Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: dobierają się do DPF'ów...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4
hexx #2
to tak już na poważnie ?

http://wyborcza.pl/7,155287,23461434,diesl...e-by-karac.html

CYTAT
Zaostrzenie norm emisji spalin, aby nie spełniały ich diesle z wyciętymi filtrami DPF. Obowiązkowy zapis wideo kontroli dymomierzem podczas kontroli pojazdu. Kary dla właścicieli diesli za wycięcie filtra cząstek stałych oraz dla diagnostów za przymykanie na to oczu. Instytut Transportu Samochodowego przygotował dla rządu rekomendacje pomocne w walce z wycinaniem filtrów DPF.
kirpek
Szczerze, gdyby 95% wlascicieli dizli w Polsce nie lecieli w kulki, i naprawiali je jak trzeba by nie kopcily gorzej jak jelcz nie bylo6by problemu, dla właścicieli porobionych klekotow ktorych jest ulamek procenta.
A jak wiadomo w Polsce nie wazne ze kopci wazne jedzie i pali 5 na 100. Przecie2nie bede inwestowal w auto, co nie?
MisioLBN
Nie wiem dla mnie słaby pomysł. Ojciec kupił nowego GLK 320 cdi w 2009r i pech chciał że teraz nie bardzo nawet ma pieniądze żeby go tankować. Rok temu przy około 280kkm wycięty został DPF. Samochód w pełni sprawny w dobrym stanie zawsze serwisowany itd. Jeżeli będzie problem z przeglądem za brak DPF to samochód poprostu będzie stał bo tata nie zabrał starego DPFa po wycięciu a wycięty można by próbować jeszcze odratować za ułamek ceny nowego.
jackkpl
CYTAT(MisioLBN @ Mon, 28 May 2018 - 21:34) *
Nie wiem dla mnie słaby pomysł. Ojciec kupił nowego GLK 320 cdi w 2009r i pech chciał że teraz nie bardzo nawet ma pieniądze żeby go tankować. Rok temu przy około 280kkm wycięty został DPF. Samochód w pełni sprawny w dobrym stanie zawsze serwisowany itd. Jeżeli będzie problem z przeglądem za brak DPF to samochód poprostu będzie stał bo tata nie zabrał starego DPFa po wycięciu a wycięty można by próbować jeszcze odratować za ułamek ceny nowego.

Słaby pomysł to wycinanie katów i dpfów w dupowozach. Na tor jeszcze rozumiem.
_adams_
Słaby pomysł to zakup diesla z DPF itp.

Wg mnie diesel sprawdza się w dostawczaku lub ciężarówce. Mam a starym T4 poczciwe 1,9 i to jest porządny diesel. Nie sprawia żadnych kłopotów i nie dymi mimo 350kkm nalotu smile.gif
hexx #2
CYTAT(_adams_ @ Mon, 28 May 2018 - 22:00) *
Słaby pomysł to zakup diesla z DPF itp.

nie miałem z tego typu filtrami nigdy problemu
dobre paliwo i jazda w trasach.. mało ekonomiczna
MisioLBN
CYTAT(hexx #2 @ Mon, 28 May 2018 - 22:44) *
nie miałem z tego typu filtrami nigdy problemu
dobre paliwo i jazda w trasach.. mało ekonomiczna

Ojciec jeździ bardzo malo ekonomicznie wink.gif Zaufaj mi. Do tego samochód jeździł dużo km często trasy itp. Poprostu w pewnym momencie zaczeły się problemy ciągłę wypalanie, zaczeło przybywac oleju. Diagnoza DPF ASO coś 8 kPLN sobie życzyło. Za 1k został wycięty i po problemie na rok czasu kiedy zaczeły się zmieniać przepisy.
hexx #2
Nie miałem jeszcze auta osobowego, które u mnie było by od nowości i zrobiło prawie 300k.
To taki powtarzalny przebieg Merców z DPF'ami do czasu ich awarii ?
kirpek
Czyszczenie dpfa nie pomaga ze trzeba od razu wycinac? U sistry 118d przeczyscili i narazie spokój już pol roku. 90% miasto.
MadeInPoland
No temat jest kontrowersyjny, ponieważ dłubiemy wozy, ale ja w każdym stosuję katalizator, a te kopcące diesle na drogach publicznych to przecież dramat jest. Jeździmy po drogach z rodzinami i wdychamy to. Czas, aby diesel fani zrozumieli, że do sportu i zapierd....a człowiek wymyślił silnik benzynowy. Mam takiego kumpla fana diesla co mi opowiada o jakichś klekotach 535d z trzema turbinami jak wciąga wszystkie EVO w okolicy i nie podejmuje już tematu po tym, jak jego brat kupił RS6 V10 po chipie na 750 KM dał mu się przejechać. O co tu chodzi z tymi dieslami?
Misior
DPF to była porażka od samego początku.
Wystarczy samemu pomyśleć lub pogadać z mądrym szkoleniowcem (tylko nieoficjalnie po szkoleniu) i można się dowiedzieć kto i po co wymyślił DPFa
Biniu
Bo z 5-10 lat temu o wiele taniej było kupić diesla i go podłubać na jakąś większą moc niż kupić turbo benzynę i ją podłubać. Stąd się w Polsce taki kult diesla wziął.
MadeInPoland
No nie wiem Misior. Mam niewielką wadę wzroku skorygowaną okularami i widzę co prezentują na drodze pojazdy bez dpf. Nie jeździsz samochodem po drogach publicznych, że tego nie widzisz? W lexie mam czujnik smogu i automatycznie zmienia obieg powietrza na wewnętrzny jak przyciska przede mną diesel, w przypadku benzyny się to jeszcze nie zdarzyło.
MadeInPoland
Biniu turbobenzyny są od zawsze i też się z nich zawsze robiło moce. Weź takie audi c5 na przykład. Zawsze był 2.7 bit i wiadomo co przyjmował na klatę.
KIVI
To bardzo dobrze, wreszcie skończy sie ten ciemnogród.
Bio
CYTAT(hexx #2 @ Mon, 28 May 2018 - 22:44) *
nie miałem z tego typu filtrami nigdy problemu
dobre paliwo i jazda w trasach.. mało ekonomiczna

