Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zamknięcie toru Poznań
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Zloty, zawody, imprezy
Stron: 1, 2, 3
EssiRS
Koledzy, chodzą pogłoski, że mają zamykać tor Poznań.
Coś słyszeliście więcej o tym?
Podobno ma być manifest w tej sprawie w okolicach 28.07.2018r.
Albert
29.07

Chodzi o prostest w sprawie ostatich wydarzen na Gran Turismo Polonia

http://www.radiopoznan.fm/informacje/pozos...dla-toru-poznan
kirpek
nie można postawić jakiś ekranów dżwięko chłonnych? poustawiane są w szczerym polu jak polska długa i szeroka żeby kukurydza w ciszy rosła to wokół toru nie można?
EssiRS
Albert a co dokładnie się wtedy zadziało?
error.
Słowo "żenada", to najlżejsze co w tej chwili ciśnie mi się na język.
piwo
Po prostu ci co kupują działki pod tory wykupują za mało gruntów. Powinni wykupować działkę pod tor i jeszcze rezerwę dookoła po 1km na którym roslby las. I nie byłoby problemów. A tak po taniości wychodzą potem takie kwiatki.
dany_47
... działki wokół toru też są po taniości. no i cebulactwo kupuje, buduje, potem płacz, protest i zamknięcie toru. to standardowy schemat.
To samo z terenami, które zalewa woda wiosną czy podczas ulew. zawsze to samo...

cebula cebula cebula.
Tommo
CYTAT(piwo @ Tue, 03 Jul 2018 - 08:35) *
Po prostu ci co kupują działki pod tory wykupują za mało gruntów. Powinni wykupować działkę pod tor i jeszcze rezerwę dookoła po 1km na którym roslby las. I nie byłoby problemów. A tak po taniości wychodzą potem takie kwiatki.


Jest też inny problem.

W Polsce nie ma kultury, tradycji i zamiłowania do wyścigów. Jakby co wyścigowy weekend na tor Poznań przyjeżdżało 50 tyś widzów, którzy przy okazji wydadzą miliony na okoliczne hotele, gastronomie, parkingi etc. wyczulone na hałas miejscowe gęby natychmiast by się pozamykały smile.gif
A tak mamy garstkę napaleńców na torze, psującym błogi nastrój okolicznym mieszkańcom, którzy poza dodatkowym hałasem z toru kompletnie nic z tego nie mają.

error.
Nawet szerzej - szeroko pojętej kultury motoryzacyjnej, a to jest jeden z jej przejawów i skutków zarazem.
Rezor
Imo nie jest tak źle jeśli chodzi o ilość miłośników motoryzacji. Kuleje integracja. Jakby policzyć miłośników off-roadu, rajdów czy żużlu to nie jest najgorzej. Zobaczcie ile ludzi przychodzi na takie imprezy. Niestety jeśli ktoś lubi off-road to rzadko interesuje się wyscigami
A d a m
dany_47 nie do końca jestem przekonany czy te działki kupuje "cebulactwo". Podobna sytuacja z hałasem jest na lotnisku wojskowym na Krzesinach (można powiedzieć druga strona Poznania) i jak byś zobaczył jakie ludzie targają odszkodowania to sam pomyślał byś o kupnie działki do "zarobku".

A co do toru to on nigdy nie zniknie, zmiana właściciela jest bardziej realna. A sam tor byłby bardziej popularny do publiki gdyby w niego inwestowano nie oszukujmy się czuć tam prl, a ceny istnie zachodnie.
lemur
Trochę tak jak w Krakowie. Kupili mieszkania a teraz żądają zamknięcia kamieniołomu który tam jest praktycznie od zawsze.
Joker
CYTAT(dany_47 @ Tue, 03 Jul 2018 - 08:38) *
... działki wokół toru też są po taniości. no i cebulactwo kupuje, buduje, potem płacz, protest i zamknięcie toru. to standardowy schemat.


To jest jedno z najbardziej wkurwiających i dotkliwych zjawisk w naszym kraju. Cena za m2 mieszkania niższa o 20% a nawet 30% właśnie z powodu umiejscowienia danego bloku/wspólnoty mieszkaniowej - a następnie protesty i pretensje skutkujące zamknięciem obiektów.

