Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Czy jest coś konkurencyjnego co Skoda OCT RS?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2, 3
BartekSz
Chyba będzie zmiana pracy i w związku z tym zmiana toczydła. Przebieg dzienny 218 km, 97% trasa,3% miasto. Myślę nad Oct RS w ropie ~180KM w automacie. Przyzwoite wyposażenie itd. Czy w tym budżecie jest co konkurencyjnego? Auta w stylu SUV itd odpadają, wymogi diesel plus automat. Jest coś w tym budżecie konkurencyjnego z przyzwoitym wyposażeniem?
hexx #2
3D czy 4D/5D ?

Focus ST-2 z silnikiem 2.0 diesel 185KM + automat PowerShift
z konfiguracji katalogowej możesz zdjąć 15-20% jak by co wink.gif

https://www.ford.pl/osobowe/focus/nadwozia-i-parametry/st-2

odbiór Częstochowa lub Opole
._.
Jest jeszcze Pug 308 HDI GT z 8 stopniowym automatem

https://autogaleria.pl/testy/peugeot-308-gt...palanie-osiagi/
Rufios
Roczne 320d od niemieckiego dealera.
Automat, fotel sportowy, nawigacja, skora/pólskora, led.

http://www.zeperfs.com/en/match5951-5719-6772.htm
As_
musi być nowe?
octavia na trasy to kiepski pomysł. Głośne, rzuca na wietrze, typowy kompakt. Do miasta super ale trasa ...
Poszedłbym w używane 320d.
Patee
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-talis...7-ID6zRmSY.html

Mogę polecić na trasę smile.gif Wyposażenie pełne, włącznie z podwójnymi klejonymi szybami
Do tego wentylowane fotele (tylko siedzisko o czym nie mówi głośno Renault) i funkcja masażu
szybciutki
W budżecie mieści się nawet nowe 320d smile.gif

Zapraszam do kontaktu smile.gif
BartekSz
Ford ma tragiczne wnętrze, teść odebrał nową Kubę i porownalismy wnętrza Škody i Forda, paździerzoskoda wygrała.

Renault Wow, wbijam do salonu obejrzeć, wygląda nieźle.

Pug za mały.

BMW za 140k brutto będzie miało coś więcej niż kierownice?
Rufios
Dadzą jeszcze 4 koła.

Prosimy o podanie kofigu za 140 tys.
candy81
Infiniti q50 to chyba zajebista alternatywa dla reszty?
Ja kupiłem i jestem zadowolony
http://allegro.pl/infiniti-q50-s-diesel-sp...4.html#thumb/13
hexx #2
Jeżeli slaby diesel i duża buda jednak wchodzi w rachubę to KIA Optima GT Line 1.7 diesel, automat 7 biegowy.
Dynamika licha, FWD, silnik bezproblemowy, niskie spalanie, skrzynia bezproblemowa (dwu-sprzęgłowa), wypas bardzo dobry, 7 lat gwarancji, darmowe mapy itp.
Cena katalog minus 10%
Maciek1234
Przy obecnej ofercie aut premium dostępnej na rynku, trzeba być naprawdę mocno niezorientowanym, by rozmyślać nad kupnej kompakta obwieszonego spoilerami na przewymiarowanych felgach.

Alfa Romeo Gulia 200KM
Renault Talisman 200KM
BMW 3
BMW 3 GT
Infinity Q50
Lexus IS 200T
Volvo S60

te wszystkie auta kupujesz za 140k brutto bez łaski, jeśli jest 97% trasy, to w najmniejszym stopniu nie bałbym się trasy - nowoczesne 2,0 turbo potrafią być bardzo oszczędne (Gulia 200KM w trasie potrafi spalić 5,2l/100km). Czego byś nie wsadził do Octavii, to będzie wciąż kompakt, z wąskim rozstawem osi i kół, słabo prowadzący się w trasie, głośny, z terkoczącym dieslem. Przy dużych przebiegach rocznych to będzie irytować jeszcze bardziej niż niskiej jakości wnętrze i absurdalnie wręcz zachowawczy (żeby nie rzecz po prostu przestarzały) design wnętrza.
hexx #2
Autor napisał...

