Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW e36 2jz-ge ~ na-t non vvti (strojenie)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Mateo.R
Witam. Od dwóch lat jeżdżę e36 z wolnossącym 2jz od supry i jak to zwykle bywa zabrakło mocy.Cel to ok 500~550km. Mój obecny zasób części wygląda następująco :

- 2 tarczowe sprzęgło 1000nm 1000km K64
- Skrzynia zf bmw 328 z e36
- Pompa paliwa 044 ( jak trzeba dokupić drugą to nie ma problemu)
- wtryski siemens deka 850cc
- turbo GT45 z kolektorm
- wastegate 60mm hks
- 2 metalowe uszczelki 1,25mm (odprężam pod stopień gte 8,5.1 )
- MAC boost controll
- 4 barowy MAP
- Bosch LSU 4.9
- Interooler do 800km
- kolektor ssący będzie prawdopodobnie custom...( jeszcze nie posiadam )
Do tego wtyczki,jakieś drobiazgi itp.Wiem że trzeba będzie jeszcze trochę dokupić ale to na luźno.

Wszystko jest ok ale mam problem z zapłonem-rozdzielacz...Wyczytałem i widziałem jak w EN latają na nich supry do 600 km wspomagane " HKS TWIN POWER DLI " Myślałem stroić to DET3 ale NIGDZIE nie wyczytałem na ten temat nic sensownego co pokierowało by mnie w stronę jego zakupu z moim ECU angry.gif Jak myślicie DET3 ogarnął by mi tego kompa z rozdzielaczem wspomaganym DLI ? Wiem że lepiej jest wrzucić EMU ale koszta w tedy rosną diametralnie .
CaliforniaKid
Panie, na te moce GT45 to zły wybór. Lepiej jakieś GT35
Mateo.R
*CaliforniaKid Dla czego zły ? Możesz uzasadnić ? Turbo jak i wtryski kupiłem ze sporym zapasem żeby była możliwość po jakimś czasie wrzucić kute tłoki i korby jak się znudzi smile.gif
Al Ed Upek
Jeśli 2jz ma zewnętrzny moduł zapłonowy to det powinien ogarnąć, ale to trochę rzeźba w gównie. Lepiej poczekać i zrobić to jak należy, choćby na Easy Ecu.
pinin
Kładąc taką monetę na graty i mając na uwadze późniejszy rozwój auta, tylko SA.
EMU jest dość tanie, warto wydać te 2-3kpln aby uchronić silnik przed zniszczeniem.
farmer91
Na twój target mocy wybrałeś turbo 2x za duże które będzie późno wstawać.
lightman
Przy takim projekcie dobry komp to podstawa...kwota 2-3kzł zwróci się z nawiązką. Masz polski SA, który jest juz znany na zachodzie w smiesznej cenie jak na swoje możliwości. To nie te czasy gdy dobry SA kosztowal polowe wartosci auta. Poza tym możliwosci SA są duże a całe narzedzie na tyle proste, że samemu można sporo zrobic
Mateo.R
Takie opinie szanuję ,krótko,zwięźle i na temat! wink.gif Decyzja pada na EMU,za dużo zainwestowałem żeby 2jz mi od tak spłynął . Teraz pytanie jaki EMU wybrać tak aby nie pchać się w kosmiczne koszta? (o ile nie jest to konieczne) Wyczytałem też że cewki cewkom nie równe i chciałbym wiedzieć od specjalistów jakie najlepiej dobrać .

Jestem tego świadomy że turbo nie będzie wstawało zbyt wcześnie ale sądzę że jakoś to przeżyję a tragedii również nie będzie smile.gif
Compressor: A/R 0.70 -- Inducer:66.6mm ---Exducer:82mm
Turbine: A/R 1.00 ---Inducer:73.6mm ---Exducer:64.5mm

Zawsze mogę zmienić wirniki i muszle na inne A/R jak już bardzo mnie to wkurzy wink.gif


pinin
CYTAT(Mateo.R @ Mon, 29 Jan 2018 - 00:51) *
Takie opinie szanuję ,krótko,zwięźle i na temat! wink.gif Decyzja pada na EMU,za dużo zainwestowałem żeby 2jz mi od tak spłynął . Teraz pytanie jaki EMU wybrać tak aby nie pchać się w kosmiczne koszta? (o ile nie jest to konieczne) Wyczytałem też że cewki cewkom nie równe i chciałbym wiedzieć od specjalistów jakie najlepiej dobrać .

