Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ceramizer do oleju dla EURO 5 z dpfem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
marcinsrt8
Witam mam jaguara xf sportbreaka. 3.0 d Sport 300 KM, na blacie 80tym. Chce jakoś zabezpieczyć powierzchnię cierne ze względu na wodnisty olej 5w30 C1 motula ecoclean. Wiem że ceramizery z firmy ceramizer robią robotę, ale czy nie szkodzą dpfowi. Pytałem w tej firmie i zarówno ceramizer do oleju i paliwa nie wpłynął ujemnie na dpf kiedy pytali użytkowników którzy używali wyżej wymienionych specyfików. Co myślicie o tym, może ktoś używa ? Wypowie się. W tych jaguarach sa przypadki pęknięcia wału korbowego przez rozrzedzony olej paliwem. Na panelach temp wzrasta i jeb zmęczenie materiału. Chce mieć spokojną głowę
Jacekn8
To zależy co za olej 5w30... ale jak piszesz że C1 to jest pewne że przydałby się jakiś dodatek tylko...
Jak zalejesz dodatek to tak jakbyś zalał dobry olej bez norm C coś tam.
Te oleje mają prawie do zera wyeliminowany bor i molibden. Do tego znacznie obniżoną ilość innych dodatków. Jeszcze jakby to był jakiś c3 to jeszcze by coś tam się znalazło ale c1 to loooowww saps więc... licho jest

Pierwsze bym zalał dobry olej. Amsoil produkuje oleje do dieslów z normą cj4 które zawierają sporo boru i molibdenu czyli to co oferuje np. Ceratec. Więc taki olej nie potrzebuje cudów.

Ale spoko... sam stosuje nieźle mikstury
hexx #2
CYTAT(marcinsrt8 @ Wed, 18 Jul 2018 - 19:50) *
Wiem że ceramizery z firmy ceramizer robią robotę, ale czy nie szkodzą dpfowi. Pytałem w tej firmie i zarówno ceramizer do oleju i paliwa nie wpłynął ujemnie na dpf kiedy pytali użytkowników którzy używali wyżej wymienionych specyfików.

dość lichy merytorycznie argument... a zasadzie to śmieszny
marcinsrt8
Wiem, że to śmieszne "badania" sam się nabijałem z faceta. Jednym słowem błędne koło.
hexx #2
Moim zdaniem wystarczy dobry olej... tym bardziej, że dobre oleje i w sensownej cenie są dostepne.
O sam DFP też nie ma się co martwić, bo sam używam takiego oleju do silnika Euro-6 i przy obecnym przebiegu prawie 100k (oleje zalewane od początku) nie ma najmniejszych problemów z filtrem cząstek.
marcinsrt8
Ja zmieniam co 10 tkm, poprzedni zmieniał jak w serwisie kazano co 26-tys czyli 2 razy jak jaguar był u niego - idioten. Leje motula 5w30 ecoclean 8100 C1, raz millersa xf 5w30 ale nie byłem zadowolony bo słyszałem przy odpaleniu przez sekundę stukające posłuchajcie zaworowe zanim się wyregulowały.Mówicie żeby nie lać ceramizera tylko olej co 10 tym i powinno być ?
hexx #2
Zalej na próbę bez żadnych dodatków np. Mobil Delvac LE 5/30
Zobacz jakie będą efekty.

Olej zmieniaj co 15k km. Częściej nie ma potrzeby.

Jak rozumiem silnik nie bierze oleju ?
tomek evo
Jak chcesz dobry produkt do zabezpieczenia powierzchni to zastosuj Archoil AR9200V2, który jest bezpieczny dla dpf-u (takie były założenia jeszce na etapie opracowywania tego preparatu - jak chcesz szczegółowych informacji to podam Ci kontakt do kompetentnej osoby z Archoil Polska, która udzieli wsparcia technicznego i odpowie na Twoje pytania). Ale podstawa to zastosowanie dobrego oleju. Olej 5W30 nie jest wodnisty natomiast większość 5W30 to oleje na bazie HC z wykastrowanym pakietem dodatków ochronnych ze względu na normę emisji spalin.
hexx #2
taaa...
a jak jak chcesz żeby auto mniej paliło, to naklej pod maskę plastry Niquitin
są równie skuteczne
tomek evo
Hexx nie zaczynaj bezsensownej dyskusji. AR9200V2 jest skutecznym preparatem ograniczającym zużycie silnika o ponad 50%. Nie pisz, ze nic nie daje bo to nieprawda. Już na samym AR9100 zużycie bardzo mocno spada. Są użytkownicy, którzy robią sobie UOA z Archilochem i bez niego i wychodzi, że olej z AR9100 "drapie" o połowę mniej niż bez dodatku. A AR9200V2 jest dużo bardziej skuteczne oparte na Mo-WS2 i wg. informacji producenta tworzy film smarny o tarciu COF 0,03. Jak nie chcesz wierzyć to nie wierz ale nawet nie znasz produktu a się nabijasz.
hexx #2
Moje pytania odnośnie oficjalnych danych, oficjalnie opublikowanych .... dalej obowiązują.
Masz coś nowego w tej kwestii.. ?