To jest patologia polskiej społeczności. Najpierw się godzą na warunki zyskując na tym niższą cenę wykupu, następnie żale jakby chcieli w tej cenie Dubaj.

PS. Teraz tak się zastanawiam, czy tam nie ma "drugiego dna"...w tak prestiżowej imprezie własnie wkroczyli zieloni....konflikt organizatorów z wysoko postawionymi urzędasami czy walki polityczne? Tam niby jest PO teraz i na nich zwalą....zamkną, a PiS obieca że otworzy i voila - nowy elektorat biggrin.gif
piwo
Patologia jest bezmyślność. Trzeba było wziąć kredyt przez zarządcę toru i wykupić działki obok toru skoro takie tanie te tereny tak by tam nikt nic nie wykupił pod budowę. I problemu by nie było. A skoro na wszystkim się oszczędza to potem popadasie w ruinę.
error.
Kwestia może być bardziej złożona. Nie wiadomo jak wyglądał wcześniej plan zagospodarowania przestrzennego. Być może w ostatnich latach w jakiś "magiczny" sposób ów plan się zmienił i zaradny developer mógł tam postawić budynki mieszkalne, co wcześniej było niemożliwe. Ogólnie te plany, a raczej ich brak w ujęciu wieloletnim, to jest patologia w czystej formie w całym kraju. To jest mniej motoryzacyjny temat niż nam się tu wszystkim wydaje Panowie. wink.gif
CZUCZU
W Poznaniu podobno pojawił się przedwojenny właściciel gruntu..
Albert
A on przypadkiem nie ma 128 lat i nie reprezentuje jakiś pełnomocnik?
MadeInPoland
CYTAT(QbaqBA @ Tue, 03 Jul 2018 - 11:29) *


Czytam i nie mogę uwierzyć. To prawda, że bydło ciągnie do wsi (nic do wsi nie mam, sam chcę mieszkać na wsi), ale bydło prowadzał, prowadza i będzie prowadzał rolnik.
Maciek1234
7. BADANIA KONTROLNE
7.1 Miejsce i czas
Pomiar będzie dokonywany od godziny 8:00 przed rozpoczęciem prób w parku maszyn w Depot
Toru „Poznań” oraz w ich trakcie (pomiar dynamiczny) w dowolnym miejscu Toru „Poznań”.
Do jazdy na Torze zostaną dopuszczone jedyne samochody, które generują w warunkach
pomiarowych (2/3 maksymalnych obrotów nie mniej niż 3800 obrotów silnika, 0,5 m od wylotu
wydechu) hałas NIE większy niż 93 dB - lub w pomiarze dynamicznym samochodu poruszającego
się na próbie, hałas NIE większy niż 96 dB. Samochody niespełniające powyższego wymogu nie
zostaną dopuszczone do prób.



Właśnie po to jest te 96dB, żeby nie mógł przyjechać pan inspektor z WOŚiu i nie mógł powiedzieć, że jest za głośno. Skoro organizatorzy dopuszczają do jazd za głośne auta, to jest problem organizatorów, a nie WOŚiu. A przeciw komu chcą protestować ludzie? Przeciwko organizatorom, kierowcom, właścicielom obiektu, czy Wydziałowi Ochrony Środowiska?

Andrzejsr
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 03 Jul 2018 - 13:45) *
...oraz w ich trakcie (pomiar dynamiczny) w dowolnym miejscu Toru „Poznań”...


Niedawno o tym rozmawialiśmy, czy faktycznie przed przejazdem całej Polski wszerz nie ma sposobu sprawdzenia czy się auto zmieści w pomiarze dynamicznym przeprowadzonym w dowolnej części toru ?
Przecież to zgadywanka.
Stacjonarny rozumiem - na SKP można itd. Ale jak przewidzieć powyższe ?
MadeInPoland
Kupić sonometr i zmierzyć. Trudno wyobrazić sobie prostsza metodę.
Leo
ale gdzie ? przy rurze wydechowej auta pędzącego 200 na prostej startowej, czy może na ściankach bandy, jeśli tak to po której, czy może na najbliższej ulicy okalającej tor ? A może u pani Grażyny 15 centymetrów od zlewu w kuchni na drugim piętrze bloku? Czy u pana Janusza w garażu podczas meczu polskiej (re)prezentacji ?
To wszystko to jest tylko szukanie pretekstu.
MadeInPoland
To już Twoja sprawa czy potrafisz wykorzystać przyrząd pomiarowy i sam zmierzyć mając świadomość kilku zmiennych i ograniczeń metody, czy wolisz jechać przez pół Polski, aby zmierzyli za Ciebie inni. Jestem pewien, że większość osób sobie z tym prostym pomiarem poradzi tak samo jak pewien jestem, że nie poradzi sobie z nim każdy i część woli się 'przejechać na pomiar' do Poznania.
Maciek1234
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 03 Jul 2018 - 15:23) *
Kupić sonometr i zmierzyć. Trudno wyobrazić sobie prostsza metodę.

