Na wstępnie chciałbym napisać że nie wiem czy na pewno w dobrym miejscu pisze.
Witam serdecznie, jeżdżę od paru miesięcy fajnym egzemplarzem bmw e39 z 2 litrowym silnikiem benzyny z założonym niedawno gazem, problem tkwi w tym że od jakiegoś czasu zauważyłem że silnik ma problem z odpaleniem, często kręcił dłużej niż powinien a do tego od niedawna zaczął się problem tego typu, przekręcając stacyjkę zamiast dźwięku odpalającego się silnika słyszałem dziwny gwizd czy takie dziwne "bzzzzzt, jestem trochę zielony jeśli chodzi o mechanikę czy elektrykę samochodową słyszałem że ten dźwięk jest standardowy dla zepsutego rozrusznika a dokładniej bendiksa który nie wyskakuje czy się zacina, martwi mnie bardziej to ze takie same zachowanie może być przy tym jak w kole zamachowym są wytarte zęby i w tym momencie wiem że koszt robi się o wiele większy do tego przychodzi rozpoławianie silnika od skrzyni, wymiana koła i kupa roboty i czasu za który mechanicy kasują soczyście, i nie wiem ile mogą kosztować części :bluzni: Druga sprawa mniej ważna to rdza wychodząca na klapie bagażnika, i pytanie moje brzmi czy jest wgl warto to robić z zewnątrz, bo wiem że te klapy często rdzewieją i moj mechanik www.mechanik-tobiasz.pl polecał mi żebym ją wymienił na taką która nie jest pordzewiała. Za odpowiedzi z góry dziękuje smile.gif