Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Volvo S60 2004 2.5T 210km AWD manual 5b jaki przyrost moge uzyskać
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
piotr148
Witam
Stoję przed zakupem auta jak w temacie. Zanim je kupie chciał bym dowiedzieć się jaki realny przyrost mocy bez ingerencji w sam motor mogę uzyskać. Z informacji firm chiptuningowych znajdujących się w internecie wyczytałem ze po samym chipie mogę uzyskać moc ok 250km czy to prawda ? Ile jestem w stanie osiągnąć po zmianie intercoolera, montażu Tip'a oraz DP pozostając na oryginalnej turbinie(turbo ma 25kkm) ? Z góry dzieki za pomoc. Pozdrawiam
piotr148
pomoże ktoś ?
GIB
Interesowałeś się już jakie wady ma rozwiercony do 2.5L blok T5 oraz jaka jest wytrzymałość napędu AWD w volvo? Nie sugeruję że jest słaby bo może jest granitowy jak w audi S1, ale w V70 I gen bardzo łatwo leciała przekładnia kątowa, jeśli tu jest niezmieniona to rozejrzałbym się jednak za 2.3T FWD.
BSR pisze że samym softem 250/410 czyli pewnie turbo wyrobi, raczej bezpieczne przyrosty robią.
piotr148
Szukałem dość sporo i nie znalazłem nigdzie negatywnych opinii o tym silniku. A jeżeli chodzi o FWD to wydaje mi sie ze to nie jest dobre połączenie przy >200km
Miloszz
A jaki ma być problem z tym silnikiem? Jeden moim zdaniem z najlepszych z tego okresu, pośredni wtrysk, trwała, dobra jednostka.
Spokojnie na 250 koni pójdzie i ok 360 Nm

Z resztą ta sama bajka czyli ten sam silnik jakby nie patrzeć- Focus ST 2,5 u Gregora10 -Stage II to jest 340 koni, ale to już zabawa i osprzęt konkretny.
Damzzii
Niestety napęd jest słaby a w 2.5T pęka tuleja, 2.3t i 2.4t zdecydowanie lepsze. To są kapitalne auta, ale raczej do szybkiego i wygodnego przemieszczania się po trasie niż startowania spod świateł.
GIB
CYTAT(Miloszz @ Sun, 01 Apr 2018 - 01:24) *
A jaki ma być problem z tym silnikiem? Jeden moim zdaniem z najlepszych z tego okresu, pośredni wtrysk, trwała, dobra jednostka.
Spokojnie na 250 koni pójdzie i ok 360 Nm

Z resztą ta sama bajka czyli ten sam silnik jakby nie patrzeć- Focus ST 2,5 u Gregora10 -Stage II to jest 340 koni, ale to już zabawa i osprzęt konkretny.


Mało mięsa, pękające tuleje cylindrowe, podobno zamknięcie bloku eliminuje wady ale nie wiem czy ktoś kto kupuje Volvo S/V to robi. Co do FWD 200 KM to bywa i więcej, np CTR 310 KM i jakoś sobie radzi z przednim napędem patrząc na czasy nawet całkiem nieźle.
Vendorowicz
Nawet i w T5 potrafi blok pęknąć a co dopiero w 2.4 czy 2.5. Zamknięcie bloku zdecydowanie poprawia wytrzymałość ale mało kto kupuje po taniości 2.4 albo 2.5 aby później wykładać złotówki na zamykanie bloku (no chyba, że to Rka to spoko). Tuleja przekładni kątowej jest słaba z fabryki i myśląc o intensywniejszej eksploatacji musisz wliczać w koszty jej naprawę. Tak, można ugrać około 250KM z tego motoru ale wyżej to raczej nie ma sensu, bo to nie są pancerne silniki.
Jako użytkownik S60 T5 chciałem coś grzebać w ICku i programie ale na wydechu się skończy, bo mam silnik 5 tys. km po remoncie (panewka na korbie) i nie mam ochoty na drugi.

CYTAT(Damzzii @ Sun, 01 Apr 2018 - 01:33) *
To są kapitalne auta, ale raczej do szybkiego i wygodnego przemieszczania się po trasie niż startowania spod świateł.

Dokładnie tak, to auta do połykania kilometrów. Tempomat 170 i w drogę. Przy takich prędkościach T5 pali 12l benzyny lub 14l gazu jak komuś LPG nie przeszkadza.
GIB
w 2.3 T 290-300 powinno dać się zrobić bez wielkiego uszczerbku na bezawaryjnosci, IC pewnie poprawi osiągi w gorące dni. Nie wiem czy w S60 jest nada zintegrowany z chłodnicą wody (jeden za drugim) czy jakiś SIMC ale raczej FMIC jest dobrym pomysłem smile.gif
Vendorowicz
Jest kanapka klima/IC/woda. W sumie racja, sam IC mu nie zaszkodzi. Pojeździłem trochę tym samochodem i o ile na początku byłem zdania, że będę robił 300KM tak teraz mi przeszło. Do normalnego przemieszczania się 250KM wystarcza w zupełności. To już starość? wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.