Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mały zwinny HH do 50k pln
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
vipek_pl
Witajcie, do wydania 50k pln +- 5k.
Auto możliwie ekonomiczne (5-10L/100km) do codziennej jazdy do pracy (Ok. 60km w dwie strony) ale też dynamiczne (ponizej 7s do 100kmh). Fajnie jakby możliwie bezproblemowe. Mój typ to Fiesta ST MK7. Jest jakaś alternatywa godna uwagi ? Myślałem o Cooper S 2010-2013, 208GTI, BMW F20 114i/116i @200hp. Jednak wszystkie wymienione mają tego samego 1.6THP pod maską, a jednak bezawaryjne raczej nie są i moim zdaniem będą droższe w eksploatacji od Fiesty.
As_
polo 1.8 łapie się w budżecie?
Miloszz
O tym spalaniu to raczej możesz zapomnieć, dynamiczna benzyna pali sporo, także te 10/100 to będzie minimum średniego spalania.

Ja bym dorzucił np Renault Clio IV RS albo Punto EVO Abarth 180
rwtnt
Nie przesadzajmy z tym spalaniem dla takich malych hh w lekkim nadwoziu.

360 konne s3 pali mi srednio 9.1 litra. A 450 konne a7 3.0tfsi 11-12 średnio z prawie 40tys km.




Miloszz
Tylko gdzie to 9.1 spali? jadąc 70 km/h na drodze wojewódzkiej za tirem? aaa to tak..autor pisze o codziennej jeździe 30 km do pracy, przy konkretnym butowaniu i wyprzedzaniu wszystkiego to chyba tylko 1,6 mpi tyle spali w zwykłym A3
Miałem Leona 1,8T to jak zasuwałem po 140 na trasie i wyprzedzałem wszystko co się działo to te 9,5 to było minimum po jeździe godzinnej, a autor pisze o 5l/100 takie coś to chyba tyle 1,9 tdi 105 konne.

Producent podaje średnie spalanie dla Fiesty ST ok 10,2/100 także tego...
vipek_pl
Nie mówię o konkretnym budowaniu w czasie dojazdów do pracy. Byłbym debilem. Po prostu przy spokojnej emeryckiej jeździe auto ma palić jak najmniej, a kiedy trzeba żeby było czym pojechać. VAGow raczej unikam
Honada
CYTAT(Miloszz @ Sun, 15 Jul 2018 - 01:00) *
Tylko gdzie to 9.1 spali? jadąc 70 km/h na drodze wojewódzkiej za tirem? aaa to tak..autor pisze o codziennej jeździe 30 km do pracy, przy konkretnym butowaniu i wyprzedzaniu wszystkiego to chyba tylko 1,6 mpi tyle spali w zwykłym A3
Miałem Leona 1,8T to jak zasuwałem po 140 na trasie i wyprzedzałem wszystko co się działo to te 9,5 to było minimum po jeździe godzinnej, a autor pisze o 5l/100 takie coś to chyba tyle 1,9 tdi 105 konne.

Producent podaje średnie spalanie dla Fiesty ST ok 10,2/100 także tego...


Fiesta ST200: jazda na trasie 90-100 kmh to 4,8-5,1 l/100km. Średnio w mieście 8,8-9,2 l/100 km. Przy 140 kmh na autostradzie 7,9 l/100 km.
Jazda bardzo dynamiczna po mieście 11,8-13,0 l/100 km. Na torze w Słomczynie 17-19 /100 km.
Dla mnie mega oszczędny silnik.
Nie wiem skąd masz te średnie spalanie producenta, bo jest ono o kilka litrów mniejsze.
vipek_pl
Dokładnie jak kolega powyżej. Spalanie w ST potrafi być znikome. Podobnie jak 208GTI.
Czyli co Panowie ? Fiesta?
Bio
przy okazji się podepnę - z Segmentu C HH - co obecnie ciekawego 5-drzwiowego będzie? Budżet tak do 60k.
Miloszz
Ok tylko wytłumaczcie mi w takim razie po co kupować za 50 tys auto segmentu B z mocnym silnikiem żeby jeździć jak emeryt z 1,25 pod maską we Fieście?
A co jak padną tarcze, klocki? to auto wszystko ma droższe..


Poza tym mówicie o 4,8 spalanie w ST tak?

To skąd takie opinie na auto-centrum:?

