Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wóz do Classic Auto Cup do 15k PLN?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
Bio
Kumpel rozgląda się za jakimś wozem do Classic Auto Cup.

Budżet? do 15k pln
Nie musi to być "wygrywacz klasy", ważniejsze jest, aby był po prostu interesujący/ciekawy/mniej typowy niż Civic/Corolla

Kojarzycie co jest na rynku? Wóz w oparciu o zeszłoroczny regulamin.
hexx #2
Kadett E (w zależności od rocznika) w grupie 2, 3, 4 ?
Tommo
CYTAT(Bio @ Wed, 28 Mar 2018 - 08:55) *
Nie musi to być "wygrywacz klasy"


Błędne nastawienie. Trzeba szukać auta konkurencyjnego, żeby była rywalizacja sportowa. Inaczej szybko przyjdzie rozczarowanie.
pawel934
Nie wiem, dlaczego w oparciu o zeszłoroczny regulamin. Ale jeśli tak, to Clio 2 sport.
the Hitcher
polecałbym bmw e30, może uda się trafić nawet 325.

CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Mar 2018 - 10:08) *
Błędne nastawienie. Trzeba szukać auta konkurencyjnego, żeby była rywalizacja sportowa. Inaczej szybko przyjdzie rozczarowanie.


+1
Andrzejsr
CYTAT(Bio @ Wed, 28 Mar 2018 - 08:55) *
Kumpel rozgląda się za jakimś wozem do Classic Auto Cup.

Budżet? do 15k pln
Nie musi to być "wygrywacz klasy", ważniejsze jest, aby był po prostu interesujący/ciekawy/mniej typowy niż Civic/Corolla

Kojarzycie co jest na rynku? Wóz w oparciu o zeszłoroczny regulamin.


Jak nie wygrywacz, to niech przynajmniej będzie takie jakie się lubi / coś w nim lubi czy choć na nie przyjemnie popatrzećsmile.gif czy coś z sentymentu z dawnych lat.
A przede wszystkim z częściami i serwisem dostępnym i kołami z oponami w jakimś popularnym rozmiarze.

Tylko czemu ten zeszłoroczny regulamin skroto tegoroczny dość mocno się zmienił choćby w kwestii wieku aut?
Bio
CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Mar 2018 - 12:03) *
Jak nie wygrywacz, to niech przynajmniej będzie takie jakie się lubi / coś w nim lubi czy choć na nie przyjemnie popatrzećsmile.gif czy coś z sentymentu z dawnych lat.
A przede wszystkim z częściami i serwisem dostępnym i kołami z oponami w jakimś popularnym rozmiarze.

Tylko czemu ten zeszłoroczny regulamin skroto tegoroczny dość mocno się zmienił choćby w kwestii wieku aut?

ok, mój błąd - tegoroczny regulamin wink.gif


CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Mar 2018 - 10:08) *
Błędne nastawienie. Trzeba szukać auta konkurencyjnego, żeby była rywalizacja sportowa. Inaczej szybko przyjdzie rozczarowanie.

Nie jest błędne. Po prostu nie ma napinki na wynik i nie będzie tutaj rozczarowania. Nie wszyscy mają parcie na puchary. Po za tym - motywacja nie jest tematem tego wątku. I czytanie ze zrozumieniem "Nie musi być". To nie oznacza "nie może być". Kolega po prostu patrzy za mniej typowym, "oryginalniejszym" wozem.

Dzięki za 2 z 5 postów na temat - zawsze coś wink.gif
Andrzejsr
Ale nie podałeś klasy / pojemności / czy doładowane czy nie / napęd / czy z krajów Demokracji Ludowej , czy nie itd. To chyba trudno o konkrety do wskazywania ?
Ja osobiście gdybym jeszcze raz coś miał wybierać, to próbowałbym się zmieścić z kaskiem w Mazdę RX-7 . Choć tam jakieś współczynniki niezbyt korzystne dla Wankla są, ale mimo to. Tylko niska jest i wymaga kubełka a wtedy już z klasy bez-modyfikacji wypada zdaje się, no i czy do 15 tys będzie to nie wiem, ale może. Nie licząc przygotowania do imprez.
Bio
CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Mar 2018 - 15:32) *
Ale nie podałeś klasy / pojemności / czy doładowane czy nie / napęd / czy z krajów Demokracji Ludowej , czy nie itd. To chyba trudno o konkrety do wskazywania ?