myślę, że dla uczestników GTP, którzy wywalają grubo ponad 10 tysiaków pln na samo wpisowe nie stanowi problemu ustalenie głośności swojego auta. Znając życie, większość aut spełniała wymogi emisji hałasu (bo to wszystko były auta drogowe, które w seryjnej specyfikacji powinny spełniać normę 93dB, bo inaczej nie uzyskałyby homologacji na drogi), ale znalazło się kilka aut głośniejszych (abstrahując czy z winy użytkownika, czy nie), poszedł donos 'domyślny', przyjechał WOŚ, pomierzył wszystkie auta i dał ultimatum organizatorom - albo wycofują za głośne auta, albo impreza zostanie zamknięta.

Te ograniczenia hałasu obowiązują na każdym torze, to nie jest żaden wymysł lokalnych władz, ani jakaś nowość. Na GTL kilka samochód miało przekroczenia hałasu, nie zostały wycofane z imprezy, więc Automobilkub Wielkopolski pewnie bojąc się permanentnego zamknięcia toru, odwołał imprezę. Protestujący będą musieli musieli się poważnie zastanowić, przeciw czemu/komu chcą protestować, bo stron zaangażowanych w konflikt jest kilka...

Andrzejsr
Gdyby tak było, nie byłoby kar czy zamykania imprez.
Nie wiem jak mam zasymulować warunki torowe żeby sobie zmierzyć, naprawdę. Zwłaszcza autem, które po ulicach nie jeździ.
Więc poza tymi dwoma kategoriami - jednych którzy potrafią te warunki zasymulować i zmierzą, oraz tą która nie potrafi i jedzie zobaczyć czy się uda czy nie, jest jeszcze taka, która nie jedzie skoro Organizator tak dowolny zapis wprowadza.
MadeInPoland
Maciek1234 zupełnie pomijasz fakt, że prawdopodobnie cześć z tych wozów dopuszczonych do ruchu ma nieseryjny wydech. A skoro jest nieseryjny to raczej glosniejszy niż cichszy.
Andrzejsr wolny kraj wolna wola.
Maciek1234
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 03 Jul 2018 - 16:08) *
Maciek1234 zupełnie pomijasz fakt, że prawdopodobnie cześć z tych wozów dopuszczonych do ruchu ma nieseryjny wydech. A skoro jest nieseryjny to raczej glosniejszy niż cichszy.
auto może mieć rurę przelotową, ważne żeby było te 93dBA. To właśnie jest danie pretekstu pieniaczom, oni tylko czekają i mają ubaw po pachy, widząc, jak zwija się taką imprezę.
Jeśli masz nieseryjny wydech, który jest głośniejszy, to policjant po prostu zatrzyma ci dowód, a diagnosta nie podbije pieczątki. I nie pomogą tłumaczenia, że jest homologowany, czy ma CE. To samo dotyczy np. dodatkowych lamp LEDowych, mają homologację, mają CE, ale nie mogą być używane w ruchu drogowym, bo emitują zbyt mocne światło.

Po to jest regulamin toru, w którym jest 93, czy tam 95dBA, żeby w razie kontroli WOŚ wyszło, że hałas generowany przez auta jest nie wyższy niż przez auta na zwykłej ulicy i nie ma podstaw do zamykania imprezy. I pieniacz może sobie donosić do woli, a kontrola wykaże, że nie ma przekroczeń. Na każdym torze są takie zapisy właśnie po to, żeby uniknąć takich sytuacji.

