Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi A8 Long vs ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
lukasz22r
Od dłuższego czasu szukam auta, które spełniałoby następujące wymagania:
1. auto dla 4 os. rodziny (wakacje, narty, itp.)
2. 4 oddzielne fotele lub spory zapas miejsca na tylnej kanapie (dzieci plus pies)
3. szybkie, bez zadyszki pokonywanie autostrad, coś ok 300 koni, 30-40 tys km rocznie.

Jedynie co przychodzi do głowy to wspomniane Audi a8 d3 po 2005 koniecznie long 4.2 benz lub diesel. Żadne kombi nie podchodzi bo mój „pitbul” dostaje świra w bagazniku biggrin.gif

Był pomysł z Mercedesem r-klasa, bo ma 4 fotele, ale wykonanie dla mnie tragiczne jak na Merca, poza tym buja się na zakrętach jak mój stary grand voyager.

Audi ma wszystko co potrzebuje. Wersja long przy max. przestawieniu fotela pasażera ma 60cm przestrzeni od fotela do kanapy, co jest wystarczającą wartością. Wydaje mi się, ze w Mercedesie i BMW będzie mniej.

Czy macie pomysł na inne auto, które spełnia powyższe wymagania??? Duże kombi już mam, ale nie sprawdza się.
EssiRS
Wydaje mi się, że właśnie sprzedaje samochód, który spełnia Twoje wymagania.
Mercedes w221 S600L V12 Biturbo, 5 osobowy, 4 fotele elektrycznie regulowane klimatyzowane, grzane i z masażami.

Jakość wykonania wnętrza na najwyższym poziomie, tapicerka na zamówienie, topowa wersja Designo. Dodatkowo panorama dach, alcantara, skórzana deska rozdzielcza, tunel środkowy, a nawet tylna półka. Rolety elektryczne z tyłu. Podwójne klejone szyby i wygłuszenie podwozia dla poprawy wygłuszenia wnętrza itd itd...

Do tego zawieszenie adaptacyjne hydrauliczne Active Body Control, które powoduje, że w zakrętach nadwozie nie wychyla się. Kompletnie inny komfort jazdy niż w S klasie z Airmatic.
Mam porównanie do innych Mercedesów, Audi, BMW i wiele innych. S klasa zdecydowanie jest z nich wszystkich najbardziej komfortowa.

Jakbyś był zainteresowany to pisz na pw.

Link do ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...z-ID6A13XF.html
A d a m
Co do w221 to na prawdę fajna propozycja nie musi być nawet w tak grubej wersji jak ww wymieniona. Dla mnie największą wadą tej S-klasse jest wnętrze bo o ile z zewnątrz poliftowe w221 robi konkretną robotę to ten środek to jakieś nieporozumienie.

Napisz konkretnie jakie $$$ chcesz wydać na auto.
EssiRS
W "zwykłym" w221 tak właśnie jest, wygląda to słabo. W topowej wersji Designo wnętrze jest bardzo dopracowane. Na 100% jest lepsze niż w Audi i BMW. Nawet w nowej S klasie w222 wnętrze nie jest dużo mocniej "dopieszczone" (pomijam Maybach).

Ten egzemplarz co sprzedaję nowy kosztował 1.000.000 PLN!!!
Ktoś zaszalał... ale widać spore różnice względem "zwykłej" Ski.
A d a m
Dla mnie akurat kształt deski rozdzielczej, a dokładnie jej środkowa część jest nie do zaakceptowanie, dokładnie chodzi mi o schowki pod nawiewami. Ten element od początku nie przypał mi do gustu, ale jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje. Co do w222 to wnętrze to mistrzostwo, pomijam materiały bo nie jestem fanatykiem macania wszystkiego w samochodzie. Porównując w221 do w222 to jeśli chodzi o światła tylne to moim zdaniem Mercedes zrobił krok wstecz bo nowa eska ma ten tył taki nijaki, gdzie w221 w polifcie to było coś co się wyróżniało wyróżnia do dziś. EssiRS twój egzemplarz na prawdę na grubasie, ciekaw jestem następcy.
Tommo
Jeżeli chodzi o wielkość i przestrzeń wnętrza to królem jest e66. Miałem takiego 760 Li w individualu. Wielkie bydle, nie mieścił mi się w garażu. Kumpel raz postawił obok swojego w220L to przy wielorybie wyglądał jak szczupaczek.
Dorównać mu może jedynie stare W140 co daje jakiś obraz jak wielkie jest to auto.