Jestem tego świadomy że turbo nie będzie wstawało zbyt wcześnie ale sądzę że jakoś to przeżyję a tragedii również nie będzie smile.gif
Compressor: A/R 0.70 -- Inducer:66.6mm ---Exducer:82mm
Turbine: A/R 1.00 ---Inducer:73.6mm ---Exducer:64.5mm

Zawsze mogę zmienić wirniki i muszle na inne A/R jak już bardzo mnie to wkurzy wink.gif


EMU Classic z powodzeniem obsłuży Tobie ten setup. Jak go mocno rozbudujesz, to wtedy bym się zastanawiał nad blackiem, ma więcej wyjść. Jednakże jak nie chcesz pchać kasy za dużo, to idź w classic.
Al Ed Upek
Classic w zupełności wystarczy. Cewki standardowo TFSI albo p65, w zależności co będzie Ci łatwiej pożenić z pokrywą zaworów (P65 są dość krótkie i muszą być przykręcone). Pamiętaj też że będziesz musiał dorobić trigger czytelny dla sterownika. Turbo straszy nazwą, ale powinno znośnie wstawać.
BeeMiX
Dobra to zacznijmy od początku smile.gif Najpierw zmieniasz pompę oleju i kółko napędu rozrządu na to z GTE, bo u Ciebie nie ma czujnika położenia wału. Jak już zdejmujesz i tak głowice to założył bym czapkę z VVTi, nie jest to duży koszt znaleźć a VVTi znąco poprawia spool. Plus ma czujnik położenia wałka dzięki czemu będziesz mógł zrealizować zapłon i wtrysk w pełnej sekwencji.
Ja mam tak jak u Ciebie seryjny dół GE nonVVTi tyle że luźniej pasowany i bez problemu póki co przyjął 500hp i 1.5b boostu.
Co do uszczelki pod głowicą to co dokladnie planujesz ?? Nałożyć dwie na siebie ?? Ja mam uszczelke 1.75mm plus z bloku i glowicy było zebrane po setce. Jest CR w okolicach 9.0:1 i spisuje się spoko. Jeśli chcesz uszczelkę Cometica 2.5mm to mój znajomy ma taką na sell.
CaliforniaKid
Ja i tak na miejscu właściciela chyba bym myślał o GT35 rolleyes.gif

@BeeMiX na to 500hp nie wsadzałeś kutych korb?
BeeMiX
Seryjna gruba korba jest dobra do 800Nm. Progresywny boost oczywiście tez pomaga. Seryjne tłoki jak jest złożone z głowa i wystrojone z głowa tez przyjmą ponad 600. Ja mam seryjna korbę

To turbo moim zdaniem tez bez sensu. Nie wiem czy mówimy o oryginale czy o chinczyku, ale chiński gtx35 wstaje w tym silniku świetnie i dmucha po 700hp
Al Ed Upek
Ale to turbo ma koło kompresji jak gt35, tylko wirnik wydechowy jest nieco większy, no i ar spory.
BeeMiX
No i po co? Gt35 z ar .82 jest stworzona dla tego motoru.

W każdym przypadku włożył bym tez śruby ARP w korbę. Nie jest to duży koszt a eliminuje najsłabszy element
Mateo.R
W takim razie leci EMU Classic i cewki p65-najbardziej polecane smile.gif Tylko nie wiem za bardzo o co chodzi z trigger'em,może ktoś trochę rozwinąć ?
* BeeMiX
Z kołem rozrządu na wale,czujnikiem i wymianą pompy nie będzie żadnego problemu. Problem mam z tym że wolał bym zostawić moją głowicę bo jest pancerniejsza od vvti ale nie posiada właśnie czujnika położenia wałka...

