Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: volvo s40 2.0D
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Rezor
Na dniach będę miał volvo s40 '07. Z tego co wiem pod maską siedzi 2.0 HDi od PSA. Pytanie co z tym można zrobić żeby jeździło się przyjemnie? Jakiś remap + większy boost? Zawieszenie daje radę? Warto wymienić na gwint od TA?
PS. ktoś wie co zrobić z tym paskudnym kokpitem? biggrin.gif Jak zobaczyłem zdjęcia to stwierdziłem, że ich zdrowo przy projetowaniu poj*** żeby wsadzić w kokpit pilot od TV biggrin.gif
Mis
Zawieszenie daję radę. Z mocą/momentem cudów nie nadziałasz, mają gifty seryjnie, wtryskiwacze i FAP to nie jest mocna strona tych silników, ugrasz 160KM max bez kopcenia.
Rezor
Przydałoby się przy tej masie ze 180 tongue.gif Zobaczę jeszcze jak to jeździ. Słabo ogarniam diesle ale rozumiem, że w gre wchodzą tylko te śmieszne boxy co podbijają dawkę paliwa? Doładowania nie idzie jakoś podbić?
Mis
Rzeczami, które Cię interesują czyli ciśnieniem na railu, kątem wtrysku, dawkami paliwa i doładowaniem steruje ECU.
Masz tam Siemensa SIDa 803A obstawiam, można mu zmienić soft przez OBD dobrym sprzętem albo na stole większością sprzętów (ecu jest za nadkolem przednim lewym).
fzhut
170 się zrobi, natomiast ja bym się mocno zastanowił - te wtryskiwacze bardzo szybko zaczynają "podlewać" czego skutkiem są gifty, na które właściciele się cieszą a nie powinni. Robienie w takim przypadku moda tylko przyspiesza proces wypalania denka tłoka smile.gif
Rezor
to przypadłość akurat tej wersji HDi? Swojego czasu dużo się nasłuchałem o rozwojowości HDi w 206, stąd miałem nadzieję, że te silniki maja spory zapas na seryjnych gratach smile.gif
simon.pg
Ja swojego 307sw z tym samym silnikiem miałem zrobionego na 186km. Latał aż miło i był na simensie. Może się także trafić wersja na delphi.
fzhut
W 2007 w Volvo na pewno nie będzie Delphi smile.gif
V755
CYTAT(Rezor @ Sat, 05 May 2018 - 11:14) *
Na dniach będę miał volvo s40 '07. Z tego co wiem pod maską siedzi 2.0 HDi od PSA. Pytanie co z tym można zrobić żeby jeździło się przyjemnie? Jakiś remap + większy boost? Zawieszenie daje radę? Warto wymienić na gwint od TA?
PS. ktoś wie co zrobić z tym paskudnym kokpitem? biggrin.gif Jak zobaczyłem zdjęcia to stwierdziłem, że ich zdrowo przy projetowaniu poj*** żeby wsadzić w kokpit pilot od TV biggrin.gif


Zawieszenie moim zdaniem rady nie daje, zwłaszcza jak jest agresywniej i więcej mocy - za miękkie, w końcu to ok. 1400 kg. Gwint od TA to chyba tylko jak ma być taniutko i zerojedynkowo.
Idealne połączenie do tych wozów to B8+Eibach, ludzie zakładają też Koni STR-T + Eibach, Vogtland czy H&R i sobie chwalą.
Softem jak napisali przedmówcy, ze zdrowej serii ok. 170-180/400 się robi po OBD normalnie, żadnych boxów. Bez DPFa przy takich parametrach potrafi puścić dymka w okolicach budowania max momentu.
Można zrobić i więcej, tylko wtedy IC + hybryda i okolice 200/440 można śmiało atakować.
Kłopot z tymi wozami jest jeden: znacząca liczba V50 i S40 z tym silnikiem to umęczone gruzy z nalotem 300+ i minimum setką zdjętą z blatu. W takim przypadku najpierw trzeba to do kultury doprowadzić.
Wszystkie D4204T w Volvo są na Siemensie, niezależnie od rocznika.

Kokpit zwany wodospadem w formie "pilota od TV" występuje w większości modeli od 2004 roku i co najwyżej możesz sobie jakimś carbon lookiem obleić jak jesteś fanem takich rozwiązań wink.gif
Opcja to wymiana paneli na te z poliftowej (MY 2008) wersji Rdesign.
Rezor
Samochód jest w bardzo dobrym stanie. Ma lekko ponad 200k, od pierwszego właściciela. Przeznaczenie to raczej daily do gonienia po trasie. Ma zastąpić 300C na jakiś rok góra dwa aż wezmę coś lepszego w leasing więc raczej większe inwestycje odpadają smile.gif.
jakub1t
Tu na forum ktorys z kolegow ma focusa z tym silnikiem na big turbo. Chyba 220km w podpisie jest. Poszukaj podpytaj.
V755
To chyba już pieśń przeszłości, tam teraz zdaje się siedzi volvowskie T5 na EMU.
Rezor
Po małym rozeznaniu stwierdzam, że najlepsze co można z tym volvo zrobić to sprzedać i kupić jakiegoś lexusa IS300 biggrin.gif
Mis
Częściowo się zgadzam.
V755
I tak i nie. Zależy od potrzeb. Jak ma dobre sprzęgło, dwumas i wtryski i nie ma DPFa to zrobić softa i pojeździć. To największe inwestycje z eksploatacyjnych elementów.
Na trasy taki po sofcie jest zarówno dynamiczny jak i ekonomiczny.
Rezor
W tym rzecz, albo poduchy padły albo dwumas zdycha biggrin.gif. Dpf jest i ma się dobrze. Co do ekonomii to OC droższe o ok 200zł od 300C a przy gazie 100km wychodziło mi podobnie 35zł. Jedyny interes że kupiłem go sporo taniej
MrTea
Odgrzeje kotleta.. mam 2.0d w c30 z 2010r więc to samo co S40/V50

Po usunięciu DPFa wyszło po programie 180ps i ok 380nm
Wahałem się nad hybrydą ale moim zdaniem jeśli nie robi się tego z większym coolerem i większymi wtryskami to nie ma sensu.
Auto generalnie jedzie lepiej jak seria w wyższym zakresie obrotów i płynnie w całym zakresie.
Co bym teraz zrobił wiedząc jak to jedzie? kupiłbym 2.4d albo juz coś z nowszych diesli typowo Volvo


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.