Jak nie...
to naklej pod maskę plastry Niquitin i magnetyzery na przewody smile.gif
tomek evo
O jakie oficjalne dane ty pytasz? Tu znajdziesz opis produktu :
http://archoil.pl/tech/
jak chcesz wiedzieć więcej to zadzwoń do Archoil Polska i się dowiesz.
hexx #2
dzwoniłem
niestety, nie potrafili precyzyjnie i jednoznacznie odpowiedzieć smile.gif
ale obiecali, że oddzwonią
więc czekam



Naprawdę uważasz, że jest sens lać te dodatki ?
Przecież i taniej i lepiej dla silnika zamiast wydawać kasę (około 100 PLN) na dodatek zrobić wymianę oleju nie co 15k a co 10k.

Silnik będzie miał znacznie lepiej... z prostej przyczyny.
Wiesz pewnie jakiej smile.gif


CYTAT(tomek evo @ Thu, 19 Jul 2018 - 10:20) *
O jakie oficjalne dane ty pytasz? Tu znajdziesz opis produktu :
http://archoil.pl/tech/

na długiej liście nie znalazłem informacji:
- czy po zalaniu dodatku do oleju z aprobatą, olej będzie dalej spełniał daną aprobatę
- czy dalej będzie to olej LOW SAPS, jeżeli zalejemy go do oleju LOW SAPS
- czy silnik Euro-6 po zalaniu oleju z dodatkiem dalej będzie spełniał normę Euro-6 ?


marcinsrt8
Tak czy tak wymieniam co 10tkm wraz z filtrami bo o maszyny swoje dbam. Tylko gdyby zalał miałbym spokojniejszą głowę. Teraz posiadać auto to problem dla takiego co dba.
hexx #2
Lepsze wrogiem dobrego.
Spróbuj tego Delvac LE 5/30 i napisz o spostrzeżeniach.
badboy2673
Ceramizer nie powinien wplynac w zaden sposob na pogorszenie normy emisji dlatego ze zmniejsza tarcie. Ja sobie zalalem w swoich autach ale to nie sa diesle z e6
hexx #2
jeżeli silnik bierze powiedzmy 0.5 litra na 1000 km
to po zalaniu całej porcji ceramizera do oleju... ile z niego trafi do DPF ?

prosta matematyka
ktoś wyliczy ?
Damzzii
Toż to Jaguar Panie, a nie Volkswagen, nie spali go zanim zacznie działać, a jak już zacznie to przestanie palić, proste smile.gif

Jeżeli z silnikiem nic się nie dzieje to ja bym nie kombinował, dobry olej i tyle, ceramizer (przynajmniej ja) stosuje jak już coś lekko niedomaga, np. fajnie wycisza pompę wspomagania i zwiększa jej wydatek na wolnych, wyjące skrzynie, mosty itd.
marcinsrt8
Ceratec z liqiu Molly nie wpływa na dpf, dzwoniłem pytałem. Maja robione badania.....
Mój silnik nie bierze oleju, ani grama między wymianami
hexx #2
CYTAT(marcinsrt8 @ Fri, 20 Jul 2018 - 05:45) *
Maja robione badania.....

