Witam, panowie, pacjent to audi, jak w temacie.
Po zakupie samochód wchodził w tryb awaryjny, przeładowywania nr. błędu 17965.
Przed zabraniem się za czyszczenie turbiny sprawdziłem mniej więcej w jakim jest ona stanie. Oczywiście geometria była zapieczona, ale to już stwierdziłem wcześniej. Dodatkowo znajomek oznajmił, że silnik pobiera olej.
Wiec decyzja podjęta, zakładamy dobrą używkę.
W turbinie używanej, geometria chodziła bez zastrzeżeń. Więc została zamontowana. Po odpaleniu gruszka nawet nie drgnęła.
Szybka ocena sytuacji. Nasi tu byli, N75 na nowy wymienili i źle przewody podłączyli.
Po podpięciu wszystkiego jak należy, podciśnienie zaczęło dochodzić do gruszki i wszystko pięknie ładnie chodziło , przez jakieś pięć tygodni. Po ocenie organoleptycznej, okazało się, że zmienna geometria, znów zapieczona, tym razem w środkowym położeniu, rezultat, samochód dobrze przyspiesza, ale po odjęciu gazu wywala 17965.
Turbina na stół (turbina to GT 1749VA). Po wyczyszczeniu geometrii i ponownym montażu na miejsce, niby ok. Wyjazd na drogę, po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, but jest ok. Banan na ryju, jednak przy prędkości 200km/h znów tryb awaryjny. Wracam na garaż podpina vaga, znów błąd z przeładowania, jak wyżej. Myślę sobie no szlak mnie trafi.
Wziąłem laptopa i na drogę z logu wyszło takie coś :
Sunday 11 February 2018 01:08:01
038 906 019 EF 1.9l R4 EDC G000AG 1478
Group A: '011 Group B: Not Running Group C: Not Running
Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP
TIME 2850-3150 TIME TIME
MARKER STAMP /min mbar % STAMP STAMP
0.54 2478 2448.0 2258.1 66.5
0.94 2331 2458.2 2714.4 68.1
1.34 2079 2468.4 2492.1 58.6
1.74 1680 2325.6 2375.1 55.0
2.14 1680 2325.6 2246.4 44.2
2.54 1764 2376.6 2293.2 47.4
2.94 1827 2407.2 2445.3 53.4
3.34 1911 2448.0 2597.4 57.0
3.74 1995 2458.2 2772.9 66.9
4.14 2058 2468.4 2901.6 73.7
4.54 2142 2478.6 2866.5 74.5
4.94 2226 2478.6 2772.9 74.5
5.34 2310 2478.6 2655.9 72.9
5.74 2373 2488.8 2585.7 72.1
6.14 2457 2488.8 2562.3 72.1
6.54 2520 2488.8 2492.1 71.3
6.94 2583 2488.8 2410.2 68.9
7.34 2646 2488.8 2445.3 69.7
7.75 2730 2488.8 2480.4 70.5
8.15 2793 2488.8 2515.5 71.7
8.55 2856 2488.8 2550.6 72.9
8.95 2919 2488.8 2562.3 73.7
9.35 2982 2488.8 2550.6 74.5
9.75 3045 2488.8 2550.6 74.9
10.15 3087 2488.8 2538.9 75.3
10.55 3150 2488.8 2538.9 76.1
10.95 3213 2488.8 2527.2 76.1
11.35 3276 2488.8 2503.8 75.7
11.75 3318 2488.8 2492.1 75.7
12.15 3381 2488.8 2503.8 76.1
12.55 3423 2488.8 2515.5 76.5
12.95 3465 2488.8 2538.9 77.3
13.35 3528 2488.8 2562.3 78.1
13.75 3570 2488.8 2574.0 79.7
14.15 3633 2478.6 2585.7 81.3
14.55 3675 2478.6 2597.4 82.5
14.95 3738 2468.4 2632.5 84.1
15.35 3780 2468.4 2655.9 86.1
15.75 3843 2458.2 2679.3 88.1
16.15 3885 2448.0 2702.7 90.4
16.55 3927 2448.0 2726.1 92.0
16.95 3969 2437.8 2737.8 94.4
17.35 4011 2437.8 2749.5 94.4
17.75 4053 2427.6 2749.5 94.4
18.15 4095 2417.4 2749.5 94.4
18.55 4137 2407.2 2749.5 94.4
18.95 4158 2407.2 2749.5 94.4
19.35 4200 2397.0 2737.8 94.4
19.75 4242 2386.8 2726.1 94.4
20.15 4263 2386.8 2714.4 94.4
20.55 4305 2366.4 2702.7 94.4
20.95 4326 2356.2 2702.7 94.4
21.35 4347 2346.0 2691.0 94.4
21.75 4368 2335.8 2679.3 94.0
22.15 4410 2325.6 2679.3 94.4
22.55 4305 2366.4 2667.6 93.2
22.95 3486 2488.8 2492.1 84.1
23.35 3402 2488.8 2480.4 84.9
23.75 3297 2488.8 2457.0 83.7
Przepraszam, że tak to wstawiam, ale mam tu jakieś jeszcze stare logi i nie chciałem wstawić wszystkiego na raz.
Kręciłem sztangą i ogranicznikiem i cały czas jest to samo, praktycznie nic się nie zmienia.
Na biegu jałowym zadana wartość to :
989mbar, a aktualne było 1204,
po wydłużeniu sztangi i wkręceniu ogranicznika o udało mi się zejść max do 1150mbar, dalsze kręcenie nic nie zmieniało.
Więc ustawiłem wszystko tak jak było wcześniej.
Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz, a nawet dwie:
Po:
1. Czy map sensor nie powinien być z końcówką 51C, a jest z końcówką 51B ?
2. Czy ktoś już nie grzebał w mapach i jest teraz zadane 1,488 bara i czy to nie jest za dużo jak na tę turbinę ?
Proszę o pomoc czego się czepić w tym przypadku ?
Według mnie ktoś zapodał map sensor 2,5 barowy, ale nie został on skalibrowany, ale mogę się mylić.
Z logu grupy 010 wynika takie coś, log zrobiony na zgaszonym silniku i załączonym tylko zapłonie:
http://vaglogi.pl/log-010_691b3.html
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam.