_asmo_
Mon, 09 Jul 2018 - 17:49
Cześć,
Mam pytanie, założyłem ostatnio na auto nowy komplet kół - felgi skręcane i opony Bridgestone Potenza RE11A, rozmiar felg 9,5 i 10,5 cala, opony 235/40 i 265/35 - producent takie przewiduje pod te szerokości felg i typowo do mojego auta. Po kilku przejażdżkach mam wrażenie, że póki opony się nie rozgrzeją to czuć bicie na kierownicy - felgi były sprawdzane na wyważarce i nie były krzywe, wyważyły się bez problemu, ciężarków mało. Jeśli autem przejadę już jakiś dłuższy odcinek bicie ustępuje - sprawdzane do prędkości ok 200km/h.
Jak myślicie czy to możliwe żeby opony biły przez niedogrzanie? Ten bieżnik to taki semi slick, dot jak dobrze pamiętam 13-14 rok.
Pozdro
tatarzyn
Tue, 17 Jul 2018 - 07:59
Oczywiście, że tak. Przecież temperatura odpowiada w dużym stopniu za właściwości danego materiału. Jego elastyczność itd
Nie bez przyczyny w wulkanizacjach mają inne stawki za wymianę opon w zależności od tego, czy jest to felga aluminiowa lub stalowa.
Warto też zapoznać się z oznaczeniami na bokach opon - konkretnie tutaj:
https://www.oponeo.pl/artykul/jak-czytac-oz...enia-na-oponachDobrze jest mieć świadomość, co zostało tam opisane.
_adams_
Tue, 17 Jul 2018 - 09:32
Dmuchnij je azotem, może się poprawi.
Paweł#G
Tue, 17 Jul 2018 - 10:00
A azot ma jakieś znacząco inne właściwości dla opon niż powietrze atmosferyczne? - oprócz tego, że guma się nie utlenia od wewnątrz, nie podsyca pożaru i nie utwardza kleji utwardzanych w kontakcie z tlenem (samowulkanizacja)?
hexx #2
Tue, 17 Jul 2018 - 10:24
CYTAT(_adams_ @ Tue, 17 Jul 2018 - 09:32)
Dmuchnij je azotem, może się poprawi.
myślisz, że zmiana ilości azotu z około 78% na 100% zmieni coś istotnego w zachowaniu opony ?
Al Ed Upek
Tue, 17 Jul 2018 - 22:09
To raczej nie kwestia wyważenia, a faktu że któraś z opon jest kwadratowa i się układa po rozgrzaniu. Miałem tak w moim starym komplecie opon "kajtkowych".