym silnikiem i żeby to jakoś brzmiało nie tracąc na NM Mocy itp?? Ewentualnie ją zwiększyć
done4
Tue, 25 Sep 2018 - 15:27
Czy są sondy lambda za pierwszym lub drugim katalizatorem?
dlugi111
Tue, 25 Sep 2018 - 15:41
sa 2 sondy przed pierwszym także nie jest żle
MadeInPoland
Tue, 25 Sep 2018 - 23:57
Zrobienie dobrego wydechu w tym silniku może dać spore przyrosty jak również konkretny dźwięk. Fabryczne kolektory są od siekiery ciosane, jak również w nowszych V8 merca. Poszukaj w sieci kolektorów oferowanych do V8 mercedesa, więcej znajdziesz do 6.3, które też mają kolektory w serii rąbane siekierą (prosta xsara vts to dzieło sztuki przy tych mercedesa). Przyrosty ok 10% na dobrym wydechu, ale zmiana kolektorów na przyzwoite to podstawa. Również w sprawie dźwięku.
romanekk
Wed, 26 Sep 2018 - 08:31
Witam Panowie!
Odnośnie katalizatorów, mam zapchanego kata i nie wiem czy się opłaca wgl regenerować czy od razu nówkę kupić??? Długo posłuży taki zregenerowany???
dlugi111
Wed, 26 Sep 2018 - 08:34
Czyli mówisz zacząć od kolektorów... no ok a co z dalszą częścią wydechu ? Przerabia ktoś temat innych kolektorów w m113 ? Są jakieś gotowce p&p bez spawania i zbędnych kosztów ?
MadeInPoland
Wed, 26 Sep 2018 - 10:43
Ja przerabiam ten temat z m112 z zamierzeniem budowy m113 też, ale jeszcze trochę pracy przede mną przy samym silniku, który trochę modyfikuję. Nie ma gotowców.
EssiRS
Wed, 26 Sep 2018 - 14:03
Do m113 są gotowce.
MadeInPoland
Wed, 26 Sep 2018 - 14:15
Możesz podesłać jakiegoś linka, albo producenta?
EssiRS
Thu, 27 Sep 2018 - 19:40
dlugi111
Fri, 28 Sep 2018 - 10:50
Polecicie jakąś firmę z lubelskiego lub w pobliżu która profesjonalnie robi wydechy z nierdzewki?
weede
Sat, 29 Sep 2018 - 13:09
CYTAT(EssiRS @ Wed, 26 Sep 2018 - 14:03)
Do m113 są gotowce.
Kleemann
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.