CYTAT(BartekSz @ Sat, 12 May 2018 - 23:54) *
(...) Auta w stylu SUV itd odpadają, wymogi diesel plus automat. (...)


Więc po co proponujecie silniki PB ?
BartekSz
CYTAT(hexx #2 @ Tue, 15 May 2018 - 12:45) *
Autor napisał...

Więc po co proponujecie silniki PB ?


Co do oct RS to macie rację...nadal jest to kompakt. Diesel z nygusem z prostego powodu, jak wsiądę rano to pierwsze 1200 metrów jadę max 20 km/h, więc widzę w obecnym aucie jak oliwa dogrzewa się, potem dojazd do węzła A1 w Strykowie i but aż pod Turek, benzyna nie będzie paliła 5,2l/100km bo będzie to zwykłe muskanie gazu. Po prostu w to nie wierzę.
Auto rocznie zrobi miękko 35000 km i tutaj ropa już się kalkuluje. Muszę mieć nowe auto z gwarancją i brakiem obawy, że wsiądę rano i coś dupnie. Auto wezmę na firmę.

Diesel+automat+kombi=dlatego złożyłem Oct RS bo patrząc po ofertach dealerów idzie to wyrwać nawet i za 120 koła brutto i wyposażenie nie jest tragiczne.

Póki co Talisman wygląda naprawdę fajnie. Musze kopsnąć się do salonu i przejechać autem.
Honada
A ja bym na Twoim miejscu został przy Octavii RS. Miałem zarówno nowego RS Diesla jak i benzynę RS 245. I jeśli zaczynamy odnosić prowadzenie RS-ki do 1.4 TSI czy 1.6 TDI albo innych wersji, to nie tędy droga.

Obie RS-ki wyraźnie się różnią. Mają np. inny zawias. Benzynowa RS245 ma inne amortyzatory z tyłu przez co szybciej reaguje na ruchy kierownicy i nie pochyla się za specjalnie w zakrętach. Jest ostrzejsza i dużo, dużo twardsza od dieslowskiej RS-ki. Jest wręcz w "ch*j" twarda na klasycznym (nieadaptacyjnym) zawieszeniu. Dieslowska jest dużo bardziej wygodna. Ale obie spokojnie latają na trasie 210-220 km/h i niespecjalnie je nosi po drodze (w 1.4 TSI jest zupełnie inaczej).

Diesel ma 4x4 i dodatkowa masa na tylnej osi sprawia, że w moich pomiarach wyraźnie lepiej też hamowała. Chociaż to benzyna ma znacznie większe tarcze:
RS245: tarcze hamulcowe 340x30, 310x22
diesel: ma 312x25 i 272x10 mm. Hamulce są mocne, ale mogłyby stanowczej działać.

Z tymi materiałami też dramatu nie ma. O ile mówimy o RS-ie. Audio Cantona gra gorzej niż Canton w Superbie (wyraźnie) ale to kwestia przede wszystkim wygłuszenia kabiny. System Discover Pro odpuść sobie. Weź wersję o segment niższą. Fotele sportowe są niegłupie, choć trzymanie na wysokości barków słabe (ale niżej dobrze trzymają).

Pod względem osiągów Octavia RS Diesel niemiłosiernie linczuje Talismana 1.6 dCi. do 160 km/h prawie 5 sekund przewagi. O trakcji na mokrym nie wspominam.
Obroty w Octavii RS Diesel przy 140 km/h (6 bieg): 2400 rpm.

I tak jak VAG-a nie lubię, tak mając do wyboru Talismana 1.6 dCi EDC, wybrałbym Skodę. I to w jakimś fajnym kolorze, których nie brakuje (zieleń jest kapitalna). Ale są też bardziej stonowane barwy.

PS. Z nowych chętnie bym zobaczył jeszcze Giulię. IS200t fajny, ale pali sporo a piszesz, że chcesz coś oszczędnego. No ale też sie przejedź. Kapiltany jest Focus ST Diesel, ale ze skrzynią manulaną. Boże, jaka kapitalna przekładnia! Zobacz chociaż z ciekawości jak działa wink.gif
Patee
Jakbyś rozmyślał nad Talismanem to negocjuj pakiet rozszerzenia gwarancji do 5 lat (standardowo to 36 msc).

