Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: LPG w silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Joker
Nie mogę znaleźć autora postu ani samej treści, był przy okazji odrębnego tematu na forum.

Jakiś user na forum miał mega dużą i fachową wiedzę (sam zakładał instalacje jak pamiętam), dość obszernie wytłumaczył dlaczego instalacja LPG - a dokładniej samo zasilanie gazem - w silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie ma szans poprawnie / dłużej działać.

Chciałbym to przekazać znajomemu, ale nie potrafię wytłumaczyć. Kupił nową Toyotę i chce zakładać od razu gaz, choć wielu mu odradza, gazownicy oczywiście że wszystko będzie super (w końcu to ich chleb który przez CR się zaczyna kończyć).

A może coś się zmieniło w temacie?
MadeInPoland
Spokojnie może gazowac. Nowe auris hybrid spalaja 4-5l gazu i użytkownicy się chwała, że nie ma tańszej jazdy obecnie.
P.S. DI bo chyba o to Ci chodzi nie kończy ich żywota, nie ma większego wpływu. Raz ze wiele japoncow ma pośrednie wtryski obok bezpośrednich, a dwa to sporo wozów z DI są opanowane przez odpowiednie instalacje. Pamiętaj o takich krajach jak Holandia czy włochy, tam sporo więcej nowych aut jeździ na lpg niż w Polsce.
Joker
Ok, a ogólnie CR np. w BMW VAG ETC. ?
bielawa
CR to skrót od Common Rail. DI to Direct Injection ;-)
Joker
Jakaś różnica? Pomiędzy DI a CR? Ja rozumiem od czego pochodzą te skróty smile.gif

Autor tamtego posta opisał to mocno technicznie, coś związanego z budową, zasilaniem, temperaturą itd.

Kurde, jak żałuję, że nie skopiowałem tamtej treści...
streetu
CYTAT(Joker @ Mon, 23 Jul 2018 - 22:58) *
Jakaś różnica? Pomiędzy DI a CR? Ja rozumiem od czego pochodzą te skróty smile.gif


Common rail występuje tylko we wtrysk bezpośrednim, ale nie każde auto z wtryskiem bezpośrednim musi mieć common rail.
kaszel
Z tego co słyszałem i czytałem, to gazuje się już auta z bezpośrednim wtryskiem.
Problemem było to, że zapodając do takiego gaz pośrednio (w kolektor) wtryskiwacze bezpośrednie benzyny zostawały w komorze, nie podając paliwa. Przez to nie były chłodzone i zgon.
Teraz robią tak, że część LPG idzie na wtryski bezpośrednie w fazie ciekłej, a dodatkowa porcja LPG idzie wtryskiwaczami do kolektora w fazie gazowej.
Poczytaj sobie o STAG 500 DIS.
Salieri
CYTAT(Joker @ Mon, 23 Jul 2018 - 22:58) *
Jakaś różnica? Pomiędzy DI a CR? Ja rozumiem od czego pochodzą te skróty smile.gif


CR jest stosowany tylko w dieslach (przez co zastanwiałem się czy pytasz o zastosowanie LPG w Dieslu czy na pewno w benzynie) i jest swojego rodzaju typem wtrysku bezpośredniego (DI).
Joker
Ok, zmieniłem tytuł tematu.

@kaszel - z tego co pamiętam był jeszcze inny problem....ale czekamy na wypowiedzi, może ktoś jeszcze?...
kaszel
Był jeszcze problem z pompą wysokiego ciśnienia, że ją przerabiali, ale w tym stagu jest osobna pompa do gazu w fazie ciekłej.
As_
druga opcja (dużo tańsza) jest taka że samochód pracuje na pośrednim wtrysku gazu i co któryś cykl dostaje normalnie benzynę żeby chłodzić wtryski.
Czyli np. 5 wtrysków gazu, 1 benzyny, 5 gazu, 1 benzyny itd.
Zaleta taka że jest taniej niż bezpośredni wtrysk gazu, wada że jednak cały czas pali benzynę.
roboform550
Na tą chwilę najsensowniej wychodzi instalacja IV generacji z dotryskiem benzyny. Są instalacje gdzie kupuje sie cały zestaw pod dany kod silnika. Części są te same praktycznie zawsze ale jest dedykowany soft ( firmware) w sterowniku gazowym pod dany silnik. Najpierw trzeba sprawdzić czy dany silnik jest wspierany - tak jest w większości instalacji. Łódzka firma KME wypuściła niedawno sterownik o nazwie SkyMax na którym praktycznie gazuje się 99% silników z wtryskiem bezpośrednim 4 cyl. W przypadku zestawu dedykowanego to problemu nie ma z gazowaniem. W przypadku zestawu uniwersalnego trzeba mieć sporo wiedzy i doświadczenia bo można si ę koncertowo wyłożyć.

