Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 3/4 e36 m54b25+tvs1320
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
moritz86
Cześć i czołem, mój kolejny projekcik po peugeocie smile.gif Bmw compact z 99 roku wyjechał z fabryki z m43b19. Na początku chciałem doładować fabrczyny silnik, ale doszedłem do wniosku, że to bez sensu i zrobiłem swap na m54b25. W ostatnim czasie motorek odprężyłem i doładowałem kompresorem tvs1320. Aktualnie śmigam sobie na dwóch mapach 0.4 i 0.6 bara. Na hamowni jeszcze nie byłem, ale wkrótce pojawi się wykres.

MODEL: BMW e36

Modyfikacje

Silnik: m54b25 odprężony na 8.7, doładowany kompresorem z audi 3.0 tfsi tvs1320

Układ dolotowy: Fmicowy IC, jakiś stożek, przepustnica bypassowa do regulacji doładowania

Układ wydechowy: Przelot 2.25" na dwóch tłumikach magnaflow, jak będzie czas kolektor wydechowy do wyspawania z kwasa

Układ wtryskowy: wtryski boscha 430ccm pompa w baku 044.

Elektronika: Emu plus moduł bt

Układ chłodzenia: Seria

Układ napędowy: Skrzynia seria plus duża głowa ze szpera 3.15

Zawieszenie: B6 plus eibach sportline

Hamulce: z e46 330i

BODY KIT: m pakiet

PODZIĘKOWANIA: sobie smile.gif






















kaszel
Gratki, kolejny projekcik na tvsku smile.gif Rozumiem, że fabryczne wyjście na kolektor V6 da się odczepić, czy jakoś inaczej?
moritz86
Odciąć trzeba smile.gif
arcziwys
Ciekawie się zapowiada smile.gif. Jakiej mocy i momentu mniej więcej się spodziewasz?
moritz86
Celuje w 320-350, ale moje wyliczenia nie poszły jak trzeba i 15 tys obrotów kompresora to za mało na takie moce. Tak więc nowe kółka muszę wytoczyć. Jakie spręzyny zapodać na tył, żeby przy ostrym przyspieszaniu dupka tak mocno nie siadała?
arcziwys
Czyli naprawdę szybko. Możesz podać szacunkowy koszt części, związanych z doładowaniem? Pomijając remont silnika. Jesli nie na forum to moze byc pw. Rozważam tego typu rozwiązanie. Bedzie moc, pozdro smile.gif
moritz86
Kompresor z przepustnicą dostaniesz na alledrogo za około tysiaka. Plus obróbka kompresora, ale nie wiem jaki to koszt bo sam obrabiałem. Trochę stali potrzebne na mocowanie i flanszę do kompresora, materiał na kółka i ich toczenie. Też ciężko mi określić jaki koszt bo sam wszystko robiłem. Plus spawanie rur, kilka silikonów, IC tu ceny zależą od tego co kupisz. Na koniec elektronika w moim przypadku emu, cena każdemu znana, a podłączałem sam i stroiłem tak samo więc nie powiem jaki koszt.
Fawor
jakiś wykres co to finalnie generuje na odpręzonym seryjnym dole? Ja akurat przesiadam się na 3,0, ale fajne przedsięwzięcie z B25. Mało tego w PL.
moritz86
Jak będzie pogoda w weekend to pohamujemy i się okaże co to generuje.
arcziwys
Det3, bądź Easy ecu, to ogarnie? Nagraj jakiś filmik, jak pracuje maszyna.
moritz86
Pewnie ogarnie
ratay
A jak z głośnościa tego eatona?
Robi takie same larmo jak m62?
moritz86
Tak wyje jak głupi, ale zastosowałem przepustnicę na podciśnienie na sstaniu i przy małych obciążeniach i na luzie dławi go i wycisza.
Techno
CYTAT(moritz86 @ Tue, 10 Apr 2018 - 21:14) *
Jakie spręzyny zapodać na tył, żeby przy ostrym przyspieszaniu dupka tak mocno nie siadała?


