tsgracing
Wed, 15 Aug 2018 - 00:59
Witam wszystkich,
Buduje silnik do toyoty mr2 3sgte.
Auto drogowe, cywilne.
Do tej pory bylo seryjne turbo 322ps i ogromny lag.
Koncepcja jest taka zeby silnik mial dol i gore stad koncepcja z kompresorem.
Target to 450 PS.
Sam silnik jest juz gotowy zakuty, walki sa
272/272, kolektor dolotowy ITB 4x50mm.
kompresor to Eaton M62 ze sprzeglem.
Kolo pasowe/kompresor ratio to 2.43
Potrzebuje dobrac do tego turbo, auto ma miec gore do konca czyli 8000rpm.
Wstepna koncepcja to Garrett 3076r bo montowalem ja w 2jzach i jest ok
ale nie wiem jak w mniejszym motorze bedzie sie sprawowala.
Inne ktore biore pod uwage to Garret 3076r gen2 lub Borg EFR 7670.
Borg ze wzgledu na to ze jest kompletny ze wszystkim.
Druga sprawa to jaki wybrac A/R.
Trzecia sprawa to jak zachowuje sie kompresor tzn. Ile laduje przy jakich obrotach (wlasnych nie silnika).
Prosze o jakies sugestie.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
jackkpl
Wed, 15 Aug 2018 - 07:30
tsgracing
Wed, 15 Aug 2018 - 09:31
Kompresor musi byc ze sprzeglem dlatego eaton m62, chyba ze jest jakis lepszy ze sprzeglem o podobnych wymiarach. Jesli tak to jaki?
jackkpl
Wed, 15 Aug 2018 - 10:50
CYTAT(tsgracing @ Wed, 15 Aug 2018 - 09:31)
Kompresor musi byc ze sprzeglem dlatego eaton m62, chyba ze jest jakis lepszy ze sprzeglem o podobnych wymiarach. Jesli tak to jaki?
A po co ci sprzęgło?
anwi
Wed, 15 Aug 2018 - 11:48
jackpl chce ci uświadomić że ładowanie starego kompresora i nowego turbo mija się z celem, raz ze będzie skomplikowany układ, masa, problematyczne sterowanie. Więc albo dobre turbo (patrz temat EssiRS) co stosunkowo nisko wstanie i dotrzyma do końca (możesz zbudować silnik co wyżej zakręcisz i będzie większy powerband ale czy to będzie daily?), czyli ten EFR, lub sam kompresor tylko świeży (patrz temat jackkpl), bez sprzęgła, i te 450 tez spokojnie ogarniesz z mega reakcją na gaz, cała reszta kombinacji stosunkowo nie ma sensu.
i chyba tyle.
a poza tym to chyba nie ten dział, lub opisz według wzoru:)
tsgracing
Wed, 15 Aug 2018 - 12:09
Sprzeglo po to zeby sie rozlaczal jak turbo zacznie pompowac. Cos jak w vw tsi. Oczywiscie moge zrobic podtrzymanie slbo strzyk z nitro tak jak mam w 2jz ale w daily to odpada, bo raz to ladowanie butli czesto a podtrzymanie to duzo halasu i zywotnosc turbo.
Komplikacje w budowie to raczej nie jest problem ze sterowaniem nie wiem ale Emu powinno to chyba ogarnac. Tak przynajmniej twierdza znawcy strojenia.
Generalnie taka jest koncepcja. Kompresor juz zamontowany klime tez sie udalo przeniesc.
Zostaje tylko temat jakie do tego turbo dobrac.
Jesli to nie ten dzial to prosze o info jaki bo to moj pierwszy w zyciu post na jakimkolwiek forum wiec moge nie ogarniac
tsgracing
Wed, 15 Aug 2018 - 12:15
Byla taka koncepcja zeby zamontowac kompresor z golfa gti z posrednom kolem ze sprzeglem ale nie ma na to miejsca. Poza tym to juz by bylo za bardzo skomplikowane.
