Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: limitery w autach
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
hexx #2
Na jakiej zasadzie działają limitery prędkości w autach ?
Chodzi mi dokładnie o to, skąd biorą dane dotyczące prędkości by zrobić tzw. "odcinkę"
Rezor
W nowych VAGach na 100% z ABS pobierana jest informacja o prędkości pojazdu smile.gif W niektórych pojazdach z prędkości wału wyjściowego skrzyni.
hexx #2
i z tego samego źródła idzie informacja na wskaźnik prędkości licznika ?
Rezor
Tak. W VAGu wszystkie informacje dotyczące dystansu idą z ABS w postaci impulsów (Raddrehzahl na CAN smile.gif). Czas standardowo jest odczytywany z zegara na chipset'cie. Dopiero te dane są przetwarzane do obliczeń innych danych (w tym prędkość). To samo rozwiązanie mam teraz w Volvo S40.
Natomiast np w moim mustangu odczyt prędkości jest rozwiązany przez czujnik na wale wyjściowym skrzyni. ABS jest niezależny. Nie wiem jakie jeszcze rozwiązania są wykorzystywane
hexx #2
czyli jeżeli auto ma limiter na 250km/h.. to kiedy na liczniku pojawi się 250km/h to limiter zadziała
kompot
Nie. Źródło sygnału może być to samo, ale na licznik idzie przetworzony sygnal (zależnie od rynku przekłamuje o mniej lub wiecej wg prawa). Limiter producenta na 250 km/h ograniczy predkość możliwie blisko do realnych 250 km/h.
Co innego limiter ustawiony przez użytkownika - ten będzie działał w stosunku do tego co jest na zegarach.
hexx #2
parę dni temu moja "mądra" żona rozpędziła Stingera do 278 (na wyświetlaczu)
choć teoretycznie powinien mieć limiter na 270

ale..
ci co byli na torze w Barcelonie (testy/prezentacja modelu przez KIA) twierdzą, ze niektórzy nagrali seryjnymi autami prędkość prawie 300
i wychodzi, że jednak nie mają limiterów


stąd pytanie... skąd biorą sygnał i jak są dokładne
Kras
Raczej najczesciej z ABS. A jak dokladne sa zegary to wiadomo. W niektorych autach mozesz sobie najprostszym ELM327 i apka podejrzec predkosc jaka widzi ECU i porownac z tym co widzisz na predkosciomierzu. Rozni sie, czasem sporo. W BMW i Mini jest opcja zakodowania sobie zeby cyfrowy wyswietlacz predkosci pokazywal to co widzi ECU. I wtedy tez bedzie rozbieznosc vs zegar.

A limiter moze byc realizowany bardzo roznie. Albo po prostu z tego sygnalu predkosci, albo z obrotow i biegu - tak np bylo w Lexie ISF i po zmianie przelozenia w dyfrze na krotsze (dosc popularna modyfikacja w US, zwlaszcza w przedliftach gdzie laczono to z montazem szpery) limiter dzialal wczesniej.
Wombat
CYTAT
ale..
ci co byli na torze w Barcelonie (testy/prezentacja modelu przez KIA) twierdzą, ze niektórzy nagrali seryjnymi autami prędkość prawie 300
i wychodzi, że jednak nie mają limiterów

może tak były przygotowane do "prezentacji" żeby było wow i ludzie sobie wielkie cyferki ponagrywali - bo to w świat pójdzie
hexx #2
jest i taka mozliwość
Frolik
CYTAT(Rezor @ Thu, 21 Jun 2018 - 17:04) *
Natomiast np w moim mustangu odczyt prędkości jest rozwiązany przez czujnik na wale wyjściowym skrzyni. ABS jest niezależny. Nie wiem jakie jeszcze rozwiązania są wykorzystywane

Tak samo peugeot 406 polift. Jednak w porównaniu do Kia to zabytek.
kompot
Prasówki KIA mogły nie mieć ustawionych limiterów jeśli to były prototypy, z reguł kilka limitów na różne rynki plus opcja bez limitera i jeśli pliki konfiguracyjne auta nie były gotowe/wgrane to po prostu ich nie limitowało.
hexx #2
Na pewno były to to seryjne auta.
Cały pokaz był nie dla prasy a prezentacja modelu/szkolenie produktowe dla dealerów.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.