Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tanie daily ok 13k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Erhabe
Witam kolegów,
Niestety podczas wymiany opon w swoim aktualnym dupowozie zobaczyłem, że trochę auta zostaje mi w rękach i jeszcze trochę to podnośnik przebije podłogę, to uznałem, że czas powoli szukać czegoś nowego. Aktualnie mam Primerę P11.144 1.8 115km w gazie. Gdyby nie ruda to nawet nie myślałbym o zmianie.
Zależy mi na tym, żeby samochód był w miarę tani w utrzymaniu, nie ulegał biodegradacji, 4/5 drzwi, rocznikowo od 2005 w górę. Bajerów w wyposażeniu nie potrzebuje. Rocznie robię ok 15-20kkm.
Na szybko przejrzałem allegro i oto Moto i na szybko rzuciły mi się w oczy m.in.:
Astra H 1.4-1.8 - skłaniałbym się najbardziej to tego. Wydaje się w miarę proste i czasami nawet są jakoś wyposażone
Octavia II 1.6 mpi - ale to chyba jeżeli nie znajdę
Focus II 1.6 -1.8 - czasami jakiś poift się trafi
Silnik najlepiej benzyna z LPG, chyba, że w tych pieniądzach da się znaleźć w miarę prostego diesla, bez dwumasy itp., ale tutaj mam obawy że samochód będzie bardziej złachany. Kiedyś słyszałem dużo dobrego o Kii Ceed 1.6 CDRI
Panowie podrzućcie jakieś pomysły. Jak już będe bliżej zakupu to wybiorę po prostu to, co znajdę w lepszym stanie.
Chciałbym się zmieścić w 15k PLN za samochód z pakietem startowym.
pozdrawiam.
kylo
Ja zamiast octavii 2 mpi, wolałbym jedynke z 1,8 t. Chyba że przeszkadza ci że jest mniejsza w środku.
rex
Przejedz sie KIA CEE'd i Octavią. Zobaczysz co to siedzieć na stołku. Astra tylko 5d bo jak 3d to 4 osoby max. W astrze jest znany problem z maglownica bo jest elektryczno-hydrauliczna i troche kosztuje.
KaeS
Zerknij na Peugeoty 407 w benzynie, z wyłączeniem 2.2.

Bardzo rozsądne auto, może Ci podpasuje.
CrocodileReggae
W tej kwocie odpuść wszelkie diesle.
Jw 407 albo c5 z 2.0 136 albo 140... mpi tolerujące lpg.
Dobrym wyborem będzie laguna 2 ph2 z 2.0 136KM.
Należy się upewnić czy silnik nie jest na bezpośrednim w lagunie ide a w psa był 140 na bezposrednim.
Z mniejszych c4 1.6 110KM albo megane 1.4 1.6 2.0 wszystkie dobre.
makaveli
Focus ii po liftingu - przelatalem takim 110tys w trzy lata. Flotowy, 1,6 benzyna. Pali dosyć dużo ale w aucie nic się nie działo. Skrzynia 5ka dosyć krótka. Ale poza tym bez zadnej awarii. Auto kupił mój kolega, do 180 dobił bez żadnej awarii, już z LPG.
Bagażnik duży nawet w hatchback. Jedyne co mnie wkurwialo to działanie ESP. Strasznie wrażliwe.
Auto prowadzi się bardzo przyjemnie. Jeździłem różnymi kompaktami i ten focus bardzo mi pasował.
Erhabe
CYTAT(CrocodileReggae @ Sat, 07 Apr 2018 - 17:37) *
W tej kwocie odpuść wszelkie diesle.
Jw 407 albo c5 z 2.0 136 albo 140... mpi tolerujące lpg.
Dobrym wyborem będzie laguna 2 ph2 z 2.0 136KM.
Należy się upewnić czy silnik nie jest na bezpośrednim w lagunie ide a w psa był 140 na bezposrednim.
Z mniejszych c4 1.6 110KM albo megane 1.4 1.6 2.0 wszystkie dobre.


Szczerze mówiąc to francuzy mi nawet przez myśl nie przeszły, na pewno jak będzie okazja to postaram się przejechać jakimś. Laguna na prawdę wpadla mi w oko. Teraz nasuwa się zasadnicze pytanie tzn. czy mają jakieś poważne bolączki. Znajomy miał kiedyś lagune 2 2.2 dci. O ile na silnik i automat nie narzekał, to przerabiał problemy z kartą, czujnikami ciśnienia, ręcznym. Krótko mówiąc był zadowolony jak znalazł na nią klienta.
CrocodileReggae
Kilkunastoletnie samochody czasem się psują.
C5 i 407 mają zwykły kluczyk i zwykły ręczny.
Erhabe
Byłbym zdziwiony gdyby było inaczej. Problem w tym, że ta laguna miała 5 lat A właściciel był z tych do dbają o samochody.
KaeS
Laguna II przed liftem nie bez kozery nosiła miano królowej lawet, jednak doniesienia użytkowników wskazują, że po lifcie bolączki elektryczne nie występują.
Jeżdżę obecnie Laguną III przed FL i póki co, mimo intensywnego użytkowania i nabijania dużej ilości KM, problemy nie występują, a keyless (karta) działa tak, jak powinna.