Widzialem gdzies taki projekt toyoty starlet i podobno wszystko dzialalo elegancko
jackkpl
Wed, 15 Aug 2018 - 12:26
CYTAT(tsgracing @ Wed, 15 Aug 2018 - 12:09)
Sprzeglo po to zeby sie rozlaczal jak turbo zacznie pompowac. Cos jak w vw tsi. Oczywiscie moge zrobic podtrzymanie slbo strzyk z nitro tak jak mam w 2jz ale w daily to odpada, bo raz to ladowanie butli czesto a podtrzymanie to duzo halasu i zywotnosc turbo.
Komplikacje w budowie to raczej nie jest problem ze sterowaniem nie wiem ale Emu powinno to chyba ogarnac. Tak przynajmniej twierdza znawcy strojenia.
Generalnie taka jest koncepcja. Kompresor juz zamontowany klime tez sie udalo przeniesc.
Zostaje tylko temat jakie do tego turbo dobrac.
Jesli to nie ten dzial to prosze o info jaki bo to moj pierwszy w zyciu post na jakimkolwiek forum wiec moge nie ogarniac
W nowych konstrukcjach po prostu masz bypass między wlotem i wylotem kompresora. Kompresor jest złodziejem mocy, gdy coś spręża. Gdy jest otwarty bypass, to po prostu kotłuje powietrze w koło i zjada 5-10 koni przy maks obrotach. Sprzęgło to element mechaniczny i jest bardzo zawodny, szczególnie, gdy np przy 3-4k rpm zajdzie potrzeba włączenia kompresora ,żeby była lepsza reakcja na gaz.
M62 ze sprzęgłem to technologia sprzed 25 lat, obecnie tego się nie używa.
anwi
Wed, 15 Aug 2018 - 13:40
koncepcje zawsze mozna zmienić, ale w twoim przypadku lepiej wcześniej niż później....
CYTAT(tsgracing @ Wed, 15 Aug 2018 - 12:09)
Generalnie taka jest koncepcja. Kompresor juz zamontowany klime tez sie udalo przeniesc.
tsgracing
Wed, 15 Aug 2018 - 14:57
Widzialem ta koncepcje z samym bypasem. Koles ktory mi stroi auta doradzil zeby kompresor byl ze sprzeglem wiec tak zostalo. Pewnie latwiej jest tym zarzadzac poprostu.
koncepcje moge troche zmienic ale samo zalozenie musi zostac. Jesli inny kompresor to jaki??
No i co sie bedzie z nim dzialo przy wysokich obrotach typu 7 czy 8 tys. Bedzie sie wtedy krecil 16-18 tys rpm.
Spadek mocy rzedu 10 czy 20 koni raczej nie bedzie problemem ale zeby sie nie rozpadl.
Nie mam kompletnie doswiadczenia z kompresorami
Bogdan9999
Thu, 16 Aug 2018 - 04:41
Zrobisz przejedziesz się i koncepcja weźmie w łeb już nie jeden próbował i kończyło się tak samo.
tsgracing
Thu, 16 Aug 2018 - 05:58
A czy ktos zrobil cos takiego dzialajacego? Podobno jakies audi tt?
WojtekMR
Thu, 16 Aug 2018 - 07:56
Jesteś z Górnego Śląska? bo przewinął mi się gdzieś bardzo podobny temat tylko na td05 - to samo auto? czy zbieżność myśli
rado00
Thu, 16 Aug 2018 - 11:21
CYTAT(tsgracing @ Thu, 16 Aug 2018 - 05:58)
A czy ktos zrobil cos takiego dzialajacego? Podobno jakies audi tt?
Jacek z DBlackBox ma Fiata 131 Mirafiori - 2.0 turbo kompresor, wszystko sterowane na EMU, najpierw kombinował ze sterowaniem na sprzęgle, teraz ma bypass (najpierw z klapką teraz chyba z elektroniczną przepustnicą), z tego co pamiętam to mówił, że sprzęgło na kompresorze szybko wysiądzie jak będzie co chwile przełączane...
vakir
Thu, 16 Aug 2018 - 11:31
CYTAT(tsgracing @ Thu, 16 Aug 2018 - 05:58)
A czy ktos zrobil cos takiego dzialajacego? Podobno jakies audi tt?