Honada, co do dynamiki to pełna zgoda - Talisman dCi nie dorówna Octavii RS.
Tyle, że Talisman to konkurencja Superba w kwestii wielkości i komfortu w trasie.

Poza tym porównując Talismana w wersji IP (a o takiej możemy mówić w budżecie autora) to nawet Superb L&K wypada dość średnio, jeśli chodzi o jakość materiałów.
exocet
Jak to ma być samochód na autostradę to kup rocznego MB e200d w213 albo bmw 520d f10/g30 - super wyposażenia pewnie nie będzie, ale przynajmniej będziesz jeździł w komfortowych warunkach.
adamlass
Nowa Insignia?
specnaz14
CYTAT(adamlass @ Tue, 15 May 2018 - 21:48) *
Nowa Insignia?


To juz lepiej talisman. Insignia przynajmniej w wersji: "kierownik/manager regionalny" to dramat, taki sam pazdzierz jak poprzednia insignia.
Maciek1234
CYTAT(adamlass @ Tue, 15 May 2018 - 22:48) *
Nowa Insignia?
świetna opcja, zwłaszcza jak to ma być chłostane na trasie. Ale automat w dieslu będzie znacząco droższy niż te 140k pln - to jest auto wielkości BMW 5 G30, Mercedesa E W213, czy Volvo V90. Diesel 210KM w automacie jest grubo ponad budżet, natomiast 170KM w automacie to po naprawdę dobrych rabatach wyjdzie te 150k trzeba liczyć.

CYTAT(BartekSz @ Mon, 14 May 2018 - 23:27) *
Pug za mały.

jeśli Peugeot 308 SW jest dla ciebie za mały, to każdy inny kompakt również będzie za mały.

Wymiary 308SW
długość 4,6
szerokość 1,8
rozstaw osi 2,73

Wymiary Octavii Kombi
długość 4,66
szerokość 1,8
rozstaw osi 2,68

no i te wszystkie autka Premium będą jeszcze mniejsze biggrin.gif

Jeśli 308 SW jest dla ciebie za mały, to musisz poszukać w segmencie D (Mondeo, Passat, Superb, Mazda 6, Talisman), albo w segmencie E (BMW 5, Mercedes E, Insignia, Volvo V90).


Patee
Nowa Insignia jest w cholerę droga, nawet po rabatach.

Maciek1234, możesz mi wyjaśnić dlaczego zestawiasz Insignie w grupie z 5er, E-class i V90 a nie z Mondkiem Passatem, Superbem czy Talismanem?
Bo nie bardzo widzę uzasadnienie do tego..

Ja bym jednak na trasy brał segment D a nie kompakta (właśnie dlatego odpuściłem Octe i Leona)
Maciek1234
CYTAT(Patee @ Wed, 16 May 2018 - 11:42) *
Nowa Insignia jest w cholerę droga, nawet po rabatach.

Maciek1234, możesz mi wyjaśnić dlaczego zestawiasz Insignie w grupie z 5er, E-class i V90 a nie z Mondkiem Passatem, Superbem czy Talismanem?
Bo nie bardzo widzę uzasadnienie do tego..
Piszę o wielkości auta - absolutnie pomijam kwestię image, czy gamy silnikowej. Gabarytowo Insignia to segment E. Insignia jest dłuższa o kilkanaście centymetrów w stosunku do segmentu D.

wersje kombi:

Insignia długość x szerokość x wysokość: 4,99 x 1,87 x 1,5 metra
seria 5 długość x szerokość x wysokość: 4,94 x 1,87 x 1,5 metra
E-klasse długość x szerokość x wysokość: 4,93 x 1,85 x 1,47 metra
V90 długość x szerokość x wysokość: 4,94 x 1,89 x 1,47 metra

wymiary powyższych są praktycznie identyczne. A teraz segment D:

Passat długość x szerokość x wysokość: 4,77 x 1,83 x 1,46 metra (auto krótsze o 22 cm (!))
Superb długość x szerokość x wysokość: 4,85 x 1,86 x 1,46 metra (auto krótsze o 14 cm)
Talisman długość x szerokość x wysokość: 4,87 x 1,87 x 1,46 metra (auto krótsze o 12 cm)
Patee
Maciek1234, robimy trochę offtopic, ale cóż... smile.gif

Podałeś wymiary, ale za napompowanym nadwoziem Opla nic nie idzie. W sensie pojemności bagażnika, przestronności kabiny z przodu, szczególnie na szerokość.
Tylna kanapa to wiadomo, że Superb lepszy.
Zresztą rozstaw osi sporo podpowiada:
Insignia - 2829 mm
Superb - 2841 mm
Talisman - 2809 mm
Pasek - 2791 mm

Segment E ma rozstaw osi przykładowo => W213 - 2939 mm, G30 - 2975 mm, V90 - 2941 mm

W życiu nie wrzuciłbym Insigni do segmentu E
Maciek1234
CYTAT(Patee @ Wed, 16 May 2018 - 12:46) *
Maciek1234, robimy trochę offtopic, ale cóż... smile.gif

Podałeś wymiary, ale za napompowanym nadwoziem Opla nic nie idzie. W sensie pojemności bagażnika, przestronności kabiny z przodu, szczególnie na szerokość.
Tylna kanapa to wiadomo, że Superb lepszy.
Zresztą rozstaw osi sporo podpowiada:
Insignia - 2829 mm
Superb - 2841 mm
Talisman - 2809 mm
Pasek - 2791 mm

Segment E ma rozstaw osi przykładowo => W213 - 2939 mm, G30 - 2975 mm, V90 - 2941 mm

W życiu nie wrzuciłbym Insigni do segmentu E
piszę o gabarytach zewnętrznych. To, co robi producent z wnętrzem, to filozofia marki. Można wzorem Skody odchudzić siedzenia, pocienić boczki, rozstawić maksymalnie fotele jak się da i uzyskać wnętrze o wielkiej pojemności. Można tak jak np. Audi, w modelu A4, który ma gabaryty zewnętrzne jak Passat, a rozstaw jak Insignia, wnętrze zaprojektować w taki sposób, że miejsca w środku będziesz miał mniej niż w kompaktowym Golfem. To jest tylko i wyłącznie filozofia marki i oczekiwań klientów. Klienci Skody oczekują wnętrza taksówki, klienci Audi oczekują ciasnego, sportowego wnętrza, klienci Insigni chcą przestrzeni, ale nie chcą rezygnować z finezyjnego i sportowo-ciasnego wnętrza.

Insignia i segment E - gabarytowo jest to segment znacząco większy niż segment D (około 15 cm na długości). Przy długości sięgającej 5 metrów nie ma potrzeby przesadnego napinania się na przestrzeń, bo te auta nie będą robić za taksówki. Przestrzeni jest na tyle dużo, że projektanci mogą nieco poszaleć z designem, grubością foteli, boczków, a miejsca i tak będzie wystarczająco dużo dla czterech dorosłych osób ze swoim bagażem.

Samo skupienie się na rozstawie osi też nie do końca daje obraz możliwości auta - równie ważne, a nawet istotniejsze na właściwości jezdne jest rozstaw kół przednich i tylnych - a te w Insigni są o kilka centymetrów szerzej rozstawione niż w autach segmentu D - rozstawy kół w segmencie D to około 155 cm, w segmencie E 160-165 cm. Dlatego też Insignia oferuje właściwości jezdne i komfort resorowania adekwatny dla segmentu E, bijąc w tej kwestii i Passata, i Superba, i Talismana i każdego innego przedstawiciela segmentu D. Opel poszalał z płytą podłogową, ale żeby Insignia mogła się sprzedawać, to musiano gdzieś zaoszczędzić, więc wykończenie wnętrza, czy wyciszenie nie jest na poziomie 5er, czy V90, ale tutaj wychodzimy poza geometryczne porównanie aut, a wchodzimy już w jakość materiałów wykończeniowych.

