Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wydajna pompa paliwa e39 M5
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Lincoln e30ix
Witam
Moje Walbro 255 umiera powoli (pracuje coraz głośniej, w swoim czasie zastąpiło seryjengo Pieburga).
Pytanie - co włożyć żeby pasowało pod seryjny koszyk i węże i starczyło z dużym zapasem? Bosch 044/046 nie wiem czy się zmieszści, 040 za słaba, widziałem u Tomasona - Automotive koło 340L/H, ale nie wiem czy to nie jakiś krzak.
Mis
Wystarczy Ci DW200, polecam.
Lincoln e30ix
Sorki Aeromotive.
A jakbym chciał mieć zapas 50-60%? Dw300?
Mis
DW300 lub DW400, jednak przy mocach rzędu 600KM+ pasuje mieć dwie pompy równolegle, drugą włączaną przy wysokim obciążeniu, inaczej będzie zbyt wysokie ciśnienie paliwa na jałowych obrotach przez zbyt mały przekrój przewodów paliwowych i zbyt małą wydajność regulatora ciśnienia paliwa fabrycznego.
Lincoln e30ix
Dzięki - zamówiona i założona DW300, chociaż za bardzo nie chciała się wpasować z sitkiem/filtrem w zestawie.
Pytanie - czy to normalne, że testując pompę po 15-20s mając 30% paliwa opróżnia do zera swój koszyk???
G-Rad
Będzie piękny fuel surge dopóki nie zastosujesz pompy przelewowej z drugiej komory.
Mis
Zawsze można powrót przerobić i będzie malinowo.
Lincoln e30ix
Właśnie w koszyk skierowana jest jakaś rurka idącą górą , możliwe że to powrót.
G-Rad
CYTAT(Lincoln e30ix @ Fri, 23 Mar 2018 - 17:48) *
Właśnie w koszyk skierowana jest jakaś rurka idącą górą , możliwe że to powrót.


Tak to jest właśnie powrót, ale jego działanie jest bardziej skomplikowane niż mogłoby się wydawać i nie zadziała z mocną pompą w przypadku kiedy masz mniej niż pół baku paliwa.

CYTAT(Mis @ Fri, 23 Mar 2018 - 16:11) *
Zawsze można powrót przerobić i będzie malinowo.


Jak proponujesz przerobić powrót ? Jeżeli w taki sposób, żeby pomijał lewą komorę to jest to wg. mnie zły sposób.
Według mnie najlepsze opcje to surge tank albo pompa przelewowa. Można też uciąć połowę baku ale to może nie przejść w tym przypadku.
Walka z kawitacją pompy to koszmar.
Mis
Powrót może docierać w obie komory jednocześnie.
G-Rad
Tak to jest seryjnie rozwiązane.
Mis
Większość paliwa może wracać do komory, w której jest pompa, na powrót drugiej komory można dać zwężkę, w ten sposób zachowamy obieg.
Rozszerz proszę i opisz ten problem Radek.
G-Rad
... i na prawym zakręcie paliwo przeleje się do lewej komory. Po zmianie pompy na wysokowydajną np. 044/DW200 fabryczny system przelewu paliwa pomiędzy komorami przestaje działać, całe paliwo zostaje w lewej komorze i przy mniej niż połowie baku pompa zaczyna "strzelać" co skutkuje skokami ciśnienia na listwie. Można pokombinować z przekrojami przewodów. Próbowałem, nie udało mi się. Podpowiedziałem co u mnie się sprawdziło, czyli pompa przelewowa, ale też nie jest idealne rozwiązanie, bo jak przepchniesz całe paliwo to pompa przelewowa zaczyna chodzić na sucho. Surge tank, ale nie wiem czy to jest rozwiązanie do daily?
Mis
Przyznaję, nie widziałem na oczy baku z E39 M5, ale jeśli komory są połączone jak w E36 to na zakręcie zeszłoby z 15 minut zanim paliwo przelałoby się z komory do komory całe.
Lincoln e30ix
Ok, ale skoro fabryczna pompa ma wydajność w okolicach Walbro 255, a więc ~450ps, a tutaj mamy jakieś 30% na plus to chyba całość jest zaprojektowana tak by przyjąć trochę więcej?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.