Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Montaż zewnętrznej pompy paliwa + seryjny bak
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Wojtek
Witam.
Chętnie przeszedł bym na zewnętrzną pompę w bagażniku. Pasuje mi to spiac z seryjnym bakiem.

Jak się do tego zabrać ? I co potrzeba? Oprocz pompy i przewodow oczywiście.

Pompe wyciagnac z baku to jasne.
Nowa pompa do bagażnika + wiazka z starej.
Co z bezpiecznikiem ? czy jak pompa będzie dość mocna powininem pomyslec o zmianie bezpiecznika od pompy ? czy raczej się tym nie przejmować.
Pompe zewnetrzna z bakiem polacze adapterem fragola i przejde na przewody w oplocie.

Jak to zrobić aby pompa nie ssala powietrza z baku ? ori plywa w koszu i w zaleznosci od tego ile jest paliwa tak pompa się ustawia.
Jak wywale pompe pasuje cos zrobić aby waz od zasysania paliwa był jak najniżej w baku.
Czy swirl pot będzie potrzebny czy raczej używa się go przy montażu zenwtrznego baku ??

Pozdrawiam.
tom cio
Tez to przechodze aktualnie i polecany jest zestaw seryjna w baku - swirlpot - zewnetrzna pompa, ew na wieksze moce do zbiornika cos mocniejszego od serii.
Wojtek
Z jakiego powodu przechodzisz na zewnetrzna pompe ? U mnie problem polega na tym ze nie wiem czy cos większego niż dw300 wejdzie zamiast seryjnej a obawiam się ze może nie podolac.
Po co 2 pompy ? nie prościej aby zewnetrzna pobierala od razu z baku ?
xxMAXIMxx
Ja tak mam tak zrobione, seryjna pompa podłączona do swirl pota w bagażniku. Powrót z swirla do baku. Z dna swirla idzie grubym przewodem do boscha 044, powrót na górę zbiorniczka. Seryjna pompa obsługiwała 90km, teraz obsługuje 470. Daje radę bardzo dobrze. Bardzo ważne żeby wąż z swirla do pompy zewnętrznej był dużej średnicy, (22-25mm), ob inaczej na pompie będzie kawitacja i będzie bardzo głośno pracować.
tom cio
Wojek - mialem dw200, teraz bedzie za slaba, a nie chce juz w zbiornik bo jak bylo malo paliwa to sie zapowietrzala. Fabryczna jest tak zbudowana ze nawet jak jest malo paliwa to zawsze poda do tego swirla, a ze swirlpota 044 juz sobie moze brac.
Maxim - gdzie masz umieszczona pompe 044? I jaki gruby waz masz od 044 do listwy wtryskowej?
deejey!
Nie wiem czy zrobiłem to u siebie dobrze, bo nawet się nad tym nie zastanawiałem. U mnie wygląda to tak :

Wywaliłem oem pompę z baku, w jej miejsce wężyk który ciągnie z dna. Zamykam zbiornik, na progu w miejscu filtra/pompy progowej wrzuciłem pompę z mercedesa (coś jak 044) i filtr. Bałem się o problem z rezerwą i itp bo zbiornik jest "podzielony" (BMW E46) i wymiana pomiędzy komorami jest na zasadzie zwężki Venturiego bodajże. Nie mam swirlpota bo nie latam bokami (czasem tylko próbuje:P ) a paliwa przy upalaniu raczej zawsze mam więcej niż 1/4 baku... Ale już dwa razy przed stacją miałem rezerwę i jakoś działa wink.gif

Faktem jest, że pompa pracuje głośno, może tak jak tu wyżej ktoś napisał - za mała średnica doprowadzenie z zbiornika? Ale uczciwie mówiąc, średnio jest miejsce na grubsze przewody, ewentualnie 2 cieńsze...