To pozycjonowanie aut to ogólnie temat na szerszą dyskusję. Fakty są takie, że gabaryty zewnętrzne Insignii są takie same (albo minimalnie większe) jak w 5er, E-klasie, V90, czy innych aut segmentu E, natomiast wymiary gabarytowe Superba są takie same (albo minimalnie większe) jak w Talismanie, Mondeo, czy innych autach segmentu D.

Idąc konsekwentnie dalej - segment F (Mercedes S, BMW 7, Audi A8) mają dorzucone dodatkowe 15-25 centymetrów do długości, natomiast rozstaw osi już nie rośnie tak znacząco, bo nie ma takiej potrzeby (rozstaw osi A6 i A8 to różnica tylko 7 cm, przy różnicy 25 cm w długości.
grale
CYTAT(Patee @ Wed, 16 May 2018 - 10:42) *
Nowa Insignia jest w cholerę droga, nawet po rabatach.


No właśnie w zakładanym budżecie można ją bez problemu wyrwać w dieslu/benzynie i automacie.

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...7-ID6zZaH6.html
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...7-ID6A7KgQ.html

Wg mnie jest to bardzo fajna opcja.
Honada
Insignia jest fajną opcją chociaż automatu nie miałem do sprawdzenia. Z tego co czytałem GSi jest mega w zakresie prowadzenia. choć na prostej jest słabsza od Superba 280 KM, to na torze o dł. 3,8 km Insignia pokonała go o prawie 2 sekundy (test z obecnego AŚ). Ma niesamowite hamulce po rozgrzaniu (nawet poniżej 33 m!)Ale jeszcze tego nie sprawdzałem.
A róznica w sprincie wyraźnie :

GSi 0-100 km/h w 6,7 s
Superb 280 0-100 km w 5,2 s.

A mimo to surowe baty dostał Superb na torze Contidrom. Ciekawe jak na innych torach będzie. Być może to kwestia też opon w pewnym zakresie (Michelin PS 4S vs Pirelli Cinturato P7).

Ale co do Puga 308 SW to Maćku kulą w płot wink.gif To że wymiary dotyczące jego rozstawu osi i długości nadwozia są bardzo dobre, nie przekłada się to na ilość miejsca w kabinie, naprawdę. Właśnie w Pugu 308 miałem problem w ogóle zmieścić się za sobą przy wzroście 185 cm. W kombi jest nieco lepiej, ale ogólnie właśnie to auto mogłoby mnie skłonić do wyboru jednak czegoś większego niż kompakt wink.gif Octavia w porównaniu do Puga 308 to prawie jak klasa średnia jeśli mówimy o przestronności. Takie wrażenia mam przynajmniej po jeździe 308 SW GT sprzed liftu.
hexx #2
CYTAT(Honada @ Wed, 16 May 2018 - 20:44) *
GSi 0-100 km/h w 6,7 s
Superb 280 0-100 km w 5,2 s

a Stinger GT 370KM ma 4.9 wink.gif (bez LC)
choć na papierze tylko 0.3 sek... to na trasie Superb 280KM jakoś nie chce jechać i nie ma się z kim ścigać
więc to 5.2 jest bardzo naciągane
Honada
Mnie wychodziło w Superbie 5,3-5,4 dość powtarzalnie. 0-200 km/h w 21,4 s. Startuje ładnie, potem też dramatu nie ma, ale 370 KM swoje robi powyżej 120km/h. Nie ma to tamto wink.gif

hexx #2
ze świateł nie miałem okazji sprawdzać
może faktycznie LC w Skodzie robi taką różnicę
Maciek1234
CYTAT(Rufios @ Wed, 16 May 2018 - 23:17) *

można wrzucić jeszcze Infinity Q50
http://www.zeperfs.com/en/duel6619-6976.htm

ale wątek jest o automacie w dieslu na trasy w obszernym nadwoziu w cenie do 140kpln z przyzwoitym wypasem biggrin.gif Moim zdaniem trzeba celować w segment D, albo Insignię biggrin.gif Premiumy w kwocie do 140kpln będą zwyczajnie biedne.
hexx #2
Na Opla można dostać dobrą cenę w .... Zamościu.
Energozam to jeden z najmocniejszych dealerów o ile nie najmocniejszy (pod względem finansów) w Polsce.
BartekSz
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 17 May 2018 - 09:58) *
można wrzucić jeszcze Infinity Q50
http://www.zeperfs.com/en/duel6619-6976.htm

ale wątek jest o automacie w dieslu na trasy w obszernym nadwoziu w cenie do 140kpln z przyzwoitym wypasem biggrin.gif Moim zdaniem trzeba celować w segment D, albo Insignię biggrin.gif Premiumy w kwocie do 140kpln będą zwyczajnie biedne.


