Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BOOST CONTROL Ecumaster DET3
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
rekin528
witam

Od jakiegos czasu walcze z ustawieniem doladowania w w M50b25nv turbo GT3076 zew.WG replika TIAL 44mm w DET3 FIT wyjscie Frequency out przez tranzystor ,dzialajacy soft,zawor sie odzywa,zawor Wg chinski TIAL ,sprezyna ok .0.5B,spawdzony jak byl zdemontowany,solenoid MAC ,podlaczony jak na obrazku

Chce osiaganc 0.6b,to moje ustawienia





walcze z tym juz dluzszy czs i bez efektow,moe ktos wytlumaczy albo poda przyklad jakie wartosci trzeba wpisac
deejey!
Wywal to ustawienie wężyków, podłącz tylko z dołu ( ten na obrazku bez mac) wężyk od samego turbo bez MAC, zobacz jak sie zachowa. Jesli masz dobrze dobrana sprężynę to powinno 0.4-0.6bar utrzymać. Jak wyjdzie, ze jest dobrze to MAC moze sie przydać na tej linii do kosmetyki. Jak bedzie malo np. 0.35bar czy cos, to przytrzymasz zaworkiem do docelowego doladowania.

Tez miałem zagrywkę czy robić otwartą pętlę czy zamknięta i obecnie zrobiłem otwartą i jestem zadowolony, działa.
jackkpl
A ile obecnie osiągasz doładowania? Jak masz WG 2 portowy, to oba wyjścia z zaworka MAC powinny isć na WG. Wtedy będzie większy zakres pracy WG.
Pokaż loga, co się dzieje podczas przyspieszania.
rekin528
CYTAT(deejey! @ Tue, 22 May 2018 - 08:13) *
Wywal to ustawienie wężyków, podłącz tylko z dołu ( ten na obrazku bez mac) wężyk od samego turbo bez MAC, zobacz jak sie zachowa. Jesli masz dobrze dobrana sprężynę to powinno 0.4-0.6bar utrzymać. Jak wyjdzie, ze jest dobrze to MAC moze sie przydać na tej linii do kosmetyki. Jak bedzie malo np. 0.35bar czy cos, to przytrzymasz zaworkiem do docelowego doladowania.

Tez miałem zagrywkę czy robić otwartą pętlę czy zamknięta i obecnie zrobiłem otwartą i jestem zadowolony, działa.


Robilem tak,sprezyna sie uchyla ok0,4-0,6b,pozniej nawet MBC wrzucilem i tez byl kibel,brak stabilnego doladowania.
Na poczatek wyjasnijmy zeby bylo 100% jasnosci

OPEN LOOP



CLOSED LOOP



CLOSED LOOP druga metoda




Kolejna sprawa



Tutaj jest PID CONTROLER,a nizej jest CLOSED LOOP CONTROL-czy ta opcja jest konieczna do podlaczenia EBC w CLOSED LOOP?Z tego co wyczytalem to doldowanie jest stabilniejsze,ale pytanie co oznaczaja wpolczynniki : P I D ? Jakie wartosci nalezaloby tam wpisac? Dalej INTEGRAL WINDUP i FEEDBACK?

Sprawa kolejna



BOOST DC TABLE czyli boost duty cycle table -cykl roboczy,czy dobrze rozumiem:im wiecej cykli roboczych tym zawor EBC ma wieksza przepustowosc,c?na przykladzie tej mapy wyzej zawor powinien otweirac sie wraz ze wzrostem obrotow,jak powinna ta mapa wygladac na przykladzie mojego silnika czyli sprezyna ogarnia 0,4-0,5 a reszte trzeba podac na gore WG aby przytrzymal zawor zamkniety,zgadza sie?

TARGET TABLE


Na tej mapie widac ze wraz ze wzrostem obrotow ma wzrastac doladowanie i utrzymac 0,6bara,niby proste ,ale potrzebuje zeby ktos potwierdzil ze dobrze mysle

TPS SCALE-tutaj wraz z wiekszym uchyleniem przepustnicy wieksza przepustowosc uzyskuje EBC?