Generalnie wybrałbym to, co będzie w najlepszym stanie, a 407 z uwagi na jego "kapeluszowy" charakter, można spotkać całkiem nieźle zachowane.
Erhabe
I tak też zrobię. W tej kwocie nie ma co wydziwiac.
K@rol
Ja również polecę Lagunę.
Aktualnie mam trzecią.
Pierwszą miałem z 2003r 1.9DCI w kombi, kupiłem ją w 2011 z padnietym turbo, założyłem nówkę Garretta, program na 156/360 pojezdziłem, sprzedałem ojcu znajomego i zdaje się,że trzy lata jezdziła bez problemów. W 2015r padło mi Mondeo mk4 TDCI dry.gif i kupiłem z 2006r 2.0 16v pb w kombi w półskórach chyba Dynamique wersja, pojezdziłem nią rok i sprzedałem mojemu tacie który ma ją do dziś jako woła roboczego, najechane ponad 300.000km, zrobił nią chyba z 70tyś w tym czasie i z tego co wiem to wymieniał z tyłu tarcze z klockami i zaciski, oprócz tego tylko eksplatacja i to nie dokońca bo od 70tys km nie wymieniał oleju tylko jak widzi na zegarch niski stan to dolewa najtanszego, wyje lewe przednie łożysko i wariuje panel nawiewów. Sprzegło slizga sie delikatnie już odkąd ja ją miałem...
Tato nic przy niej nie robi bo jak padnie to ją zezłomuje.

Ja kilka miesiecy temu się pochorowałem i potrzebowałem wygodnego taniego auta. Te które mam średnio się nadawały wiec kupiłem znowu Lagune, końcówkę 2006 2.0 benzyniaka w automacie (skrzynia nissana DP0) auto ma prawdziwego przebiegu 160kkm, ciche,wygodne (navi,klimatronik,xenony,szyberdach,grzane elektryczne skory, mp3) bezobsługowe auto. No i nie gnijące.
Manual jest dośc ekonomiczny, automat pali dużo. Wiem,że to głupie na racingforum....ale polecam Lagune 2ph2 smile.gif

C5 miałem w wersji VTR kiedyś, toporny muł, strasznie źle mi się tym jezdziło.

Lagune albo Astre bym szukał,Astra nudna do bólu i kiepskie fotele jak to w Oplu,ale ja swoja tłukłem przez 50tys km i nic sie nie chciało zepsuc, nawet zawiszenie nie chciało zaczać pukać. tongue.gif
makaveli
Astra jest totalnym dnem przy focusie. Fotele są straszne. Cała reszta podobnie. Koszty utrzymania podobne z focusem. Absolutnie nie bierz astry pod uwagę.
Erhabe
I właśnie o takie sugestie mi chodziło, dzięki panowie.
QbaqBA
Z Laguną porównania nie mam, ale w porównaniu Astra v Focus totalnie to drugie. Oba będą dużo palącymi mułami, ale Focus przynajmniej w miarę fajnie się prowadzi. I faktycznie nie bardzo ma się w nim co zepsuć. Wnętrze kwestia gustu, ale też moim zdaniem w Fordzie ładniejsze.
Erhabe
Panowie, macie jakieś zdanie na temat silników 2.0Turbo 170 z Laguny? Bede w stanie zwiększyć budżet do ok 20k i widzę, że tych jest całkiem sporo. Warto się do tego zabierać?
lemur
A ciekawości bo może ktoś wie-607 3.0 v6?
K@rol
Pytaj Frolika.

Mnie do dziś się podoba... smile.gif
kompot
CYTAT(Erhabe @ Tue, 19 Jun 2018 - 17:33) *
Panowie, macie jakieś zdanie na temat silników 2.0Turbo 170 z Laguny? Bede w stanie zwiększyć budżet do ok 20k i widzę, że tych jest całkiem sporo. Warto się do tego zabierać?

Z tego co slyszalem silnik rewelka, ale ogolnie Laguna II to tylko po lifcie.
Frolik
CYTAT(lemur @ Tue, 19 Jun 2018 - 18:47) *
A ciekawości bo może ktoś wie-607 3.0 v6?

Przejechałem ponad 300 tys km 4 róznymi sztukami tego zacnego wozidła.
Godne polecenia, jesli trafisz dobrą sztukę. Co nie bedzie łatwe, bo schodzą jak świeże bułeczki. Niska podaz, niska cena a auto ma swoich fanów.

Najlepiej 3.0 v6. Dobre auto na daily cara chociaz czy tanie? Na pewno sporo spali. Pewne elementy eksploatacyjne ma drozsze niz auta o ktorych tu wczesniej pisano Astra/Focus itp... Rozrzad, opony, hamulce, to sa przeciez inne kwoty.

Na pewno odpusc diesle. 2.7 HDi to smietnik. A mniejsze silniki w 95% były taksówkami na zachodzie. Dobre jednostki, ale ustrzelic takiego który by miał ponizej 0,5 mln przebiegu to jak 6 w totka.
Jakby co pytaj smiało.
Raceboy
3 lata starszy, za to bezwypadek i przebieg oryginalny, co jest rzadkością w PL
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1301726
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.