Poszukuję wygodnego dupowozu na trasy. Są to głównie wyjazdy weekendowe, 2 razy w miesiącu z WWA na Śląsk, średnio robię 2k km miesięcznie, z czego 200-400 km w mieście. Dotychczas poruszałem się Mondeo Mk3 kombi polift ze zdrowym 2.0 TDCi 130KM i byłem zadowolony z komfortu oraz dynamiki. Przekopałem się przez posty z ostatnich 2 lat i jest kilka pomocnych odpowiedzi, ale nie na wszystkie kwestie.
Budżet to 10-13k na zakup, liczę 2-3k na pakiet startowy + ubezpieczenie (razem z AC, poprzednie auto skasowałem o przebiegającego jelenia i nie dostałem żadnego odszkodowania, więc teraz wolę dołożyć do autocasco)
Wymagania:
- kombi (bo wożę dużo gratów)
- rocznik >2004
- powyżej 120KM, ale może być słabszy, jeśli pozostałe warunki zostaną spełnione
- najlepiej klasa C/D
- komfort podróży, czyli w miarę cicho i stabilnie, w zakresie 140-160 km/h.
- najlepiej skrzynia 6 biegów lub długa 5tka
- im mniej jebliwe tym lepiej (wiadomo )
- rozsądne koszty serwisu, zakładam do 4k pln na mechanikę
Najpierw czego nie chcę:
1. Renault Megane/Laguna - nie podoba mi się środek, a tam spędzam najwięcej czasu No i nie chcę weryfikować tytułu "królowa lawet"
2. BMW - bo to będą stare kible i trzeszczą plastiki w środku.
Biorąc pod uwagę powyższe wymagania preferuję benzynę z lpg. Przegląd allegro i olx zwraca takie propozycje:
1. Peugeot 407 SW
1.8 to chyba muł, 2.0 będzie ok a 2.2 chyba nie, ze względu na wyższe opłaty (chcę AC) i jak ten silnik znosi gaz? Jak z ogólną awaryjnością? Jest skrzynia 6cio bigowa? Jak się spisuje skrzynia 5tka w trasie? Aktualnie ten model to mój faworyt, niezłe oceny na autocentrum
2.
1.8 lub 2.0, tu sentyment do samochodu, tylko wygląda najstarzej i będzie najwięcej rzeczy do zrobienia. Plus, że większość części jest tania i znam już ten model. Wygląda jednak najstarzej.
3.
jest tylko 2.0, na necie jest spora podaż tych samochodów. Wszyscy się tego pozbywają czy po prostu był duży popyt kiedy były nowe? Jak silniki znoszą gaz? Czy jest szansa wyrwania czegoś bez rudej? Jak w ogólną awaryjnością? Wysokie noty na autocentrum, ale jak z komfortem podróży przy 140+ km/h? Polifty mają skrzynię 6 biegów, ci liczy się na plus.
4. Saab 9-5
Ogólnie waham się pomiędzy 407 a Mazdą 6.
Jeszcze jakieś propozycje, które mógłbym rozważyć?
Saab, Toyota, Volvo? Pojawiały się Subaru, ale obawiam się o serwis i nie potrzebuję 4x4 na drodze ekspresowej.
Diesle odpuszczam ze względu na (orientacyjne) koszty serwisowe: dwumasa (2k pln), turbo (1,5k), rozrząd (2k), wtryski (400 pln sztuka?), DPF (2k ?), które prawie podwajają cenę samochodu. Ale jeśli poprzedni właściciel zrobił 3 z 5 tych rzeczy to może jednak warto rozważyć? Co mi wypluło allegro i olx:
1. Opel Vectra C 1.9
na forum wielokrotnie się przewijało jako kibel..
2. Opel Signum 1.9
zaskakująco wysokie oceny na Autocentrum. Warto? Silnik JTD od Fiata dobrze znany. No i mnóstwo miejsca w środku.
3. Focus 1.8 TDCi
chyba trochę mały i chyba słaby. Ma się tam co posypać?
4. 407 HDI
1.6 będzie za słaby. Jakie są koszty serwisowe 2.0?
Pytanie co brać: szukać Puga 407 czy coś innego? I czy skreślać diesle?
Jeżeli ktoś ma sprawdzone auto i sprzedaje to z chęcią rozważę