Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S4 B8 Avant
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
mom3nt
Witam,

Interesuję się powoli tematem szybkiego kombi.
Miałem styczność z A4 B8 i jego rozmiary mi odpowiadają, dlatego pomyślałem o S4 B8.
Doczytałem już, że z 3.0 TFSI raczej problemów nie ma (poza wyczyszczeniem dolotu).
Spotkałem się jednak z kilkoma informacjami o awariach s-tronica. Wiem, że coś się dzieje z mechatroniką. Obawiać się tego? Drogie są naprawy?

Zakładając, że auto było serwisowane, to jaki przebieg może zrobić bezawaryjnie? Budżet pozwoli mi na zakup przedlifta, one mają już często ok 200kkm przejechane. Brać takie auto czy to już jeżdżąca mina? smile.gif

Ewentualnie co innego możecie zaproponować do ok 80k PLN (sam zakup).
Z wymagań:
- minimum 2008 rok
- kombi (dla rodziny 2+1 to chyba najrozsądniejszy wybór).
- podatność na mody
- benzyna
- rwd/awd
- automat
- przyjmijmy minimum 300KM z łatwą możliwością rozwoju. smile.gif

Wychodzi na to, że poza Audi zostaje e91 335, ewentualnie V60 T6, ale w przypadku Volvo chyba średnio z dalszym dłubaniem.
Miloszz
CYTAT(mom3nt @ Mon, 12 Mar 2018 - 14:39) *
Doczytałem już, że z 3.0 TFSI raczej problemów nie ma (poza wyczyszczeniem dolotu).


Nie wiem jak rozrząd ale chlanie oleju masz w gratisie, to raczej sam nagar to nie wszystko + chyba rozrząd ale pewności nie mam, bo tam jest 6 garów.
Natomiast TFSI z braniem oleju to klasyka gatunku

Idź w Volvo tam masz normalny silnik i zwykły wtrysk, a dlaczego miałby być problem z dłubaniem? Bo to nie niemiecki samochód?
rwtnt
Akurat 3.0tfsi nie palą specjalnie oleju... Rozrząd owszem trzeba wymienić jak w każdym aucie jeśli jego stopień zużycia za tym przemawia. Co do dsg/stronic to naprawa skrzyni to zależnie od wariantów od 2tys do 10tys wzwyż w zależności od
wybranych sprzęgieł czy koła dwumasowego.

W takim aucie pakiet startowy na poziomie 10-20tys nie będzie dziwił. Za około 6-7tysięcy można zrobić 450hp i 550nm.
Mis
Nie kombinuj, S4 B8 to dobry wybór.
przemek530d
dobry wybór,
co do spalania oleju wystarczy zalać dobry 5w40 zamiast jakiegoś kastrata 5w30, te silnik są już w serii dość obciążone termicznie, 100stopni oleju przy spokojnej jeździe to norma
ja przedlifta kupiłem 3,5roku temu, a wtedy szukając widziałem egzeplarze z przebiegami 200+, jeden na mobile miał 280 laugh.gif więc...
Stander_M
CYTAT(Miloszz @ Mon, 12 Mar 2018 - 22:44) *
Nie wiem jak rozrząd ale chlanie oleju masz w gratisie, to raczej sam nagar to nie wszystko + chyba rozrząd ale pewności nie mam, bo tam jest 6 garów.
Natomiast TFSI z braniem oleju to klasyka gatunku

Idź w Volvo tam masz normalny silnik i zwykły wtrysk, a dlaczego miałby być problem z dłubaniem? Bo to nie niemiecki samochód?


Nic nie mam do powiedzenia ale powtórzę kilka opini z onetu. Ogarnij się człowieku jak s4 widziałeś na zdjęciu to nie zabieraj głosu .