Zaczerpnąłem dziś trochę informacji od specjalisty i powiedział że można modulować położenie wałka rozrządu z czujnika położenia wału (sam ma taki setup i śmiga ) ale pewnie są tego jakieś wady ?

Co do uszczelek chcę właśnie nałożyć jedną na drugą,są metalowe więc nie powinno ich wydmuchać smile.gif ew. ile kosztuje taki gotowy cometic ?

Myślę właśnie wrzucić też konkretniejsze panewki jak już będę miał silnik na stole,konieczne jest luźniejsze pasowanie przy + 500hp ? I sam o ile luźniejsze zarzuciłeś ? Nad ARP'em na korbach nawet się nie zastanawiam smile.gif

Turbo to replika,leży na stole i jak na razie czeka.Jak będzie to będzie,trochę na niej pojeżdżę i zastanowię się nad zmianą na gt35 jak będzie bardzo uciążliwie smile.gif
Mateo.R
Ps. Zastanawiałem się też czy nie można by było po prostu pociągnąć sygnału położenia wałka z dystrybutora. Jest tam czujnik,tylko...Nie jestem pewien czy dystrybutor ma przełożenie 1:1 z wałkiem . Same wałki są połączone paskiem 1:1 więc czy to z ssącego czy z wydechowego ( jak w 2jz-GE ) nie powinno być różnicy na moje oko.Może ktoś się gdzieś spotkał z takim modem ?
CaliforniaKid
CYTAT(BeeMiX @ Wed, 31 Jan 2018 - 12:56) *
No i po co? Gt35 z ar .82 jest stworzona dla tego motoru.

W każdym przypadku włożył bym tez śruby ARP w korbę. Nie jest to duży koszt a eliminuje najsłabszy element


Masz na myśli panewki? Możesz rozwinąć tą kwestię, coś się dzieje przy mocach +400 na seryjnych śrubach?
BeeMiX
Trigger jest w kółko rozrzadu wiec temat już masz z głowy smile.gif

Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z ta głowica?? Głowa VVTi to jest ten sam odlew minus EGR plus zmienna faza, cała reszta 1:1 a efekty warte zmiany

Tak pomysł z dwiema uszczelkami jest fatalny. Grubszy cometic załatwi sprawę i będzie tańszy. Spytam o cenę

Mój blok był przehonowany o 0.20-0.30mm uzyskałem pasowanie w górnej granicy pasowania dla GTE. Jeśli rozbierana silnik do zera to polecam taki zabieg. Pierścienie wrzuciłem w standardowym rozmiarze przez co luz na zamkach tez jest luźniejszy. To wszystko zapobiega pękaniu półek tłoków. Mało osób to robi i silniki żyją, ale napewno jest to zabieg na plus.

Panewki nominał jak wał nominał, tutaj się nic nie zmienia. Jak silnik w dobrej kondycji to OEM panewka będzie pewnie w idealnym stanie

To teraz już wiesz ze warto wrzucić ARP smile.gif

CYTAT(Mateo.R @ Wed, 31 Jan 2018 - 19:17) *
Ps. Zastanawiałem się też czy nie można by było po prostu pociągnąć sygnału położenia wałka z dystrybutora. Jest tam czujnik,tylko...Nie jestem pewien czy dystrybutor ma przełożenie 1:1 z wałkiem . Same wałki są połączone paskiem 1:1 więc czy to z ssącego czy z wydechowego ( jak w 2jz-GE ) nie powinno być różnicy na moje oko.Może ktoś się gdzieś spotkał z takim modem ?


Można, robi się tak. Ale lepiej głowa vvti smile.gif

CYTAT(CaliforniaKid @ Wed, 31 Jan 2018 - 19:19) *
Masz na myśli panewki? Możesz rozwinąć tą kwestię, coś się dzieje przy mocach +400 na seryjnych śrubach?



Panewki?