Tak, pawel-2005 zrobił działający setup. Ale kompresor z Mercedesa AMG.
M62 okazał się totalnym niewypałem, grzał powietrze strasznie.
Ogólnie bardzo skomplikowany układ rurek pod maską. Ja jednak wolałbym mieć laga
tsgracing
Thu, 16 Aug 2018 - 23:14
CYTAT(WojtekMR @ Thu, 16 Aug 2018 - 07:56)
Jesteś z Górnego Śląska? bo przewinął mi się gdzieś bardzo podobny temat tylko na td05 - to samo auto? czy zbieżność myśli
Nie to zbieznosc. Jestem z Warszawy.
tsgracing
Thu, 16 Aug 2018 - 23:20
CYTAT(rado00 @ Thu, 16 Aug 2018 - 11:21)
Jacek z DBlackBox ma Fiata 131 Mirafiori - 2.0 turbo kompresor, wszystko sterowane na EMU, najpierw kombinował ze sterowaniem na sprzęgle, teraz ma bypass (najpierw z klapką teraz chyba z elektroniczną przepustnicą), z tego co pamiętam to mówił, że sprzęgło na kompresorze szybko wysiądzie jak będzie co chwile przełączane...
A wiadomo jaki ma kompresor?
No wlasnie to sprzeglo jest najslabszym elementem
Kupilem eatona m62 bo duzo modyfikacji widzialem na tym ale moge to zmienic jeszcze.
tsgracing
Thu, 16 Aug 2018 - 23:29
CYTAT(vakir @ Thu, 16 Aug 2018 - 11:31)
Tak, pawel-2005 zrobił działający setup. Ale kompresor z Mercedesa AMG.
M62 okazał się totalnym niewypałem, grzał powietrze strasznie.
Ogólnie bardzo skomplikowany układ rurek pod maską. Ja jednak wolałbym mieć laga
Kompresor z amg tez chyba ma sprzeglo, no o gdzie to kupic?
Jesli chodzi o laga to nie trawie.
w 2jz mam nitro i turbo 3076r ktore wczesnie wstaje zreszta to driftowoz wiec tam teb problem nie istnieje.
W GT4 mialem podtrzymanie i bylo w miare ok dopoki blok nie pekl ..
MR2 chce normalnie jezdzic w lato i to odpada.
Chce zrobic taki uklad jesli to dziala, wiec jesli ktos potrafi cos doradzic to bede wdzieczny.
MadeInPoland
Thu, 16 Aug 2018 - 23:55
CYTAT(tsgracing @ Thu, 16 Aug 2018 - 22:29)
Kompresor z amg tez chyba ma sprzeglo, no o gdzie to kupic?
Jak z C32 to u mnie. Też ma sprzęgło.
EssiRS
Fri, 17 Aug 2018 - 08:22
Ile miałby dmuchać m62? Wycisnąłem z tego ustrojstwa 1.1 bara, ale w dolocie około 80°C to był standard.
Przy dobrze dobranym turbo robisz 450KM praktycznie bez laga. Obecnie mam 400Nm już przy 2500rpm.
rado00
Fri, 17 Aug 2018 - 08:42
CYTAT(tsgracing @ Thu, 16 Aug 2018 - 23:20)
A wiadomo jaki ma kompresor?
No wlasnie to sprzeglo jest najslabszym elementem
Kupilem eatona m62 bo duzo modyfikacji widzialem na tym ale moge to zmienic jeszcze.
również m62, tutaj jego wątek:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;hl=fiat%20131
Pietrek.L
Fri, 17 Aug 2018 - 11:01
CYTAT(jackkpl @ Wed, 15 Aug 2018 - 12:26)
W nowych konstrukcjach po prostu masz bypass między wlotem i wylotem kompresora. Kompresor jest złodziejem mocy, gdy coś spręża. Gdy jest otwarty bypass, to po prostu kotłuje powietrze w koło i zjada 5-10 koni przy maks obrotach. Sprzęgło to element mechaniczny i jest bardzo zawodny, szczególnie, gdy np przy 3-4k rpm zajdzie potrzeba włączenia kompresora ,żeby była lepsza reakcja na gaz.