Bierz to s4 jak będzie miało przebieg mniejszy niż 250 tkm to po standardowym pakiecie startowym i lekkim dłubnieciu nie ma konkurencji w tym budżecie.
Miloszz
CYTAT(Stander_M @ Tue, 13 Mar 2018 - 11:06) *
Nic nie mam do powiedzenia ale powtórzę kilka opini z onetu. Ogarnij się człowieku jak s4 widziałeś na zdjęciu to nie zabieraj głosu .


No rzeczywiście forum A5 i dział techniczny to Onet, brawo TY rolleyes.gif
http://www.a5klub.pl/index.php?topic=1295.0

silnik miał ledwo 90 tys na blacie i już się sypie..

albo na forum A4, gość miał B8 120 tys przebiegu 3,0 tfsi i się zastanawia czy się martwić bo chleje 1l/1000 km

Trzeba pamiętać że silnik może i dobry to tuningu ale nie jest trwały i bezawaryjny, w końcu to rodzina TFSI.


Autor pyta co wybrać podałem swoją opinie to źle? Dla mnie Volvo z T6 to lepsza opcja i bardziej pewna, a to że parę koni mniej się wyciśnie to oddzielny temat. Zależy czy ktoś przedkładając możliwości tuningu bierze wątpliwej trwałości silnik itd.
mom3nt
CYTAT(przemek530d @ Tue, 13 Mar 2018 - 08:09) *
dobry wybór,
co do spalania oleju wystarczy zalać dobry 5w40 zamiast jakiegoś kastrata 5w30, te silnik są już w serii dość obciążone termicznie, 100stopni oleju przy spokojnej jeździe to norma
ja przedlifta kupiłem 3,5roku temu, a wtedy szukając widziałem egzeplarze z przebiegami 200+, jeden na mobile miał 280 laugh.gif więc...


Ile kilometrów zrobiłeś swoim? Miałeś jakieś awarie?


Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Utwierdziłem się w wyborze S4.
Widzę, że nie wszystkie mają adaptacyjne zawieszenie. Interesować się tylko egzemplarzami z takim zawiasem czy jest to zbędny bajer?
mom3nt
CYTAT(Miloszz @ Tue, 13 Mar 2018 - 13:03) *
Autor pyta co wybrać podałem swoją opinie to źle? Dla mnie Volvo z T6 to lepsza opcja i bardziej pewna, a to że parę koni mniej się wyciśnie to oddzielny temat. Zależy czy ktoś przedkładając możliwości tuningu bierze wątpliwej trwałości silnik itd.


Nie widziałem chyba V60/S60 T6 mocniej podłubanego.
Kupując S4 na 100% zrobię stage 2 na te 430-450KM.

W Volvo jest o wiele mniejszy wybór. Mam czym jeździć, więc mogę szukać auta nawet kilka miesięcy, ale chyba czułbym niedosyt decydując się na V60. Jeżeli się mylę, to niech mnie ktoś przekona. smile.gif
Mis
CYTAT(Miloszz @ Tue, 13 Mar 2018 - 13:03) *
No rzeczywiście forum A5 i dział techniczny to Onet, brawo TY rolleyes.gif
http://www.a5klub.pl/index.php?topic=1295.0

silnik miał ledwo 90 tys na blacie i już się sypie..

albo na forum A4, gość miał B8 120 tys przebiegu 3,0 tfsi i się zastanawia czy się martwić bo chleje 1l/1000 km

Trzeba pamiętać że silnik może i dobry to tuningu ale nie jest trwały i bezawaryjny, w końcu to rodzina TFSI.

