Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 535i - wart zakupu?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Frolik
Szukaliśmy dla kumpla f10. Początkowo miał być 520d. Sprawdzilismy/obejrzeliśmy z 7 sztuk, niestety w każdej z nich były jakies poważne wady techniczne, kręcone przebiegi, niejasności.
W jednym z komisów kumpel przejechał się 535i. I zapałał mocną milością do tych aut.
Niewiele brakowało a komisant wcisnął by mu topielca z USA, tak to jest jak ma się gorącą glowę do zakupu ale zero wiedzy.

O ile 520d mam rozgryzione i wiem co w nim tkwi, jakie ma słabości, na co patrzec to o 535i nie wiem nic.

Warto wogole się w to ładowac? Jaką ma to trwałość, jak bezusterkowość? jakie słabe punkty? Wady wrodzone? Na co patrzeć?
Dzięki za każdą opinię i poradę w temacie.
Joker
Jak nie kombinowana to brać. Ponoć słabsze korby niż w N54 - ale nie trzeba robić jej na 450 KM przecież, jakieś wady rozrządu (znam jedną sztukę ale była bita przodem - do tego pewnie Long Life).

Nie ma za to problemów z WG jak to w N54....jedno turbo a nie dwa. Do tego od jakiegoś czasu robi się je po kablu - niewielkim kosztem bezpieczne 330-340 KM na PB 95 (na więcej nie starcza fabryczny IC).

Moim zdaniem to NAJLEPSZY motor do F10 (względem wszystkich tam wsadzanych - na drugim miejscu 535d).

A jak kombinowane to tak jak z każdym - może być mina.
AT89S52
CYTAT(Frolik @ Tue, 12 Jun 2018 - 10:10) *
Na co patrzeć?


Na pewno nie na N53B30, zmarnowane dużo roboczogodzin i pieniędzy u różnych fachowców aby rozwiązać wszystkie dziwne dolegliwości tego silnika.
Cocoplasto
Tam siedzi N55 nie?
Joker, Ty masz fure z tym motorem. Możesz coś więcej o nim napisać? Np jaki olej stosujesz, co z wtryskiwaczami, pompami paliwa itd. Jakieś bolączki, coś co Cię szczególnie irytuje i jakieś mocne strony.
Na krajowych forach bardzo rzadko pisze się o tym silniku. mam wrażenie, że na 500szt N20 przypada 1sz N55.

Dzięki
Pzdr!
Joker
Mam ten motor (autem jeżdżę od 2.5 roku, od razu po 3 miesiącach IC Wagner i program na Pb98). Odpukać zero problemów - nie mam o czym pisać. Mam obecnie 106 000 km.

Jedno co robię, to wymieniam olej co 7-8 tys. Leję Millersa 5W30.

Co do wtryskiwaczy - leję również dodatek do benzyny, który rzekomo utrzymuje wtryski w lepszej kondycji (Millers ECO MAX).

Naprawdę - przy N54 w mojej byłej E60 535i do przebiegu 80 000 km (a kupiłem z przebiegiem 50 000) wwaliłem masę więcej sosu (wtryskiwacze x6, valvetronic, pęknięta pokrywa zaworów - mankament N54, pompa x2, pompa wody raz).

Tylko tam raz było zalane złe paliwo i poleciały wtryski, a dwa że przejeździł dwie wymiany LL i stąd przyciął się Valvetronic.

Podejrzewam, że jak ktoś wg kompa serwisuje N55 to problemy też wystąpią - ja tak jak mówię, na razie żadnych. Znajomi (4 inne auta, jedno F30) - tak samo.

A sorry, raz chłodnica wody (niby wada F10) i nie wiem czy nie chłodnica klimy, właśnie jestem w trakcie detekcji, ale przez 2 miechy czynnik nie chce pokazać gdzie ucieka, a za parę miesięcy go nie będzie - już tak miałem w styczniu.
Nie są to jednak bolączki N55.

Podejrzewam, że te straszenie rozrządem w N55 to też ma związek z jego obciążeniem na przejeżdżonym oleju. W N20 też jak ludzie zmieniają co 8 tys. to nie wszystkim strzelił rozrząd a mają nakukane więcej niż magiczne 100 000 km.

Jedno F07 535i GT znam to pompa paliwa była do roboty...ale jaki przebieg nie wiadomo bo handlarska sztuka.
Cocoplasto
Dzięki. Którego millersa lejesz i czemu nie 5w40?
Czytałem tylko o padających pompach - wysokiego i niskiego ciśnienia, manualnych skrzyniach w przypadku F30, o rozrządzie niespecjalnie. Jest jeszcze gdzieś na YT wywalony blok, ale to chyba było po konkretnym long lifie.
Komar
na pompy paliwa była chyba akcja serwisowa w tym silniku.
Frolik
CYTAT(AT89S52 @ Thu, 14 Jun 2018 - 08:42) *
Na pewno nie na N53B30, zmarnowane dużo roboczogodzin i pieniędzy u różnych fachowców aby rozwiązać wszystkie dziwne dolegliwości tego silnika.

Możesz rozwinąć temat?
To jedyny wolnossak 6 cylindrów w tym modelu. Wiele osob chwaliło że dużo lepszy niż następca R4 turbo. Aczkolwiek gdzies czytałem ze cewki wtryski i sondy NOx padaja jak muchy....
Samochody z N53b30 pod maska sa wyraźnie droższe niż ich konkurencja w postaci choćby 520d.
Joker
CYTAT(Cocoplasto @ Thu, 14 Jun 2018 - 18:55) *
Dzięki. Którego millersa lejesz i czemu nie 5w40?
Czytałem tylko o padających pompach - wysokiego i niskiego ciśnienia, manualnych skrzyniach w przypadku F30, o rozrządzie niespecjalnie. Jest jeszcze gdzieś na YT wywalony blok, ale to chyba było po konkretnym long lifie.


