Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Proszę o opinię na temat chipu mapy 1.6 TDI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
bolsfanwk
Witam,

Samochód Skoda Octavia 2013R 1.6 TDI

Chciałem poprosić kogoś aby rzucił okiem na tą mapę i powiedział czy jest ona dobre zrobiona czy źle ? Chodziło o przyrost rzędu ok. 30 koni mech.

Pewien tuner mi to zrobił, samochód niestety dymi, przed tunningiem nie dymił.

Czy w mapie nie ma się do czego przyczepić ?

org. - plik org.

MOD - plik po modyfikacji
hexx #2
2013 i nie ma DPF'a ?
jakub1t
Takie jest ryzyko jak się po taniosci robi . Albo kiepski program, albo dziura w dolocie.
bolsfanwk
Czasowo nie ma DPF-a został wyciągnięty do "wypalenia"

Czy może ktoś zaopiniować ten plik ? smile.gif
rumianko
konwersja popłynieta nawet do +45% dalej przestałem sprawdzać.
bolsfanwk
Dziękuję za opinię, czy ktoś jeszcze może coś o tym powiedzieć ?
Każdy tuner robi mapę według swoich preferencji, czy ta modyfikacja mieści się w jakiś normach czy to co napisał kolega wyżej dyskwalifikuje ją całkowicie ?
Widzę dym za sobą przy żwawszym ruszeniu, nie mówiąc już o butowaniu.
rumianko
na szybko porównamy przy 2000obr
TL - 360Nm
SM - 380NM
DW - 580Nm wink.gif
TURBO - 2.6b

no i plus 45% konwersji no to jak to ma nie dymić?

https://ibb.co/muyXXS
bolsfanwk
czyli mapa jest zrobiona źle, tuner spieprzył robotę.

fzhut
Tuner chyba dostał to za free na jakimś chiptuningowym forum...
jakub1t
No ja taką sobie kiedyś z chomika nagrałem za free smile.gif
Mis
CYTAT(jakub1t @ Tue, 17 Apr 2018 - 19:47) *
Takie jest ryzyko jak się po taniosci robi . Albo kiepski program, albo dziura w dolocie.

Sterownik PCR2.1 w 1.6TDI przy bucie leci po MAP sensorze, a nie przepływce, więc nawet z nieszczelnością nie będzie dymu. wink.gif

Ten soft to jakiś żart jest chyba. biggrin.gif

G-CSheko
to samo powiedziałem, dlatego nie miałem sumienia go tak wypuścić i wgrałem mu coś normalnego smile.gif
a dodam jeszcze, że przyjechał na jeszcze "mocniejszej" mapie V2, czyli dalsze %+ biggrin.gif
bolsfanwk
Panie auto jest po "naprawie" mapy u G-CSheko - nie widzę w ogóle dymu za sobą, i ciągnie ładnie do samego końca obrotomierza smile.gif

Polecam usługi Grzegorza !
Mis
Napisz proszę jaki szpec stworzył ten plik na zepsucie auta. smile.gif
bolsfanwk
nie chce nikomu robić antyreklamy... gość uczciwie chce oddać kasę, więc trzymam go za słowo.
jakub1t
Wiem że niegrzecznie , ale takie praktyki są średnio uczciwe , pewnie jeszcze nie jeden się natnie na oszusta/kiepskiego tunera (wybierz dowolną wersję) . Chyba że zastrzegł że dopiero jest po godzinnym kursie i robisz to na własne ryzyko wink.gif
fzhut
Moim zdaniem przed takimi osobami powinno się przestrzegać. Sam dodatkowo zajmuję się chiptuningiem i liczne softy poprawiałem i uwierzcie - nawet stare 1.9 potrafią być zrobione koszmarnie - wtryski rozkalibrowane, boost 20% w górę, moment poprowadzony tak, że dwumasa chce aż wyskoczyć, zasłona dymna bo lambda poniżej 1 schodzi. Znaleźć zwykłe 1.9 w którym ktoś przeliczył AFR a nie tylko przemnożył limiter dymienia to jest cud...
G-CSheko
szkoda że wyrzuciłem ten V2, który był wgrany jak przyjechał do mnie, ale nie chciałem zaśmiecać dysku...mógłby mi sie przegrzać biggrin.gif



