Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: czip w Mercedesie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
hexx #2
Ktoś może wie, jak Mercedes zapatruje się na "czipy" w samochodach na gwarancji ?
Oczywiście, żaden producent nie zezwala.. ale nie każdy tak to weryfikuje jak VAG.

Czy Mercedes też tak szuka zmian w programie czy raczej olewa ?
G-CSheko
Sporo ich robię na gwarancji i jak na razie zero problemów
hexx #2
o widzisz
takiej informacji potrzebowałem
dzięki smile.gif
hexx #2
a jak już jesteśmy w temacie i robisz programy na silniki Mercedesa
to jak "przyjmują go" te 3.0 V6 258KM ?

sam silnik udany czy raczej padło które trzeba omijać ?
G-CSheko
bez szału, +35KM 80Nm
@agresja
korzystając z okazji G-CSheko na ile robisz tak pod "korek tongue.gif " Mercedesa 1.6CGI CLA200? Co jako pierwsze stawia barierę? paliwo czy powietrze?
G-CSheko
122 i 156KM zawsze na ok. 180 i finał turbo

rysa
A wersje 2.0 184 km ? Jakies problemy ze skrzynia ?
G-CSheko
pierwsze słyszę, obie wersje 184 i 210KM robi się na ok. 240KM 400Nm i zero problemów
bratu zrobiłem w nowym c200 184KM program, po roku i 35kkm chodzi jak złoto
candy81
Szału nie ma w przypadku 2.0 Cgi. Co tutaj poddaje się pierwsze turbo czy paliwo?
GIB
20 KM giftu z fabryki, a potem piszą w gazecie że jak na 122 KM to jest bardzo dynamiczny smile.gif
Jacekn8
Siema,
Posiadam Mercedesa ML320 3.0 CDI 224KM. Auto w budzie po liftingu ale silnik jest 320 a nie 350 jak w modelach 2010-11 i... sie szykuje na chip tuning.
Znalazłem w necie taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=YO79vrkv1tM
Gość przejechał prawie 30 kilometrów ze średnią prędkością 52 na godzine i ma średnie spalanie 6.2 litra, po czym przyspiesza do 80 i spalanie dalej spada. Wiem że warunki ma praktycznie idealne na osiągnięcie takiego wyniku, ale mój samochód za cholere tak nie potrafi. Nawet jadąc za tirem 60km/h w takich warunkach mam spalanie min. 8l na kompie. Teraz pewnie wszyscy pomyślą że chce prawie dwu i pół tonowe auto żeby paliło jak 1.9tdi... otóż NIE. Gość w filmie w opisie podaje że ma wywalony dpf, egr oraz flapy kolektora (wyłączone), do tego chip na 280 koni. Ja mam wszystko fabrycznie aktywne i przyjąłem założenie że u mnie te wszystkie econioty zabierają moc, obniżając efektywność pracy silnika... Czy to możliwe ?
Mam całkowicie sprawny DPF (wypalanie co 1000-1200km według Lauchtecha), co prawda nie hamowany ale przyspieszenie 8,45 do setki co jest lepiej niż w książce, EGR sprawny, korekcje wtrysków w normie, wiec - czy jest sens wywalić DPF i wyłączyć EGR ? Wszystko wygląda na zdrowe.
Ile mogę realnie wyciągnąć z tego silnika wraz z sprawdzeniem na hamownii ? Okolice Krakowa ?
Pozdrawiam
G-CSheko
Masz 100% sprawne auto, wiec nie psuj, nie wywalaj dpf itd. bo zrobisz z niego puszczającego bąki strupa, pominę już nadchodzące problemy z przeglądami i kontrolami drogowymi!!!
Zrób chipa jak należy, a jest spora szansa że i spalanie lekko spadnie smile.gif
Jacekn8
Nie potrzeba aby spalanie spadło bo jest ok, ale myślałem że DPF coś blokuje nie pozwalając silnikowi rozwinąć skrzydeł. Ile więc można z niego wyciągnąć na seryjnych bebechach i ewentualne wsadzenie jakiego lepszego dolotu, lub po prostu filtra K&N ?
G-CSheko
filterki, doloty to pic na wodę w turbodieslu smile.gif
ok. 260KM 600Nm i jest świat smile.gif
bolus1
om 642 + DPF = EGT = pękający runner w kolektorach = turbo = WYDATKI smile.gif mi ten silnik w 2 tonowym aucie nie pali mniej niż 11 w mieście i 9 w trasie przy dość spokojnej
arek-lin
Według Ciebie EGT (domyślam się, że za wysokie) jest z powodu prób wypalania czy słabego przepływu i wymiany ciepła? Pytam bo poprzedni właściciel mojego auta niby wywalił DPF (pod kompem faktycznie wychodzi znikome zapełnienie filtra) ale pucha jest i nie widać żeby była pruta i bebeszona. Auto ma osiągi w normie (okolice 7.5s do 100 km/h przy prawie 400 tyś km nalotu) a turbo zrobione niedawno bo padło
bolus1
O widzisz, turbo padło. Co sie stało? Sprawdzałeś czy nic nie lata w kolektorach?
arek-lin
Zmienna geometria się zapiekła. Zaczął wpadać w tryb awaryjny aż w końcu całkiem stanęła. Mechanik sprawdzał, nic nie widział
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.