też nie rozumiem... 2 diesle z DPF (astra 3 i 4) i w żadnym nie było problemu... tyle, że trzeba było (to już świadomość, że trzeba "wyjeździć") pojechać sobie w trasę i gotowe...

głównym problemem DPF'ów jest... ignoranctwo użytkowników, którzy zachłysneli sie 3l/100km w dieslu. I biorą takie wynalazek do miasta, gdzie przez 90% czasu nawet się nie zagrzeje dobrze.
Misior
MIP jeżdżę samochodem i widzę. Ale DPF działa dopóki działa.
Chodzi mi głównie o to czy DPF w ogólnym rozrachunku daje więcej zysków dla środowiska niż straty konieczne do jego wytworzenia i potem utylizacją.
Wydaje mi się, że w dużej mierze został wymyślony przez spekulantów na potrzeby podnoszenia chorych norm euro.

Skoro DPF ma służyć dla środowiska to czemu samochodów nie sprzedaje się uczciwie tylko się wciska kity i powstaje problem, o którym pisze Bio. Jakby sprzedawcy mówili - mieszkasz w mieście - nie kupuj diesla, to by nie było problemów. Nie można zarzucać braku świadomości użytkownikom bo większość tylko leje i jedzie a sprzedawca w salonie mówił, że kup pan diesla bo mało pali.
Joker
hexx - problemy z DPFami naprawdę są. Szczególnie, gdy auta robią dużo odcinków miejskich. Nie każdy wali trasy. A z założenia ktoś jak chce oszczędne auto i robi po mieście 20k+ rocznie to już nie myśli o benzynie bo spali przecież 10-12 minimum (przy podobnych osiągach co dobre 2.0d - np. w Audi A4).

Jeszcze żeby to było tak, że rzeczywiście przy x-przebiegu wymienasz DPF na nowy i jeździsz (boli kieszeń, ale takie czasy). A tu z tymi wypalaniami robi się problem, bez przerwy wchodzi w ten tryb, motor i turbo dostają po dupie, często niedokończone procedury wypalania przez co komputer ponownie je uruchamia po niewielkim przebiegu.

Mówię to z perspektywy kilku aut "pod moim okiem" oraz tego co widzę u mego ogarnięto serwisanta (szczególnie niemieckie auta).

Diesel z DPFem nie nadaje się do miasta/na krótkie odcinki bo szlag go zaczyna strzelać już po 100 tys. km - a szczerze powiedziawszy co to za przebieg? Żaden...
Maciek1234
problem zapychających się filtrów dotyczył niemieckich suchych filtrów DPF. Francuzi stosują mokre FAPy i dieslami HDI można jeździć po mieście do woli. Teraz niemieckie DPFy również przeszły na strategię mokrego filtra, więc problem dotyczy starszych diesli produkcji niemieckiej.

Wszystko wygląda na naprawdę szeroko zakrojoną akcję polityczną

https://tvn24bis.pl/moto,99/elzbieta-bienko...sla,840461.html

Samochody z silnikami diesla są skończone. Za kilka lat całkowicie znikną - powiedziała Elżbieta Bieńkowska. Zdaniem unijnej komisarz do spraw rynku wewnętrznego i usług, diesel to technologia przeszłości.