Czyli robią te badania czy już mają zrobione ?
To nie jest jakiś młody produkt. Sam kilka razy zalewałem go jak "byłem młody i naiwny".
Jacekn8
Dla porównania:
Goły olej:
https://oil-club.de/index.php?thread/10-cas...nium-fst-0w-40/

Ten sam tylko z cerateciem
https://oil-club.de/index.php?thread/64-cas...i-moly-ceratec/

Szkoda że rozbieżność 2 lat ale zawsze coś. Widać że ceratec dorzuca coś co w standardzie mają niektóre millersy i większość amsoilow
Tylko na ile jest to skuteczne
tomek evo
Cera Tec z liqui moly to całkiem inna półka niż AR9200V2. Technologicznie to jest przestarzały produkt. Ma swoje dzianie ale moim (i nie tyko moim ale również zdecydowanej większości osób rozeznany w temacie) zdaniem lepiej zastosować Archoil AR9100, który na dpf-a nie dość, ze nie ma negatywnego wpływu to ma wpływ pozytywny. Wiele osób twierdzi, że interwał wypalania dpf-a po zastosowaniu AR9100 im się zwiększył. Do diesla jest to bardzo dobry produkt bo ma bardzo dobre właściwości czyszczące i utrzymujące czystość w silniku a to w dieslu jest istotne.
hexx #2
Są jakieś badania dotyczące zachowania oleju z zalanym dodatkiem Ceratec po jakiś określonych przebiegach ?
Na przykład jak się to zmienia w przedziale od 1k km do 30k km ?
hexx #2
CYTAT(tomek evo @ Fri, 20 Jul 2018 - 09:13) *
(...) lepiej zastosować Archoil AR9100, który na dpf-a nie dość, ze nie ma negatywnego wpływu to ma wpływ pozytywny.

jakieś merytoryczne uzasadnienie tej tezy (i co znaczy pozytywny wpływ) ?

Tomek, litości.
Kolejny raz piszesz slogan i kolejny raz nie możesz go udowodnić.
A ja kolejny raz pytam..

- czy po zalaniu dodatku do oleju z aprobatą, olej będzie dalej spełniał daną aprobatę
- czy dalej będzie to olej LOW SAPS, jeżeli zalejemy go do oleju LOW SAPS
- czy silnik Euro-6 po zalaniu oleju z dodatkiem dalej będzie spełniał normę Euro-6 ?


Jednak producenci olejów to... frajerzy.
Mordują się niemiłosiernie by opracować drogie technologie dodatków, by olej z takimi dodatkami nie zniszczył silnika "od razu" i jeszcze zalany do silnika spełniał co raz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin...
a tu pojawia się firma, która ma "cud dodatek" (o długiej liście cudownego działania nie wspomnę) rozwiązujący wszystkie problemy i jeszcze w pełni ekologiczny do norm EURO/DPF biggrin.gif

Koncerny (frajerzy) zamiast skopiować ten dodatek (jego skład) to kombinują....
bez sensu, prawda ? biggrin.gif


PS
a jak by to połączyć z magnetyzerami.. to jaki będzie efekt ? rolleyes.gif

http://www.akra.pl/magnetyzery-transport.html
http://www.multimag.pl/praca%20doktorska.php (podoba mi się ten tekst o 26 profesorach)

i podsumowanie w lekkiej i przystępnej formie
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/magn...we-dowody/dpks7
tomek evo
Już Ci na te pytania odpowiadałem. Czy będzie spełniał aprobatę nie wiem. A olej który polecasz Koledze spełnia? Co do pytania 2 i 3 odpowiedź brzmi tak.
Co do koncernów to się mylisz. Oni podobne technologie stosują w swoich produktach np. wolfram, molibden czy bor tyle tylko, ze m.in ze względu na konieczność utrzymania ceny produktu na konkurencyjnym poziomie muszą mocno 'ograniczyć zakres". Modyfikatory tarcia w olejach wyczynowych to nic nowego. Ale zwykle te oleje są bardzo drogie. Jest też kwestia tego, że Archoil jest firmą, która się ściśle specjalizuje w "tego typu" technologiach - jest to ich główny biznes i bardzo mocno inwestują w rozwój i nowe technologie aby mieć przewagę konkurencyjną. Dla wielkich koncernów tego typu "wynalazki" są tylko ułamkiem działalności i po prostu koncentrują się na zarabianiu pieniędzy gdzie indziej. Dla koncernu najczęściej lepiej jest zainwestować w reklamę i marketing nawet jeśli podniesie to cenę produktu finalnego o 20% niż polepszyć produkt i w związku z wydatkami na badania i rozwój oraz wyższy koszt podnieść jego cenę o 20% z tej prostej przyczyny, że 90 albo nawet 99% Klientów nie zauważy różnicy w jakości za to w cenie na pewno.
Sam dobrze wiesz, że "zwykły olej" jest produktem wy-standaryzowanym. Dlaczego "zwykły" Castrol za 100,00 zł nie ma w sobie "technologi" olejów za 200 czy 300 zł? Przecież technologicznie moze być dużo lepszy a czemu nie jest? Bo Castrol/BP woli napisać Magnatec - super technologia i dorobić do tego otoczkę cudownej technologii bo jak mawiał pewien Pan "ciemny lud to kupi".
Liqui Moly też zaczyna tak działać, że nie inwestuje w rozwój technologiczny produktów tylko w marketing i sieć sprzedaży. Oczywiście każdy koncern musi inwestować w nowe technologie bo nowe normy producentów to wymuszają ale im większa firma tym bardziej zlewa poprawianie swoich produktów wraz z upływem czasu. Woli inwestować kasę w reklamę bo mają po prostu lepsza stopę zwrotu. Cerateca liqui Moly klepie już x lat.
"Zwykły olej" ma przede wszystkim spełniać podstawowe wymagania wynikające z norm narzuconych przez producentów pojazdów.
tomek evo
Porównań do magnetyzerów wybacz nie skomentuje.
hexx #2
CYTAT(tomek evo @ Fri, 20 Jul 2018 - 09:56) *
Porównań do magnetyzerów wybacz nie skomentuje.