Nie musi być wypas. Szczerze to wymagam z wypasu: klimatyzację, podgrzewane fikoły i lusterka. Z performance to żeby bez umierania jechało to 160-180km na Niemieckiej autostradzie dzień w dzień robiąc 100km rano i 100 po południu i tak w kółko przez 251 dni w roku. OCT RS wydaje się rozsądnym wyborem bo za 140k brutto mamy sporo rzeczy w standarcie.

Insignia B też wygląda bardzo kusząco.
grale
W tym budżecie można już też wyhaczyć Mondeo Vignale. Zawsze będzie to fajniejsze wnętrze.
pawel934
CYTAT(BartekSz @ Thu, 17 May 2018 - 14:10) *
Nie musi być wypas. Szczerze to wymagam z wypasu: klimatyzację, podgrzewane fikoły i lusterka. Z performance to żeby bez umierania jechało to 160-180km na Niemieckiej autostradzie dzień w dzień robiąc 100km rano i 100 po południu i tak w kółko przez 251 dni w roku. OCT RS wydaje się rozsądnym wyborem bo za 140k brutto mamy sporo rzeczy w standarcie.

Insignia B też wygląda bardzo kusząco.


Przy takich wymaganiach najważniejsze jest wyciszenie auta oraz stabilność/pewność prowadzenia przy takich prędkościach. Dwie sekundy do setki w jedną czy drugą naprawdę nie grają roli, jak jeździ się szybko autostradami/drogami szybkiego ruchu. Musisz też auto po prostu lubić, bo spędzasz w nim sporo czasu. Nie ma takiej możliwości, żebyś wziął coś, co inni polecają (bo może i jest w teorii najlepsze), ale Ci się nie podoba - wtedy zalet nie dostrzeżesz, a wszystkie wady będą Cię tylko podwójnie irytowały. No i auto musi mieć zasięg, ja jeżdżę dużo, mam bak 45l w dieslu i tankuję do 15 razy w miesiącu - irytujące...
hexx #2
KIA Optima ma 70-71 litrów i przy niskim spalaniu silnika 1.7 wychodzi chyba najlepiej pod względem zasięgu.
Jeżeli przeboleje się markę i słabą dynamikę (tylko 141KM) to wychodzi chyba najlepiej.

Mondeo tylko 60-62 (w zależności od wersji nadwozia) litry.
66 litrów z napędem AWD
toner7
Wydaje mi się, że marka KIA nie ma złych konotacji...
W ostatnim czasie tylko zyskuje na rozpoznawalności i pozytywnym odbiorze.
Gdybym już miał oceniać wizerunek marki to raczej Opel nie robi szału.
Te ich auta są jakieś takie "bez wyrazu" zwłaszcza w środku. Niby wszystko jest na swoim miejscu ale takie to "taksówkowe"
hexx #2
KIA na pewno jest dobra jakościowo (lepsza niż Ford), z dobrym wyposażeniem, niskimi kosztami serwisu, niską awaryjnością i jeszcze sensowną ceną (jak kiedyś Skoda).
Nawet ich skrzynia 2-sprzęgłowa (7 biegowa) nie sprawia problemów jak DSG.

Problemem modelu Optima jest brak mocnego diesla .... tak pod 200KM i napędu AWD (jak na razie).
Ford pod tym względem jest lepszy.