Nie wiem, czy to jest specjalna przykrywka dla niemieckiego VAGa, by wrzucić wszystkich producentów diesla do jednego worka, stwierdzić, że diesle trują i należy je wyeliminować. A przecież Renault, PSA, Fiat jakoś potrafi wyprodukować czystego diesla. Owszem, na papierze może mają gorsze parametry, ale jednak są czysty i nie potrzebują oszustw, żeby przejść procedury sprawdzania czystości spalin.
UE obudzi się z ręką w nocniku, jak faktycznie zablokują możliwość sprzedaży diesli - alternatywą w żadnym stopniu nie są auta elektryczne, bo to dopiero będzie środowiskowy Armageddon. Linie przesyłowe energetyczne będą musiały zostać całkowicie przekonstruowane, kraje będą musiały postawić dodatkowe elektrownie atomowe/węglowe, zużyte baterie będą typowe wrzodem, który będzie wysyłany coraz bardziej na wschód (już teraz mamy plagę pożarów wysypisk śmieci, a co dopiero, jak zaczną składować zużyte akumulatory).
A to wszystko przez jednego producenta diesli, który chciał być sprytniejszy od innych, a w swojej głupocie posłał trefny towar do USA... Teraz ucierpią wszyscy producenci, klienci, bo jak widać po wypowiedziach pani komisarz, temat diesli jest w parlamencie europejskim bardzo żywy, a jak tam jest żywy, to należy spodziewać się w najbliższym czasie (kilku lat) decyzji.
PietereQ
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 29 May 2018 - 09:07) *
No temat jest kontrowersyjny


Tego nigdy w tym kraju nie zrozumiem. Decyzje, które w każdym cywilizowanym kraju na świecie są racjonalne, zdroworozsądkowe, poparte badaniami, czy dobrem ogółu, u nas są "kontrowersyjne", albo "zamachem na wolność". Nie ma w tym nic kontrowersyjnego. Od homologacji pojazdu, poprzez przestrzeganie prawa, kończąc na naszym zdrowiu.
MadeInPoland
PietereQ ja to rozumiem. To jest forum streetracing i tutaj wiele osób modyfikuje silniki i każda próba nasyłania wojska na nas jest kontrowersyjna. Jak mogłeś przeczytać stosuję katalizatory i jestem za DPF i w ogóle usunięciem diesla z ulicy.

Maciek1234 klienci nie ucierpią tylko zyskają. Zamiast diesla ludzie będą kupować benzynę, a najlepiej paliwa alternatywne jak lpg czy cng, które jak wiadomo swoim składem są czystsze i bardziej homogenne od beznyny i spaliny są czystsze. Ubolewam, że rząd nie wspiera dyskryminuje lpg na rzecz cng. Więc skorzystasz na tym i Ty ponieważ nie będziesz Ty i Twoje dzieci wdychał spalin diesla na ulicy czy nawet przed domem. I nie opowiadajcie bajek, że diesel ładnie pachnie bo wiem jakie są reakcje ludzi jak odpalane są diesle i beznyny na zlotach w plenerze i jak ktoś tego nie czuje to może warto wybrać się do lekarza.

P.S. Maciek1234 a dlaczego uważasz w ogóle, że coś stracisz? Że będziesz jeździł bardziej ekologicznym wozem, nie truł swojej rodziny przed domem i zapierd... jakimś turbo benzem lub V8? A do tego możesz jeździć na lpg taniej niż dieslem i jeszcze bardziej eko niż na beznynie.
Misior
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 29 May 2018 - 10:49) *
P.S. Maciek1234 a dlaczego uważasz w ogóle, że coś stracisz? Że będziesz jeździł bardziej ekologicznym wozem, nie truł swojej rodziny przed domem i zapierd... jakimś turbo benzem lub V8? A do tego możesz jeździć na lpg taniej niż dieslem i jeszcze bardziej eko niż na beznynie.

turbo benzem 1.2 z oznaczeniem na klapie V8 bo przecież teraz już oznaczenia nie mają nic wspólnego ze starą szkołą.
MadeInPoland
Misior ja nie widzę problemu. Tak długo jak nie znikną silniki 6 cylindrowe lub więcej to nie ma dramatu. Jest na rynku sporo silników v6 i v8. Więc póki jeszcze producenci idą tą drogą to doceniajmy to zamiast wybierać 1.2 czy 2.0 hdi bo takie wybory właśnie niszczą motoryzację. C klasa jeszcze nie tak dawno miała do wyboru v8 6.3, a teraz?
error.
CYTAT(PietereQ @ Tue, 29 May 2018 - 10:41) *
Tego nigdy w tym kraju nie zrozumiem. Decyzje, które w każdym cywilizowanym kraju na świecie są racjonalne, zdroworozsądkowe, poparte badaniami, czy dobrem ogółu, u nas są "kontrowersyjne", albo "zamachem na wolność". Nie ma w tym nic kontrowersyjnego. Od homologacji pojazdu, poprzez przestrzeganie prawa, kończąc na naszym zdrowiu.