dokładnie taka sama zasada oszukiwania klientów... więc zacytuję i zastosuję analogię do tych dodatków :

CYTAT
Czy wiedzą Państwo, ile w sprzedaży hurtowej kosztuje magnes?
Magnesik, który można wykorzystać do produkcji magnetyzerów, to wydatek od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Dwa magnesy naklejane są na blaszaną płytkę,dodaje się drugą "pustą", maluje, nanosi naklejkę, pakuje i sprzedaje. Koszt produkcji: od kilku do kilkunastu złotych za sztukę. Cena sprzedaży: do 1000 zł! Producenci magnetyzerów twierdzą, że w ich produktach umieszczone są zdobycze najnowszych technologii, ale podobne "wynalazki" stosuje się w prostych urządzeniach, np. w zamkach szafek na ubrania, zabawkach itp. A może koszty badań nakręcają cenę? Nie, bo producenci skupiają się nie tyle na testowaniu swoich produktów, ile na zdobywaniu dowodów ich działania, co jest dużo tańsze. Nie ma wątpliwości: magnetyzerowe magnesy jak żadne inne przyciągają pieniądze tych, którzy je kupują. Naszym zdaniem nad obniżeniem zużycia paliwa o kilka procent setki inżynierów pracują latami. Montaż blaszki z dwoma magnesami byłby tańszy niż skomplikowane środki, jakie stosują producenci aut. Gdyby działały... ale nie działają. Przedstawiane dowody na ogromną skuteczność magnesów to "fałszywki" albo wyniki nieprofesjonalnych lub źle interpretowanych testów.


hexx #2
CYTAT(tomek evo @ Fri, 20 Jul 2018 - 09:55) *
Co do pytania 2 i 3 odpowiedź brzmi tak.

potwierdzisz to jakimś dokumentem by zamknąć temat ?
MisioLBN
Ceratec to ceramizer czy tylko w nazwie nawiązuje?
hexx #2
Tak na prawdę to.... nie wiadomo.

CYTAT
CERA TEC to najnowocześniejsza technologia ceramicznej ochrony każdego silnika. CERA TEC redukuje tarcie i zużycie dzięki ekstremalnie stabilnym chemicznie i termicznie wiązaniom ceramicznym.


Jak spojrzysz na charakterystykę "wiązań ceramicznych" i się zastanowisz jak się spisują w poszczególnych częściach silnika, to dojdziesz do pewnych wniosków wink.gif

CYTAT
Wiązanie ceramiczne
Własności wiązania ceramicznego można opisać zasadniczo następująco:
- wiązanie kruche, stąd względnie wrażliwe na uderzenie,
- wiązanie odporne na działanie temperatury, jednakże podatne na zmiany temperatury,
- wiązanie odporne na działanie chemiczne olejów i wody.
Joker
A ja tak wróciłem aż 3 razy do pierwszego postu i się zapytam, o co chodzi?
CYTAT(marcinsrt8 @ Wed, 18 Jul 2018 - 19:50) *
Witam mam jaguara xf sportbreaka. 3.0 d Sport 300 KM, na blacie 80tym. Chce jakoś zabezpieczyć powierzchnię cierne ze względu na wodnisty olej 5w30 C1 motula ecoclean.