Właśnie nie ma to specjalnego znaczenia. Bliżej do klasy "bez modyfikacji". Wiem, że to mega ogólnikowe, ale naprawdę - więcej wymagań nie ma: do 15k i wystartowanie w Classic Auto Cup biggrin.gif

CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Mar 2018 - 15:32) *
Ja osobiście gdybym jeszcze raz coś miał wybierać, to próbowałbym się zmieścić z kaskiem w Mazdę RX-7 . Choć tam jakieś współczynniki niezbyt korzystne dla Wankla są, ale mimo to. Tylko niska jest i wymaga kubełka a wtedy już z klasy bez-modyfikacji wypada zdaje się, no i czy do 15 tys będzie to nie wiem, ale może. Nie licząc przygotowania do imprez.


To nie jest głupi pomysł, ale tak jak piszesz - może być ciężko z budżetem.
Tommo
CYTAT(Bio @ Wed, 28 Mar 2018 - 14:30) *
Nie jest błędne. Po prostu nie ma napinki na wynik i nie będzie tutaj rozczarowania. Nie wszyscy mają parcie na puchary.


Nie pisałem nic o pucharach. Uważam że startowanie w zawodach sportowych (jakichkolwiek) z odgórnym założeniem, że nie zależy mi na rywalizacji, jest pomyłką.
To już lepiej pojechać na jakiś zlot klasyków gdzie jest piknikowa atmosfera i turlanie się po jakiś malowniczych miejscach.
Bio
CYTAT(Tommo @ Wed, 28 Mar 2018 - 18:15) *
Nie pisałem nic o pucharach. Uważam że startowanie w zawodach sportowych (jakichkolwiek) z odgórnym założeniem, że nie zależy mi na rywalizacji, jest pomyłką.
To już lepiej pojechać na jakiś zlot klasyków gdzie jest piknikowa atmosfera i turlanie się po jakiś malowniczych miejscach.

a ja uważam, że wciskanie swojej filozofii życiowej do wątku "jaki samochód" jest bezsensownym offtopem wink.gif
HubertRinkon
E21, E30 , E36
Porsche 924
Fiat 125
W123
Capri
Ascona
Skoda 100
culmen
Jak jazda bez napinki to po co patrzeć w stronę CA cup?
Na byle track day-u masz 10x tyle jazdy.
A jest gdzie jeździć!!

Nie polecę żadnego ale niech bierze taki za jakim obejrzy się za każdym razem idąc do domu.
flapjck1
Ca cup daje to ze masz caly dzien za czym sie ogladac smile.gif
Jak pojedziesz na superoes na kielce to same imprezy i lancery smile.gif wiec jest nudniej smile.gif
Bio
CYTAT(HubertRinkon @ Wed, 28 Mar 2018 - 21:08) *
E21, E30 , E36
Porsche 924
Fiat 125
W123
Capri
Ascona
Skoda 100

Dzięki wink.gif
924 i Capri ą mocno rozważane wink.gif
hexx #2
Capri jest trudny do kupienia, mało ich na rynku
a za 15k to raczej rokujący gruz do odbudowy dla pasjonata niż pojazd zdolny do jazdy....
Tommo
CYTAT(Bio @ Thu, 29 Mar 2018 - 09:19) *
Dzięki wink.gif
924 i Capri ą mocno rozważane wink.gif


To są właśnie samochody mogące w swoich klasach być szybkie i konkurencyjne. Dawać przy tym dużo frajdy z jazdy właścicielowi.
Ale budżet za skromny, moim zdaniem.
the Hitcher
Jesteś pewien Capri tommo??
nie jezdzilem nigdy, ale patrząc na filmy zawodnikow, ktorzy jezdzą capri przygotowanym... nie wiem na ile to kwestia auta, ale nie wydaje się byc latwe w prowadzeniu i ogolnie dobre na tor
924 z tych dwóch jak dla mnie
flapjck1
Capcia ciezko zmusic do bycia szybkim, zwlaszcza w zakretach
Z takim budzetem celowalbym w 125, lade, czy to tylno czy przednionapedowa, skody - od 100 po favorite
QbaqBA
Bez szans na 924 za te kase
flapjck1
ew jesli kolega nie ma preferencji co do napedu to pug 205/309

moze za ta kase kupilby juz ladne gti a to seryjnie byloby juz dosc szybkie
[Yossarian]
A jak z częściami do tego Peugeota? Bo PSA jest dość znane z tego, że ma w d... posiadaczy starszych pojazdów i części zamiennych zbyt długo nie robi

GM też ma tą przypadłość, dlatego Astry GSi nie polecę, mimo że sam używam wink.gif
EssiRS
Najlepiej kupić coś co startuje również w pucharach dedykowanych.
Chyba Fiat 125p ma taki puchar.
lubie_tosty
924 nie do kupienia w tych pieniądzach. Ogólnie koncepcja zakupu sprawnego klasyka do ścigania się w budżecie 15k (jako klasyka biorę auta do 1990 roku) jest super karkołomnym przedsięwzięciem, i jeśli auto ma być sprawne na tyle żeby z każdej pojeżdżawki nie wracać na lawecie, względnie przygotowane do sportu a do tego wyglądać - moim zdaniem niemożliwe.