Nie upalam tego auta więc 5W30 w zupełności wystarcza a szybciej się dogrzewa w porze chłodu. Mam temp. oleju na wskaźniku i nie ma problemów.

Millers EE LL C3 Nanodrive 5W30.

Przeciwwskazań na 5W40 nie ma żadnych.
Grand_
Co za czasy... wozy po 0,5 mln kosztowały w salonie.
I sukcesem jest że przejechał 100 tys i się nie rozleciał, kurde przykre to strasznie...
Joker
No przykre przykre. Fakt, że ja tych rozrządów się nie boję bo nie jeżdżę na oleju tak jak pokazuje komp.

W N55 nie pęka sam z siebie jak w N20. Wcześniej da się "wyczuć" luz i po prostu go wymienić jeżeli tego wymaga. A w N20 to po prostu nie hałasuje, nie wyrzuca błędów i nagle jeb smile.gif
Porszak
na klime w f 10 jest/była akcja. zadzwoń zapytaj, chyba parowniki sie rozszczelniały. W dwóch mi znanych wymienione.
dark
n20 hałasuje, słychać chrobotanie i gwizd
Frolik
a cewki nie padaja w N55 ?? Jedną sztukę komisową którą oglądalismy to zapalał sie check i ponoc, wg sprzedawcy to wina cewki
swoja droga to dziwne zeby w aucie za tyle kasy na sprzedaz nie ogarnac takiej pierdoly
wizard
Skoro z 535 takie historie to może warto pójść w F10 550i? Cenowo niewiele drożej wychodzi, a pod względem osiągów inna liga. Z czego wynikają stosunkowo niskie ceny?
Dabrowsky94
A poliftowe motory n63 się fajnie dłubią po zrobieniu wydeszku z downpipe'ami.
Joker
CYTAT(wizard @ Fri, 22 Jun 2018 - 19:39) *
Skoro z 535 takie historie to może warto pójść w F10 550i? Cenowo niewiele drożej wychodzi, a pod względem osiągów inna liga. Z czego wynikają stosunkowo niskie ceny?


Kompletna mina. Sam chciałem bardzo mocno nawet akcpetując wady. Odradziło wiele osób (w tym 4 właścicieli) i naprawdę sprowadzili mnie na ziemię. Gdzieś pisałem, że nawet przy 26k km motor zmieniany. Inny w 650i zmieniał wtryski 4 razy do 20 tys. km smile.gif Stąd niskie ceny, bo okrzyknięte gorzej niż stary 2.5 TDI V6 VAGa.
wizard
Szkoda, coś podejrzewałem patrząc na ceny, ale nie spodziewałem się aż takiej miny. Odpuszczę sobie w takim razie piękne 650i coupe w pełnym M pakiecie.
Cocoplasto
Joker, jakie masz temp. oleju? U mnie przy letnich temp jest 110-115 C - tak domniemuję. Mam f30 wersję usa, a ta podziałka jest dla mnie nieczytelna, tzn nieproporcjonalna. W każdym razie kreska przed 250F.
Gdzieś tam czytałem, że termostat puszcza olej do chłodnicy przy ok 110 C, a sportowy przy 80 C. Przydałoby się coś pomiędzy.

Pzdr
Joker
Mam tak samo, prawie wszystkie F ki tak mają "trochę przed pionem".
Cocoplasto
Dzięki. Dziś patrzyłem na parametry w ukrytym menu i tam pokazuje dokładniej. Wychodzi 112 c. Cholera, trochę wysoko. Po sofcie może być jeszcze więcej. Może zna ktoś termostat puszczający olej do dużego obiegu przy odrobinę niższych temperaturach?
Skiba
100-120 temp oleju to standard - chociaz mi w 335i zdazało sie przekroczenie 120 ale po rozszczelnieniu chłodniczki wymieniłem ją na odrobine większa i od tamtej pory nigdy nie przekroczyło 120.
Joker
CYTAT(Cocoplasto @ Mon, 13 Aug 2018 - 16:00) *
Dzięki. Dziś patrzyłem na parametry w ukrytym menu i tam pokazuje dokładniej. Wychodzi 112 c. Cholera, trochę wysoko. Po sofcie może być jeszcze więcej. Może zna ktoś termostat puszczający olej do dużego obiegu przy odrobinę niższych temperaturach?

Nic nie wysoko. Tak jest w założeniu producenta i tyle. Ja latam na mocnym sofcie Pb98 i naprawdę trzeba mega ostro pałować 200+ żeby temp. poszła poza pionową kreskę czyli więcej niż 120 st....a 130 st. olej widział dwa razy przez 3 lata mojej jazdy ale to na zewnątrz było 28'C i wtedy tak naprawdę nawet rozsądek każe nie pałować. A zalejesz 5W40 i po kłopocie.
Frolik
535i w wersji USA a w wersji na Europę ma dużo róznic? Warto wejść w model z USA (oczywiście po sprawdzeniu stanu) ???
mcmt
535i jeżdżę od ponad roku. Oprócz cewek nie trzeba było nic robić. Żadnych problemów z elektroniką. Kupiłem z przebiegiem 41000km, jest teraz 62000km. Ale najlepiej wymiana oleju co 10000km.

Mam ją na sprzedaż, gdybyś chciał: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-b...a-ID6BysjF.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.