+1
Ten fakt, że "się biorą" może być zaskoczeniem dla kogoś, kto ignoruje otaczającą go rzeczywistość. I nie mam tu na myśli już kwestii środowiskowych, te zmiany były zapowiadane od dawna.
Maciek1234
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 29 May 2018 - 11:49) *
PietereQ ja to rozumiem. To jest forum streetracing i tutaj wiele osób modyfikuje silniki i każda próba nasyłania wojska na nas jest kontrowersyjna. Jak mogłeś przeczytać stosuję katalizatory i jestem za DPF i w ogóle usunięciem diesla z ulicy.

samo wycinanie DPF to dla mnie głupota - natomiast bardziej się odniosłem to obecnego traktowania diesli, jako złych, trujących, no i wypowiedzi polityków, że diesle musza zniknąć.

Trudno sobie wyobrazić ciężarówkę z innym silnikiem niż diesel, trudno sobie wyobrazić statek napędzany czym innym mazutem, trudno wyobrazić sobie elektrociepłownię w Polsce zasilaną inaczej niż węglem.

To wdychanie oparów diesli to też jakaś demagogia. Jakby cię ustawili za nowym dieslem i nową benzyną, kazali wdychać ich spaliny przez 15 minut, to byś miał taki sam ból głowy. Problemem są stare diesle, tak samo jak problemem są stare benzyny.

Dalej - silnik z obiegiem diesla jest sprawniejszy od silnika benzynowego o jakieś 15-20%, to obrazowo oznacza, że 5 aut diesla wyemituje taką wagę zanieczyszczeń, jak 6 aut benzynowych, a idąc w większe liczby, 12 milionów benzyniaków wyemituje tyle zanieczyszczeń, co 10 milionów diesli. A na świecie jest miliard samochodów...


CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 29 May 2018 - 11:49) *
Maciek1234 klienci nie ucierpią tylko zyskają. Zamiast diesla ludzie będą kupować benzynę, a najlepiej paliwa alternatywne jak lpg czy cng, które jak wiadomo swoim składem są czystsze i bardziej homogenne od beznyny i spaliny są czystsze. Ubolewam, że rząd nie wspiera dyskryminuje lpg na rzecz cng. Więc skorzystasz na tym i Ty ponieważ nie będziesz Ty i Twoje dzieci wdychał spalin diesla na ulicy czy nawet przed domem. I nie opowiadajcie bajek, że diesel ładnie pachnie bo wiem jakie są reakcje ludzi jak odpalane są diesle i beznyny na zlotach w plenerze i jak ktoś tego nie czuje to może warto wybrać się do lekarza.

P.S. Maciek1234 a dlaczego uważasz w ogóle, że coś stracisz? Że będziesz jeździł bardziej ekologicznym wozem, nie truł swojej rodziny przed domem i zapierd... jakimś turbo benzem lub V8? A do tego możesz jeździć na lpg taniej niż dieslem i jeszcze bardziej eko niż na beznynie.
ta 'taniość' LPG wynika tylko i wyłącznie z obłożenia podatkowego tego paliwa. A auto na LPG jest mniej sprawne od benzyniaka o jakieś 20% (ze względu na wartość opałową LPG), a w stosunku do diesla o jakieś 50%. I tu znowu można przytoczyć przykład, że ekwiwalentem w zatruwaniu naszej planety dla 1,500,000,000 samochodów z silnikiem diesla, byłoby 1,000,000,000 samochodów z LPG (czyli bonusowe 500 milionów aut biggrin.gif ) - i gdzie tu ekologia?


Wystarczy dalej rozwijać silniki diesla, a państwo niech dba o to, żeby były w dobrym stanie technicznym. Klienci sami zadecydują, co wolą, a producenci dostosują się do tych potrzeb - byle nie stosowali metody volkswagena, bo po takich oszustwach nagonka na diesle jest faktycznie bardzo medialna, na czym próbują korzystać politycy, którzy mają większy niż to potrzeba wpływ na ustalane przepisy.
MadeInPoland
Maciek1234 mieszasz pojęcia. Czy jak gotujesz na kuchence gazowej w domu obiad z lpg z butli 11kg czy z sieci z metanu to boli Cię głowa?
Sprawność diesla odnosisz do litrów paliwa. Paliwa mają różną gęstość (tutaj wychodzi jedyna przewaga ON nad resztą dostępnych paliw) Przelicz to na jednostki masy lub mole. Wtedy Ci wyjdzie jaka jest sprawność czego.
Nie wyobrażasz sobie ciężarówki na benzynę? A wyobrażasz sobie duży samolot na olej napędowy?
MuMineQ
Jest to takie dziwne i zaskakujące? Że wycięcie DPF będzie się wiązało z konsekwencjami? Jeżeli chodzi o samochody z DPF to jest tylko jedna czynność jaką się z nimi robi - nie kupuje. One po takim zabiegu dymią bardziej niż stare parchy i śmierdzą też bardziej. Jak jeszcze ktoś ma resztki rozsądku i wspawa tam kata metalowego to da sie wytrzymać, ale jak jest sama rura to idzie zdechnąć.
MisioLBN
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 29 May 2018 - 11:37) *
samo wycinanie DPF to dla mnie głupota - natomiast bardziej się odniosłem to obecnego traktowania diesli, jako złych, trujących, no i wypowiedzi polityków, że diesle musza zniknąć.