Pytam serio i bez złośliwości, czy przeczytałeś uważnie i ze zrozumieniem wszystkie posty z tematu z linku, który wrzuciłeś? Chyba nie. ohmy.gif

A ja znam Clio 1.5DCI z polskiego salonu, w którym przy 58tys. km ośka w turbo się ukręciła, no i co z tego? huh.gif

Mnie w nowym A5 2.0TFSI 2017r. pierwszy raz zapalił się check engine po 1,5 miesiąca od odebrania z salonu przy 2500km przebiegu od nowości, teraz już wiem, że silnik mi się sypie. laugh.gif

Kostka od czujnika ciśnienia na railu była fabrycznie niedociśnięta, w przyszłym tygodniu pojadę na ASO powiedzieć, że silnik mi się sypie, bo musiałem podłączyć sobie diagnostykę, odczytać błąd, docisnąć kostkę, skasować błąd, wszystko zeszło mi 15 minut z zegarkiem w ręku, szybciej, niż dojechać na ASO i zawracać sobie/pracownikom głowę. rolleyes.gif
A d a m
Volvo s60 T6 3.0 niegdyś był problem z tuningiem tego silnika nikt praktycznie tego nie dłubał, pozostawało ASO z jakimś tam gotowym programem. Jak sprawa wygląda teraz to w sumie nie wiem.
hexx #2
z tego co pamiętam, to Kreator Mocy robi Volvo T6

KrisC
CYTAT(hexx #2 @ Wed, 14 Mar 2018 - 06:48) *
z tego co pamiętam, to Kreator Mocy robi Volvo T6


nikt nie robi Volvo T6 bo się nie da
przemek530d
CYTAT(mom3nt @ Tue, 13 Mar 2018 - 19:20) *
Ile kilometrów zrobiłeś swoim? Miałeś jakieś awarie?


Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Utwierdziłem się w wyborze S4.
Widzę, że nie wszystkie mają adaptacyjne zawieszenie. Interesować się tylko egzemplarzami z takim zawiasem czy jest to zbędny bajer?


niewiele, raptem 17tys km, tuningi od ponad roku, taki stg 2,5
z awarii jakieś pierdoły, nic poważnego, no kompresor zmieniałem bo nie chciał dmuchać tyle ile tuner chciał,

z dodatków szukaj tylnego sportowego dyfra, świetna sprawa

o padniętych 3.0tfsi też czytałem, ale "olej w konsystencji smaru" - cudowny LL czy stopiony kat, nic bez powodu
do wad zaliczyłbym seryjne hamulce, jest wiele możliwości ich upgrade'u
hexx #2
CYTAT(KrisC @ Wed, 14 Mar 2018 - 08:11) *
nikt nie robi Volvo T6 bo się nie da



kłamią ?

http://www.kreatormocy.pl/katalog/volvo/ch...-3-0-t6-304-km/
Leo
3.0 TFSI to trzeci silnik,który chcę mieć, zaraz po 2.2T20v i 2.5TFSI , ten jest bardzo dobry do modów. Ta jednostka z nagarami nie ma problemów, olej to nie wiem, wieść gminna niesie, że nie pali specjalnie wiele, w stosunku do utwardzonej opinii.
KrisC
CYTAT(hexx #2 @ Wed, 14 Mar 2018 - 08:19) *


automatycznie uzupełniany katalog z algorytmu "+X%"
jakub1t
CYTAT(hexx #2 @ Wed, 14 Mar 2018 - 08:19) *


Śmiało mogę powiedzieć że prawdopodobnie tak. Ja swój znalazłem u nich w tabeli, (nie Volvo) a jak chciałem się umówić na wizytę to wyszło że jednak się nie da, bo nie mają sprzętu. Plus chociaż za to że mnie skierowali do kogoś kto mi to zrobi.
GIB
A wykres z kreatora (nomen omen) wykresów?
A d a m
Czyli wychodzi że nadal nikt nie dłubie 3.0 T6 volvo, orientuje się ktoś co za sterownik tam siedzi, że jest nie do ruszenia.
Miloszz
CYTAT(Mis @ Tue, 13 Mar 2018 - 19:35) *
ja znam Clio 1.5DCI z polskiego salonu, w którym przy 58tys. km ośka w turbo się ukręciła, no i co z tego? huh.gif


Ok tylko jakby nie patrzeć też bierzesz jako przykład silnik który ideałem delikatnie mówiąc nie był..


A co do tematu, wynika z tego że wszyscy "kłamią"..

https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/volvo-...-3-0-t6-304-km/

http://fabryka-mocy.com.pl/tabelamocy/volvo/

Dla mnie te algorytmy to dziwna sprawa, w końcu to nie jest 1,9 tdi których było 50 rodzajów

Jest jeszcze inny problem takie S60 T6 będzie młodsze i łatwiejsze w znalezienie w stosunku do starszego S4 B8 poskładanego z Niemiec od handlarza albo Polaka o wygórowanych ambicjach bo w PL jest kult VW/Audi.
lightman
CYTAT(Leo @ Wed, 14 Mar 2018 - 08:55) *
3.0 TFSI to trzeci silnik,który chcę mieć, zaraz po 2.2T20v i 2.5TFSI , ten jest bardzo dobry do modów. Ta jednostka z nagarami nie ma problemów, olej to nie wiem, wieść gminna niesie, że nie pali specjalnie wiele, w stosunku do utwardzonej opinii.


Podpisuję się rękami i nogami pod tym wink.gif mój następny typ to S4 z tym silnikiem jest torsen ;-) W RS3 mógłbym nawet przeżyć ten haldex
rwtnt
Haldex w rs3 nie jest taki zły... Jeździłem 8p z 4 generacji i 5 w s3... Sam mam s3 i naprawdę na co dzień zero problemów. Wcześniej miałem s3 8L i faktycznie 1 generacja dramat z opóźnieniem dołączania napędu, strzał momentu jak boost był i nm przekazywał na koła. Jeździłem 3 lata s4 b5 i a7 3.0tfsi i w porównaniu w codziennej jeździe na zauważam większych różnic w działaniu napędów. Od 2 generacji chyba... zawsze trochę momentu jest przekazywane na tylną oś.
hexx #2
CYTAT(jakub1t @ Wed, 14 Mar 2018 - 13:09) *
Śmiało mogę powiedzieć że prawdopodobnie tak. Ja swój znalazłem u nich w tabeli, (nie Volvo) a jak chciałem się umówić na wizytę to wyszło że jednak się nie da, bo nie mają sprzętu. Plus chociaż za to że mnie skierowali do kogoś kto mi to zrobi.


kurcze..
zawsze miałem o nich opinie jako o profesjonalistach a nie druciarzach
jakub1t
Ja służbowo do nich zawoziłem parę sztuk audi , to jakoś to robili , ze 2x się poddali bo za nowe auta były , raz właśnie 3.0tfsi i raz 2.0tdi . Też nie miałem powodów do narzekań . Teraz po prostu się zdziwiłem że w tabelce jest , a jednak się nie da . Siostra ma już kilka lat temu robione auto u nich i też cały czas śmiga bezproblemowo . Na razie jedyny minus z mojej strony to "stuningowana" tabelka na stronie .
Mis
W 3.0T T6 jest ecu Denso.
Dziś akurat dzwonił do mnie klient i pytał o soft w S60 II 2012.r T6, powiedział, że podobno jest jakiś macher w Krakowie, który robi remap w 3.0 T6 po 1600zł i jest pewny sukcesu tej operacji, ciekawe.
candy81
volvo 3.0r6 t6 na denso nie do ruszenia. pisane o tym bylo. Zostaje Rica
smile.gif byles szybszy
A d a m
Mis gdyby te auta były popularniejsze to podejrzewam, że każdy tuner franczyzobiorca oferował by modyfikacje T6 volvo, a po za tym dzięki za odp.