Fotele subiektywnie ma wygodniejsze KIA. Ma też lepszą nawigację niż Ford, szczególnie widać to jak się pojedzie na zachód od Polski.
BartekSz
CYTAT(pawel934 @ Fri, 18 May 2018 - 00:05) *
Przy takich wymaganiach najważniejsze jest wyciszenie auta oraz stabilność/pewność prowadzenia przy takich prędkościach. Dwie sekundy do setki w jedną czy drugą naprawdę nie grają roli, jak jeździ się szybko autostradami/drogami szybkiego ruchu. Musisz też auto po prostu lubić, bo spędzasz w nim sporo czasu. Nie ma takiej możliwości, żebyś wziął coś, co inni polecają (bo może i jest w teorii najlepsze), ale Ci się nie podoba - wtedy zalet nie dostrzeżesz, a wszystkie wady będą Cię tylko podwójnie irytowały. No i auto musi mieć zasięg, ja jeżdżę dużo, mam bak 45l w dieslu i tankuję do 15 razy w miesiącu - irytujące...


Co do małego baku to bywa mega irytujące, jeździłem przez pół roku Toyotą Yaris 3gen 1.33 benzyna, na trasie Łódź->Kraków->Tarnów. Ciągle tankowanie.

CYTAT(hexx #2 @ Fri, 18 May 2018 - 07:09) *
KIA na pewno jest dobra jakościowo (lepsza niż Ford), z dobrym wyposażeniem, niskimi kosztami serwisu, niską awaryjnością i jeszcze sensowną ceną (jak kiedyś Skoda).
Nawet ich skrzynia 2-sprzęgłowa (7 biegowa) nie sprawia problemów jak DSG.

Problemem modelu Optima jest brak mocnego diesla .... tak pod 200KM i napędu AWD (jak na razie).
Ford pod tym względem jest lepszy.

Fotele subiektywnie ma wygodniejsze KIA. Ma też lepszą nawigację niż Ford, szczególnie widać to jak się pojedzie na zachód od Polski.


Czyli KIA też do obejrzenia.

Generalnie dzisiaj rozstrzygnie się cały temat-czy będzie nowe zajęcie czy też nie.
Maciek1234
CYTAT(BartekSz @ Fri, 18 May 2018 - 08:30) *
Co do małego baku to bywa mega irytujące, jeździłem przez pół roku Toyotą Yaris 3gen 1.33 benzyna, na trasie Łódź->Kraków->Tarnów. Ciągle tankowanie.
w takim przypadku szybciej zajedziesz na miejsce jadąc wolniej/oszczędniej, bo nie tracisz czasu na tankowanie laugh.gif

Kia Optima 1,7 fajna, ale jakoś to auto jest takie... nijakie. I w dobrej specyfikacji kosztuje tyle, co GT 245KM.
hexx #2
Można spojrzeć co jeszcze zostało z wyprzedaży w wersjach GT Line.
Nowa GT Line diesel w automacie, z wszelkimi dodatkami jakie są dostępne i standardowym rabatem, to dokładnie.... 140k PLN

Uroda rzecz gustu... mi też się do końca nie podoba. Stylistyka jest bardzo zachowawcza.
Ale jak ma być to bezawaryjny, tani w eksploatacji, z długą gwarancją, wygodny i dobrze wyposażony dupowóz.. to nadaje się świetnie.
Maciek1234
CYTAT(hexx #2 @ Fri, 18 May 2018 - 10:27) *
Można spojrzeć co jeszcze zostało z wyprzedaży w wersjach GT Line.
Nowa GT Line diesel w automacie, z wszelkimi dodatkami jakie są dostępne i standardowym rabatem, to dokładnie.... 140k PLN

Uroda rzecz gustu... mi też się do końca nie podoba. Stylistyka jest bardzo zachowawcza.
Ale jak ma być to bezawaryjny, tani w eksploatacji, z długą gwarancją, wygodny i dobrze wyposażony dupowóz.. to nadaje się świetnie.
czyli tyle, co ten
https://www.otomoto.pl/oferta/kia-optima-gt...a-ID6zV0EA.html