lukasz22r
Właśnie e66 po lifcie mam jeszcze na oku 745d, pytanie jest takie, czy przebije te 60 cm przestrzeni między fotelami co jest w audi? Mercedes piękny, ale narazie po za budżetem.
Tommo
Nie mierzyłem ale z tyłu jest miejsca bez liku, nawet jak się cofnie mocno przedni fotel i położy tylny na maksa.
Nie spotkałem nigdy 745d w longu. Wydaje mi się że nie było w ofercie takich.
EssiRS
Tommo w221 w longu jest jeszcze większe od e66 wink.gif

Między w140 a w220 jest przepaść (pod każdym względem) między w220 a w221 jest też duża różnica, ale między w221 a w222 oprócz stylistyki to niewiele się różni, a ta z zewnątrz jest dla mnie nieporozumieniem, bo na ulicy nie umiem jej odróżnić od C klady i E klasy.

Lukasz z tego co piszesz to masz czym jeżdzić. Sprawdz różnice między topowymi modelami różnych marek, bo różnice są zaskakujące. Z opisu oczekiwań wychodzi coś innego niż szukasz.
Najciekawsze jest, że wiele z tych topowych modeli nie prowadzi się znacząco inaczej niż "przeciętne" sedany. I tak Audi A8 i A6 są bardzo zbliżone. BMW 5 i 7 są bardzo zbliżone. W Mercedesie czuć bardzo dużą różnicę między E i S klasą. Czuć, że to kompletnie inna liga. Pamiętajcie też że w221 S600L bardzo niewiele się różni od Maybacha (tego prawdziwego), ten sam silnik, ta sama skrzynia, te same zawieszenie hydrauliczne, jedynie nieco inna stylistyka z zewnątrz i wewnątrz. To o czymś świadczy.
Honada
CYTAT(EssiRS @ Thu, 03 May 2018 - 22:24) *
I tak Audi A8 i A6 są bardzo zbliżone. BMW 5 i 7 są bardzo zbliżone. W Mercedesie czuć bardzo dużą różnicę między E i S klasą.


Dokładnie. Poprzednie A6 C7 i A8 naprawdę były bardzo zbliżone pod kątem prowadzenia. A S klasa i E klasa to inne światy.
lukasz22r
Wracając do sedna sprawy, EssiRS możesz napisać jaki jest max wynik między fotelem pasażera i tylna kanapa w w221, tak z czystej ciekawości, bo jeżeli więcej niz w audi to może i warto się zastanowić. W220 napewno odpada bo za stare.
Driftman
Jako ciekawostkę powiem, że wersje 600 mają w serii specjalne najdroższe grube skóry,
dodatkowe wygłuszenia, podwójne kleione szyby, specjalne komfortowe nastawy zawieszenia, ogólnie ma dodatki za 100000 zł względem np 500etki

Do tego silnik m275 , skrzynia i most są stosowane wS65 AMG oraz różnych superautach. Są cholernie wytrzymałe.
Niema co się bać że to V12. Spalanie jeżeli kogoś to interesuje to 19.5 średnia z kilkudziesieciu tysiecy
Essi ?

W audi S8 d3 jest to 25-26 litrów bez mydła. Wiem bo jeżdziłem a nie słyszałem. Do tego materiały mogą się schować przy 600'cie
To właśnie 600 jest najlepszą wersją. Najbardziej dopracowaną. Rozmawiałem długo z prezesem mercedesa w wawie przed kupnem CL600 dla kolegi.
Takie S600 (jak to brzmi wink.gif ) robi jak chce 63amg z rolki ze startu i jak tylko zechcesz
Polecam takie auto.
Wadą auta są bardzo drogie listwy zapłonowe 5koła sztuka. Są zespolone.
Drogi jest też alternatoro rozrusznik smile.gif 27 tyś zł chłodzony cieczą.