A co do auta to moim skromnym zdaniem a4 i 3.0 tfsi to świetne połączenie:
-silnik podatność na modyfikacje jest i to duża i co najważniejsze w rozsądnych pieniądzach
-3.0 tfsi to chyba nieliczny silnik grupy VW, który im wyszedł i zbiera w większości pozytywne opinie, na pewno na jakimś forum znajdzie się ktoś komu coś się stało itp. ale wiadomo to co ludzie piszą w internecie to jedno, a rzeczywistość to drugie, popsuć może się wszystko
-napęd audi
-cena późniejszej odsprzedaży a4 3.0 tfsi będziesz w stanie sprzedać w przyzwoitych pieniądzach
jakub1t
U nas w firmie sporo się przewinęło 3.0tfsi , ale to były świeże auta , jeden silnik miał rozrząd do wymiany , przebieg około 100k km czy prawdziwy nie wiem ?
Mis
CYTAT(A d a m @ Wed, 14 Mar 2018 - 21:15) *
Mis gdyby te auta były popularniejsze to podejrzewam, że każdy tuner franczyzobiorca oferował by modyfikacje T6 volvo, a po za tym dzięki za odp.


A co do auta to moim skromnym zdaniem a4 i 3.0 tfsi to świetne połączenie:
-silnik podatność na modyfikacje jest i to duża i co najważniejsze w rozsądnych pieniądzach
-3.0 tfsi to chyba nieliczny silnik grupy VW, który im wyszedł i zbiera w większości pozytywne opinie, na pewno na jakimś forum znajdzie się ktoś komu coś się stało itp. ale wiadomo to co ludzie piszą w internecie to jedno, a rzeczywistość to drugie, popsuć może się wszystko
-napęd audi
-cena późniejszej odsprzedaży a4 3.0 tfsi będziesz w stanie sprzedać w przyzwoitych pieniądzach

Dodałbym do tego jeszcze bardzo sensowne spalania jak na oferowane moce i fajną reakcję na pedał gazu. smile.gif
rex
No T6 to tylko Rica w PL. Przetestowane. Po programie ma chyba 335km czy jakos tak wiec jaj nie urywa. Dzwiek miazga. No i skrzynia jednak do VAGowej nie ma podejscia. Jest szybka ale do DSG troche brakuje.
rwtnt
A7 3.0tfsi 30tys po modzie na 450hp/558nm bez problemów średnie spalanie 11-12 litrów w mieście około 16. Świetna jednostka w tej klasie.
volski1
CYTAT(rwtnt @ Wed, 14 Mar 2018 - 21:46) *
A7 3.0tfsi 30tys po modzie na 450hp/558nm bez problemów średnie spalanie 11-12 litrów w mieście około 16. Świetna jednostka w tej klasie.

Mierzyłeś może czasy 100-200 i ważyłeś auto?
rwtnt
Nie mierzyłem ani nie ważyłem smile.gif zakładam, że pewnie waga około 1800-1950kg w zależności od wersji wyposażenia. Nie jest to auto do ścigania się z a45/rs3 czy innymi lekkim hot hatchami.
prnit
Jakie mody są potrzebne na te 450KM ? Program i kółko? czy jeszcze coś więcej? i pytanie czy ktoś dłubał mocniej te silniki? na np. 500 KM? 550?
rwtnt
W aucie zmieniono kółko kompresora/wydajniejsze chłodzenie/dolot do tego strojenie oraz zmiany w sofcie skrzyni.
_adams_
CYTAT(prnit @ Thu, 15 Mar 2018 - 20:38) *
Jakie mody są potrzebne na te 450KM ? Program i kółko? czy jeszcze coś więcej? i pytanie czy ktoś dłubał mocniej te silniki? na np. 500 KM? 550?



Gregor takim jeździł jeszcze do niedawna, chyba ok 530KM
przemek530d
534KM ale na ron100
prnit
wiadomo jakie mody ? wydech? Ic? dolot?
_adams_
A gdyby tak zapytać usera? W pysk Ci nie da, a obstawiam że udzieli wyczerpującej odpowiedzi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.