bolsfanwk
Tue, 17 Apr 2018 - 16:56
Witam,
Samochód Skoda Octavia 2013R 1.6 TDI
Chciałem poprosić kogoś aby rzucił okiem na tą mapę i powiedział czy jest ona dobre zrobiona czy źle ? Chodziło o przyrost rzędu ok. 30 koni mech.
Pewien tuner mi to zrobił, samochód niestety dymi, przed tunningiem nie dymił.
Czy w mapie nie ma się do czego przyczepić ?
org. - plik org.
MOD - plik po modyfikacji
hexx #2
Tue, 17 Apr 2018 - 17:48
2013 i nie ma DPF'a ?
jakub1t
Tue, 17 Apr 2018 - 19:47
Takie jest ryzyko jak się po taniosci robi . Albo kiepski program, albo dziura w dolocie.
bolsfanwk
Wed, 18 Apr 2018 - 08:15
Czasowo nie ma DPF-a został wyciągnięty do "wypalenia"
Czy może ktoś zaopiniować ten plik ?
rumianko
Wed, 18 Apr 2018 - 10:29
konwersja popłynieta nawet do +45% dalej przestałem sprawdzać.
bolsfanwk
Wed, 18 Apr 2018 - 11:18
Dziękuję za opinię, czy ktoś jeszcze może coś o tym powiedzieć ?
Każdy tuner robi mapę według swoich preferencji, czy ta modyfikacja mieści się w jakiś normach czy to co napisał kolega wyżej dyskwalifikuje ją całkowicie ?
Widzę dym za sobą przy żwawszym ruszeniu, nie mówiąc już o butowaniu.
rumianko
Wed, 18 Apr 2018 - 11:37
na szybko porównamy przy 2000obr
TL - 360Nm
SM - 380NM
DW - 580Nm
TURBO - 2.6b
no i plus 45% konwersji no to jak to ma nie dymić?
https://ibb.co/muyXXS
bolsfanwk
Wed, 18 Apr 2018 - 11:57
czyli mapa jest zrobiona źle, tuner spieprzył robotę.
fzhut
Wed, 18 Apr 2018 - 12:19
Tuner chyba dostał to za free na jakimś chiptuningowym forum...
jakub1t
Wed, 18 Apr 2018 - 12:53
No ja taką sobie kiedyś z chomika nagrałem za free
Mis
Wed, 18 Apr 2018 - 13:30
CYTAT(jakub1t @ Tue, 17 Apr 2018 - 19:47)
Takie jest ryzyko jak się po taniosci robi . Albo kiepski program, albo dziura w dolocie.
Sterownik PCR2.1 w 1.6TDI przy bucie leci po MAP sensorze, a nie przepływce, więc nawet z nieszczelnością nie będzie dymu.
Ten soft to jakiś żart jest chyba.
G-CSheko
Wed, 18 Apr 2018 - 15:10
to samo powiedziałem, dlatego nie miałem sumienia go tak wypuścić i wgrałem mu coś normalnego
a dodam jeszcze, że przyjechał na jeszcze "mocniejszej" mapie V2, czyli dalsze %+
bolsfanwk
Wed, 18 Apr 2018 - 17:28
Panie auto jest po "naprawie" mapy u G-CSheko - nie widzę w ogóle dymu za sobą, i ciągnie ładnie do samego końca obrotomierza
Polecam usługi Grzegorza !
Mis
Wed, 18 Apr 2018 - 17:34
Napisz proszę jaki szpec stworzył ten plik na zepsucie auta.
bolsfanwk
Wed, 18 Apr 2018 - 21:36
nie chce nikomu robić antyreklamy... gość uczciwie chce oddać kasę, więc trzymam go za słowo.
jakub1t
Wed, 18 Apr 2018 - 21:45
Wiem że niegrzecznie , ale takie praktyki są średnio uczciwe , pewnie jeszcze nie jeden się natnie na oszusta/kiepskiego tunera (wybierz dowolną wersję) . Chyba że zastrzegł że dopiero jest po godzinnym kursie i robisz to na własne ryzyko
fzhut
Thu, 19 Apr 2018 - 09:29
Moim zdaniem przed takimi osobami powinno się przestrzegać. Sam dodatkowo zajmuję się chiptuningiem i liczne softy poprawiałem i uwierzcie - nawet stare 1.9 potrafią być zrobione koszmarnie - wtryski rozkalibrowane, boost 20% w górę, moment poprowadzony tak, że dwumasa chce aż wyskoczyć, zasłona dymna bo lambda poniżej 1 schodzi. Znaleźć zwykłe 1.9 w którym ktoś przeliczył AFR a nie tylko przemnożył limiter dymienia to jest cud...
G-CSheko
Thu, 19 Apr 2018 - 09:34
G-CSheko
Thu, 19 Apr 2018 - 09:44
bolsfanwk
Thu, 19 Apr 2018 - 12:08
G-CSheko - a co znaczy określenie V2 ? Chodzi chyba o to że to druga wersja ulepszone mapy ... ?