Trudno sobie wyobrazić ciężarówkę z innym silnikiem niż diesel, trudno sobie wyobrazić statek napędzany czym innym mazutem, trudno wyobrazić sobie elektrociepłownię w Polsce zasilaną inaczej niż węglem.

To wdychanie oparów diesli to też jakaś demagogia. Jakby cię ustawili za nowym dieslem i nową benzyną, kazali wdychać ich spaliny przez 15 minut, to byś miał taki sam ból głowy. Problemem są stare diesle, tak samo jak problemem są stare benzyny.

Dalej - silnik z obiegiem diesla jest sprawniejszy od silnika benzynowego o jakieś 15-20%, to obrazowo oznacza, że 5 aut diesla wyemituje taką wagę zanieczyszczeń, jak 6 aut benzynowych, a idąc w większe liczby, 12 milionów benzyniaków wyemituje tyle zanieczyszczeń, co 10 milionów diesli. A na świecie jest miliard samochodów...


ta 'taniość' LPG wynika tylko i wyłącznie z obłożenia podatkowego tego paliwa. A auto na LPG jest mniej sprawne od benzyniaka o jakieś 20% (ze względu na wartość opałową LPG), a w stosunku do diesla o jakieś 50%. I tu znowu można przytoczyć przykład, że ekwiwalentem w zatruwaniu naszej planety dla 1,500,000,000 samochodów z silnikiem diesla, byłoby 1,000,000,000 samochodów z LPG (czyli bonusowe 500 milionów aut biggrin.gif ) - i gdzie tu ekologia?


Wystarczy dalej rozwijać silniki diesla, a państwo niech dba o to, żeby były w dobrym stanie technicznym. Klienci sami zadecydują, co wolą, a producenci dostosują się do tych potrzeb - byle nie stosowali metody volkswagena, bo po takich oszustwach nagonka na diesle jest faktycznie bardzo medialna, na czym próbują korzystać politycy, którzy mają większy niż to potrzeba wpływ na ustalane przepisy.


Mylisz pojęcia z tym LPG. To nie jest tak że spada sprawność tylko LPG ma mniejszą gęstość niż PB dlatego w 1 L LPG jest mniej LPG niż w 1l PB jest PB.
MisioLBN
CYTAT(MuMineQ @ Tue, 29 May 2018 - 11:51) *
Jest to takie dziwne i zaskakujące? Że wycięcie DPF będzie się wiązało z konsekwencjami? Jeżeli chodzi o samochody z DPF to jest tylko jedna czynność jaką się z nimi robi - nie kupuje. One po takim zabiegu dymią bardziej niż stare parchy i śmierdzą też bardziej. Jak jeszcze ktoś ma resztki rozsądku i wspawa tam kata metalowego to da sie wytrzymać, ale jak jest sama rura to idzie zdechnąć.

Nie zauważyłem żadnego z wyżej wymienionych objawów po wycięciu DPF u ojca w samochodize. Ani nie śmierdzi ani nie dymi...
jackkpl
CYTAT(MisioLBN @ Tue, 29 May 2018 - 12:52) *
Nie zauważyłem żadnego z wyżej wymienionych objawów po wycięciu DPF u ojca w samochodize. Ani nie śmierdzi ani nie dymi...

Jechałeś za tym samochodem po wycięciu DPFa?
kompot
CYTAT(Misior @ Tue, 29 May 2018 - 08:25) *
DPF to była porażka od samego początku.
Wystarczy samemu pomyśleć lub pogadać z mądrym szkoleniowcem (tylko nieoficjalnie po szkoleniu) i można się dowiedzieć kto i po co wymyślił DPFa

To oświeć nas.
A już tak na marginesie ci "mądrzy szkoleniowcy" czy inni konsultanci Auto Świata to są z reguły filozofujący teoretycy, znają temat na tyle, żeby wyjść poza rozumowanie kowalskiego i zrobić na nim wrażenie, ale niewiele poza tym.

CYTAT(Misior @ Tue, 29 May 2018 - 08:55) *
Wydaje mi się, że w dużej mierze został wymyślony przez spekulantów na potrzeby podnoszenia chorych norm euro.

