Kumpel rozgląda się za jakimś wozem do Classic Auto Cup.
Budżet? do 15k pln Nie musi to być "wygrywacz klasy", ważniejsze jest, aby był po prostu interesujący/ciekawy/mniej typowy niż Civic/Corolla
Kojarzycie co jest na rynku? Wóz w oparciu o zeszłoroczny regulamin.
hexx #2
Wed, 28 Mar 2018 - 09:26
Kadett E (w zależności od rocznika) w grupie 2, 3, 4 ?
Tommo
Wed, 28 Mar 2018 - 10:08
CYTAT(Bio @ Wed, 28 Mar 2018 - 08:55)
Nie musi to być "wygrywacz klasy"
Błędne nastawienie. Trzeba szukać auta konkurencyjnego, żeby była rywalizacja sportowa. Inaczej szybko przyjdzie rozczarowanie.
pawel934
Wed, 28 Mar 2018 - 10:38
Nie wiem, dlaczego w oparciu o zeszłoroczny regulamin. Ale jeśli tak, to Clio 2 sport.
the Hitcher
Wed, 28 Mar 2018 - 11:10
polecałbym bmw e30, może uda się trafić nawet 325.
CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Mar 2018 - 10:08)
Błędne nastawienie. Trzeba szukać auta konkurencyjnego, żeby była rywalizacja sportowa. Inaczej szybko przyjdzie rozczarowanie.
+1
Andrzejsr
Wed, 28 Mar 2018 - 12:03
CYTAT(Bio @ Wed, 28 Mar 2018 - 08:55)
Kumpel rozgląda się za jakimś wozem do Classic Auto Cup.
Budżet? do 15k pln Nie musi to być "wygrywacz klasy", ważniejsze jest, aby był po prostu interesujący/ciekawy/mniej typowy niż Civic/Corolla
Kojarzycie co jest na rynku? Wóz w oparciu o zeszłoroczny regulamin.
Jak nie wygrywacz, to niech przynajmniej będzie takie jakie się lubi / coś w nim lubi czy choć na nie przyjemnie popatrzeć czy coś z sentymentu z dawnych lat. A przede wszystkim z częściami i serwisem dostępnym i kołami z oponami w jakimś popularnym rozmiarze.
Tylko czemu ten zeszłoroczny regulamin skroto tegoroczny dość mocno się zmienił choćby w kwestii wieku aut?
Bio
Wed, 28 Mar 2018 - 14:30
CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Mar 2018 - 12:03)
Jak nie wygrywacz, to niech przynajmniej będzie takie jakie się lubi / coś w nim lubi czy choć na nie przyjemnie popatrzeć czy coś z sentymentu z dawnych lat. A przede wszystkim z częściami i serwisem dostępnym i kołami z oponami w jakimś popularnym rozmiarze.
Tylko czemu ten zeszłoroczny regulamin skroto tegoroczny dość mocno się zmienił choćby w kwestii wieku aut?
ok, mój błąd - tegoroczny regulamin
CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Mar 2018 - 10:08)
Błędne nastawienie. Trzeba szukać auta konkurencyjnego, żeby była rywalizacja sportowa. Inaczej szybko przyjdzie rozczarowanie.
Nie jest błędne. Po prostu nie ma napinki na wynik i nie będzie tutaj rozczarowania. Nie wszyscy mają parcie na puchary. Po za tym - motywacja nie jest tematem tego wątku. I czytanie ze zrozumieniem "Nie musi być". To nie oznacza "nie może być". Kolega po prostu patrzy za mniej typowym, "oryginalniejszym" wozem.
Dzięki za 2 z 5 postów na temat - zawsze coś
Andrzejsr
Wed, 28 Mar 2018 - 15:32
Ale nie podałeś klasy / pojemności / czy doładowane czy nie / napęd / czy z krajów Demokracji Ludowej , czy nie itd. To chyba trudno o konkrety do wskazywania ? Ja osobiście gdybym jeszcze raz coś miał wybierać, to próbowałbym się zmieścić z kaskiem w Mazdę RX-7 . Choć tam jakieś współczynniki niezbyt korzystne dla Wankla są, ale mimo to. Tylko niska jest i wymaga kubełka a wtedy już z klasy bez-modyfikacji wypada zdaje się, no i czy do 15 tys będzie to nie wiem, ale może. Nie licząc przygotowania do imprez.
Bio
Wed, 28 Mar 2018 - 15:39
CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Mar 2018 - 15:32)
Ale nie podałeś klasy / pojemności / czy doładowane czy nie / napęd / czy z krajów Demokracji Ludowej , czy nie itd. To chyba trudno o konkrety do wskazywania ?