M62 ze sprzęgłem to technologia sprzed 25 lat, obecnie tego się nie używa.
Jak Jacek wyżej napisał odpuść sobie M62 ze względu na jego przestarzałą konstrukcję i niską wydajność, poszukaj czegoś pokroju TVS1320.
Zamiast turo-kompresor poszedł bym w BorgWarnera R2S k16+k27 Z MANa TGL 10009880049
WojtekMR
Fri, 17 Aug 2018 - 11:16
CYTAT(tsgracing @ Thu, 16 Aug 2018 - 23:14)
Nie to zbieznosc. Jestem z Warszawy.
http://forum.mr2cp.pl/viewtopic.php?f=14&t=1105 choć nie wiem czy nie trzeba się rejestrować
mlody1921
Fri, 17 Aug 2018 - 13:04
A nie lepiej włożyć jakąś hybryde td05 albo BW z A45 Amg chyba aż tak bardzo poźno nie wstaną, a i problemów mniej tam pewnie i miejsca i chłodu tam brakuje
EssiRS
Fri, 17 Aug 2018 - 13:49
W moim przypadku eaton m62 ew dałby bardzo delikatny wzrost mocy i Nm poniżej 2000rpm. Wszystko powyżej to już przewaga turbo z A45 AMG (poprawnie zamontowanego).
Wykresy eatona i turbo u mnie w wątku w202.
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 19:48
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 16 Aug 2018 - 23:55)
Jak z C32 to u mnie. Też ma sprzęgło.
To ile takie cudo kosztuje u Ciebie? I czy mozesz jakies orientacyjne wymiary podac bo nie moge znalezc a ten m62 to mi sie idealnie wpasowal
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 19:58
CYTAT(Pietrek.L @ Fri, 17 Aug 2018 - 11:01)
Jak Jacek wyżej napisał odpuść sobie M62 ze względu na jego przestarzałą konstrukcję i niską wydajność, poszukaj czegoś pokroju TVS1320.
Zamiast turo-kompresor poszedł bym w BorgWarnera R2S k16+k27 Z MANa TGL 10009880049
Czegos takiego to nie bralem pod uwage.
Mialem epizod z Manami tga 440 i turbo w Manie kojarzy mi sie tylko w uwanymi wirnikami i wymiana na drodze gdziesz na polnocy Szwecji przy -15.... i sluchanie kierowcy ktory narzeka jak to mu zle z dniowka 50 euro
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 20:43
CYTAT(EssiRS @ Fri, 17 Aug 2018 - 13:49)
W moim przypadku eaton m62 ew dałby bardzo delikatny wzrost mocy i Nm poniżej 2000rpm. Wszystko powyżej to już przewaga turbo z A45 AMG (poprawnie zamontowanego).
Wykresy eatona i turbo u mnie w wątku w202.
No mialem takie turbo w reku rok temu bo robilem remont silnika po spaleniu, ale nie skupilem sie na tym i tez nie jechalem autem pozniej. Pamietam , że duze bylo w miare. To bylo cla45 wiec pewnie to samo.
Powiem tak.
Nie upieram sie na kompresor + turbo.
Wpadlem na ten pomysl jak pojezdzilem golfem gti i tak mnie
Jesli jest jakies turbo ktore wczesnie wstaje i idzie do konca to ok, ale z tym chyba bedzie ciezko.
Pierwotna koncepcja byla taka zeby zamontowac turbo z evo x (nie znam oznaczen), Ci co mi stroili auta robili kilka takich i mowili ze to super turbina.
Ale wycisnac z tego zestawu 450 ps chyba bedzie trudno.