MadeInPoland
Ty zupełnie na trzeźwo? Nie znam rajdowki z seryjnym wydechem i ani poli nie zabiera dowodu, ani diagnosta nie stwarza problemów. Nawet w cywilnym lexie zrobiłem sobie wydech.
Tom-Lee
To o czym mowisz MadeInPoland jest robione na wała a nie w uczciwy sposob. Kto Ci podbije przeglad z klatka w samochodzie, czy wydechem, ktory nie spelnia norm emisji spalin zgodnie z tym co wyszlo z fabryki. O halasie nie wspominajac.

Tez mam wydech nieseryjny i przeglad podbity jak pewnie 90% towarzystwa tutaj, o czym to niby swiadczy?
srbenda
W temacie ograniczeń głośności na torze - miałem okazję jeździć na Track Dayach na Automotodrom Brno. Niektóre auta na prostej startowej huczały jak odrzutowce (grubo ponad 120dB). I nikt z ttm nie ma problemów. Tor, owszem, dość daleko od zabudowy.
Tom-Lee
W Kielcach tez nikt nie robi problemu, a zabudowa jest stosunkowo blisko obiektu. Wszystko to kwestia regulaminu czy jakichs zasad.
MadeInPoland
CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 03 Jul 2018 - 15:57) *
To o czym mowisz MadeInPoland jest robione na wała a nie w uczciwy sposob. Kto Ci podbije przeglad z klatka w samochodzie, czy wydechem, ktory nie spelnia norm emisji spalin zgodnie z tym co wyszlo z fabryki. O halasie nie wspominajac.


Któryś tam podbije. Samochód specjalny to nie samochód osobowy i nie obowiązują go przepisy ustawy w pełnym zakresie.
Te MSportowe fiesty to wg Ciebie też na wała podbijane?
kamil7s
Ja powiem tak, skoro pozwolenie na imprezę wydane to oni tam powinni móc nawet bez wydechu jeździć. To jest po prostu kpina, ze takie rzeczy się dzieją. Tak poza tym to skoro do ruchu dozwolone są samochody do 93db to czemu tej wartości nie mierzy się przy bloku/mieszkaniu zgłaszających? Poza tym ktoś pisał ze wcale nie o hałas chodzi, tylko jakaś spina pomiedzy automobilklubem a organizatorami.
Kras
CYTAT(kamil7s @ Tue, 03 Jul 2018 - 21:57) *
Ja powiem tak, skoro pozwolenie na imprezę wydane to oni tam powinni móc nawet bez wydechu jeździć.

No nie do konca. Pozwolenie owszem ale jakies zasady toru obowiazuja i na nie sie godzisz. Jak potem przyjedziesz i samochod wali 114db (bo ponoc byly tam takie) to nie ma co sie dziwic. Praktycznie kazdy tor ma w regulaminie limity halasu, kwestia jak sie ich przestrzega. A ze ludzie w okolicach TP sa strasznie ostatnio na to cieci wiec jest mierzone i donoszone.

Fakt, ze zrobiono bardzo zle odwolujac cala impreze. Powinno byc jak na TPTD - wykluczane sa samochody przekraczajace limit a nie wszyscy.
greenhorn
Impreza odbywa się od 13 lat.

Nigdy nie było kłopotu z hałasem.

Auta były właściwie te same co rok temu.


Dlatego wg mnie dyskusja o tym czy było obiektywnie głośno, czy nie, jest dyskusją NIE NA TEMAT.


P.S. Całkowicie seryjne auta homologowane na drogę w PL mają kłopoty na TPTD...
Zibi122
Z tego co mi wiadomo, to WOŚ nie mierzy hałasu generowanego przez samochody na torze, tylko powinni mierzyć hałas na sąsiadujących działkach i jeżeli tam, przekroczony jest dopuszczalny dzienny/dobowy poziom głośności to mają prawo się czepiać. Co innego właściciel toru i jego zapisy w regulaminie, to oni nie powinni dopuścić aut za głośnych do jazdy po torze.
Maciek1234
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 03 Jul 2018 - 17:21) *
Ty zupełnie na trzeźwo? Nie znam rajdowki z seryjnym wydechem i ani poli nie zabiera dowodu, ani diagnosta nie stwarza problemów. Nawet w cywilnym lexie zrobiłem sobie wydech.
Nikt tu nie mówi o seryjnym wydechu. Po prostu auto ma spełniać określone limity hałasu. Jeśli jest to rajdówka, to nie przejdzie badań kontrolnych i nie zostanie dopuszczona do rajdu. Dalej - te samochody muszą mieć normalne ubezpieczenia, tablice rejestracyjne etc, bo na dojazdówkach poruszają się w normalnym ruchu drogowym.