Bardzo bym chciał swirlpota, dla takiego wewnętrzego spokoju ale absolutnie nie chce mieć żadnego paliwa w kabinie (ani pompy w zbiorniku). Można by ewentualnie zrobić swirla w nadkolu, ale nie wiem czy jest sens?
Titan
Jak wrzucisz swirlpota to pompy się trochę wyciszą. Jak pompa zasysa powietrze to rzęzi jak cholera. Przynajmniej wiadomo kiedy jest za mało paliwa.
Tak jak wyżej koledzy piszą. Wąż w bak i będzie dobrze. Dobre rozwiązanie to napakować gąbki do baku.
Pan. B
Wojtek.
Jak chcesz mieć tylko zew. Pompę to zasilanie zostawiasz ze starej i podłaczasz do przekaźnika na styki sterujące a do zasilania dajesz grubsze przewody. W ten sposób napewno nie będzie spadków napięc na pompie. Warto pamiętać ze instalacja ele. Ma swoje lata i była projektowana pod inne obciążenia.
kidzio_r5gtt
wrzuć swirlopota z pompą w środku i będzie dużo ciszej i mniej kombinowania przy montażu.




Wojtek
O widzisz takie cos mi się podoba.
Co do tego potrzebuje oprócz 2 pomp i złączek i przewodów?
Aby spiac 2 pompy razem rozumiem ze najlepiej użyć tego ? http://www.re5pect.pl/mocowanie-2x-bosch-044-z-listwa.html
Wtedy z tego wyjścia lece do listwy to oczywiste.
Co z pompa w baku ? zostawić czy nie ?
Jedna złączka w zbiorniczku jest do zasilania z baku, druga do powrotu z listwy, a trzecia ?
wymiot
ori bym zostail niech napelnia swirla.
3 zlaczka moze jest od odpowietrzenia ?
kidzio_r5gtt
1 złączka- zasilanie z baku
2 złączka- powrót z listwy
3 złaczka- powrót do baku
Wojtek
Ok dzięki za info.
Napisz jeszcze jak możesz czy to mocowanie będzie pasować razem z tym swirlem i pompami.
EssiRS
Kidzio jaki jest schemat montażu tego zbiornika? Do czego są te otwory na górze?
kidzio_r5gtt
niestety ten łącznik ma inny rozstaw niż swirlpot
Wojtek
kidzio napisz jeszcze jak możesz jak z jakoscia tych swirli - czy nie ma jakiś problemów a uszczelenieniem w miejscu montażu pompy. Sam już nie wiem jaki wybrać czy taki czy taki.
A pasuje ruszyc temat.

Jeśli ori pompa zostaje w baku to z niej należy wziasc sterowanie na nowy przekaźnik do zewnętrznej pompy ? Specem od elektryki nie jestem - sterowanie pewnie będzie masa ?
Nowy przekaznik zasilić grubymi przeowadmi bezpośrednio z aku + jakiś bezpiecznik?
Aku mam dość blisko baku.
Jak ktoś ma ochote może mi narysować schemat + chętnie się dowiem jaki bezpiecznik przekaźnik i srenice przewodow powinienem do tego wykorzystać.
Pozdrawiam.
kkkacper
Wojtek mialem dla siebie kupiony taki, tylko na jednego boscha i wykonanie pelna profeska.. takze smialo moge polecic..

LINK

Co do sterowania z pompy to raczej nie zagra, bo do pompy idzie juz plus zasilajacy z przekaznika, a Ty potrzebujesz wlasnie to wzbudzenie idace z ecu na przekaznik.. pozno juz, wiec jakbym sie zakrecil to niech ktos wyprostuje wink.gif mowie oczywiscie o sytuacji w ktorej robisz nowa instalacje pod zewn. pompy oparta o przekaznik, bo tak zrozumialem..
tom cio
Ja mam zrobione zasilanie zewnetrznej tak, ze wpialem sie do ori przewodow pompy i one steruja cewka przekaznika, a do zewnetrznej pompy pociagniety + z aku przez ten przekaznik wlasnie.
kidzio_r5gtt
CYTAT(Wojtek @ Thu, 23 Aug 2018 - 23:21) *
kidzio napisz jeszcze jak możesz jak z jakoscia tych swirli - czy nie ma jakiś problemów a uszczelenieniem w miejscu montażu pompy. Sam już nie wiem jaki wybrać czy taki czy taki.
A pasuje ruszyc temat.