Poza tym lag jest nieakceptowalny chyba ze turbo wstanie 2200rpm to ok.
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 20:46
To wrocmy do poczatku.
Dwie koncepcje
1. Kompresor + turbo
2. Samo turbo
Jesli pierwsza to jaki kompresor i jakie turbo doradzacie
Jesli druga to jakie turbo
jackkpl
Fri, 17 Aug 2018 - 21:08
Jest jeszcze 3cia koncepcja, sam kompresor
.
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 21:52
CYTAT(jackkpl @ Fri, 17 Aug 2018 - 21:08)
Jest jeszcze 3cia koncepcja, sam kompresor
.
Turbo musi byc.
Widze ze masz doswiadczenie z kompresorami, to co bys dobral w opcji 1
EssiRS
Fri, 17 Aug 2018 - 22:23
Turbo z A45 (w CLA jest takie samo) ogarnie bez modyfikacji 450KM, a jak wstaje widać na wykresach i po logach (też wklejałem).
Jacek na Poznaniu mam nadzieję znajdzie się chwila byś mnie przekonał do zalet kompresora, a ja Ciebie do turbo jakie siedzi u mnie
Najpewniej prawda jak zwykle leży gdzieś po środku...
jackkpl
Fri, 17 Aug 2018 - 22:35
CYTAT(tsgracing @ Fri, 17 Aug 2018 - 21:52)
Turbo musi byc.
Widze ze masz doswiadczenie z kompresorami, to co bys dobral w opcji 1
Kompresor z serii TVS i do tego elektroniczny bypass, ktory sie otworzy, gdy turbo wstanie. Turbo dmucha w kompresor, a kompresor dalej w kolektor. Wymiennik ciepla woda/powietrze w kolektorze i do tego wymiennik woda/powietrze miedzy turbo z kompresorem. Tak bym to rozwiązał.
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 22:49
CYTAT(EssiRS @ Fri, 17 Aug 2018 - 22:23)
Turbo z A45 (w CLA jest takie samo) ogarnie bez modyfikacji 450KM, a jak wstaje widać na wykresach i po logach (też wklejałem).
Jacek na Poznaniu mam nadzieję znajdzie się chwila byś mnie przekonał do zalet kompresora, a ja Ciebie do turbo jakie siedzi u mnie
Najpewniej prawda jak zwykle leży gdzieś po środku...
Ogarnie 450 ps??
Nie wiedzialem, ze ma taki potencjal.
A sa jakies rozne modele/wersje czy to wszystko jeden diabel...??
Widzialem twoj projekt i wyszlo fajnie. Gratuluje.
Nie znalazlem tylko wykresow, a meczy mnie jak to na gorze sie zachowuje.
Takie cos
https://allegro.pl/w117-w176-w156-amg-a45-t...6719238464.html
tsgracing
Fri, 17 Aug 2018 - 22:53
CYTAT(jackkpl @ Fri, 17 Aug 2018 - 22:35)
Kompresor z serii TVS i do tego elektroniczny bypass, ktory sie otworzy, gdy turbo wstanie. Turbo dmucha w kompresor, a kompresor dalej w kolektor. Wymiennik ciepla woda/powietrze w kolektorze i do tego wymiennik woda/powietrze miedzy turbo z kompresorem. Tak bym to rozwiązał.
To chyba odwrotny uklad niz w VW TSI??
Chyba Lancia w rajdach robila cos takiego?
Nie znam tych oznaczen kompresorow.
Czemu woda powietrze a nie poprostu duzy ic?
jackkpl
Sat, 18 Aug 2018 - 00:44
CYTAT(tsgracing @ Fri, 17 Aug 2018 - 22:53)
To chyba odwrotny uklad niz w VW TSI??
Chyba Lancia w rajdach robila cos takiego?
Nie znam tych oznaczen kompresorow.
Czemu woda powietrze a nie poprostu duzy ic?
Bo nawalisz rurek w dolocie i gówno z tego będzie. Dolot musi mieć 50-60mm, a wodę masz wężem gumowym 20mm. Co łatwiej pod maską poukładać?