Sprężyny zostaw, dasz twardsze to pogorszysz tylko trakcję, odeślij te bilsteiny do Zerkopol'u z prośba:
- zostawienie odbicia
- dodanie tłumienia na kompresji na niskich predkościach w okolicy0.13 m/s o okolo 100N to tzw. orifice/bleed itp
- dodanie tłumienia na kompresji z dysków /średnie predkosci/ poprzez zmianę pierwszego prcaującego dysku o jeden krok na grubości

Ciekawe co Ci odpowiedza i czy tak zrobią jak sugeruję smile.gif

moritz86
Chciałem nagrać film to padła cewka. Jakie macie czasy ładowania ustawione dla tych cewek z m54?
moritz86
FILM


ile to może mieć konia?
Arkadiusz
pewnie okolice 270 chociaz z filmiku to mozna tak samo z fusow wrozyc.
moritz86
Jest i wykres, z kompresorem doładowanie 0.6 i bez doładowania wink.gif Trochę odprężenie zabrało kucy smile.gif

arcziwys
Jednak trochę słychać ten kompresor. To finalny setup?
moritz86
Nie, jak będzie tylko chwila to toczę większe koło na wał i ładuje bara.
Fawor
jak na 0,6bar to całkiem spoko wynik, aczkolwiek szkoda, że zaczyna juz tak mocno spadać przy 6k. Mogło by do 6500 trzymac...A osiągi bez kompresora zabrało nie tylko odpręzenie ale też potężne opory na dolocie smile.gif no chyba, że hamowałeś to z dolotem jak w NA wink.gif
moritz86
Z otwartą przepustnicą by passową hamowane smile.gif kompresor też pewnie coś podkrada bo się ciągle kręci. Racelogic pokazał 14.1 na ćwiartkę a do setki 6.3 ale opony śmietnikowe tak więć start z dupki smile.gif
jackkpl
kompresor jak nie produkuje ciśnienia, to Ci zje może 5 koni górą.
siewcu
Przynajmniej wiesz na przyszłość, żeby nie odprężać... tongue.gif
jackkpl
CYTAT(siewcu @ Mon, 16 Apr 2018 - 18:17) *
Przynajmniej wiesz na przyszłość, żeby nie odprężać... tongue.gif

Dokladnie. Lpiej byloby wsadzic lepsze walki i do 8k go zakrecic wink.gif.Odprezanie to na 2 bary bostu.
Fawor
Na 0,6bar na pewno nie było sensu go odprężać. Jesli ma byc dmuchane pod 1 to juz tak. Ciekawe tylko ile faktycznie na tym barze bedzie przyrostu
moritz86
CYTAT(jackkpl @ Mon, 16 Apr 2018 - 19:09) *
Dokladnie. Lpiej byloby wsadzic lepsze walki i do 8k go zakrecic wink.gif.Odprezanie to na 2 bary bostu.


Jakbyś w ręku potrzymał tłok z m54 to byś zmienił zdanie biggrin.gif W moim wolnossącym półka była wyłamana na jednym tłoku.


jakub1t
Kurcze wyje niemiłosiernie. U mnie m65 przy 1 barze jest ledwo słyszalny., a seryjnie przy coś 0.3-0.4 bara go nie było nic słychać. W sumie jeździłem 400 konnym a7 i tam też cisza była. Wyciszenie nadwozia by tyle dawało? Czy coś z kompressorem się dzieje?
Boris86
Widzę że jakoś mocno chyba skracałeś główkę od kompresora. Możesz zdradzić jakieś tajemnice tej operacji?
Masz jakieś foto nowej części dolotowej?
moritz86
CYTAT(jakub1t @ Wed, 18 Apr 2018 - 11:35) *
Kurcze wyje niemiłosiernie. U mnie m65 przy 1 barze jest ledwo słyszalny., a seryjnie przy coś 0.3-0.4 bara go nie było nic słychać. W sumie jeździłem 400 konnym a7 i tam też cisza była. Wyciszenie nadwozia by tyle dawało? Czy coś z kompressorem się dzieje?


Tylko w audi ten kompresor jest za przepustnicą która go pięknie wycisza smile.gif Nie wiem jaki masz dolot do tego m65, ale ja poprostu rurę i stożek, wystarczy założyć serie puszkę z filtrem i już jest ciszej, ale niestety nie ma na nią miejsca.
jakub1t
I wszystko jasne smile.gif
moritz86
CYTAT(Boris86 @ Wed, 18 Apr 2018 - 11:35) *
Widzę że jakoś mocno chyba skracałeś główkę od kompresora. Możesz zdradzić jakieś tajemnice tej operacji?
Masz jakieś foto nowej części dolotowej?


