Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: tłuczek do 10tysięcy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
andrzejbadgirl
cześć

Niestety potrzebuje kolejnego auta do jazdy po mieście i do pracy. Mam 4 auta ale wszystkie powyżej 5litrów pojemności i po prostu przestaje mi się to opłacać. Więc potrzebuje tłuczka...do 10tysięcy. najlepiej RWD.

Oczywiście naturalnym wyborem było by E36 ale cięzko znależć sensowny nie zgnity wóz. E46? Czy diesle 2litrowe są czegoś warte? Czy tylko R6 benzynę brać pod uwagę. Compact się prowadzi tak samo dobrze jak coupe?

Jakieś inne RWD oprócz BMW brać pod uwage? W124? MB 190? Jakieś volvo RWD? W sumie klasyczne auta są najlepsze więc nie mam nic przeciwko, żeby był staroć.
MadeInPoland
Najtańsze rwd z tego wieku to w203 w210 oraz stype i xtype. Jak fwd to mondeo chyba jedyna opcja. 10k wystarczy na każde z powyższych. Trochę drożej bmw e46, a jak ma być optymalnie to lexus is, ale 10k mało.
ju-by
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 26 Mar 2018 - 13:27) *
Najtańsze rwd z tego wieku to w203 w210 oraz stype i xtype. Jak fwd to mondeo chyba jedyna opcja. 10k wystarczy na każde z powyższych. Trochę drożej bmw e46, a jak ma być optymalnie to lexus is, ale 10k mało.


Zdrowy IS200 XE10 to 15k zł, po liftingu 20k zł. Za 10k zł to raczej Lexus GS300 z wolnossącym 2JZ 212KM (1993-1997).
Z RWD : Lancia Kappa, wbrew pozorom nie gnije, nie psuje się, jest śmiesznie tania w zakupie i utrzymaniu.
Driftman
Za tyle kupisz idealne w stanie w202 z silnikiem 2.0 136KM 2.2 150 lub 2.8 193
Po mieście lata się tym świetnie. Lubi Lpg.

Oczywiście możesz szukać 203ujkę ale po co biggrin.gif w tej kasie możesz przebierać w w202
Części są drogie ale warto

edit:beemki często trzymają pały. To świetna alternatywa dla oklepanych beemek
prez_s
CYTAT(andrzejbadgirl @ Mon, 26 Mar 2018 - 10:01) *
cześć

Oczywiście naturalnym wyborem było by E36 ale cięzko znależć sensowny nie zgnity wóz. E46? Czy diesle 2litrowe są czegoś warte? Czy tylko R6 benzynę brać pod uwagę. Compact się prowadzi tak samo dobrze jak coupe?


Mechanicznie compact nie różni się od coupe i pozostałych E46 z tym zastrzeżeniem, że od początku produkcji otrzymał krótszy magiel, który w pozostałych wersjach pojawił się później. Podobno przełożenia dyferencjału są inne w 325ti i 325ci ale tu nie mam pewności.

W zakładanym budżecie na pewno łatwiej będzie o compacta niż coupe choć nie wiem czy znajdziesz jakąś 6-cylindrówkę. Miałem poliftowe 320td przez 5 lat i nic niepokojącego oprócz początkowej rdzy przy mocowaniu tablicy się nie działo. Bardzo dobrze wspominam to auto i po przesiadce na e92 nie stwierdziłem jakiejś kolosalnej różnicy na plus w prowadzeniu.


andrzejbadgirl
CYTAT(ju-by @ Mon, 26 Mar 2018 - 12:43) *
Z RWD : Lancia Kappa, wbrew pozorom nie gnije, nie psuje się, jest śmiesznie tania w zakupie i utrzymaniu.


kappa jest RWD?




ju-by
CYTAT(andrzejbadgirl @ Mon, 26 Mar 2018 - 14:11) *
kappa jest RWD?