Jak nie znasz oznaczeń kompresorów, to musisz doczytać. Zabrałeś się za projekt z technologią kompresorów sprzed 30 lat , lepiej 3x poczytać i raz zrobić, niż 3x poprawiać.
tsgracing
Sat, 18 Aug 2018 - 01:18
Dlatego pytam tutaj.
Nie wiem czy z przed 30 lat. Chcialem zrobic taki sam uklad jak vw tsi.
Projekt lanci z kompresorem za turbina jest z lat 80 a vw z 2007 r.
Widze ze masz wiedze w temacie kompresorow to jak mozesz to wyjasnij albo podaj jakiegos linka zeby poczytac jesli nie chce Ci sie pisac
tsgracing
Sat, 18 Aug 2018 - 01:19
Widzialem jakis nowy silnik volvo i uklad tez jest jak w tsi
EssiRS
Sat, 18 Aug 2018 - 07:46
tsgracing
Sat, 18 Aug 2018 - 08:25
EssiRs dzieki za wykres.
Ladnie to wstaje.
To czy te turbiny z A45 sa takie same czy trzeba jakis konkretny model/numer kupic?
yotomeczek
Sat, 18 Aug 2018 - 09:12
CYTAT(EssiRS @ Sat, 18 Aug 2018 - 07:46)
Ale w Mercu masz 2,3l a 3sgte to chyba 2,0 - więc wstawanie też będzie późniejsze i do daily na granicy akceptowalności (pewnie sporo powyżej 2500 RPM)...
EssiRS
Sat, 18 Aug 2018 - 13:26
Są takie same ale trzeba uważać bo jest sporo tych turbin na rynku po wymianie w ramach akcji gwarancyjnej, czyli w stanie do regeneracji.
A45 m133 to 2.0l
marcin137
Sat, 18 Aug 2018 - 13:44
Sprawdź patent "Quick Spool Valve"
nomaster
Sat, 18 Aug 2018 - 15:41
Urywaja sie te klapki i wpadaja w turbo. Chyba ze cos poprawili bo patent bardzo prosty i dziala.
tsgracing
Mon, 20 Aug 2018 - 18:31
CYTAT(yotomeczek @ Sat, 18 Aug 2018 - 09:12)
Ale w Mercu masz 2,3l a 3sgte to chyba 2,0 - więc wstawanie też będzie późniejsze i do daily na granicy akceptowalności (pewnie sporo powyżej 2500 RPM)...
No wlasnie caly pic w tym zeby jechalo wczesniej niz 2500 i jechalo do konca, ale widze to bedzie trudny temat.
tsgracing
Mon, 20 Aug 2018 - 18:32
CYTAT(EssiRS @ Sat, 18 Aug 2018 - 13:26)
Są takie same ale trzeba uważać bo jest sporo tych turbin na rynku po wymianie w ramach akcji gwarancyjnej, czyli w stanie do regeneracji.
A45 m133 to 2.0l
Czyli ciezko trafic, ale to turbo wyglada rozsadnie patrzac na wykresy
tsgracing
Mon, 20 Aug 2018 - 18:41
Jesli chodzi o qsv to nigdy nie testowalem ale z tego co widzialem na wykresach to spool 500 rpm w dol, wiec chyba dziala.
Jesli chodzi o zalozenia tego tematu to i tak wydaje mi sie ze kompresor i turbo dobrze zestrojone daly by najlepszy efekt.
Jesli uda mi sie kupic ten z c32amg i da sie go wpasowac, bo chyba jest troche wiekszy od eatona M62, to sprobuje to wykonac z jakims wiekszym turbo (tylko jakim?).
Jesli nie to zaloze to turbo z A45 i trudno.
tsgracing
Tue, 21 Aug 2018 - 20:55
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 16 Aug 2018 - 23:55)
Jak z C32 to u mnie. Też ma sprzęgło.
Ponawiam pytanie o ten kompresor z c32amg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.