CYTAT
Jak na tą moc to spalanie w mieście wychodzi do 10l nie oszczędzając pedału gazu. Jazda na maksa to też nie tragedia bo 12,5 po mieście. Oszczędna trasa to 7-8 litrów.


vipek_pl
A no sens taki, że jak trzeba pojechać szybciej, bardziej dynamicznie czy czy po prostu poczuć trochę przyjemności z jazdy samochodem to będzie czym. Natomiast jak trzeba po prostu pojechać po bułki czy do biura to niskie spalanie jest jak najbardziej miłe widziane.
Właśnie dlatego nie chce czegoś większego jak Megane RS, Focus ST itd.
viggen82
Najbardziej bezawaryjny będzie civic fn2 type r, w tym budżecie kupisz championship white zeszperowane i zostanie jeszcze. Pali też niedużo jak go trzymasz poniżej 5.5k rpm. Ja w tym budżecie bym wziął megane rs mk3.
wizard
W moim ST'ku mam średnie zużycie paliwa na dystansie 25000km na poziomie 7,4l/100km. Jeżdżę dynamicznie, ale nie bezsensownie,tzn. nie jest to gaz-hamulec, gaz-hamulec, ale dynamiczna jazda szybsza niż 90% aut poruszających się po drodze.
Najwięcej spalił mi jadąc autostradą >180 , czasami pod 240 + reszty trasy pozamiejskimi drogami i wyszło 10,5l//100km.
Spróbowałem jednak niedawno powstrzymywać się od ostrej jazdy i mieszana jazda pozamiejskimi+miasto poskutkowała 6,3l/100km. Auto jeździ na semi Yokohamy, więc opory toczenia nie są najniższe. Za to felgi dużo lżejsze niż w oryginale i 16" zamiast 17.
Zaletą jest szeroko dostępny moment, dostępny w zasadzie od 1600obr/min i niska masa auta.
Jedynie do zawieszenia trzeba się przyzwyczaić, tym bardziej na semi jest bardzo twardo.
Ogólnie auto bardzo bezproblemowe i trudno będzie się z nim kiedyś rozstać.
vipek_pl
Ok. Czyli Fiesta ST lub 208 GTI że wskazaniem na tego pierwszego. Dzięki Panowie za pomoc
Honada
CYTAT(viggen82 @ Sun, 15 Jul 2018 - 15:29) *
Najbardziej bezawaryjny będzie civic fn2 type r, w tym budżecie kupisz championship white zeszperowane i zostanie jeszcze. Pali też niedużo jak go trzymasz poniżej 5.5k rpm. Ja w tym budżecie bym wziął megane rs mk3.

No tylko ceny Championship to jednak kosmos. Płacić min. 50 tys. zł za 8-letniego, 200-konnego Civica to nawet dla mnie lekkie przegięcie, jeśli mówimy o samochodzie na co dzień ze sportowym zacięciem. a w Polsce to już w ogóle jakieś żarty, bo szukaliśmy takiego z kolegą w styczniu i za mniej niż 58 tys. zł. nikt nie chciał go oddać. Skończyło się na Megane III RS Cup 265 KM za 66 tys. z 2012 roku i przebiegiem 65 tys km w bezwypadku (salon PL, I wł.)
kompot
Civic mi palił 9 przy jeździe głownie poza miastem, poniżej 7 za Chiny nie chciał zejść przy baardzo spokojnej jezdzie pozamiejskiej (jazda w celach badawczych, na dłuższą metę tak się nie da).
W mieście ponad 10-12 (zgodna z przepisami). Skrzynia jest bardzo krótko przez co spalanie na autostradzie jest podobne do tego w mieście. Poza tym ze względu na zawieszenie na pewno nie jest to auto na dojazdy 60 km w jedną stronę do pracy.
szybciutki
114 i ma oroblemy z rozrzadzem/inne fuckupy?

Softem ze 105 robi się 220 a auto bije na łeb "usportowioną" klasę B jako dupowoz ( wyciszenie komfort itd) chociaż jest zupełnie spokojnym wozem, żaden to HH
vipek_pl
Jak każdy THP nie jest pozbawiony problemów aczkolwiek po 2014 jest już ponoć nieco lepiej. Jak to mawia mój mechanik...tam jest łańcuszek rozrządu, a nie łańcuch.
andorDrakon
CYTAT(wizard @ Sun, 15 Jul 2018 - 19:38) *
W moim ST'ku mam średnie zużycie paliwa na dystansie 25000km na poziomie 7,4l/100km. Jeżdżę dynamicznie, ale nie bezsensownie,tzn. nie jest to gaz-hamulec, gaz-hamulec, ale dynamiczna jazda szybsza niż 90% aut poruszających się po drodze(...)