Niech Ci się nie wydaje. Ustawodawca nie wymyśla technologii - czasem, gdy kierunek, który trzeba obrać jest oczywisty musi ją wspierać (np. infrastruktura ładowania). Normy euro kontrolują emisję z rur wydechowych, obok których przechodzisz Ty i Twoja rodzina. Jak każdy proces tej skali ma swoje wady, ale w ten czy inny sposób sprzyja to naszemu zdrowiu. Problem emisji spalin to nie ich poziom, a faktyczne emisje poza hamownią. No i witamy w 2018 r. - RDE jest odpowiedzią, teraz samochody będą musiałby być czyste zawsze i wszędzie (no już prawie). Takie bzdury jak robi VAG czy Mercedes już nie przejdą.

CYTAT(Misior @ Tue, 29 May 2018 - 08:55) *
Skoro DPF ma służyć dla środowiska to czemu samochodów nie sprzedaje się uczciwie tylko się wciska kity i powstaje problem, o którym pisze Bio. Jakby sprzedawcy mówili - mieszkasz w mieście - nie kupuj diesla, to by nie było problemów. Nie można zarzucać braku świadomości użytkownikom bo większość tylko leje i jedzie a sprzedawca w salonie mówił, że kup pan diesla bo mało pali.

Sprzedawcy to sprzedawcy, a nie inżynierowie czy mechanicy, nawet jak mają jakieś dane, to ich nie rozumieją, nie są wystarczająco wyszkoleni, niektórym na pewno jest to na rękę (sprzedaż rośnie). Kiedyś mi kolega opowiadał (bez szczegółów, bo będzie zgadywanka) o takim przypadku u niego w pracy - klient się pyta - jak się zachowuje ta technologia w tym aucie (w branży wiadomo, że kiepsko) a sprzedawca odpowiada - proszę pana, to najlepsza technologia na rynku. Klient auto kupił, nie wiem czy miał problemy czy nie.

CYTAT(MisioLBN @ Tue, 29 May 2018 - 11:52) *
Nie zauważyłem żadnego z wyżej wymienionych objawów po wycięciu DPF u ojca w samochodize. Ani nie śmierdzi ani nie dymi...

Serio nie dymi? Ciekawe po co tam w ogóle był i po co Mercedes wydał około 500 euro, żeby go zainstalować i skalibrować.
Dymi na bank, a to że tego nie widzisz... Jest XXI w., wiemy, że istnieją rzeczy, których nie widać. W zależności od stylu jazdy i stanu silnika będzie to mniej lub bardziej widoczne w różnych sytuacjach.


Jeśli ktoś jeździ tylko 5 km w jedną stronę to faktycznie nie polecam auta z DPF. Jeśli raz na 300-500 km robi się ciągłe 15 km to nie powinno być problemu w sprawnym aucie.
MadeInPoland
A tak w ogóle to te filtry na kominach współczesnych elektrowni czy hut to też ściema? Takie bzdury sadzicie z tym dpf, że aż ręce opadają.
Misior
CYTAT(kompot @ Tue, 29 May 2018 - 13:25) *
To oświeć nas.
A już tak na marginesie ci "mądrzy szkoleniowcy" czy inni konsultanci Auto Świata to są z reguły filozofujący teoretycy, znają temat na tyle, żeby wyjść poza rozumowanie kowalskiego i zrobić na nim wrażenie, ale niewiele poza tym.


Nie chodzę na takie szkolenia bo szkoda czasu. Jak wiem, że szkolenie będzie prowadził konkretny gość, którego nieraz znam od jakiegoś czasu i wiem że posiada i teorię i praktykę to idę. W przeciwnym wypadku szanuję swój czas.

Jak wytłumaczysz to, że pierwsze katalizatory a później dpfy były w połowie długości samochodu i nie miały prawa działać zanim samochód nie dostał dobrze w palnik żeby się wkład zagrzał? Były tak zamontowane bo zanim ktoś przewidział dla nich miejsce z przodu to już weszła kolejna norma spalin, która ich wymagała.

Czy według Ciebie dolewanie ropy żeby wypalić dpfa jest eko? Ile ludzi (jeśli w ogóle zauważą) doprowadzi do końca procedury? A ilu przybywa oleju bo nawet o tym nie wiedzą? Kogo to jest wina?
Nie widziałeś nigdy w miarę świeżego diesla, który jadą po autostradzie co jakiś czas puści bąka jak Batory?

Co do sprzedawców samochodów. Jak są niedouczeni to niech się douczą i kropka bo gdziekolwiek byś nie pracował to masz być kompetentny. Chyba, że ktoś z góry im każe wciskać kit jak leci.
Teraz się to trochę zmieniło a i ceny dpfow spadły to można wymienić na nowy. Ale ludzie się tego trochę boją. Tych całych dpfów, pompowtrysków i dwumasów.
Biniu
Alternatywą dla diesli zasilanych olejem napędowym jest diesel zasilany mieszaniną CNG/LPG z ON. Mamy wszystkie zalety diesla z o wiele czystszymi spalinami.
Skoro wymaga się od producentów stosowania jakichś chujfiltrow to czemu nie wymaga się by produkowali silniki zasilane czystszym paliwem? biggrin.gif
kompot
CYTAT(Misior @ Tue, 29 May 2018 - 13:28) *
Jak wytłumaczysz to, że pierwsze katalizatory a później dpfy były w połowie długości samochodu i nie miały prawa działać zanim samochód nie dostał dobrze w palnik żeby się wkład zagrzał? Były tak zamontowane bo zanim ktoś przewidział dla nich miejsce z przodu to już weszła kolejna norma spalin, która ich wymagała.