Właśnie nie ma to specjalnego znaczenia. Bliżej do klasy "bez modyfikacji". Wiem, że to mega ogólnikowe, ale naprawdę - więcej wymagań nie ma: do 15k i wystartowanie w Classic Auto Cup
CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Mar 2018 - 15:32)
Ja osobiście gdybym jeszcze raz coś miał wybierać, to próbowałbym się zmieścić z kaskiem w Mazdę RX-7 . Choć tam jakieś współczynniki niezbyt korzystne dla Wankla są, ale mimo to. Tylko niska jest i wymaga kubełka a wtedy już z klasy bez-modyfikacji wypada zdaje się, no i czy do 15 tys będzie to nie wiem, ale może. Nie licząc przygotowania do imprez.
To nie jest głupi pomysł, ale tak jak piszesz - może być ciężko z budżetem.
Tommo
Wed, 28 Mar 2018 - 18:15
CYTAT(Bio @ Wed, 28 Mar 2018 - 14:30)
Nie jest błędne. Po prostu nie ma napinki na wynik i nie będzie tutaj rozczarowania. Nie wszyscy mają parcie na puchary.
Nie pisałem nic o pucharach. Uważam że startowanie w zawodach sportowych (jakichkolwiek) z odgórnym założeniem, że nie zależy mi na rywalizacji, jest pomyłką. To już lepiej pojechać na jakiś zlot klasyków gdzie jest piknikowa atmosfera i turlanie się po jakiś malowniczych miejscach.
Bio
Wed, 28 Mar 2018 - 18:59
CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Mar 2018 - 18:15)
Nie pisałem nic o pucharach. Uważam że startowanie w zawodach sportowych (jakichkolwiek) z odgórnym założeniem, że nie zależy mi na rywalizacji, jest pomyłką. To już lepiej pojechać na jakiś zlot klasyków gdzie jest piknikowa atmosfera i turlanie się po jakiś malowniczych miejscach.
a ja uważam, że wciskanie swojej filozofii życiowej do wątku "jaki samochód" jest bezsensownym offtopem
Capri jest trudny do kupienia, mało ich na rynku a za 15k to raczej rokujący gruz do odbudowy dla pasjonata niż pojazd zdolny do jazdy....
Tommo
Thu, 29 Mar 2018 - 09:32
CYTAT(Bio @ Thu, 29 Mar 2018 - 09:19)
Dzięki 924 i Capri ą mocno rozważane
To są właśnie samochody mogące w swoich klasach być szybkie i konkurencyjne. Dawać przy tym dużo frajdy z jazdy właścicielowi. Ale budżet za skromny, moim zdaniem.
the Hitcher
Thu, 29 Mar 2018 - 09:41
Jesteś pewien Capri tommo?? nie jezdzilem nigdy, ale patrząc na filmy zawodnikow, ktorzy jezdzą capri przygotowanym... nie wiem na ile to kwestia auta, ale nie wydaje się byc latwe w prowadzeniu i ogolnie dobre na tor 924 z tych dwóch jak dla mnie
flapjck1
Thu, 29 Mar 2018 - 09:50
Capcia ciezko zmusic do bycia szybkim, zwlaszcza w zakretach Z takim budzetem celowalbym w 125, lade, czy to tylno czy przednionapedowa, skody - od 100 po favorite
QbaqBA
Thu, 29 Mar 2018 - 14:31
Bez szans na 924 za te kase
flapjck1
Thu, 29 Mar 2018 - 14:38
ew jesli kolega nie ma preferencji co do napedu to pug 205/309
moze za ta kase kupilby juz ladne gti a to seryjnie byloby juz dosc szybkie
[Yossarian]
Thu, 29 Mar 2018 - 17:21
A jak z częściami do tego Peugeota? Bo PSA jest dość znane z tego, że ma w d... posiadaczy starszych pojazdów i części zamiennych zbyt długo nie robi
GM też ma tą przypadłość, dlatego Astry GSi nie polecę, mimo że sam używam
EssiRS
Thu, 29 Mar 2018 - 17:22
Najlepiej kupić coś co startuje również w pucharach dedykowanych. Chyba Fiat 125p ma taki puchar.
lubie_tosty
Thu, 29 Mar 2018 - 17:31
924 nie do kupienia w tych pieniądzach. Ogólnie koncepcja zakupu sprawnego klasyka do ścigania się w budżecie 15k (jako klasyka biorę auta do 1990 roku) jest super karkołomnym przedsięwzięciem, i jeśli auto ma być sprawne na tyle żeby z każdej pojeżdżawki nie wracać na lawecie, względnie przygotowane do sportu a do tego wyglądać - moim zdaniem niemożliwe.