Nie ma tajemnic, po prostu wywalasz sprzęgło, dolotowa część to gruba blacha z wyfrezowanym kanałem, zdjęcie mam tylko z planowania obudowy kompresora.

Boris86
Twój kompresor był przed czy poliftowy czy poliftowy?
Sprzęgło miałeś w postaci sprężyny?
Obróbkę korpusu mam opracowaną w pełni cnc, bardziej interesowała mnie sama zabodowa dolotu która nie była by gigantyczna a przy okazji nie była restrykcją.
moritz86
Szczerze to nie wiem, miałem kółko na 4 śrubki przykręcane, ponoć w starszych było inaczej. Miałem elektrosprzęgło i możliwe, że była tam sprężyna chociaż na 100% nie pamiętam, wyjechało to już na złom. Tutaj masz najlepszę zdjęcie jakie mam ze stroną ssącą.

Boris86
Jak przykręcane kółko to poliftowy.
Boris86
Do płaskiej flanszy doszedłeś bezpośrednio kolankiem? Nie wydaje Ci się ze strasznie skastrowałeś dolot tego kompresora?
moritz86
Nie jest płaska ma wyfrezowany kanał i kompresor też ma wyfrezowane. Po za tym skoro przy 0.6 bara jest praktycznie tyle koni ile miało być to przynajmniej dla aktualnych obrotów nic nie jest wykastrowane.
Onyx
Moritz a jak u Ciebie wygląda mocowanie do bloku? Czy dobrze widzę, że zrobiłeś coś w rodzaju obejmy: z jednej strony pomiędzy flanszę dolotu a z drugiej pod rolkę? Podpierałeś go od spodu dodatkowo?

Zapowiada się ciekawie bardzo smile.gif Czekam na docelowy boost.
moritz86
Ktoś się pytał jak wygląda kompresor od "przodu" proszę foto.



Jutro przetoczę obecne kółko kompresora z 59 na 53 co powinno dać przy odcince 17800 obrotów kompresora i mam nadzieję coś pod bara.



Obecna chłodnica nie wyrabiała tak więc wpada nowa większa nissena

Boris86
flansze wylotowa dokręcasz tylko na 2 śruby?
moritz86
Tak
moritz86
Jednak kompresora jakoś to nie to dla mnie i wpadnie turbo po powrocie. Specjalista luzy już sprawdził i jest okej.

Chycu
Dlaczego taka decyzja po ogromie pracy w zaadaptowanie kompresora?
Mis
Pewnie dlatego, że "peżot" lepiej podawał. biggrin.gif
moritz86
CYTAT(Mis @ Thu, 17 May 2018 - 17:45) *
Pewnie dlatego, że "peżot" lepiej podawał. biggrin.gif


Nie inaczej biggrin.gif 290 koni w tej budzie szału nie robi
jakub1t
No ale ten kompressor na luzie powinien wycisnąć jeszcze ze 100km jak nie więcej . Chyba że wolisz zrobić to na mniejszym doładowaniu , lub chcesz sporo więcej ?
moritz86
Po prostu przejechałem się po pewnym czasie mocny autem z turbo i doszedłem do wniosku, że jednak bardziej jara mnie turbo jak nadmucha niż kompresor, a chyba w tym wszystkim o fun i możliwość dłubania przy furce chodzi.
moritz86
CYTAT(Chycu @ Thu, 17 May 2018 - 16:08) *
Dlaczego taka decyzja po ogromie pracy w zaadaptowanie kompresora?
.

Jaki tam ogrom, parę dni roboty i to wszystko, koszty zerowe, bo wszystko sam robiłem, a kompresor dostałem od kumpla za wymianę na garaż blaszak który stał rozkręcony i korodowal biggrin.gif
jackkpl
CYTAT(moritz86 @ Thu, 17 May 2018 - 19:10) *
Po prostu przejechałem się po pewnym czasie mocny autem z turbo i doszedłem do wniosku, że jednak bardziej jara mnie turbo jak nadmucha niż kompresor, a chyba w tym wszystkim o fun i możliwość dłubania przy furce chodzi.

Zobaczymy jak będzie z bezawaryjnością tego nadmuchanego auta z turbo wink.gif
deejey!
Podziwiam, naprawdę smile.gif Choć jestem zaskoczony, bo wielu twierdzi, że ten kompresor po prostu wymiata smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.