A co się dzieje? Dlaczego uważasz, że powinieneś lepiej zabezpieczyć powierzchnię? Jakieś objawy, że jest za słabo? biggrin.gif

kontynuując idealnie podsumujemy:
CYTAT(hexx #2 @ Thu, 19 Jul 2018 - 11:03) *
Spróbuj tego Delvac LE 5/30 i napisz o spostrzeżeniach.

Co on ma spostrzec? Na słuch lepsze właściwości cierne? laugh.gif

Motula można trafić podróbkę - i tu bym się nie zdziwił.

Zalej np. Millersa 5W30 C3 EE LL - dość drogi ale nie podrabiany i dobry. Nie potrzebne Ci dodatki. Zmieniaj co 15 tys. km. Jeżeli robisz bardzo krótkie odcinki i sporadyczne trasy do zmniejsz interwał nawet do 13 tys. km.

Co temu autu ma się stać, jak to ma zaledwie 80 tys. km... rolleyes.gif
hexx #2
CYTAT(Joker @ Fri, 20 Jul 2018 - 12:43) *
Co on ma spostrzec? Na słuch lepsze właściwości cierne? laugh.gif

właśnie na słuch zauważysz różnicę w pracy silnika smile.gif
Joker
CYTAT(hexx #2 @ Fri, 20 Jul 2018 - 12:47) *
właśnie na słuch zauważysz różnicę w pracy silnika smile.gif

Ja rozumiem, żeby zmienił z jakiejś tandety po 80 PLN za 4L, ale nie z Motula, na którym teraz nie stuka przez sekundę na Motula z dodatkiem, czy na Delvaca. Jak jest cicho i nie stuka to sorry smile.gif No może Ty, ja czy jeszcze z 50 osób z całego forum dużo słyszy....ale większość sam wiesz rolleyes.gif
hexx #2
Wbrew pozorom może zauważyć smile.gif
Nie chodzi może o stukanie ale o samą pracę silnika. Nie jest twarda ale bardziej "miękko pracuje".... sprawdzałem to na Motul 0/40 (świeży) vs Delvac (niecałe 10k przebiegu).
Samochód (Ford Ranger 3.2) był szykowany na wyjazd w góry Rumunii i padł wybór na Motula 0/40 (silnik pracuje pod obciążeniem i przy niskiej prędkości auta w podwyższonej temperaturze).
Sumarycznie : na przepracowanym Delvacu silnik bardziej przyjemniej pracował.
marcinsrt8
CYTAT(tomek evo @ Fri, 20 Jul 2018 - 09:55) *
Już Ci na te pytania odpowiadałem. Czy będzie spełniał aprobatę nie wiem. A olej który polecasz Koledze spełnia? Co do pytania 2 i 3 odpowiedź brzmi tak.
Co do koncernów to się mylisz. Oni podobne technologie stosują w swoich produktach np. wolfram, molibden czy bor tyle tylko, ze m.in ze względu na konieczność utrzymania ceny produktu na konkurencyjnym poziomie muszą mocno 'ograniczyć zakres". Modyfikatory tarcia w olejach wyczynowych to nic nowego. Ale zwykle te oleje są bardzo drogie. Jest też kwestia tego, że Archoil jest firmą, która się ściśle specjalizuje w "tego typu" technologiach - jest to ich główny biznes i bardzo mocno inwestują w rozwój i nowe technologie aby mieć przewagę konkurencyjną. Dla wielkich koncernów tego typu "wynalazki" są tylko ułamkiem działalności i po prostu koncentrują się na zarabianiu pieniędzy gdzie indziej. Dla koncernu najczęściej lepiej jest zainwestować w reklamę i marketing nawet jeśli podniesie to cenę produktu finalnego o 20% niż polepszyć produkt i w związku z wydatkami na badania i rozwój oraz wyższy koszt podnieść jego cenę o 20% z tej prostej przyczyny, że 90 albo nawet 99% Klientów nie zauważy różnicy w jakości za to w cenie na pewno.
Sam dobrze wiesz, że "zwykły olej" jest produktem wy-standaryzowanym. Dlaczego "zwykły" Castrol za 100,00 zł nie ma w sobie "technologi" olejów za 200 czy 300 zł? Przecież technologicznie moze być dużo lepszy a czemu nie jest? Bo Castrol/BP woli napisać Magnatec - super technologia i dorobić do tego otoczkę cudownej technologii bo jak mawiał pewien Pan "ciemny lud to kupi".
Liqui Moly też zaczyna tak działać, że nie inwestuje w rozwój technologiczny produktów tylko w marketing i sieć sprzedaży. Oczywiście każdy koncern musi inwestować w nowe technologie bo nowe normy producentów to wymuszają ale im większa firma tym bardziej zlewa poprawianie swoich produktów wraz z upływem czasu. Woli inwestować kasę w reklamę bo mają po prostu lepsza stopę zwrotu. Cerateca liqui Moly klepie już x lat.
"Zwykły olej" ma przede wszystkim spełniać podstawowe wymagania wynikające z norm narzuconych przez producentów pojazdów.



