nomad66
Fri, 30 Mar 2018 - 22:02
Siema
Czy ktoś kiedyś zmieniał przełożenie dyfrów przy skrzyni automatycznej? Jakie są możliwe komplikacje poza nie działającym tempomatem (da się to obejść zmianą oprogramowania w sterowniku podobno).
Mam x5 e53 3.0d po lifcie czyli 218KM. Oryginalnie występowały tam dyfry o przełożeniu 3.91. Znaleźć coś w sensownym stanie jest ciężko, ceny z kosmosu.
Wpadłem na pomysł, by założyć przełożenia z 3.0d e53 ale z przedlifta 184km, który występował z skrzynią GM. Mają przełożenia 3.73 (nie jest duża różnica, ale jednak dłuższy), ale ze względu na mniejszy moment silnika i skrzynię która padała na sam dźwięk słowa Niutonometr są w lepszym stanie, no i nie ma problemu z dostępnością (można śmiało chłostać bez stresu, że nie znajdę 2giego dyfra na podmiankę).
Czy poza "problemem" z tempomatem trzeba coś innego wziąć pod uwagę? Czy nie wpłynie to negatywnie na trwałość skrzyni/konwertera ?
Wg kalkulatora przełożeń zmiana ta spowoduje wzrost prędkości maksymalnej (przy okazji największą różnicę w prędkościach) o około 10,5km/h (6bieg/4500obr/min), nie wydaje mi się to duża różnica.
Taffarel
Sat, 31 Mar 2018 - 17:48
wałkowałem temat pare lat, pare lat temu, faktycznie mosty 3,91 zwłaszcza przednie padają jak muchy, gorsze są tylko 3,23 od manuala 218KM, z dostępnością tylnych nie jest aż tak źle, ale przednie faktycznie się pokończyły, mimo kosmicznych cen. w przypadku awarii 3,23 mamy możliwość zastosować np. dwa mosty 3,64 z 4,4i przed liftem, tylko wymaga to też zmiany tylnych półosi i piast i drugiej czesci walu napedowego. takie rozwiązanie jest u mojego kolegi, jednakże nie obyło się bez ingerencji w elektronikę bo abs nie działał. w przypadku zmiany z 3,91 po lifcie na 3,73 o ile dobrze pamiętam też tylne półosie i piasty z przedlifta trzeba dać. jest też możliwość założenia mostów 4,10 z po lifta, tu o ile pamiętam nie trzeba zmieniać półosi i cena ich jest najniższa (ok.800zł dwa mosty)
nomad66
Sat, 31 Mar 2018 - 22:00
nie da rady jak coś zmienić samych flansz? czy długości fizyczne dyfrów są inne? W krótsze przełożenia nie chciałbym pójść, bo auto za dużo straci zwłaszcza na trasie. Rozumiem, że powyższe zabiegi były robione przy manualnej skrzyni?
Frolik
Wed, 13 Feb 2019 - 11:08
No i jak tam zmieniłeś te przełożenia w x5? na jakich częściach się oparłeś???
kompot
Wed, 13 Feb 2019 - 21:49
Też jestem zainteresowany, bo w teorii komplikacji będzie mnóstwo, jestem ciekaw jak praktyka czy występują np. oscylacje po dodaniu gazu lub wibracje przy jeździe ze stałą prędkością.
nomad66
Thu, 14 Feb 2019 - 00:56
przy wymianie dyfrów okazało się, że ktoś mnie uprzedził już z tym zabiegiem. Więc kupiłem 3.0d po lifcie na dyfrach 3.73. Przód siada bez problemu, tył trzeba przełożyć flansze przy wyjściu na półośki, przednia flansza p&p. Tempomat, skrzynia wszystko działa normalnie. Raczej wątpię, żeby ktoś to programował, tak jak pisałem wcześniej, różnica w prędkościach na konkretnych przełożeniach jest niewielka. Przecież gdyby było to wszystko takie czułe, to przy zmianie koła np z 19 na 22 trzeba by programować wszystko
119
Thu, 14 Feb 2019 - 04:39
Zmiana kół na nic nie wpłynie. Ale zamiana dyfrów wpływa na współczynnik sygnałów wyjście ze skrzyni<->koła. W niektórych samochodach powoduje to wywalenie błędu "transmission ratio" lub "transmission slipping".
soltyk
Thu, 14 Feb 2019 - 22:00
a może by tak konwersja na RWD? wtedy znika problem wyboru dyfra, wrzucisz jaki chcesz
nomad66
Fri, 15 Feb 2019 - 13:10
a w razie w adaptacja skrzyni nie pomoże? RWD w e53 nie rozwiąże problemu, bo to bardziej chodzi o pracę automatu niż x-drive. Poza tym przy tej masie, osiągach i położeniu środka ciężkości nie wyobrażam sobie jazdy bez dołączanego przedniego napędu. Przy odrobinie ostrzejszej jeździe czuć jak pracuje.
Frolik
Fri, 15 Feb 2019 - 15:04
W najnowszej i poprzedniej generacji X5 są wersje tylko RWD, na niektórych rynkach to 50% sprzedaży tego modelu.
pawel934
Tue, 19 Feb 2019 - 09:27
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.