W stagu jest min. 0,5 litra benzyny na 100 kilometrów na jeden cylinder. W KME można zejść niżej. NA 500DIS bym raczej nie czekał.
SajneK
A co to za Toyota ? Bo sporo nowych Toyot ma jeszcze wielopunkt
MadeInPoland
CYTAT(SajneK @ Tue, 31 Jul 2018 - 18:27) *
A co to za Toyota ? Bo sporo nowych Toyot ma jeszcze wielopunkt


Chodzi bez problemu, pisałem wyżej.
Maxim555
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 01 Aug 2018 - 10:39) *
Chodzi bez problemu, pisałem wyżej.

Badania zaliczone. Podpisano długopis Duda.
SajneK
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 01 Aug 2018 - 10:39) *
Chodzi bez problemu, pisałem wyżej.


Pisałeś o aurisie hybrydowym a tam jest zwykły wielopunkt.
MadeInPoland
SajneK gazują się bez problemu. Mam doświadczenie z 1.6 serii ZZ oraz ZR i brykają na gazie w tym 1ZR FAE montowany do dzisiaj.
Problem możesz jedynie napotkać w przypadku starych AZ z jednym wtryskiwaczem bezpośrednim, te nowe motory z bezpośrednim powinny mieć też pośrednie wtryski, ale pewności nie mam.
FA20 np silnik subaru z dolotem i sterowaniem wykonanym przez toyotę ma 8 wtryskiwaczy. P.S. X2ZR-W22U też.
1.2 turbo wydaje się mieć tylko wtrysk bezpośredni więc będzie się gazował z problemami typowymi dla tego typu konstrukcji.
siwy_
A jak wygląda sprawa z 2.0 ecoboost od Forda w nowej (2017) Kudze? Zakupiłem taki wynalazek a z racji planowanych przebiegów na poziomie 40 tyś rocznie chciałbym założyć do niego LPG. Jakie mam opcje i kogo ewentualnie polecacie do montażu? Najlepiej mazowsze ale jeśli warto to mogę pojechać dalej o ile przeglądy serwisowe będę mógł wykonywać na swoim podwórku.
hexx #2
tam masz bezpośredni wtrysk paliwa
czyli chyba tylko ciekły wtrysk
swego czasu Prins chwalił się, że będzie miał instalacje do tego silnika.. ale trzeba sprawdzić czy zrobili
siwy_
No tak czytałem ale koszt ok 10k a samochód będzie u mnie przez jakies 200kkm czyli trzeba policzyć czy to się opłaca. A instalacje z dotryskiem benzyny?
hexx #2
nie mam pojęcia
wpadła mi kiedyś informacja o tym, że Prins ma robić instalki do 2.0EB i tyle
MadeInPoland
CYTAT(siwy_ @ Wed, 08 Aug 2018 - 13:37) *
No tak czytałem ale koszt ok 10k a samochód będzie u mnie przez jakies 200kkm czyli trzeba policzyć czy to się opłaca. A instalacje z dotryskiem benzyny?


Na tym dystansie zaoszczędzisz ok 30kPLN, a przy sprzedaży część kwoty włożonej w instalację też odzyskasz.
siwy_
Ciekawe jak z niezawodnością takiej instalacji i ewentualnymi naprawami. Jednak to nowa i póki co jeszcze mało popularna technologia a niestety jakość paliw w naszym pięknym kraju jest jaka jest. W wolnej chwili porownam sobie koszty prinsa vs instalacji z dotryskiem Pb. Na tę chwilę skłaniam sie ku opcji nr 2. Glownie dlatego, że nie lubię być królikiem doświadczalnym. Jest może na forum ktoś, kto posiada taką instalację? Albo znacie jakiś warsztat, który kilka takich zamontowal i udzieli informacji?
ŁYSY66
Musisz poszukać forum gazowników, sam również to zrobię, gdy jest potrzeba zagazowania silnika na pełnym wtrysku.
Jednak to V8.
Jeśli czegoś konkretnego się dowiesz - pisz.
mate96
Z doświadczenia z LPG i wtryskiem bezpośrednim w grupie VW, to nie ma ratunku dla wtryskiwaczy benzyny i cobyście nie robili po 100 k są zatarte
hexx #2
w silnikach Forda z grupy EB jest to samo
a nawet szybciej niż 100k
FOOR!4
CYTAT(mate96 @ Thu, 09 Aug 2018 - 20:50) *
Z doświadczenia z LPG i wtryskiem bezpośrednim w grupie VW, to nie ma ratunku dla wtryskiwaczy benzyny i cobyście nie robili po 100 k są zatarte


Czy to stwierdzenie dotyczy rowniez instalacji z wtryskiem cieklego gazu bez dodatkowych wtryskiwaczy dla gazu?
Pytam, bo wlasnie kombinuje czy sie oplaci i ile bedzie kosztowala taka zabawa?
mate96
Nie. Tylko z dotryskiem benzyny i LPG przez wtrysk do kolektora ssącego
ppet
Czyli to swoista hybryda, skoro jednocześnie wykorzystywane są dwa paliwa? Czy źle rozumuję?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.