Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Golf MK2 1.6TD 60BHP
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
thetresko
Dzień dobry. Pragnę tylko na wstępie zaznaczyć, że jestem dość młody i jest to mój pierwszy temat na tym forum.

Od taty na pierwszy samochód dostałem Golfa MK2 z silnikiem 1.6D 55 BHP. Po długiej walce zmieniliśmy mu silnik na 1.6TD. Niestety okazało się, że jest to najsłabsza wersja o mocy 60 BHP, tak zwany eko-diesel.
Moje pytanie brzmi - jak zwiększyć w nim moc? Jaką pompę wtryskową (od jakiego samochodu) oraz jaką wielkość wtrysków użyć? Chciałbym wszystko robić jak najtańszym, ale odpowiednim kosztem. Celowo nie podaję kwoty, ponieważ nie wiem jakich cen mogę się spodziewać. Pozdrawiam, Mateusz.
Fighter001
Pompa z SB, były w mk2 i audi 80 no i w pastuchach. Końcówki wtryskow z mietka ale już nie pamiętam jakiego. Do tego MBC i podbić doładowanie. Na tej pompie co masz nic nie ugrasz oprócz klebow dymu. A tak poza tym dlaczego nie wsadziliscie tdi albo chociaż 1.9td?
thetresko
Bo do 1.6TD i zwykłego diesla mam w garażu bardzo dużo części jakby coś się stało. Mój tata miał ten samochód przez 10 lat.
kris309
Masz tam LDA? 60tka chyba nie miała - ładuj pompę z wersji 70/80KM albo n.p. z Puga/Citroena 1,8TD albo 1,9TD na mechanicznym Boschu. Wtryski - do tych co masz załóż końcówki DNOSD297, ustaw ciśnienie otwarcia na min. 150bar, lepiej 170-180bar. Pozostaje regulacja pompy żeby to fajnie działało wink.gif
No i IC by nie zaszkodził...
thetresko
Pompa wtryskowa z Puga/Citroena podejdzie bez żadnych modyfikacji? Sprawa wygląda tak, że pompę zmienić potrafę, jak ustawić ciśnienie otwarcia wtrysku znajdę w internecie, ale np. nie będę wiedział jak zmodyfikować pompę, aby podeszła (to taki przykład).

Dziękuję bardzo za odzew.
Fighter001
Bez rzeźby podchodzi na 100% pompa z 80KM czyli silnik SB, u ciebie nie ma lda. IC musowo do tego bo w tej 60 z tego co pamiętam to nie ma wcale, przydała by się jeszcze chłodnica oleju najlepiej też z SB była tam fajna z termostatem. Ja w swojego ładowałem 1,8 bara i ciągle były jakieś jaja z głowicą, uszczelka albo komorami wirowymi. Słupek z 1.9 td lepszy by był do modów bo w 1.6 dużo nie ugrasz tanim kosztem.
thetresko
Więc najlepiej by było znów robić swapa? Niezbyt chciałbym się w to ładować... sad.gif

Co więc mogę zrobić żeby uzyskać przyrost rzędu 30-40km?
-pompa wtryskowa z 1.6 SB
-wtryski
-chłodnica oleju
-ic
tom cio
Na poczatek bez zadnych kosztow zwieksz cisnienie (ja zakrecilem calkiem wg, 1.7bar dmuchalai dmucha do dzis od 3 lat) i wyreguluj do tego dawke paliwa. Juz po tym taki golfik robi sie calkiem zwawy, a w miedzyczasie kompletuj te graty co napisales i bedzie maly pomykacz.
thetresko
W tej chwili chciałbym bardzo Wam wszystkim podziękować za wszelką pomoc jaką okazujecie. Jestem naprawdę wdzięczny, bo na żadnym forum nie znalazłem tak przychylnych użytkowników.

Wiem, że jestem dość upierdliwy. Szukam w internecie informacji na temat tego, co chcę zrobić. Samochód jest w idealnym stanie lakierniczym, dlatego bawię się tylko i wyłącznie w mechanikę (orginalne części leżą w garażu i jeść nie wołąją) bo nawet jeśli coś nie pójdzie po mojej myśli, to nie będzie mi szkoda.

Jak (bezpiecznie) mógłbym zwiększyć ciśnienie i wyregulować dawkę paliwa? Jeszcze nigdy tego nie robiłem i chciałbym zrobić to dobrze. Nie robię nic z rzeczy, które znalazłem poza tym forum, ponieważ czuję, że ludzie, którzy są tu obecni naprawdę znają się na rzeczy.
Merin
Doładowanie , najprościej zainwestować ok 100 w mbc , a co do pompy , na forum golfa masz tutorial , jaka srubka , co i jak odpowiada za co , ale nie będę wklejał linka , co by nie podpaść ;p .
thetresko
Dziekuje bardzo za podpowiedz, znalazlem ten temat.

Zwiekszanie dawki paliwa powinno sie odbywac na wlaczonym silniku i biegu jałowym, tak?

Zwiekszajac dawke paliwa powinno sie tez zwiekszyc dawke powietrza, by mieszanka paliwowo-powietrzna byla optymalna. W silniku wysokoprężnym (wyposazonym w turbine) wysokosc dawki powietrza zwieksza sie regulujac doladowanie turbiny?
Fighter001
Nic nie ugrasz na tej pompie oprócz dymu. Najpierw zmień pompę bo twoja nie ma lda i nic to nie da. Po zmianie pompy kup MBC i wtedy można podnosić dawkę, obrócić boost pin i podnieść doładowanie, ale bez ic dalej będzie za tobą Batory. Skąd jesteś? Mam gdzieś chłodnice oleju z SB to bym ci dał ic chyba też mam.
thetresko
Jestem z woj. Lubuskiego. Czyli rozumiem, ze najpierw trzeba zaopatrzyć się w części. Dziękuje Wam wszystkim za pomoc. smile.gif
tom cio
Czemu niby nic nie ugra? Sruba regulacji dawki nie ma polozenia 0-1. Ja na zwyklej pompie bez lda dawke zwiekszylem do momentu kiedy lekko zaczal dymic i tak zostalo, wzgledem serii jest ogromna roznica, a rakiety z tego i tak nie zrobi. Dopoki nie znajdziesz tej z lda smialo podkrec lekko dawke na tej co masz, odczujesz roznice.
euglen
Kopalnia wiedzy:

http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=176...b1d5390ace4bbb3

Miłej lektury smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.