Sorry, miało być FWD... oczywiście, Kappa jest FWD.
Raceboy
Mój kolega ma srebrne E36 w sedanie sprowadzone z Włoch, bezwypadkowe i nie zgnite, z motorem 1.6. Oczywiście zarejestrowane w PL, z ważnymi BT i OC. Ma też kompletny swap R6 2.0, bo chciał przekładać, ale stracił zapał i myśli nad sprzedażą wszystkiego. Jakbyś chciał to wal na PW.
K@rol
W202 najlepsze będzie chyba. Może Omega?

To ciekawe smile.gif
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-scorpio-...t-ID6zyIyG.html

Damzzii
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 26 Mar 2018 - 12:27) *
Najtańsze rwd z tego wieku to w203 w210 oraz stype i xtype.

No gdzie, xtype to fwd, płyta mondka mk3.

Również polecam w202/w203.
ledziu
CYTAT(ju-by @ Mon, 26 Mar 2018 - 12:43) *
Zdrowy IS200 XE10 to 15k zł, po liftingu 20k zł. Za 10k zł to raczej Lexus GS300 z wolnossącym 2JZ 212KM (1993-1997).
Z RWD : Lancia Kappa, wbrew pozorom nie gnije, nie psuje się, jest śmiesznie tania w zakupie i utrzymaniu.


Nie przesadzałbym z tymi cenami is200... tym bardziej że mówisz o gs300 że za 10k znajdzie się a jest dokładnie na odwrót.
Za około 11-12k można coś ISowatego wybrać, oczywiście nie spodziewałbym się fajerwerków ale nie jest źle.

Ogólnie jeżeli ktoś ma równo 10k to jest na styk z is200 ale od strony ekonomicznej i tak bym wolał dołożyć do is-a niż do w/w modeli MB.
the Hitcher
wpisz kryteria na allegro, zaznacz 'lpg' jak ma byc tanio i popatrz..

rzucilem okiem, nie ma niczego ciekawego z w202 czy w203.... jakieś 320 czy 323i to się, myślę, zawsze znajdzie.
czy co tam innego będzie w tych pieniądzach. jako maniak rwd, z wyjątków od reguły polece Ci saaba 9-5:) za niecałą dyche to mozna przebierac, a auto mega wygodne..
MadeInPoland
10k to wystarczająco sporo na sprawne w203. Wiem o 3 takich, które tłuką kilometry, z czego jeden pod moją ręką, drugiego zakup monitorowałem. Jeżeli ktoś nie ma doświadczenia z samochodami lub też nie wie co i jak kupować to lepiej mu będzie poszukać do 10k jakąś pande, ale jeżeli ktoś nie ma 15lat i trochę samochodów w życiorysie to powinien z 10k sobie poradzić.
Frolik
Ja bym w tych założeniach wybral w124. Najlepiej 250d lub 300d. Super wygodne i trwałe auta, części kosztują grosze. na rynku jest spory wybór ciekawych egzemplarzy.
W203 tez się da trafic - w sumie fajne auto ale to już nie ta jakość i przyjemność z jazdy co w124. Kilka miesięcy jeździłem C200 Kompressor w automacie. Przyjemne auto, ale drogie w częściach i upierdliwe. Był gorzej skorodowany niż ople z początku lat 90-tych.
lemur
Dobrze ktoś pisał
w202 2.8 litra.
wizard
w203 to fajne, komfortowe auto. Jeżdżę takim dupowozem C270cdi T, które ma 360tyś i jest w stanie niemal perfekcyjnym i w pełnym możliwym wyposażeniu. Nie puściłbym go poniżej 16,15k.
Jednak można kupić C220cdi, albo C180 w uboższych wersjach i nie tak dopieszczone za 10-12 i robić nimi kolejne 100tys km. W203 jest mi balsamem na kręgosłup po każdorazowej jeździe betonowo twardą Fiestą ST MK7,5 biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.