CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 29 May 2018 - 11:49)
PietereQ ja to rozumiem. To jest forum streetracing i tutaj wiele osób modyfikuje silniki i każda próba nasyłania wojska na nas jest kontrowersyjna. Jak mogłeś przeczytać stosuję katalizatory i jestem za DPF i w ogóle usunięciem diesla z ulicy.
samo wycinanie DPF to dla mnie głupota - natomiast bardziej się odniosłem to obecnego traktowania diesli, jako złych, trujących, no i wypowiedzi polityków, że diesle musza zniknąć.
Trudno sobie wyobrazić ciężarówkę z innym silnikiem niż diesel, trudno sobie wyobrazić statek napędzany czym innym mazutem, trudno wyobrazić sobie elektrociepłownię w Polsce zasilaną inaczej niż węglem.
To wdychanie oparów diesli to też jakaś demagogia. Jakby cię ustawili za nowym dieslem i nową benzyną, kazali wdychać ich spaliny przez 15 minut, to byś miał taki sam ból głowy. Problemem są stare diesle, tak samo jak problemem są stare benzyny.
Dalej - silnik z obiegiem diesla jest sprawniejszy od silnika benzynowego o jakieś 15-20%, to obrazowo oznacza, że 5 aut diesla wyemituje taką wagę zanieczyszczeń, jak 6 aut benzynowych, a idąc w większe liczby, 12 milionów benzyniaków wyemituje tyle zanieczyszczeń, co 10 milionów diesli. A na świecie jest miliard samochodów...
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 29 May 2018 - 11:49)
Maciek1234 klienci nie ucierpią tylko zyskają. Zamiast diesla ludzie będą kupować benzynę, a najlepiej paliwa alternatywne jak lpg czy cng, które jak wiadomo swoim składem są czystsze i bardziej homogenne od beznyny i spaliny są czystsze. Ubolewam, że rząd nie wspiera dyskryminuje lpg na rzecz cng. Więc skorzystasz na tym i Ty ponieważ nie będziesz Ty i Twoje dzieci wdychał spalin diesla na ulicy czy nawet przed domem. I nie opowiadajcie bajek, że diesel ładnie pachnie bo wiem jakie są reakcje ludzi jak odpalane są diesle i beznyny na zlotach w plenerze i jak ktoś tego nie czuje to może warto wybrać się do lekarza.
P.S. Maciek1234 a dlaczego uważasz w ogóle, że coś stracisz? Że będziesz jeździł bardziej ekologicznym wozem, nie truł swojej rodziny przed domem i zapierd... jakimś turbo benzem lub V8? A do tego możesz jeździć na lpg taniej niż dieslem i jeszcze bardziej eko niż na beznynie.
ta 'taniość' LPG wynika tylko i wyłącznie z obłożenia podatkowego tego paliwa. A auto na LPG jest mniej sprawne od benzyniaka o jakieś 20% (ze względu na wartość opałową LPG), a w stosunku do diesla o jakieś 50%. I tu znowu można przytoczyć przykład, że ekwiwalentem w zatruwaniu naszej planety dla 1,500,000,000 samochodów z silnikiem diesla, byłoby 1,000,000,000 samochodów z LPG (czyli bonusowe 500 milionów aut
) - i gdzie tu ekologia?
Wystarczy dalej rozwijać silniki diesla, a państwo niech dba o to, żeby były w dobrym stanie technicznym. Klienci sami zadecydują, co wolą, a producenci dostosują się do tych potrzeb - byle nie stosowali metody volkswagena, bo po takich oszustwach nagonka na diesle jest faktycznie bardzo medialna, na czym próbują korzystać politycy, którzy mają większy niż to potrzeba wpływ na ustalane przepisy.