Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Multijet 1.9 JTD 8v - jak i czym dłubać?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
yEzOzWiErZ
Panowie, przeglądam różne fora, pytam ludzi i generalnie każdy zaczyna od "podobno..". Jako że racingforum zawsze było rzeczowe to liczę iż tu dostanę informacje konkretne i sprawdzone.
Pacjent to Grande Punto 2006 1.9JTD 8v 130PS. Silnik seria 8v multijet na railu 1600. Przymierzam się do modyfikacji - na pierwszy ogień idzie większy FMIC i program, ale.. Pomyślałem że warto by było wrzucić przed programem większe wtryski. Moje nie są w idealnej kondycji więc wypadałoby się nimi zająć, a nie widzę sensu dłubania starych jeśli mógłbym tym samym lub podobnym kosztem wrzucić wtrysk bardziej perspektywiczny na przyszłość. Pytanie jaki i z czym to się wiąże? Chętnie przyjmę również informacje za jaką turbiną się rozglądać (obecnie siedzi seria, jakiś garett ale nie wyczytam oznaczeń). Docelowo chciałbym wykrzesać >200ps i ok 400-450Nm.
jakub1t
Masz gareta gt1749va, po wrzuceniu wersji vb z 16v razem z fmic może będzie 200koni, tylko nie wiem czy paliwa starczy,.
yEzOzWiErZ
Z tego co wyczytałem to mówią iż turbina u mnie jest zintegrowana z kolektorem.. Także chyba to nie będzie takie hop siup ją przerzucić na 16v. No a co w temacie hybrydy? Może to by było najlepsze rozwiązanie - poprostu przerobić tą co mam?

No i w zasadzie najważniejszy temat to paliwo, pompa ogarnie napewno ale same wtryski mnie nurtują. Tak jak wspomniałem, moje już szału nie robią i zamiast doprowadzać je do porządku możnaby kupić lepsze. Tylko tutaj internety milczą jakie..
jakub1t
W oplach były turbiny razem z kolektorem, możesz sam zerknąć jak jest u ciebie. Powinna być na wierzchu. Chop siup to nigdy nie było w adoptowaniu turbin z 16v do 8v. Moja wiedza się już trochę ulotnila od kiedy nie nam jtd, ale paru chłopaków jest tu na forum co powinni Ci pomóc. Ewentualnie popytaj, poszukaj na alfacholikach.

Zerknąłem w eper i rzeczywiście powinieneś mieć turbo z kolektorem.
CINEKM_
Nie ma wydajniejszych wtryskiwaczy do mjtd 8v niz 276.
Jeśli chce kolega zmienic turbinę to osobiście wieszałbym gtb20, do tego dp duży rdzen ic i soft - ok 220 w zdrowym piecu będzie. Problemem zaś będzie dwumas i sprzęgło oraz skrzynia M32.

Pozdrawiam
yEzOzWiErZ
CYTAT(CINEKM_ @ Mon, 12 Feb 2018 - 12:33) *
Nie ma wydajniejszych wtryskiwaczy do mjtd 8v niz 276.
Jeśli chce kolega zmienic turbinę to osobiście wieszałbym gtb20, do tego dp duży rdzen ic i soft - ok 220 w zdrowym piecu będzie. Problemem zaś będzie dwumas i sprzęgło oraz skrzynia M32.

Pozdrawiam


Strzelaj do mnie, rozumiem że wtryski które mam to są te najwydajniejsze? IC wleci 550x180x65 to pewnik bo pasuje idealnie i widziałem że na nim chłopaki niezłe moce w GP wyciągali. W temacie dwumasa się nie martwię bo bardzo ładnie się zachowuje a skrzynię tak czy siak będę regenerować. Co do turbiny to oznaczenia znam jeszcze z czasu jak siedziałem w vagach, ale pytanie jak to wieszać i jak kombinować. Próbuję się skontaktować z Perun Turbo w kwestii zrobienia hybrydy z mojej ale jakoś nie odbierają telefonu.. Ktoś robił hybrydę kiedykolwiek z serii?
CINEKM_
CYTAT(yEzOzWiErZ @ Mon, 12 Feb 2018 - 14:29) *
Strzelaj do mnie, rozumiem że wtryski które mam to są te najwydajniejsze? IC wleci 550x180x65 to pewnik bo pasuje idealnie i widziałem że na nim chłopaki niezłe moce w GP wyciągali. W temacie dwumasa się nie martwię bo bardzo ładnie się zachowuje a skrzynię tak czy siak będę regenerować. Co do turbiny to oznaczenia znam jeszcze z czasu jak siedziałem w vagach, ale pytanie jak to wieszać i jak kombinować. Próbuję się skontaktować z Perun Turbo w kwestii zrobienia hybrydy z mojej ale jakoś nie odbierają telefonu.. Ktoś robił hybrydę kiedykolwiek z serii?


Do dużej sprężarki taki cooler jest za mały.
O dwumas i sprzęgło trzeba się będzie martwić jak silnik wygeneruje ok >=400nm.
Hybrydy z gt174va nie polecam, efekt zaden, wstawac będzie później + wysokie egt. Dobrze ustawiony set gtb20 wstanie tak samo jak seryjne turbo.
yEzOzWiErZ
CYTAT(CINEKM_ @ Mon, 12 Feb 2018 - 15:48) *
Do dużej sprężarki taki cooler jest za mały.
O dwumas i sprzęgło trzeba się będzie martwić jak silnik wygeneruje ok >=400nm.
Hybrydy z gt174va nie polecam, efekt zaden, wstawac będzie później + wysokie egt. Dobrze ustawiony set gtb20 wstanie tak samo jak seryjne turbo.


To mnie teraz zagiąłeś. Pierwszy krok to będzie IC+program, potem myślę o turbosprężarce. No i pytanie co zrobić z tym coolerem zatem, bo z kolei jak wrzucę większy to na seryjnej (narazie) turbinie będzie ciężko..
DealMan
Nie widzę związku, pojemność układu nie zwiększy się na tyle żebyś to odczuł
yEzOzWiErZ
Nie lubię kończących się nijak tematów, więc może podsumuję a przy okazji rozpocznę nową dyskusję.. wink.gif
Wyglądało to tak:

Wjechał FMIC + program, wypluło 168PS + ok 380Nm, bardzo szybko poddało się UPG (ktoś kiedyś ruszął, była źle dociągnięta głowica okazało się).

Następnie wjechała hybryda 1752 od Turbospec Rzeszów + korekta programu. Dałem ciała bo usunąłem tylko precat z DP a właściwy został. Efekt? Wstawanie takie samo jak w serii + 194ps i 400Nm. Dwumasa przeżyła już 30kkm od tamtego czasu i nie stęka. Pytanie czy po zrobieniu wydechu jak należy uda się złamać 200ps, zobaczymy.

Teraz pytanie - ktoś na południu (śląsk/małopolskie) poleci fachmana żeby wykonał DP? Resztę wydechu wiem gdzie zrobić, ale potrzebuję DP, a ciągnąć z włoch mi się średnio chce (tylko tam mają 'od ręki').
tomek 1980
Witam uderz do Stefano, był gdzieś tu na forum, albo Tu

Pozdrawiam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.