G-CSheko
Thu, 19 Apr 2018 - 12:41
znaczy versione drugie,"mocniejsze"
Cieniu
Fri, 20 Apr 2018 - 13:24
nie
nie łatwiej policzyc >?
rumianko
Fri, 20 Apr 2018 - 22:07
sorry ale to jest normalnie nie pojęte jeśli na stronie www jest organizowane szkolenie z chip tuningu.......
fzhut
Sat, 21 Apr 2018 - 08:53
To czyje dzieło zatem ?
bolsfanwk
Sun, 22 Apr 2018 - 09:58
Panowie, Skoda nie jest nowa, ma za sobą ćwierć miliona przelatane, rok produkcji 2013.
Przed chipem nic a nic się nie dymiło, po poprawce G-CSheko chodź bym nie wiem jak patrzył w lusterka boczne, czy tylną szybę dymu nie uświadczę.
Co najciekawsze skodzina wkręca się mi się teraz do samego końca obrotomierza - równo i z impetem niczym silnik benzynowy.
Cieniu
Mon, 23 Apr 2018 - 10:18
bo zrobione ze zrozumieniem a nie na procentach
lemur
Mon, 23 Apr 2018 - 18:26
A może przynajmniej jakaś podpowiedź kto robił pierwszy program?
Mis
Mon, 23 Apr 2018 - 18:37
Jak szkolenia prowadzą to może to firma z Krakowa/Łowicza lub firma z Leżajska?
tzebrowski
Mon, 23 Apr 2018 - 20:56
CYTAT(rumianko @ Fri, 20 Apr 2018 - 22:07)
sorry ale to jest normalnie nie pojęte jeśli na stronie www jest organizowane szkolenie z chip tuningu.......
znak czasow, chip tuning nie jest jakas elitarna dziedzina i jest coraz bardziej dostepny, 20lat temu programowanie bylo czyms elitarnym, dzisiaj mozesz zrobic kurs na udemy i zostac programista
turekdzik
Fri, 27 Apr 2018 - 23:14
Programować to sobie możesz sterownik a modyfikacja oprogramowania to inna sprawa tutaj widać właśnie przykład szkolenia tutaj 10% tutaj 10% może coś wyjdzie ...
tzebrowski
Sat, 28 Apr 2018 - 08:50
really, programowanie to inna sprawa, no co ty
djkompot
Sun, 06 May 2018 - 17:16
Z tego co wiem te 1.6 da się zrobić dobrze ale lekki dymek będzie bo turbo inaczej wydmucha flaki
. Robiłem podobnego przyrost względem serii ok 32KM. Mogę zrobić ten soft dobrze. To było hamowane?
Nie wiem jak wy ale ostatnio zostałem sprowadzony do parteru na pewnej stronie zagranicznej w podobnej dyskusji...
Prawdziwy programista / tuner może być wtedy jak umie sobie sam zdefiniować plik po kodzie, zmodyfikować kod bloki funkcyjne, odnajdzie się w dokumentacji oprogramowania ECU, zna zasady działania sterowników itd... reszta to tylko zwykli "zmieniacze map"
. Bez urazy oczywiście
.
Nauczyć się tego tak nie da po kursie... doświadczenie jest ważne, jest dobrze jak po kodzie sam znajdujesz większe mapy bez zaawansowanego "reverse engineringu" i szukania damosów. Polecam zacząć od diesli i najlepiej swojego jak coś hehe.
bolsfanwk
Mon, 07 May 2018 - 08:19
mapa już opanowana, skoda śmiga, gostek który spaprał mapę oddał kasę więc zakończyło się w miarę dobrze
tzebrowski
Mon, 07 May 2018 - 11:27
CYTAT(djkompot @ Sun, 06 May 2018 - 17:16)
Nie wiem jak wy ale ostatnio zostałem sprowadzony do parteru na pewnej stronie zagranicznej w podobnej dyskusji...
Prawdziwy programista / tuner może być wtedy jak umie sobie sam zdefiniować plik po kodzie, zmodyfikować kod bloki funkcyjne, odnajdzie się w dokumentacji oprogramowania ECU, zna zasady działania sterowników itd... reszta to tylko zwykli "zmieniacze map"
. Bez urazy oczywiście
.
Nauczyć się tego tak nie da po kursie... doświadczenie jest ważne, jest dobrze jak po kodzie sam znajdujesz większe mapy bez zaawansowanego "reverse engineringu" i szukania damosów. Polecam zacząć od diesli i najlepiej swojego jak coś hehe.
Wydaje mi sie ze nazywanie chiptunerow programistami i odwrotnie to zawsze bedzie obraza dla jednej z grupy
. No chyba ze wciskajac przycisk "programuj" przed zapisem do sterownika uwazasz sie za programiste
. W dosc duzym uproszczeniu pewnie dla wiekszosci naszych lokalnych inzynierow chiptuning to jedynie zmiana/modyfikacja map, bazowanie na jakis paternach/damosach .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.