G-CSheko
dobra, znalazłem w koszu biggrin.gif

https://megawrzuta.pl/download/398109e98f8e...bf8b0ac963.html
bolsfanwk
G-CSheko - a co znaczy określenie V2 ? Chodzi chyba o to że to druga wersja ulepszone mapy ... ?
G-CSheko
znaczy versione drugie,"mocniejsze" biggrin.gif
Cieniu
biggrin.gif nie
nie łatwiej policzyc >?
rumianko
sorry ale to jest normalnie nie pojęte jeśli na stronie www jest organizowane szkolenie z chip tuningu.......
fzhut
To czyje dzieło zatem ?
bolsfanwk
Panowie, Skoda nie jest nowa, ma za sobą ćwierć miliona przelatane, rok produkcji 2013.
Przed chipem nic a nic się nie dymiło, po poprawce G-CSheko chodź bym nie wiem jak patrzył w lusterka boczne, czy tylną szybę dymu nie uświadczę.
Co najciekawsze skodzina wkręca się mi się teraz do samego końca obrotomierza - równo i z impetem niczym silnik benzynowy.
Cieniu
bo zrobione ze zrozumieniem a nie na procentach
lemur
A może przynajmniej jakaś podpowiedź kto robił pierwszy program?
Mis
Jak szkolenia prowadzą to może to firma z Krakowa/Łowicza lub firma z Leżajska?
tzebrowski
CYTAT(rumianko @ Fri, 20 Apr 2018 - 22:07) *
sorry ale to jest normalnie nie pojęte jeśli na stronie www jest organizowane szkolenie z chip tuningu.......

znak czasow, chip tuning nie jest jakas elitarna dziedzina i jest coraz bardziej dostepny, 20lat temu programowanie bylo czyms elitarnym, dzisiaj mozesz zrobic kurs na udemy i zostac programista wink.gif
turekdzik
Programować to sobie możesz sterownik a modyfikacja oprogramowania to inna sprawa tutaj widać właśnie przykład szkolenia tutaj 10% tutaj 10% może coś wyjdzie ...
tzebrowski
really, programowanie to inna sprawa, no co ty smile.gif
djkompot
Z tego co wiem te 1.6 da się zrobić dobrze ale lekki dymek będzie bo turbo inaczej wydmucha flaki biggrin.gif. Robiłem podobnego przyrost względem serii ok 32KM. Mogę zrobić ten soft dobrze. To było hamowane?

Nie wiem jak wy ale ostatnio zostałem sprowadzony do parteru na pewnej stronie zagranicznej w podobnej dyskusji...
Prawdziwy programista / tuner może być wtedy jak umie sobie sam zdefiniować plik po kodzie, zmodyfikować kod bloki funkcyjne, odnajdzie się w dokumentacji oprogramowania ECU, zna zasady działania sterowników itd... reszta to tylko zwykli "zmieniacze map" laugh.gif . Bez urazy oczywiście smile.gif.
Nauczyć się tego tak nie da po kursie... doświadczenie jest ważne, jest dobrze jak po kodzie sam znajdujesz większe mapy bez zaawansowanego "reverse engineringu" i szukania damosów. Polecam zacząć od diesli i najlepiej swojego jak coś hehe.
bolsfanwk
mapa już opanowana, skoda śmiga, gostek który spaprał mapę oddał kasę więc zakończyło się w miarę dobrze wink.gif
tzebrowski
CYTAT(djkompot @ Sun, 06 May 2018 - 17:16) *
Nie wiem jak wy ale ostatnio zostałem sprowadzony do parteru na pewnej stronie zagranicznej w podobnej dyskusji...
Prawdziwy programista / tuner może być wtedy jak umie sobie sam zdefiniować plik po kodzie, zmodyfikować kod bloki funkcyjne, odnajdzie się w dokumentacji oprogramowania ECU, zna zasady działania sterowników itd... reszta to tylko zwykli "zmieniacze map" laugh.gif . Bez urazy oczywiście smile.gif.
Nauczyć się tego tak nie da po kursie... doświadczenie jest ważne, jest dobrze jak po kodzie sam znajdujesz większe mapy bez zaawansowanego "reverse engineringu" i szukania damosów. Polecam zacząć od diesli i najlepiej swojego jak coś hehe.


Wydaje mi sie ze nazywanie chiptunerow programistami i odwrotnie to zawsze bedzie obraza dla jednej z grupy smile.gif. No chyba ze wciskajac przycisk "programuj" przed zapisem do sterownika uwazasz sie za programiste smile.gif. W dosc duzym uproszczeniu pewnie dla wiekszosci naszych lokalnych inzynierow chiptuning to jedynie zmiana/modyfikacja map, bazowanie na jakis paternach/damosach .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.