Fiestą ST robię od dwóch lat, codziennie około 100 km do pracy (80% trasa reszta w miastach). Średnie spalanie wynosi 9l/100 i raczej nie chce zejść poniżej. Nie wiem skąd i jak Tobie wychodzi 7l (nie mówiąc już o 9l w S3). Albo ktoś tutaj 'sciemnia' albo... po co kupiliście HH?

Do Autora wątku:
Zmierzam do tego, że nie nastawiaj się na niskie spalania w aucie typu HH. Nie rozważałbyś zakupu takiego samochodu jeśli nie lubiłbyś szybszej (mniej ekonomicznej jazdy). Musisz wiedzieć, że HH, fiesta ST w szczególności prowokuje do szybszej jazdy. Auto jest nieznośne podczas turystycznej, powolnej jazdy. Albo jedziesz pełnym ogniem i jest fajnie albo nie i wtedy jest bardzo słabo - głośno, twardo, niewygodnie.
Maciek1234
CYTAT(Miloszz @ Sun, 15 Jul 2018 - 14:03) *
Ok tylko wytłumaczcie mi w takim razie po co kupować za 50 tys auto segmentu B z mocnym silnikiem żeby jeździć jak emeryt z 1,25 pod maską we Fieście?
właśnie po to, żeby nie musieć jeździć jak idiota, wyprzedzając wszystko, co się da i udowadniać wszystkim, że '75KM też może jeździć jak demon' laugh.gif - pod warunkiem, że od czasu do czasu skoczysz na tor, żeby przedmuchać wydech biggrin.gif

Osobiście szedłbym w Abartha 500 180KM, albo Punto Evo 180KM
vipek_pl
500tka jest nie do kupienia w zakładanym budżecie, chyba, że import z USA po dzwonie.
Dlatego jeszcze rozważam 208GTI, jest troszkę bardziej cywilizowany niż Fiesta w codziennym użytkowaniu.
RaNaar
CYTAT(vipek_pl @ Sun, 15 Jul 2018 - 07:23) *
Dokładnie jak kolega powyżej. Spalanie w ST potrafi być znikome. Podobnie jak 208GTI.
Czyli co Panowie ? Fiesta?


Polecam, ale nie jest aż tak dobrze, jakby niektórzy chcieli. W trasie przy 140 w ST200 jest około 4000 obrotów. Na naszych autostradach pali 8-9, na niemieckich 10-11. Jadąc spokojnie po drogach krajowych do tych 8/100 (z komputera) da się zejść. Za TIRem może nawet poniżej, ale serio cudów nie ma - jak turbo ładuje, to nie tylko powietrza jest więcej. ;-)

Auto jest tanie w eksploatacji i skuteczne, ale samochód ma już swoje lata i trzeba brac pod uwagę, że to dość prosty model. Poza tym jest dość twarda - przyzwyczaisz się szybko o ile nie eksploatujesz dwóch samochodów. Wtedy śmiesznie będzie po każdej przesiadce, bo ta sztywność wydaje się sztuczna - dość powiedzieć, że BMW M2 jest zdecydowanie bardziej komfortowe a mimo to szybsze. ;-D
Alex_R53
Przymierz się do Fiesty najpierw. Nie każdemu pasuje pozycja za kierownicą, która jest dość... autobusowa smile.gif Poza tym spoko samochód ta Fiesta, czyli osobiście brałbym i polecam Megane RS smile.gif
wizard
CYTAT(RaNaar @ Mon, 16 Jul 2018 - 16:10) *
Auto jest tanie w eksploatacji i skuteczne, ale samochód ma już swoje lata i trzeba brac pod uwagę, że to dość prosty model. Poza tym jest dość twarda - przyzwyczaisz się szybko o ile nie eksploatujesz dwóch samochodów. Wtedy śmiesznie będzie po każdej przesiadce, bo ta sztywność wydaje się sztuczna - dość powiedzieć, że BMW M2 jest zdecydowanie bardziej komfortowe a mimo to szybsze. ;-D


Znam to uczucie po każdorazowej przesiadce z bardzo komfortowo resorującego C270CDI smile.gif Po wejściu do ST mam wrażenie betonu, ale po 5km się przyzwyczajam, więc nie jest aż tak źle.