jakościowo są OK. rok temu jak przyszła 1 partia to były inaczej spawana i w paru pociły się spawy, ale teraz jest to poprawione. z uszczelnieniem przy pompie nigdy nie było problemu.
mario23
Cześć,
podepnę się pod temat, zaczęło mi odcinać paliwo nawet przy 3/4 zbiornika. Nie chciałbym ingerować w instalację pompy, czy może ktoś ma rozwiązania w fabrycznym zbiorniku jak poniżej lub podobnie:
czy obudować pompę w zbiorniku gąbką, np tak:

https://www.ioportracing.com/replacement-fo...ling-fuel-safe/

czy takie pudełko z klapkami:

https://www.ioportracing.com/surge-tanks/ce...oors-fuel-safe/

czy montować swirl pota,
pzdr
Wojtek
Czyli jak w końcu zrobić poprawnie podlaczenie pompy ?

W baku zostaje dw65c(jest zamontowana zamiast seryjnej) będzie pompować paliwo do swirl tanka.

Czyli zostawiamy ori pompe i dokładamy dodatkowa zewnetrzna.
Nie wiem czy dobrze mysle aby to zrobić mniej więcej tak:

Zasilanie do przekaźnika puscic bezpośrednio z aku po drodze dac bezpiecznik. Masa z przekaźnika do budy.
Zasilanie do pompy z przekaźnika, masa buda.
Czy sterowanie na przekaźnik mogę wziasc z zasilania ori pompy ? np. wpiąć się zaraz przy baku ?
Ori pompa jest załączana + czy - ?
Jaki przekaźnik potrzebuje ? jaki bezpiecznik ?
deejey!
Miałem układ który opisywałem :

CYTAT(deejey! @ Sun, 15 Jul 2018 - 15:07) *
Nie wiem czy zrobiłem to u siebie dobrze, bo nawet się nad tym nie zastanawiałem. U mnie wygląda to tak :

Wywaliłem oem pompę z baku, w jej miejsce wężyk który ciągnie z dna. Zamykam zbiornik, na progu w miejscu filtra/pompy progowej wrzuciłem pompę z mercedesa (coś jak 044) i filtr. Bałem się o problem z rezerwą i itp bo zbiornik jest "podzielony" (BMW E46) i wymiana pomiędzy komorami jest na zasadzie zwężki Venturiego bodajże. Nie mam swirlpota bo nie latam bokami (czasem tylko próbuje:P ) a paliwa przy upalaniu raczej zawsze mam więcej niż 1/4 baku... Ale już dwa razy przed stacją miałem rezerwę i jakoś działa ;)

Faktem jest, że pompa pracuje głośno, może tak jak tu wyżej ktoś napisał - za mała średnica doprowadzenie z zbiornika? Ale uczciwie mówiąc, średnio jest miejsce na grubsze przewody, ewentualnie 2 cieńsze...

Bardzo bym chciał swirlpota, dla takiego wewnętrzego spokoju ale absolutnie nie chce mieć żadnego paliwa w kabinie (ani pompy w zbiorniku). Można by ewentualnie zrobić swirla w nadkolu, ale nie wiem czy jest sens?



Pompa na progu to była SKV 76077 (bardzo popularna pompa występująca np. w mercedesie) i absolutnie paliwa mi nie brakowało. Ale w sumie przebieg pompy 3,5k km i padła. Generalnie zbiornik był ściągnięty i dość długo stała na sucho, później założyłem zbiornik i po odpaleniu auto dziwnie pracowało, było baaaaaaaardzo dużo powietrza... Na sucho niby zaciągnęła mi z bańki ale słabe ciśnienie bo palcem utrzymałem kilka sekund. Być może moja wina, że jej nie pomogłem się nabić ani nic... Ale teraz nie wiem czy ryzykować i brać taką samą? Czy kupić coś do baku? Z plusów nie było problemów z zaciąganiem nawet na rezerwie co ma podobno walbro 255lph. Ale była franca głośna, obawiam się, że mogła odczuwać zjawisko "kawitacji" bo zasilanie miała dość długie i seryjne (8mm wewnątrz bodajże?)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.