Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Manetki / łopatki zmiany biegów
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
oress
Pytanie czy lepiej zamocować na kole kierownicy, żeby kręciły się wraz nią czy lepiej w stałej pozycji?

Widywałem oba rozwiązania, jakie są za i przeciw?
Nie miałem z tym wcześniej do czynienia, proszę o radę.
Dodam, że sprawa dotyczy auta do jazdy na co dzień a nie np. na tor.
Honada
W stałej pozycji na kolumnie. Zwłaszcza jeśli to mocne RWD i lubisz czasem się pobawić w zakrętach. Zdarza się że gdy manetki kręcą się z kierownicą, a wychodzisz mocnym slajdem z zakrętu, to nie wiesz która jest w górę, która w dół. Ja tak przynajmniej mam czasem wink.gif
Tom-Lee
Ciezej bedzie trafic w krecace sie manetki, ale to na pewno tez kwestia przyzwyczajenia.
oress
Tak, to w miarę mocne, ciężkie i długie na ciut ponad 5m RWD.
Ok, dzięki za sensowne rady, zabieram się za montaż łopatek.
Łukasik
tak z ciekawości w których autach seryjnych kręcą się z kierownica?
flapjck1
Kijanki
hubi91
Bmw
MisioLBN
vw
stef
mini
oress
MB
Aval
Iiii większość cywilnych marek wink.gif
Chyba łatwiej będzie wymienić takie, które mają stałe łopatki na kolumnie, a nie ruchome razem z kierownicą wink.gif
MisioLBN
Gallardo ma na kolumnie
kompot
Alfa ma na kolumnie.
Łukasik
nieprzytomny jakiś jestem... coś mi się ubzdurało że wszystkie mają na kolumnie, kupę kilometrów spędziłem w F32, CLA i 370Z i jak by mnie się zapytali gdzie są łopatki to bym nie wiedział ohmy.gif
mha
evo 10 sst ma w kolumnie
Joker
CYTAT(Honada @ Thu, 19 Apr 2018 - 14:52) *
W stałej pozycji na kolumnie. Zwłaszcza jeśli to mocne RWD i lubisz czasem się pobawić w zakrętach. Zdarza się że gdy manetki kręcą się z kierownicą, a wychodzisz mocnym slajdem z zakrętu, to nie wiesz która jest w górę, która w dół. Ja tak przynajmniej mam czasem wink.gif


Widzisz, np. w M3 E92 jest jedna w dół druga w górę...natomiast w E60 (cywil, nie wiem jak M5) obie mają w sobie i + i - ...
kompot
W poprzednich BMW, np. E9x przed liftem, też tak było. Albo nie przypadło do gustu albo po prostu wszyscy zaczęli robić to samo - łopatki. No, oprócz Alpiny smile.gif
BartekSz
Ford
Leo
manetki kręcące się razem z kierą to badziew jakich mało. Lepiej jakby ich nie było w ogóle. Na pohybel belzebubom!
stef
CYTAT(Łukasik @ Fri, 20 Apr 2018 - 20:42) *
nieprzytomny jakiś jestem... coś mi się ubzdurało że wszystkie mają na kolumnie, kupę kilometrów spędziłem w F32, CLA i 370Z i jak by mnie się zapytali gdzie są łopatki to bym nie wiedział ohmy.gif



370Z oraz GT-R i starsze Infiniti miały fajne magnezowe łopatki na kolumnie. Teraz większość nowych aut ma jakieś małe plastikowe badziewia, jedynie alfa się wyróżnia mocno na plus. Duże, metalowe z fajnym klikiem.
cowboy
CYTAT(Leo @ Mon, 23 Apr 2018 - 15:32) *
manetki kręcące się razem z kierą to badziew jakich mało. Lepiej jakby ich nie było w ogóle. Na pohybel belzebubom!



F1 ma na kierze wink.gif
oress
CYTAT(cowboy @ Sat, 28 Apr 2018 - 13:28) *
F1 ma na kierze wink.gif

Ale pełny kąt obrotu kiery jest znacznie mniejszy niż w cywilnych autach.
Mis
A co złego jest w manetkach na kierownicy?
Nie da się prowadzić jedną ręką i robić zimnego łokcia przy zmianach biegów? biggrin.gif
oress
Do zimnego łokcia służy pozycja D smile.gif
cowboy
u mnie w aftomacie jest E, jak elbow wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.