Dwa powody - brak dojrzałości technologii no i przede wszystkim problemy (do dziś) z umieszczeniem tego całego ekwipunku w autach na architekturze sprzed czasów ostrej ekologii - zbudowałeś auto, wszystko porozmieszczane najlepiej jak się da, a nagle przychodzi typ od emisji spalin, i mówi, że chciałbym pod auto wrzucić jeszcze małe wiadro 3-5 litrów i to nie dalej niż 30 cm od głowicy. No nie bardzo. Dlatego ekologia powinna w mojej ocenie być narzucana najlepiej na 10 lat w przód, no ale realnie problemy świata dyktują szybsze zmiany.

CYTAT(Misior @ Tue, 29 May 2018 - 13:28) *
Czy według Ciebie dolewanie ropy żeby wypalić dpfa jest eko? Ile ludzi (jeśli w ogóle zauważą) doprowadzi do końca procedury? A ilu przybywa oleju bo nawet o tym nie wiedzą? Kogo to jest wina?
Nie widziałeś nigdy w miarę świeżego diesla, który jadą po autostradzie co jakiś czas puści bąka jak Batory?

Tak, jest eko i mówię na podstawie wyników badań a nie tego co rozkminiłem leżąc wieczorem w łóżku.
Klient nie musi wiedzieć ile jest paliwa w oleju ani jaka jest jego jakość - samochód musi to wiedzieć i wezwać klienta na serwis olejowy w odpowiednim momencie. Klient nie powinien zauważyć regeneracji i w dobrym wykonaniu jest to właściwie niezauważalne i ogranicza się do drobnej zmiany tonu pracy silnika. Nowy, sprawny diesel nie powinien nigdy puszczać żadnych bąków.

CYTAT(Misior @ Tue, 29 May 2018 - 13:28) *
Co do sprzedawców samochodów. Jak są niedouczeni to niech się douczą i kropka bo gdziekolwiek byś nie pracował to masz być kompetentny. Chyba, że ktoś z góry im każe wciskać kit jak leci.

Kompetentny sprzedawca sprzedaje tudzież wciska kit, który ludzie łykają, wiedza inżynierska (prawda na te tematy) odstrasza klientów, takie są realia i tak działa biznes dealerski z tego co wiem od kolegi siedzącego mocno w temacie 10 lat dla jednej z marek (wtedy zaczynał jako sprzedawca).
dewon8
Coś w telewizorni wspominali o nowych normach euro , auta które mają je spełniać prawdopodobnie z adblue będą korzystały , mowa o dieslach bo nie bardzo już da się emisję ograniczyć. chyba że kolejne filtry.
Także wycinanie samo się wyeliminuje, tylko to potrwa z 10 lat pewnie jeszcze.
streetu
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 29 May 2018 - 11:37) *
Dalej - silnik z obiegiem diesla jest sprawniejszy od silnika benzynowego o jakieś 15-20%, to obrazowo oznacza, że 5 aut diesla wyemituje taką wagę zanieczyszczeń, jak 6 aut benzynowych, a idąc w większe liczby, 12 milionów benzyniaków wyemituje tyle zanieczyszczeń, co 10 milionów diesli. A na świecie jest miliard samochodów...
[...]
A auto na LPG jest mniej sprawne od benzyniaka o jakieś 20% (ze względu na wartość opałową LPG), a w stosunku do diesla o jakieś 50%. I tu znowu można przytoczyć przykład, że ekwiwalentem w zatruwaniu naszej planety dla 1,500,000,000 samochodów z silnikiem diesla, byłoby 1,000,000,000 samochodów z LPG (czyli bonusowe 500 milionów aut biggrin.gif ) - i gdzie tu ekologia?


Aż się nóż w kieszeni otwiera jak się czyta takie "wywody". Sprawność to wyłącznie stosunek włożonej energii do otrzymanej. Ze sprawności wynika wyłącznie liczba produkowanego CO2 (mniej paliwa = mniej CO2). Reszta pierwiastków wynika ze spalania oleju napędowego zamiast benzyny i stąd ich ilość oraz trudność ze spełnianiem norm.