Ma tylko ciekawie wyglądać, czy też dawać frajdę z jazdy? Jeśli to drugie, to nie wyważałbym otwartych drzwi, sprawdził czym można jeździć w klasie Youngtimer, i poszedł w e36 325/328. Za 15k można dorwać zdrową bazę i delikatnie ją przygotować. Auto mało oryginalne, ale rozpracowane w każdą możliwą stronę, i odporne na upalanie nawet w serii. Idąc generację do tyłu - zdrowego 318IS w tej kasie (zakładając część kasy na serwis po zakupie) - nie dostaniesz.

Nie wczytywałem się w regulamin bardzo szczegółowo - więc pomysł należałoby zweryfikować pod kątem przepisów.
flapjck1
eee zamienniki sa nie robmy scen smile.gif
lemur
W201 2.6
flapjck1
pasuje klimatem do ca cup ze hohoho
Arkadiusz
w201 nie pasuje? przeciez 190tka to jak bmw e30, ten sama epoka.

ja tez obstawiam puga 205, calkiem mocny silnik, 2.0 jest calkiem szybkie, czesci jakies tam sa, co prawda nie w aso ale w zamienniku jest jeszcze calkiem dobrze, klimat oddaje bardzo dobrze,.
lemur
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 29 Mar 2018 - 19:07) *
pasuje klimatem do ca cup ze hohoho


E30 tak ale w201 nie. Czemu?
culmen
A może popucharowa alfa 156 jak andrzeja wink.gif
Jeździłem i powiem że kawał samochodu w pieniądzach za jaki da się znaleźć.
EssiRS
Akurat do momentu jak był puchar mercedesa w ramach CAC to najczęściej było około 3-4szt 190tek i to tych 16V.
flapjck1
CYTAT(lemur @ Thu, 29 Mar 2018 - 19:35) *
E30 tak ale w201 nie. Czemu?



E dobra moj blad, pomylilem z e klasa smile.gif
Andrzejsr
CYTAT(culmen @ Thu, 29 Mar 2018 - 20:42) *
A może popucharowa alfa 156 jak andrzeja wink.gif
Jeździłem i powiem że kawał samochodu w pieniądzach za jaki da się znaleźć.


Ale to Alfa, trzeba w komplecie z lawetą znaleźć wink.gif

A poważnie, choc to powyższe tez w zasadzie poważnie, to dojazdy na kolach to męka i ryzyko, a do classicautocup sie nie łapie już, bo za młoda.
Choc dla laika banalne w prowadzeniu, jak to Alfa, nie to co zwariowane Mr2 smile.gif
Tommo
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 29 Mar 2018 - 09:41) *
Jesteś pewien Capri tommo??
nie jezdzilem nigdy, ale patrząc na filmy zawodnikow, ktorzy jezdzą capri przygotowanym... nie wiem na ile to kwestia auta, ale nie wydaje się byc latwe w prowadzeniu i ogolnie dobre na tor
924 z tych dwóch jak dla mnie

924 będzie szybsze, bo jest bardziej technologicznie rozwinięte. Ale to teoria.

Capri z dobrym zawodnikiem może być konkurencyjne. 125P wciąga jedną dziurką.




GIB
Sierra?
lemur
https://www.olx.pl/oferta/190-mercedes-w201...html#12bc047fc0

P&P pasuje m103 3.0 w razie W.
EssiRS
Taka modyfikacja przerzuca kolegę do klasy open.
Slawo2000
CYTAT
Capri z dobrym zawodnikiem może być konkurencyjne. 125P wciąga jedną dziurką.

Konstrukcyjnie Capri to żadna rewelacja w stosunku do 125P i na pewno nie wciąga go jedna dziurką.

Polski fiat 125p & crazy driver
flapjck1
Marcina fiat to i grubo pomodzony (dohc) dosc a i kierowca nieprzecietny smile.gif

Aczkolwiek jesion udowadnia ze ohv tez moze zapierdalac smile.gif
lemur
CYTAT(EssiRS @ Fri, 30 Mar 2018 - 17:17) *
Taka modyfikacja przerzuca kolegę do klasy open.


