Jasin
Sat, 24 Feb 2018 - 15:42
Mam lamerskie pytanie:
Składałem silnik i po odpaleniu na jałowych obrotach egt w okolicy 700-800 stopni i kolektor momentalnie rozgrzewa się do czerwoności. Zapłon pewnie nie jest idealnie ustawiony, ale szybkie kręcenie "na pale" niewiele zmienia. Czy możliwe że przestawiłem rozrząd o jeden ząbek? Zaznaczam że nie jeździłem jeszcze i nie wiem jak silnik rozwija moc, odpala normalnie
deejey!
Sat, 24 Feb 2018 - 16:43
Wtryski ori czy jakieś większe założone?
Jasin
Sat, 24 Feb 2018 - 16:53
Wtryski seryjne, plus dodatkowy wtryskiwacz sterowany smt6 w trybie turbo fueller, ale na jałowych nie działa. AFR jak się nagrzeje mam na jałowych prawie 16, to chyba trochę dużo?
done4
Sat, 24 Feb 2018 - 17:25
Miałem tak w V8 jak mi się podwinęła uszczelka kolektora ssącego na jednym cylindrze.
Chwilę po odpaleniu kolektor robił się czerwony na jednej stronie.
Jasin
Sat, 24 Feb 2018 - 19:07
CYTAT(done4 @ Sat, 24 Feb 2018 - 17:25)
Miałem tak w V8 jak mi się podwinęła uszczelka kolektora ssącego na jednym cylindrze.
Chwilę po odpaleniu kolektor robił się czerwony na jednej stronie.
Czyli że lewe powietrze?
kat23
Sat, 24 Feb 2018 - 20:19
afr 16 to za dużo zjedz na 14 + - 1
Jasin
Sat, 24 Feb 2018 - 20:36
Ok, czyli wysokie egt wynika zapewne z wysokiego AFR, ale czy możliwe że tak wysoki AFR spowodowany jest przestawieniem rozrządu? Wydaje mi się że złożyłem dobrze, ale może popełniłem błąd...
kat23
Sat, 24 Feb 2018 - 21:12
podlej go i będziesz widział czy przestanie się "świecić" ;p
mat13por
Sat, 24 Feb 2018 - 21:27
Tak, mozesz miec wydech przyspieszony
Jasin
Sat, 24 Feb 2018 - 21:32
Aha, jeszcze jedna informacja. Odprezylem silnik do około 8,5 (seryjnie 9,1). Gdzieś wyczytalem, że niższe sprężanie to wyższe egt... Ale czy aż tak?
W przyszłym tygodniu będę mógł trochę pogrzebać przy samochodzie, sprawdzę rozrząd, sprawdzę możliwe lewe powietrze, ustawię zapłon i ewentualnie będę podlewał paliwem
vakir
Sat, 24 Feb 2018 - 23:22
CYTAT(Jasin @ Sat, 24 Feb 2018 - 16:53)
Wtryski seryjne, plus dodatkowy wtryskiwacz sterowany smt6 w trybie turbo fueller, ale na jałowych nie działa. AFR jak się nagrzeje mam na jałowych prawie 16, to chyba trochę dużo?
Jeszcze ktoś tak robi? Wtryski i ecumaster nie jest aż takie drogie... Nawet od bidy na tym smt6 da się większe wystroić .
addam24
Sat, 24 Feb 2018 - 23:25
CYTAT(kat23 @ Sat, 24 Feb 2018 - 20:19)
afr 16 to za dużo zjedz na 14 + - 1
A mnie uczyli ze dla silnika bez turbo,powinno byc 14.7
kat23
Sun, 25 Feb 2018 - 14:34
Zgadzam się jak najbardziej ale to dotyczy się seryjnych silników a przy tuningowanych już nie zawsze 14,7 będzie stabilne a i silnik może falować sobie.
addam24
Sun, 25 Feb 2018 - 17:23
Tuningowany to musi mieć grubo..W końcu jest po tjuningu.Ale jak piszesz 14 + - 1, to wychodzi nawet 15:1.To nie wiedziałem ze tak się tjuninguje.Mądrych rzeczy można się od Ciebie dowiedzieć.
kat23
Sun, 25 Feb 2018 - 18:23
czepiasz się dobra to 13,7 +- 1
Jasin
Wed, 07 Mar 2018 - 12:40
problem rozwiązany - dla potomnych: rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Obroty jałowe były równe (może nico wyższe), ładnie wkręcał się na obroty, nie parskał i nie strzelał ani w wydech ani w dolot, nie jeździłem więc nie wiem jak zachowywał się pod obciążeniem, ale przypuszczam, że od razu byłoby czuć.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.