Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.6tdi CRKB przegrzewa się
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
lukas313
Koledzy mam problem do rozwiązania.
Wymieniłem silnik w golfie 7 jak w tytule.
W poprzednim szczeliła uszczelka pod głowicą przy 240tys.
Przywiozłem z znajomego szrotu z Niemiec silnik z przebiegiem 30tys.udokumentowany przebieg z papierami od ubezpieczyciela.
Wymieniłem odpaliłem i odpowietrzyłem układ chłodniczy wszystko chodziło tak jak powinno i zonk po przejechaniu 4tys.
Ubytek płynu i przegrzewanie się silnika.
Zrobiłem test co2 i wyszedł pozytywnie- co2 w układzie chłodniczym.
Zrobiłem jeszcze test ciśnieniowy instalacji i ciśnienie rośnie do 1.2bara.
Myśle sobie ok uszczelka pod głowicą padła ale dla czego przy takim małym przebiegu?
I teraz nasówa się moje pytanie co ją mogło zabić?
Rozumiem pierwszy silnik - przebieg
Drugi - ?
Macie jakiś pomysł?
kinko
Może to nie kwestia silnika tylko osprzętu?
Nie znam tego silnika, ale w BMW podobne objawy generowała nieszczelna chłodniczka spalin przy EGR, może warto do niej zajrzeć, o ile takowa istnieje?
lukas313
CYTAT(kinko @ Sun, 01 Jul 2018 - 16:53) *
Może to nie kwestia silnika tylko osprzętu?
Nie znam tego silnika, ale w BMW podobne objawy generowała nieszczelna chłodniczka spalin przy EGR, może warto do niej zajrzeć, o ile takowa istnieje?


Na chłodnicę egr założyłem bajpas żeby ją wyeliminować.
Tommi029
Pompa wody regulowana? Wymieniana? Chlodnica droźna?-tylko na zewnątrz, brak kurzu, piasku?
mate96
Zainteresowałbym się pompą wody jeżeli to wersja z przesłoną. W takim wypadku należy też uważać co wlewa się do układu chłodzenia
lukas313
CYTAT(mate96 @ Sun, 01 Jul 2018 - 19:12) *
Zainteresowałbym się pompą wody jeżeli to wersja z przesłoną. W takim wypadku należy też uważać co wlewa się do układu chłodzenia


Pompa była sprawdzona przed uruchomieniem silnika i nie podłączyłem sterowania zamykania przysłony więc działała cały czas.
rumianko
pamiętaj ze masz do sprawdzenia 2 chłodnice wodne 3 pompy wody i 3 obiegi płynu wink.gif
lukas313
CYTAT(rumianko @ Mon, 02 Jul 2018 - 20:52) *
pamiętaj ze masz do sprawdzenia 2 chłodnice wodne 3 pompy wody i 3 obiegi płynu wink.gif


Auto już rozebrane.
Chłodnice sprawdzone są ok.
Głowica zrzucona uszczelka jest zardzewiała i to ona jest przyczyną problemu.
Głowica poszła do sprawdzenia.
Teraz pytanie ma ktoś info jakie momenty skręcania do składania tej głowicy?
radekrp90
Na instrukcji od uszczelki powinno wszystko być.
M.in.: http://ows-cdn.tecdoc.net/cis/documents/DE...3sqbB/2875739/0
lukas313
CYTAT(radekrp90 @ Thu, 12 Jul 2018 - 10:24) *
Na instrukcji od uszczelki powinno wszystko być.
M.in.: http://ows-cdn.tecdoc.net/cis/documents/DE...3sqbB/2875739/0



Auto już poskładane zrobiło 2tyś. i jest ok.
Rozebrałem dwa silniki 1.6 crkb i oba mają przepalone uszczelki w tym samym miejscu.
Ten co ma duży przebieg ewidentne widać że auto bardzo długo jeździło z uszkodzoną uszczelką.
Obie uszczelki są zardzewiałe w tych samych miejscach.Wygląda to tak jakby w fabryce montowali bubla.
Tak wiec dla potomnych jak masz problem z pompą to trzeba zrobić test co2 i zmierzyć ciśnienie w układzie chłodniczym.
Jeśli ciśnienie w układzie przekracza 0.8 bara i rośnie do 1.2bara a potem spada do 0.8 i tak dalej to są to początki uszkodzonej uszczelki i początek problemów z padającą pompą.

DealMan
Co chwila się słyszy o wtopach w koncernie VAG, nie wiem czy to ze względu na ilość tych aut na drogach, czy po prostu oszczędzaniu na kontroli jakości.
Tarantula
Ten problem z uszczelkami to znany temat w tych silnikach. Pare zrobilem jak pracowalem w aso...
lukas313
Najgorsze jest to że ASO stara się przez gwarancje nie wymienić uszczelki pod głowicą a wymieniają pompy wody po 30tyś.
Zamiast usunąć przyczynę usówają tylko skutki.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.