No to niech zostanie 2.6. Jest tam trochę do poprawy po fabryce.
Według mnie w201 to mocno niedocenione auto w porównaniu do E30.
EssiRS
W201 tak jak w202.
Tommo
CYTAT(flapjck1 @ Fri, 30 Mar 2018 - 22:02) *
Marcina fiat to i grubo pomodzony (dohc) dosc a i kierowca nieprzecietny smile.gif

Aczkolwiek jesion udowadnia ze ohv tez moze zapierdalac smile.gif


Niewiele ma wspólnego z ori 125p to jedno, ale dlaczego ten kierowca wybrał trawę do napędzania się (43 sec) jak obok miał czysty ładny asfalt smile.gif huh.gif
GIB
Wkładanie DOHC do DF też powoduje przeniesienie do Open? Bo jeśli tak to wolałbym YB w capri smile.gif
flapjck1
Dohc w deefie to klasa sport, chyba ze 2,0 wsadzisz - wtedy teoretycznie open
Slawo2000
Silniki 1.6 i 1.8 DOHC były montowane fabrycznie w 125p, a zdaje się że w classicauto dopuszczali też 2.0
kylo
Fiat 125p jest fajny. Jest wiele szybszych aut, ale fiatem też dało się walczyć o czołowe miejsca w klasie. Choć nie wiem jak teraz wygląda regulamin, ale parę lat temu tak było. Nie trzeba też dohc wkładać, bo ja z lekko pomodzonym ohv raczej gorszych czasów od marcina i jego potwora z filmu powyżej nie notowałem. Inna sprawa że widowiskowość przejazdu była na innym poziomie.
Co do dohc to za moich czasów były dopuszone 1,6 i 1,8 natomiast 2,0 jechało w open, ale pózniej i ten motor dopuścili.
Generalnie ja bym szedł w klasę sport i choć lekko pomodził, chyba głównie ze względu na fotele, żeby się nie zapierać i obijać na seryjnym. Do tego jeśli seryjna ohv to co najmniej przegrody do miski, żeby co sezon motoru nie remontować i delikatnie się obchodzić ze skrzyniâ biegów albo kupić kilka na zapas.
Zaletą w dohc są właśnie dużo mocniejsze skrzynie, bo jakiejś przepaści w osiągach to raczej nie ma.

Slawo2000
CYTAT(kylo @ Mon, 02 Apr 2018 - 11:17) *
Zaletą w dohc są właśnie dużo mocniejsze skrzynie, bo jakiejś przepaści w osiągach to raczej nie ma.

Potencjał silników DOHC jest jednak dużo większy, 100 KM/ltr nie jest niemożliwe. Przy pojemności 2.0 w stosunku do 1.6 ohv to już jest przepaść...
[Yossarian]
Teraz może będzie głupia propozycja, ale skoro pojawił się temat Fiata, to może pójść w Ładę 2103-2107? Latało to kiedyś w rajdach jako VFTS, zawieszenie lepsze od Fiata, silniki w serii też (na pewno trwalsze)
kylo
CYTAT(Slawo2000 @ Mon, 02 Apr 2018 - 22:00) *
Potencjał silników DOHC jest jednak dużo większy, 100 KM/ltr nie jest niemożliwe. Przy pojemności 2.0 w stosunku do 1.6 ohv to już jest przepaść...

Potencjał może i większy, ale jak rozmawiamy o aucie za 15 tysi to ja tu 100 koni z litra nie widzę. Do tego w fiacie 1,6 wydaje mi się bardziej konkurencyjne w klasie od 2,0.
Ja mając 1,6 ohv nie odstawałem w CA cup od znajomych mających 1,6 dohc. Natomiast seryjne 2,0 swoje zalety bardziej pokazuje na co dzień niż w sporcie.
Slawo2000
CYTAT
Ja mając 1,6 ohv nie odstawałem w CA cup od znajomych mających 1,6 dohc.

Ale osiągi silnika to tylko jeden z parametrów i pewnie nie najważniejszy jeśli chodzi o końcowy czas. Poza tym dobrze zrobiony 1.6 ohv pewnie będzie jeździł lepiej niż byle jak przygotowany 1.6 dohc.
CYTAT
Potencjał może i większy, ale jak rozmawiamy o aucie za 15 tysi to ja tu 100 koni z litra nie widzę.

Pewnie za 15 tys. nie, ale zawsze jest ta opcja, że jak będą fundusze to można jeszcze sporo mocy dodać. Nie bez znaczenia jest też to, że dostępność części do sportu jest znacznie większa do dohc.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.