Co oprocz tych ustawien musze jeszcze skonfigurowac zeby EBC dzialalo tak jak chce?
Szukalem juz wszedzie informacji na ten temat,jak do tego nie dojde do stoje w miejscu z projektem,bardzo mi zalezy aby ktos sie wypowiedzial w ww kwestiach.



rekin528
CYTAT(jackkpl @ Tue, 22 May 2018 - 09:21) *
A ile obecnie osiągasz doładowania? Jak masz WG 2 portowy, to oba wyjścia z zaworka MAC powinny isć na WG. Wtedy będzie większy zakres pracy WG.
Pokaż loga, co się dzieje podczas przyspieszania.

Obecnie ok.0,6 -0,8 ale wlasnie brak stabilnego doladowania,chodzi Ci o to



bedzie mozliwosc to nagram
Zibi122
Po pierwsze Boost TPS scale służy do skalowania mapy Boost DC wzgledem TPS czyli np aby przy 50% uchylenia przepustnicy nie waliło już pełnym boostem. Ustaw Boost TPS scale tak aby przy 0 TPS było 0 a przy 86% i powyżej TPS było 100.

Jakie chcesz docelowo doładowanie uzyskać? jeżeli masz sprężynę na 0,5 bara to pewnie w zależności od wielu różnych czynników boost może być na wejściu 0,6 a potem spadać na 0,4 czy nawet poniżej.
W celu ustawienia stabilnego doładowania niezależnie jak masz podłączony MAC z WG musisz bawić się z ustawieniami mapy Boost DC.

Parametry zaworu są ok i jedynie co to wartość overboost musisz ustawić tak, aby była blisko boost cuta bo jak przekroczysz ją to det wyłączy na chwilę zawór i doładowanie raptownie spadnie.
Jak już ustawisz dobrze mapę Boost DC i załóżmy uzyskasz stabilne 0,6 bara to możesz pobawić się w closed loop, ustawić doładowanie w Boost target 160kpa i potem dobierać parametry kontrolera PID aby cały czas dążył do takiego doładowania.
rekin528
Dzieki!Bede dzialal!
rekin528
Troche sie pobawilem Boostem dzisiaj i cos tam sie dzieje ,chociaz cudow nie ma biggrin.gif tak czy inaczej oto screenshot z LOG'a


Dlaczego przy moich ustawieniach BOOST TARGET w LOG'u wynosi 30Kpa?A BOOST DC jaki zarejestrowalem(nie widac tego teraz w LOG'u) wynosi 15%DC?
jackkpl
Boost target skaluje się na mapach korekcji (boost vs TPS), ale liczony jest dość dziwnie - tzn jak masz boost target 160kPa i boost scale 50%, to target jest 80kPa czyli podciśnienie.
15% masz dlatego,ze w ustawieniach masz minimum DC 15%.
jano0
Witam, podepnę się pod wątek bo również mam kilka pytań związanych z ustawieniami Boost Control.
Mam doładowane 1.3, Ecumaster 3 w trybie FIT, sterowanie na elektrozaworze N75 WAG.
Do tej pory jeździłem na mapie Boost DC ustawionej na sztywno bez sterowania PID (doładowanie 180 KPa, Max overboost 200KPa). W ostatnim czasie spadła temperatura otoczenia i czasami doładowanie osiągało 200KPa i sterownik odcinał paliwo. Aktywowałem funkcje PID (ustawione P=5, I=0, D=0, windup=20, Feedback+=10%, Feedback-=10%). W stabilnych warunkach sterownik utrzymuje założone doładowanie z odchyłką +-10KPa, ale podczas zmiany biegu spada doładowanie, po nagłym wciśnięciu gazu regulator PID dążąc do osiągnięcia założonego doładowania otwiera zawór na tyle, że BOOST czasami przekroczy 200KPa. Dziwna sprawa bo na mapie mam na przykład ustawione DC na 65% feedback wynosi 10% więc max wartość DC powinna wynosić 65*110%=71,5% a w logu DC osiąga 75%.
Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić czemu DC rośnie powyżej wartości wynikającej z Feedback?
Proszę o radę jak zniwelować efekt podbijania DC przy zmianie biegu (dodam, że ustawienie członu I nawet na 0,5 powoduje duże oscylacje doładowania)
(załączam log z pracy silnika)
osiemnastocylindrowiec
Witam,czy opanowales ustawienie doladowania bo tez z tym sobie nie radze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.