CYTAT(hexx #2 @ Fri, 20 Jul 2018 - 11:29) *
Tak na prawdę to.... nie wiadomo.


Jak spojrzysz na charakterystykę "wiązań ceramicznych" i się zastanowisz jak się spisują w poszczególnych częściach silnika, to dojdziesz do pewnych wniosków wink.gif


Dzięki chłopaki za burzę mózgów. Może jestem głupi, naiwny itd.... może wyniosłem to z domu, że o maszynę trzeba dbać od ojca....
Teraz leję millersa xf longlife 5w30 C1 i jak go zalewałem to była to woda. Teraz chcę motula ecoclean + 5w30 C1 zalać bo ma ciut większą odpornośc na temp przy 100C - 10,3 a millers ma 9,9 chyba - to tak z grubsza opisałem. Motula chciałem kupić w niemczech na amazonie - chyba nie są podrabiane ?

Na forum jaguara wielu ludzi ma problemy z tymi silnikami pozacierane panewki wały popękane - z czego z choojowego oleju, nie pilnują oleju przerywają wypalanie filtra dpf i po kilku razach ropa w oleju robi z niego jeszcze większą wodę. Po prostu taka moja natura, że chcę mieć wszystko jak najlepiej i dlatego szukam co można jeszcze zrobić żeby było lepiej.

tomekevo poczytam o tym archoilu

Mam pytanie jaki olej będzie w takim razie najlepszy
1: Millers xf longlife 5w30 C1
2. Motul 8100 ecoclean + 5w30 C1
3. Liqui Molly toptec 4500 5w30 C1
hexx #2
CYTAT(marcinsrt8 @ Sat, 21 Jul 2018 - 09:25) *
Teraz leję millersa xf longlife 5w30 C1 i jak go zalewałem to była to woda. Teraz chcę motula ecoclean + 5w30 C1 zalać bo ma ciut większą odpornośc na temp przy 100C - 10,3 a millers ma 9,9 chyba - to tak z grubsza opisałem.

będzie dokładnie to samo co z Millersem

Nie ma czegoś takiego jak "odporność na temperaturę przy 100 stopniach".
To co podałeś to lepkość kinematyczna w 100 stopniach. Czy ona będzie na poziomie 9.9 czy 10.3 to nic nie zmieni.

Masz silnik diesla..
Chcesz olej o większym indeksie lepkości i lepszej lepkości kinematycznej w 100 stopniach ?
Zalej ten olej (aukcja przypadkowa) : https://allegro.pl/olej-silnikowy-shell-rim...7224053051.html
badboy2673
Po czesci hexx ma racje co do tych dodatkow i normy e6. Daje to do myslenia
hexx #2
CYTAT(marcinsrt8 @ Sat, 21 Jul 2018 - 09:25) *
Mam pytanie jaki olej będzie w takim razie najlepszy
1: Millers xf longlife 5w30 C1
2. Motul 8100 ecoclean + 5w30 C1
3. Liqui Molly toptec 4500 5w30 C1

żaden
są takie same... wszystkie są C1
wybierz ten którego etykieta/cena bardziej Ci się spodoba i taki kup


by bardziej obrazowo opisać...

masz 3 kawałki drewna po 100cm (C1)
pierwszy : dąb
drugi : sosna
trzeci : brzoza

pytanie.. który kawałek drewna wybrać by był najdłuższy dłuższy (dąb, sosna czy brzoza) ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.