Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E90 330i [N52B30] jakie katalizatory?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
JimBim
Witam,

Od jakiegoś czasu modyfikuje auto, które służy mi do codziennego użytku i przyjemności z jazdy. Postawiłem na podniesienie mocy poprzez wymianę dolotu, kolektora na sportowy bez katów oraz odpowiedni program.
Wszystkie te powyższe modyfikacje zostały już wykonane i przyszła pora na resztę układu wydechowego. Na zupełnie seryjnej reszcie wydechu auto brzmi bardzo dobrze i nie wpada w rezonans, więc krotko mówiąc odpowiada mi i nie potrzebuje tego zmieniać.

Są natomiast sprawy związane z kondensacją pary wodnej i obłokom białego dymu na biegu jałowym oraz te związane z badaniem technicznym.
Jestem już umówiony na badanie aby zobaczyć jakie będą wyniki ale cudów się nie spodziewam.

Rozumiem więc, że trzeba zainstalować katalizatory sportowe, tylko jakie rozwiązanie byście polecali huh.gif ?
Czy szukać EURO 5 400cpi czy nie przejmować się i brać EURO 4 200cpi?
Kolejna sprawa to jeżeli katalizator High flow ma limit do 250KM to czy mogę założyć, że jeżeli zakładam po jednym na 3 cylindry ( 2 katy na 2 rurach za kolektorami), to wówczas moc jaka przypada na każdy katalizator dziele przez 2?
tdik
CYTAT(JimBim @ Thu, 01 Feb 2018 - 22:37) *
Witam,

Od jakiegoś czasu modyfikuje auto, które służy mi do codziennego użytku i przyjemności z jazdy. Postawiłem na podniesienie mocy poprzez wymianę dolotu, kolektora na sportowy bez katów oraz odpowiedni program.
Wszystkie te powyższe modyfikacje zostały już wykonane i przyszła pora na resztę układu wydechowego. Na zupełnie seryjnej reszcie wydechu auto brzmi bardzo dobrze i nie wpada w rezonans, więc krotko mówiąc odpowiada mi i nie potrzebuje tego zmieniać.

Są natomiast sprawy związane z kondensacją pary wodnej i obłokom białego dymu na biegu jałowym oraz te związane z badaniem technicznym.
Jestem już umówiony na badanie aby zobaczyć jakie będą wyniki ale cudów się nie spodziewam.

Rozumiem więc, że trzeba zainstalować katalizatory sportowe, tylko jakie rozwiązanie byście polecali huh.gif ?
Czy szukać EURO 5 400cpi czy nie przejmować się i brać EURO 4 200cpi?
Kolejna sprawa to jeżeli katalizator High flow ma limit do 250KM to czy mogę założyć, że jeżeli zakładam po jednym na 3 cylindry ( 2 katy na 2 rurach za kolektorami), to wówczas moc jaka przypada na każdy katalizator dziele przez 2?

Ile ps i nm myslisz ze wyjdzie po tych modach mam taka sama motorowiec w z4 i ciekawi mnie co i jak
JimBim
Po tych modach w takiej konfiguracji osiąga się w manualu około 260whp na PB100 co daje ~300/310 hp i ~350 nm na wale.
Mis
Seryjnie N52B30 258KM i 265KM są dosyć dobrze wystrojone, luki softowe na więcej są naprawdę niewielkie, tyle dobrego, że leci po OBD, sterownik przyjazny dla lubiących Siemensy, tyle z mojego doświadczenia z tymi silnikami, ich logami i ich softami. Seryjne kolektory wydechowe to rzeczywiście pomyłka, mało mają wspólnego ze sztuką mechanik płynów. Według mnie 300KM na baranach ze sportowymi katami i softem na PB98/PB100 to mocno optymistyczna wersja, nie wspominając o 350Nm...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.