Co do wnętrza to jest absolutnie wspaniałe. W wersji designo koniecznie. Bez designo bieda smile.gif
EssiRS
Łukasz mogę to zmierzyć. Daj znać tylko jak to mierzyć.
Ja mam 190cm i jak bardzo wygodnie ustawię fotel z przodu, to z tyłu nie dotykam kolanami do przedniego fotela.

Silnik jest ten sam co w S65 AMG, SL65 AMG itd, w Maybachu i co najciekawsze w Pagani Huayra.
Spalanie w mieście mi wychodzi z reguły około 16-18l. W trasie 12-13,5l (szybkiej jazdy około 120-130kmh i wiele wyprzedzeń).
S600 jest szybsze od S63 AMG, 600tka ma sporo większy moment obrotowy. 63 byłem rozczarowany, do tego z reguły AMG jest w krótkiej wersji i bardzo ubogo wyposażony.
Listwy i świece są w moim samochodzie wymienione. Kosztowało to około 15.000 PLN.
Alternator i rozrusznik u mnie jest zwykły. Chłodzony cieczą na pewno jest w Maybach.
lukasz22r
Chodzi o to by fotel pasażera w normalnej pozycji siedzącej, przesunąć max. do przodu. I teraz zmierzyć odległość między oparciem przedniego fotela, a początkiem siedziska kanapy. Jeśli ktoś mógłby tez sprawdzić jak to ma się w e66 to byłbym wdzięczny.
MadeInPoland
Żeby to miało walor porównawczy to musisz określić kat pochylenia fotela.
EssiRS
U mnie jest około 55cm, ale drewniany stolik w oparciu przedniego fotela pasażera najpewniej zabiera te 5cm. Coś za coś.

Zapomniałem dodać, że do porównania tych samochodów warto wziąć jeszcze pod uwagę pompowanie boczków foteli przednich w zakrętach. Tylko Mercedes i tylko S klasa ma ten system i jest to rewelacja. Na wprost nic nie gniecie bez potrzeby, a w zakręcie trzyma jak sportowy kubełek.
mha
racingforum wacko.gif
Driftman
Nawet nie masz pojęcia jaki z niego racing.

Z kolegą mamy takie powiedzenie na wyprzedzanie "on zawsze zdąży" i uwierz mi zdąża biggrin.gif

Niema bata na wariata w trasie. A ćwiare robi 12.6 seryjnie. Bo po programie ten samochód kochasz od nowa.
Do tego zawieszenie adaptacyjne i właśnie aktywne fotele w tym aucie pomagają wyjadać zakręty.
A d a m
Wszyscy zachwalają to s600 no i mają racje, kilka postów wyżej jechałem na wnętrze w221 i dziś nastał ten dzień, w którym zmieniłem zdanie. Będąc w komisie obejrzałem z bliska to cacko i faktycznie to zupełnie inne auto.
Mam pytanie czy V12 występowało tylko w Longu czy krotka wersja też była dostępna?
lukasz22r
Po za sklasą w cl c216 też są te pompowane fotele. Jeździłem tym jak wyszło na początku produkcji, fakt wszystko razem z zawieszeniem sprawiało wrażenie samolotu na kołach, a to była tylko 500tka
Driftman
A d a m V12 wystepuje w wersji krótkiej, oraz c216 CL600,
SL600

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M275_engine

Wystepuje też w wielu limitowanych wersjach np. Brabus C klasa V12 czy Mansory wsadzało "to" do przeróżnych mietków jak G klasa.

Na świecie ten silnik pracuje też w wielu innych markach. A tysiąc koni to dla niego piardnięcie.

Nie istnieje w nim lag. Nie pamiętam ile tam jest niuta na wolnych obrotach, ale wstaje od samego dołu. Od obrotów jałowych.
GIB
a czy nie jest tak że V12 w krótkiej wersji było tylko w W140 jako 600 SE / S600 a wszystkie późniejsze wychodzą już tylko jako longi?
luisgomes6
Dokładne tak. Nie było W221 S600 w krótkiej budzie.
EssiRS
W221 V12 występował tylko w longu, z bogatym wyposażeniem podstawowym. Analogicznie jest teraz w w222.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.