masz wyciąg z regulaminu RSMP 2018
Każdy samochód, w którym oryginalny katalizator został wymontowany, musi być
wyposażony w seryjny lub homologowany katalizator zgodny z listą techniczną FIA nr 8.
Dopuszcza się katalizatory handlowe, które posiadają znak CE (oceny zgodności).
Katalizator nie może być modyfikowany.
We wszystkich samochodach dopuszczalny poziom hałasu, mierzony zgodnie
z procedurą FIA, nie może przekroczyć 98 dB(A). W czasie BK 1 zawodnik musi
przedstawić kartę homologacyjną na drukach FIA (oryginał) oraz Książkę
Samochodu Sportowego (KSS) pod rygorem niedopuszczenia do startu.



To samo jest żużlu i o co było tyle płaczu. Montują tłumiki, pilnują emisji hałasu.

A to wszystko po to, że gdy przyjeżdża WOŚ po zgłoszeniu 'Janusza i Grażyny', organizator wyciąga papiery z Badań Kontrolnych, pokazuje inspektorowi, auta przebadane i zgodne z wytycznymi dotyczących aut cywilnych. Ich drogi rozchodzą się, impreza trwa, wszyscy bawią się świetnie. Jeśli nie ma papierów, albo po prostu słychać, że jest za głośno, albo organizator zaczyna kombinować, to inspektor bierze sonometr i mierzy każde auto.

Tor wyścigowy to naprawdę droga sprawa, a w centrum miasta to już zwłaszcza. Dawać pretekst do jego zamknięcia, bo organizator nie radzi sobie z przestrzeganiem regulaminu. Nie dziwię się, że w AW się wkurzyli i zamknęli imprezę w środku jej trwania. To, że na jakichś torach przymykają na to oko, to jest sprawa właścicieli tamtych torów. W Poznaniu nie przymykają. Spróbuj na zachodni tor wjechać zbyt głośną zabawką. Zmierzą i nie wpuszczą na tor. Albo pokażą ci czarną flagę. Nikt nie chce ryzykować zamknięcia bardzo drogiej inwestycji z tak błahego powodu.


A jeśli koniecznie chcesz organizować imprezę, gdzie auta będą emitowały hałas bez limitu, to musisz uzyskać zgodę w Urzędzie Wojewódzkim. Nie wiem, czy wtedy wszystko nie podpada pod imprezę masową - ale to jest już do sprawdzenia.

EssiRS
114dB na prostej startowej to fabryczne Ferrari i Lambo mają.
Mój SL na dwóch tłumikach od 63 AMG miało tam 122dB pomimo, że pomiar statyczny mieścił się w normach.
Leo
Zapis o 93dB to dupochron, trzeba sobie to powiedzieć jasno. A betonowi nie chce się w imieniu uczestników walczyć na ich korzyść, wolą stosować spychoterapię na uczestników. Jak tak dalej pójdzie, to będą mieli ch...a a nie uczestników. Może o to im chodzi, żeby tor był dla wybrańców? Czy to z kasą, czy z plecami, whatever. Niemniej jednak, jak się trafi jakiś zadziorny, który pojedzie seryjnym lambo dopuszczonym do ruchu, który spełnia HOMOLOGACJĘ , i mu pokażą czerwoną flagę, i będzie mu się chciało pójść do sądu, i przepychać, to może okazać się, że ten zapis można sobie o kant ... kuli rozwalić.
Tyle, że nikomu się nie chce.
feels3
Przepisy własne AW dla toru mówią o tym ża auto me spełniać homologację czy jest ustalony limit db? Bo jeśli tylko mowa o max db, to z homologacją drogową nic w sądzie nie wygra, tylko się ośmieszy z powodu braku znajomości regulaminu imprezy.
Kras
Nie wiem jaki jest regulamin Gran Turismo Polonia ale na TPTD jest wyraznie okreslony poziom w dB (93 statycznie, 96 dynamicznie), nie ma nic o spelnianiu homologacji drogowej w tym zakresie. Takze zadne zaslanianie sie dopuszczeniem do ruchu czy podbitym przegladem nic nie da. Jest regulamin imprezy, chcesz uczestniczyc to podpisujesz i tym samym zgadzasz sie na te warunki. Jakos jak bylem ostatnio to byla cala delegacja 991 GT3 i GT3 RS i jezdzily za zalozonymi silencerami akrapovica, dzieki czemu spelnialy limit i nikt sie nie czepial.
EssiRS
To że się nikt nie czepiał nie zawsze znaczy, że się mieścili w limicie.
Tak już dla jaj, to kosiarki do trawy generują niejednokrotnie ponad 100dB wink.gif
piwo
Kiedyś w top gear clarkson mierzył telefonem poziom głośności trzech aut. Lamborghini, ferrari i chyba Porsche. I z tego co pamiętam wszystkie trzy miały grubo ponad 100db na zewnątrz.wiec nie wiem jak z homologacja nowych aut sportowych jest. Ale chyba odnosi się ta głośność tylko dla dźwięku ustawionego w tryb komfort.
FF2004
Miałem ram badanie hałasu przez policję z tego co pamiętam ich procedura pomiaru to 1 metr od wydechu i odchylenie w górę oraz w bok pod kątem 45 stopni. Wyszło 88dB przy 3000 obr/min. Na wprost wydechu było ponad 100
Maciek1234
Nie tylko w Poznaniu przejmują się hałasem:

https://artofgears.com/2015/07/09/ferrari-e...aking-db-limit/

Ferrari Enzo ZXX Kicked Out Of Spa For Breaking DB Limit

The Ferrari Enzo ZXX Edo Competition. A one-off Ferrari Enzo modified for more power and aerodynamics. Recently this one of a kind Ferrari made a trip to Belgium on an open track day at Spa-Francorchamps. Supposedly the db limit for Spa is 115 DB for racecars. To bad for this Ferrari Enzo ZXX owner as the db reading was hitting 147 db at some points. It was so loud that he was kicked off the track and asked not to return unless he put some kind of noise restrictors on the Italian beast.


Zresztą wystarczy wpisać w youtubie 'too loud for track' i parę filmików zdziwionych autorów się znajdzie. To naprawdę nie jest polski wymysł respektowanie ograniczeń emisji hałasu (raczej jest to wymysł zachodni, których wraz z UE przyszedł do nas). To, że auto czy motocykl ma homologację nie oznacza, że automatycznie spełnia te warunki. Przecież diler, czy użytkownik sam może wymontować tłumiki, żeby 'lepiej było słychać silnik'. Co zresztą nie jest jakąś niespotykaną praktyką...
MadeInPoland
Maciek1234 tak się bracie zakręciłeś, że tłumaczysz dzisiaj to co ja Tobie wczoraj smile.gif

Oczywiście hałas wszędzie jest na świeczniku i uważam, że Polska jako najbardziej liberalny kraj w UE (no może w UK więcej można) to jest tutaj wzór do naśladowania. Uwierzcie mi niewiele jest miejsc w europie gdzie można tyle co w Polsce więc trzeba się cieszyć, a nie marudzić.
Raceboy
A czy Wy nadal wierzycie, że tam chodzi o hałas i o kilku upierdliwych mieszkańców, którym tego dnia mniej smakowała kiełbasa z grilla?

To pretekst.

Niestety, Poznań staje się rowerowym centrum świata. Powstają bezsensowne ścieżki rowerowe, jakieś kurna bufory dla rowerzystów przy światłach. Zabierają miejsca parkingowe by robić ścieżki. W centrum planowane jest wyłączenie ruchu samochodowego. To paranoja.
Taki Tor Poznań to dodatkowo piękna działka na wylotówce na Buk i obwodnicę, idealna pod kolejne centrum handlowe, dodatkowo sąsiadująca z lotniskiem...
MadeInPoland
Dokładnie tak. To samo z Okęciem, lotniskiem, z którego korzystają miliony podróżnych rocznie i które ma budżet i przychody nieporównywalnie wyższe od toru w Poznaniu. Okęcie wchłonie prędzej czy później miasto i postawią centra i osiedla, lotnisko wybudują nowe gdzieś tam. TP też wchłonie miasto, ale zamiast tego nie zostanie wybudowane nic. Kto będzie się przejmował kilkoma zapaleńcami jak nikt nie przejmuje się losem Okęcia?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.