na 40,000km rocznie, zakładając, że różnica realna w spalaniu jest 3l/100km, wychodzi 6,000 pln dopłaty rocznie. Jak to idzie w firmę, to wyjdzie realnie około 4,000 pln. Na osobę prywatną to może być dużo, na firmę mało. Pytanie tylko, czy szef się zgodzi biggrin.gif
hexx #2
Rożnica w spalaniu będzie większa.
Diesel 1.7 z normalną jazdą zamyka się w 5-6 litrach. Wersja GT realnie z normalną jazdą około 10 litrów.
Maciek1234
te 5-6 litrów to ten diesel przy pedantycznie powolnej jeździe. Na autocentrumie regułą jest, że diesel 150-190KM spala w granicach 7-7,5l/100km, natomiast benzyniaki 240-280KM spalają 10-10,5l/100km - tu nie ma cudów, fizyka działa dla wszystkich tak samo. Natomiast, gdy mowa o jeździe ze stałą z prędkością 180-200km/h, to różnica w spalaniu będzie jeszcze mniejsza, bo diesel, zwłaszcza 140KM będzie pracował już na granicy swoich możliwości, a mocna benzyna w swoim optimum.
Poza tym, nie oszukujmy się - po pierwszym przegranym 'autostradowym pojedynku' z Octavią TSI, przejdzie ochota na jazdę Kią Optima 140KM wink.gif Może i taniej, ale co to za jazda...
hexx #2
ten o dziwo właśnie tyle pali
mała pojemność, mała moc (141KM) i skrzynia 7 biegowa... robi swoje
coś za coś wink.gif
... a jazda ? Na pewno nie dynamiczna.. a tylko tania, bezproblemowa i wygodna.


Generalnie rynek zaczyna się polaryzować w silnikach.
Japończyki uciekają od silników diesla, VW też o tym mówi choć problemy z TSI dalej są (podobnie jak ze skrzyniami DSG)... a Ford ucieka od silników PB na rzecz właśnie diesla.
Z Mondeo zniknie część benzynowych (ma zostać tylko ten 160KM) a wejdą nowe diesle.... i może z 3.0 V6
Maciek1234
https://www.autocentrum.pl/spalanie/kia/optima/ii/

to już bym chyba wolał tą Octavię RS
https://www.autocentrum.pl/spalanie/skoda/octavia/iii/

aczkolwiek w Skodach odgłos silnika jest strasznie drażniący i ogólnie te auta są słabo wyciszone, co ma znaczenie przy dieslu i kompaktowym nadwoziu.
hexx #2
Tak to jest, jak się kupuje małego diesla w dużym aucie... bo ma być tanio.. a potem chce się być "królem lewego pasa"
to i spalanie wzrośnie wink.gif

Maciek, idź do salonu, obmacaj O3 RS i potem porównaj jakość materiałów, nagłośnienie, wyposażenie z Optimą.
Wrażeniami możesz się podzielić tongue.gif
Maciek1234
CYTAT(hexx #2 @ Fri, 18 May 2018 - 14:09) *
Maciek, idź do salonu, obmacaj O3 RS i potem porównaj jakość materiałów, nagłośnienie, wyposażenie z Optimą.
Wrażeniami możesz się podzielić tongue.gif
fazę wybierania mam już na szczęście za sobą - w przyszłym tygodniu odbieram turbo benzynę 4x4. Ale jeździłem i Optimą (diesel i 245KM), i Octavią (1,4 akurat miałem na weekend), w zasadzie to chyba jeździłem większością oferowanych obecnie aut z segmentu D + SUV. I ta Octavia to naprawdę bardzo smutne auto - taki typowo akwizytorski samochód ze 60kpln. Szef kupuje, każe jeździć, to się tym jeździ. Obwieszenie spoilerami, wstawienie karykaturalnych felg 19 cali i mocnego silnika tego nie zmieni. Ale w kwocie 150kpln jest naprawdę wiele znacznie fajniejszych aut, jeśli za główny priorytet stawiamy przyjemność z pokonywania dalszych tras po autostradzie.

Octavią RS nie jeździłem, ale nie sądzę, żeby tam dokładali dodatkowe wyciszenie w stosunku do zwykłej Octavii, która już przy 120kph jest uciążliwie głośna, nawet w stosunku do kompaktów, a gdzie dopiero do segmentu D, czy E. Pewnie twarde zawieszenie pozwala na szybszą jazdę, bo standard z 1,4 TSI pływa już od 140kph (znowu, kompaktowi rywale prowadzą się lepiej, a co dopiero mówić o segmentach D i E).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.