Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Czerwony kolektor- przestawiony rozrząd
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Jasin
Mam lamerskie pytanie:
Składałem silnik i po odpaleniu na jałowych obrotach egt w okolicy 700-800 stopni i kolektor momentalnie rozgrzewa się do czerwoności. Zapłon pewnie nie jest idealnie ustawiony, ale szybkie kręcenie "na pale" niewiele zmienia. Czy możliwe że przestawiłem rozrząd o jeden ząbek? Zaznaczam że nie jeździłem jeszcze i nie wiem jak silnik rozwija moc, odpala normalnie
deejey!
Wtryski ori czy jakieś większe założone?
Jasin
Wtryski seryjne, plus dodatkowy wtryskiwacz sterowany smt6 w trybie turbo fueller, ale na jałowych nie działa. AFR jak się nagrzeje mam na jałowych prawie 16, to chyba trochę dużo?
done4
Miałem tak w V8 jak mi się podwinęła uszczelka kolektora ssącego na jednym cylindrze.
Chwilę po odpaleniu kolektor robił się czerwony na jednej stronie.
Jasin
CYTAT(done4 @ Sat, 24 Feb 2018 - 17:25) *
Miałem tak w V8 jak mi się podwinęła uszczelka kolektora ssącego na jednym cylindrze.
Chwilę po odpaleniu kolektor robił się czerwony na jednej stronie.


Czyli że lewe powietrze?
kat23
afr 16 to za dużo zjedz na 14 + - 1
Jasin
Ok, czyli wysokie egt wynika zapewne z wysokiego AFR, ale czy możliwe że tak wysoki AFR spowodowany jest przestawieniem rozrządu? Wydaje mi się że złożyłem dobrze, ale może popełniłem błąd...
kat23
podlej go i będziesz widział czy przestanie się "świecić" ;p
mat13por
Tak, mozesz miec wydech przyspieszony
Jasin
Aha, jeszcze jedna informacja. Odprezylem silnik do około 8,5 (seryjnie 9,1). Gdzieś wyczytalem, że niższe sprężanie to wyższe egt... Ale czy aż tak?
W przyszłym tygodniu będę mógł trochę pogrzebać przy samochodzie, sprawdzę rozrząd, sprawdzę możliwe lewe powietrze, ustawię zapłon i ewentualnie będę podlewał paliwem
vakir
CYTAT(Jasin @ Sat, 24 Feb 2018 - 16:53) *
Wtryski seryjne, plus dodatkowy wtryskiwacz sterowany smt6 w trybie turbo fueller, ale na jałowych nie działa. AFR jak się nagrzeje mam na jałowych prawie 16, to chyba trochę dużo?

Jeszcze ktoś tak robi? Wtryski i ecumaster nie jest aż takie drogie... Nawet od bidy na tym smt6 da się większe wystroić .
addam24
CYTAT(kat23 @ Sat, 24 Feb 2018 - 20:19) *
afr 16 to za dużo zjedz na 14 + - 1


A mnie uczyli ze dla silnika bez turbo,powinno byc 14.7
kat23
Zgadzam się jak najbardziej ale to dotyczy się seryjnych silników a przy tuningowanych już nie zawsze 14,7 będzie stabilne a i silnik może falować sobie.
addam24
Tuningowany to musi mieć grubo..W końcu jest po tjuningu.Ale jak piszesz 14 + - 1, to wychodzi nawet 15:1.To nie wiedziałem ze tak się tjuninguje.Mądrych rzeczy można się od Ciebie dowiedzieć.
kat23
czepiasz się dobra to 13,7 +- 1
Jasin
problem rozwiązany - dla potomnych: rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Obroty jałowe były równe (może nico wyższe), ładnie wkręcał się na obroty, nie parskał i nie strzelał ani w wydech ani w dolot, nie jeździłem więc nie wiem jak zachowywał się pod obciążeniem, ale przypuszczam, że od razu byłoby czuć.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.