Ma tylko ciekawie wyglądać, czy też dawać frajdę z jazdy? Jeśli to drugie, to nie wyważałbym otwartych drzwi, sprawdził czym można jeździć w klasie Youngtimer, i poszedł w e36 325/328. Za 15k można dorwać zdrową bazę i delikatnie ją przygotować. Auto mało oryginalne, ale rozpracowane w każdą możliwą stronę, i odporne na upalanie nawet w serii. Idąc generację do tyłu - zdrowego 318IS w tej kasie (zakładając część kasy na serwis po zakupie) - nie dostaniesz.
Nie wczytywałem się w regulamin bardzo szczegółowo - więc pomysł należałoby zweryfikować pod kątem przepisów.
flapjck1
Thu, 29 Mar 2018 - 18:01
eee zamienniki sa nie robmy scen
lemur
Thu, 29 Mar 2018 - 18:39
W201 2.6
flapjck1
Thu, 29 Mar 2018 - 19:07
pasuje klimatem do ca cup ze hohoho
Arkadiusz
Thu, 29 Mar 2018 - 19:26
w201 nie pasuje? przeciez 190tka to jak bmw e30, ten sama epoka.
ja tez obstawiam puga 205, calkiem mocny silnik, 2.0 jest calkiem szybkie, czesci jakies tam sa, co prawda nie w aso ale w zamienniku jest jeszcze calkiem dobrze, klimat oddaje bardzo dobrze,.
lemur
Thu, 29 Mar 2018 - 19:35
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 29 Mar 2018 - 19:07)
pasuje klimatem do ca cup ze hohoho
E30 tak ale w201 nie. Czemu?
culmen
Thu, 29 Mar 2018 - 20:42
A może popucharowa alfa 156 jak andrzeja Jeździłem i powiem że kawał samochodu w pieniądzach za jaki da się znaleźć.
EssiRS
Thu, 29 Mar 2018 - 20:47
Akurat do momentu jak był puchar mercedesa w ramach CAC to najczęściej było około 3-4szt 190tek i to tych 16V.
flapjck1
Thu, 29 Mar 2018 - 22:39
CYTAT(lemur @ Thu, 29 Mar 2018 - 19:35)
E30 tak ale w201 nie. Czemu?
E dobra moj blad, pomylilem z e klasa
Andrzejsr
Thu, 29 Mar 2018 - 22:47
CYTAT(culmen @ Thu, 29 Mar 2018 - 20:42)
A może popucharowa alfa 156 jak andrzeja Jeździłem i powiem że kawał samochodu w pieniądzach za jaki da się znaleźć.
Ale to Alfa, trzeba w komplecie z lawetą znaleźć
A poważnie, choc to powyższe tez w zasadzie poważnie, to dojazdy na kolach to męka i ryzyko, a do classicautocup sie nie łapie już, bo za młoda. Choc dla laika banalne w prowadzeniu, jak to Alfa, nie to co zwariowane Mr2
Tommo
Fri, 30 Mar 2018 - 08:02
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 29 Mar 2018 - 09:41)
Jesteś pewien Capri tommo?? nie jezdzilem nigdy, ale patrząc na filmy zawodnikow, ktorzy jezdzą capri przygotowanym... nie wiem na ile to kwestia auta, ale nie wydaje się byc latwe w prowadzeniu i ogolnie dobre na tor 924 z tych dwóch jak dla mnie
924 będzie szybsze, bo jest bardziej technologicznie rozwinięte. Ale to teoria.
Capri z dobrym zawodnikiem może być konkurencyjne. 125P wciąga jedną dziurką.
Marcina fiat to i grubo pomodzony (dohc) dosc a i kierowca nieprzecietny
Aczkolwiek jesion udowadnia ze ohv tez moze zapierdalac
lemur
Fri, 30 Mar 2018 - 22:27
CYTAT(EssiRS @ Fri, 30 Mar 2018 - 17:17)
Taka modyfikacja przerzuca kolegę do klasy open.
No to niech zostanie 2.6. Jest tam trochę do poprawy po fabryce. Według mnie w201 to mocno niedocenione auto w porównaniu do E30.
EssiRS
Fri, 30 Mar 2018 - 23:01
W201 tak jak w202.