Nawet powiedziałbym w drugą stronę - mimo wyższej sprawności (czyli mniej potrzebnej energii, a więc mniej paliwa do spalenia, które potrzebujemy do wytworzenia danej mocy) diesle tworzą więcej zanieczyszczeń niż benzyna. Wynika to z procesów chemicznych zachodzących podczas spalania. Tego nie ominiemy. Możemy to najwyżej niwelować kolejnymi procesami zachodzącymi w np. DPFie, katalizatorze. czy za pomocą AdBlue. Czyli gdybyśmy doprowadzili benzyny do sprawności diesli to byłyby one zdecydowanie czystsze niż diesle. A LPG będąc najczystsze z tych 3 paliw, po poprawie sprawności mogłoby spokojnie spełniać nowe normy emisji spalin z dużym zapasem. A jest to na pewno do osiągnięcia, gdyby producenci zainwestowali taką ilość gotówki co w benzyny czy diesle i zaczęli tworzyć silniki stricte pod to paliwo.
Biniu
O to chodzi, ale nikt tego nie robi. Więc te wszystkie filtry uważam za scieme. Gdy naprawdę zależało na poprawie jakości spalin takby się właśnie działo.
Misior
CYTAT(Biniu @ Tue, 29 May 2018 - 15:09) *
Skoro wymaga się od producentów stosowania jakichś chujfiltrow to czemu nie wymaga się by produkowali silniki zasilane czystszym paliwem? biggrin.gif

Nie wymaga się stosowania filtrów tylko wymaga się spełniania norm spalin, które to normy da się spełnić jak zwykle kosztem klienta.
QbaqBA
Porsche bodaj od września wstrzymuje produkcje dopóki nie dostosują samochodów do nowych norm. W Warszawie można składać ostatnie zamówienia już chyba tylko na Macana i 991 GTS.
kompot
Wielu producentów ma ten problem i składają się na niego dwie rzeczy - inżyniera jak wyżej a druga sprawa to ogromna ilosc pracy/testow do wykonania wg nowych przepisow, homologacja/certyfikacja kosztuje teraz duzo wiecej czasu i pracy.
hexx #2
CYTAT(QbaqBA @ Tue, 29 May 2018 - 21:48) *
Porsche bodaj od września wstrzymuje produkcje dopóki nie dostosują samochodów do nowych norm.

do EURO6-D ? bo ta norma wejdzie od 2020 roku dopiero
kompot
Raczej 6C, stare limity ale na nowym cyklu plus redukcja ilości cząstek stałych w benzynach o 10 razy, czyli w większości przypadków instalacja GPF.
ABRAM
A nad naszymi łbami leci samolot i wali 60 ton na jeden przelot i to niby nie spadnie na nas?
I NA PEWNO DZIURY OZONOWEJ NIE ZROBI? HEHEHE


+ do tego my musimy gasić gaśnicami proszkowymi a lotnictwo nadal helowymi.
jeżeli ktoś kiedyś używał to wie jaką to ma skuteczność.

MadeInPoland
Ty na serio? Dziwna sprawa, że w wielu miastach zachodu lata więcej samolotów niż w Polsce i problemu smogu tak nie mają. I pamiętaj, że samoloty nie latają na ropę.
Dawid333
powie mi ktoś, w jaki sposób diagnosta ma zweryfikować czy w aucie jest DPF czy go nie ma? ostatnie badanie techniczne miałem tydzień temu, w aucie od dawna nie ma DPF, obudowa od DPF została na swoim miejscu i po ocenie wzrokowej diagnosta przybił pieczątkę.
czy ja o czymś nie wiem? tongue.gif
Tom-Lee
CYTAT(Dawid333 @ Mon, 04 Jun 2018 - 23:12) *
czy ja o czymś nie wiem? tongue.gif


Zdecydowanie.
zmoświ
CYTAT(Dawid333 @ Mon, 04 Jun 2018 - 23:12) *
powie mi ktoś, w jaki sposób diagnosta ma zweryfikować czy w aucie jest DPF czy go nie ma? ostatnie badanie techniczne miałem tydzień temu, w aucie od dawna nie ma DPF, obudowa od DPF została na swoim miejscu i po ocenie wzrokowej diagnosta przybił pieczątkę.
czy ja o czymś nie wiem? tongue.gif

Gdyby diagnosta przeprowadził kontrolę emisji spali to nie podbiłby pieczątki w dowodzie.
hexx #2
CYTAT(Dawid333 @ Mon, 04 Jun 2018 - 23:12) *
powie mi ktoś, w jaki sposób diagnosta ma zweryfikować czy w aucie jest DPF czy go nie ma?

Pomijając badanie spalin, które będzie musiał robić obligatoryjnie...
to postukaj kluczem w "pełny DPF" i w "puszkę po DPF" wink.gif
Cobesh
CYTAT(zmoświ @ Tue, 05 Jun 2018 - 06:56) *
Gdyby diagnosta przeprowadził kontrolę emisji spali to nie podbiłby pieczątki w dowodzie.



A niby co ma likwidować dpf i jak niby ma to diagnosta w kilka minut sprawdzić?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.