Co do zużycia paliwa-każdy ma inną technikę jazdy, silnik w różnej kondycji, więc nie da się zestawić tego 1:1. Przy pełnym wykorzystywaniu parametrów silnik musi swoje spalać, z czegoś się moc bierze, ale jeżdżąc w sposób mieszany spalanie jest moim zdaniem mega niskie. Mam porównaie do Imprezy WRX i to chlało przy ecodrivingu tyle co ST przy piractwach.

osobiście polecam Mini JCW albo ST jeśli ktoś zamierza kupić auto typowo pod zakręty, wystarczy dobre semi i można kręcić świetne czasy bez zbędnych modów. Jeśli ma być auto na co dzien i więcej komfortu to 208GTI. Megane RS to liga wyżej, ale trudno o dobry egzemplarz w podanym budżecie.
borman
megane 3 rs + lpg i problem spalania rozwiązany biggrin.gif
maka178
Skoro już taki temat poruszony, miałem okazję przejechać się ostatnio golfem 6 GTI z dsg, jak dla mnie frajda z jazdy niesamowita, w dodatku skrzynia zrobiła na mnie bardzo fajne wrażenie (na co dzień jeżdżę klasycznym automatem). Jak na serię zbiera się bardzo fajnie, pali bardzo niewiele w stosunku do tego co oferuje, a w dodatku posiada jakąś szperę (jakaś elektroszpera wmontowana w skrzyni? czy po prostu dohamowywanie koła będącego w poślizgu?), która działała bardzo sprawnie fajnie przyśpieszając od ronda i świateł.
Co sądzicie o tym wozie? Silnik TSI czy należy się bać wciągania oleju/problemów z rozrządem/pompą oleju czy model już wyleczony z tych bolączek?
Miloszz
Raczej silnik nie będzie żaden poprawiony bo Golf 6 zjechał z fabryki w 2008 roku jako kolejny model, wtedy jeszcze TSI były te kiepskie VW EA888, dopiero po 2011 poprawiono, chyba że myślisz o takim.
Jak dla mnie fajny tez jest Focus ST czy Megane RS
As_
w temacie spalania (240 koni w 1.8)
Warszawa-Augustów szybka jazda na granicy buractwa,czas 2:51 z czego z 10-15min. stania/toczenia się na budowie za wyszkowem, spalanie 9,3
Emerycka jazda powrotna, czas 3:26, powrót przez brok,łochów, okuniew, rembertów (bez stania w korkach) spalanie 6,3.

Bio
CYTAT(Bio @ Sun, 15 Jul 2018 - 09:23) *
przy okazji się podepnę - z Segmentu C HH - co obecnie ciekawego 5-drzwiowego będzie? Budżet tak do 60k.

ponowię tylko - budżet 50-60k wink.gif
Kamil_D
Ze swojej strony mogę polecić Volvo V40 d4, 2.0d 190KM, po programie 230-250KM, Spalanie 4,5-7L/100km
Kilka sztuk mialem takich i fajnie sie tym jezdzi, wyposazenie bogate, a w wersji Rdesign wygląda w miarę agresywnie smile.gif
M4C13K
CYTAT(Kamil_D @ Sat, 28 Jul 2018 - 15:14) *
Ze swojej strony mogę polecić Volvo V40 d4, 2.0d 190KM, po programie 230-250KM, Spalanie 4,5-7L/100km
Kilka sztuk mialem takich i fajnie sie tym jezdzi, wyposazenie bogate, a w wersji Rdesign wygląda w miarę agresywnie smile.gif

Volvo w gnoju nie jest ani zwinne, ani małe, ani hot
ari
Polecam 208 GTi. Jeżdżę takim od ponad 3 lat, na zegarze 107 tys. km, większość zrobiona na trasach. Rocznik '14, z salonu, unfallfrei. Z uwagi na przenosiny z przedmieść do ścisłego centrum, rozważam zmianę na coś, co nie będzie stało mi pod oknem i traciło na wartości. Jedyne, czego mi w tym aucie brakuje to... aksamitnej pracy rzędowej szóstki, względnie stonowanego bulgotu niemieckiej V8. wink.gif Wszystko inne jest na pokładzie. Zawias nadaje się na polskie dziurawe ulice (z czym raczej jest problem w ST czy 500), wyposażenie kompletne jak na ten segment, wykończenie bardzo przyjemne i eleganckie - no i ta zwariowana kierownica! Silnik jest rewelacyjny - dobrze ciągnie, w mieście nie zabija spalaniem, za to na trasie potrafi się odwdzięczyć naprawdę śmiesznymi wynikami. W moim Peugeocie działa też bez zarzutu, ale na pewno pomaga mu w tym sposób użytkowania (bez pałowania, chłodzenie turbiny, częste dłuższe odcinki etc.). Moim zdaniem GTi bliżej charakterem do Coopera S (z którego poprzednią generacją dzielił silnik) niż do Fiesty, bo zdecydowanie silniej niż w Fordzie skupiono się na elementach uprzyjemniających codzienne użytkowanie. Tak że ST bardziej na tor, GTi na co dzień, a zupełnie do miasta Panda 100 HP. wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.