Tommo
Sat, 31 Mar 2018 - 06:28
CYTAT(flapjck1 @ Fri, 30 Mar 2018 - 22:02)
Marcina fiat to i grubo pomodzony (dohc) dosc a i kierowca nieprzecietny
Aczkolwiek jesion udowadnia ze ohv tez moze zapierdalac
Niewiele ma wspólnego z ori 125p to jedno, ale dlaczego ten kierowca wybrał trawę do napędzania się (43 sec) jak obok miał czysty ładny asfalt
GIB
Sat, 31 Mar 2018 - 21:05
Wkładanie DOHC do DF też powoduje przeniesienie do Open? Bo jeśli tak to wolałbym YB w capri
flapjck1
Sun, 01 Apr 2018 - 08:32
Dohc w deefie to klasa sport, chyba ze 2,0 wsadzisz - wtedy teoretycznie open
Slawo2000
Sun, 01 Apr 2018 - 12:34
Silniki 1.6 i 1.8 DOHC były montowane fabrycznie w 125p, a zdaje się że w classicauto dopuszczali też 2.0
kylo
Mon, 02 Apr 2018 - 11:17
Fiat 125p jest fajny. Jest wiele szybszych aut, ale fiatem też dało się walczyć o czołowe miejsca w klasie. Choć nie wiem jak teraz wygląda regulamin, ale parę lat temu tak było. Nie trzeba też dohc wkładać, bo ja z lekko pomodzonym ohv raczej gorszych czasów od marcina i jego potwora z filmu powyżej nie notowałem. Inna sprawa że widowiskowość przejazdu była na innym poziomie. Co do dohc to za moich czasów były dopuszone 1,6 i 1,8 natomiast 2,0 jechało w open, ale pózniej i ten motor dopuścili. Generalnie ja bym szedł w klasę sport i choć lekko pomodził, chyba głównie ze względu na fotele, żeby się nie zapierać i obijać na seryjnym. Do tego jeśli seryjna ohv to co najmniej przegrody do miski, żeby co sezon motoru nie remontować i delikatnie się obchodzić ze skrzyniâ biegów albo kupić kilka na zapas. Zaletą w dohc są właśnie dużo mocniejsze skrzynie, bo jakiejś przepaści w osiągach to raczej nie ma.
Slawo2000
Mon, 02 Apr 2018 - 22:00
CYTAT(kylo @ Mon, 02 Apr 2018 - 11:17)
Zaletą w dohc są właśnie dużo mocniejsze skrzynie, bo jakiejś przepaści w osiągach to raczej nie ma.
Potencjał silników DOHC jest jednak dużo większy, 100 KM/ltr nie jest niemożliwe. Przy pojemności 2.0 w stosunku do 1.6 ohv to już jest przepaść...
[Yossarian]
Mon, 02 Apr 2018 - 22:15
Teraz może będzie głupia propozycja, ale skoro pojawił się temat Fiata, to może pójść w Ładę 2103-2107? Latało to kiedyś w rajdach jako VFTS, zawieszenie lepsze od Fiata, silniki w serii też (na pewno trwalsze)
kylo
Tue, 03 Apr 2018 - 11:45
CYTAT(Slawo2000 @ Mon, 02 Apr 2018 - 22:00)
Potencjał silników DOHC jest jednak dużo większy, 100 KM/ltr nie jest niemożliwe. Przy pojemności 2.0 w stosunku do 1.6 ohv to już jest przepaść...
Potencjał może i większy, ale jak rozmawiamy o aucie za 15 tysi to ja tu 100 koni z litra nie widzę. Do tego w fiacie 1,6 wydaje mi się bardziej konkurencyjne w klasie od 2,0. Ja mając 1,6 ohv nie odstawałem w CA cup od znajomych mających 1,6 dohc. Natomiast seryjne 2,0 swoje zalety bardziej pokazuje na co dzień niż w sporcie.
Slawo2000
Tue, 03 Apr 2018 - 17:39
CYTAT
Ja mając 1,6 ohv nie odstawałem w CA cup od znajomych mających 1,6 dohc.
Ale osiągi silnika to tylko jeden z parametrów i pewnie nie najważniejszy jeśli chodzi o końcowy czas. Poza tym dobrze zrobiony 1.6 ohv pewnie będzie jeździł lepiej niż byle jak przygotowany 1.6 dohc.
CYTAT
Potencjał może i większy, ale jak rozmawiamy o aucie za 15 tysi to ja tu 100 koni z litra nie widzę.
Pewnie za 15 tys. nie, ale zawsze jest ta opcja, że jak będą fundusze to można jeszcze sporo mocy dodać. Nie bez znaczenia jest też to, że dostępność części do sportu jest znacznie większa do dohc.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.