Śruba w korbie po prostu potrafi pęknąć smile.gif
Mateo.R
Super cool.gif Wczytałem na zagranicznych forach że głowice z vvti (oczywiście 2jz-GE ) są wykonane ze słabszego stopu aluminium i to na nie jednym forum - dla tego nadmieniłem bo często była jakaś wzmianka właśnie o tym . Wiem że vvti to fajna sprawa ale pomyślę o tym jak pojeżdżę trochę i się nacieszę póki nie zabraknie mocy smile.gif Myślałem że masz na myśli luźniej pasowane panewki bo są takie dostępne w ofercie i byłem ciekawy czy ktoś na nich jeździ. Dużo od dłuższego czasu wertowałem po forach ale nigdzie nie trafiłem na luźniej pasowane tłoki w GTE,jestem trochę w szoku smile.gif Jak myślisz,ograniczając koszta,na zamierzoną moc honować tuleje czy może sobie to na razie odpuścić ? W przyszłości chciałbym wrzucić wossnera na kutych korbach więc w tedy mógłbym to zrobić już przy okazji.
Al Ed Upek
Ale ja wcale nie twierdzę że to +, raczej wymieniłem wady. Jednak skoro już taką posiada to nie ma co kombinować, powinna znośnie/akceptowalnie wstawać.

CYTAT(BeeMiX @ Wed, 31 Jan 2018 - 12:56) *
No i po co? Gt35 z ar .82 jest stworzona dla tego motoru.

W każdym przypadku włożył bym tez śruby ARP w korbę. Nie jest to duży koszt a eliminuje najsłabszy element

BeeMiX
CYTAT(Mateo.R @ Wed, 31 Jan 2018 - 19:54) *
Super cool.gif Wczytałem na zagranicznych forach że głowice z vvti (oczywiście 2jz-GE ) są wykonane ze słabszego stopu aluminium i to na nie jednym forum - dla tego nadmieniłem bo często była jakaś wzmianka właśnie o tym . Wiem że vvti to fajna sprawa ale pomyślę o tym jak pojeżdżę trochę i się nacieszę póki nie zabraknie mocy smile.gif Myślałem że masz na myśli luźniej pasowane panewki bo są takie dostępne w ofercie i byłem ciekawy czy ktoś na nich jeździ. Dużo od dłuższego czasu wertowałem po forach ale nigdzie nie trafiłem na luźniej pasowane tłoki w GTE,jestem trochę w szoku smile.gif Jak myślisz,ograniczając koszta,na zamierzoną moc honować tuleje czy może sobie to na razie odpuścić ? W przyszłości chciałbym wrzucić wossnera na kutych korbach więc w tedy mógłbym to zrobić już przy okazji.


Bzdury z tą głowicą smile.gif Nie ma żadnego argumentu za tym żeby zostawić tą nonVVTi. Oszczedzisz sobie kombinowania z tym prehistorycznym aparatem zapłonowym i polepszysz spool o 500rpm

Co do pasowania tłoków, wystarczy zerknąć w serwisówke smile.gif Ale jeśli chcesz to za jakiś czas rozebrać to można odpuścić

Mateo 750pln są tego Cometica smile.gif
Mateo.R
Po dłuższym okresie prace dobiegły końca ( poza kolejnym strojeniem ) . Dzięki waszym podpowiedziom za pracę silnika odpowiada EMU biggrin.gif . Silnik został odprężony cometic'iem do stopnia GTE , głowica została oryginalna bez zmiennych faz a komputer jest sterowany tylko za pomocą czujnika położenia wału . Wszystko dla bezpieczeństwa skręcone śrubami ARP . Póki co wystrojone na 450km ponieważ poddała się uszczelka pod turbo i nie było sensu dalej rzeźbić mapy .... Zdecydowałem że dalsze modyfikacje osprzętu wpadną wraz z kucizną rolleyes.gif
Oto fotki projektu na dzień dzisiejszy :















_adams_
Ładnie pod maską smile.gif Jakiś nawiew na stożek jest możliwy? Jak po mieście/w korkach jeździsz to temp w dolocie jak wygląda?
Mateo.R
Nawiew na filtr jest prosto z wlotów na masce ale jaka temperatura po mieście nawet nie miałem jeszcze okazji sprawdzić wink.gif Po obecnym sezonie zdecydowałem że jednak zakuję silnik na tłokach wiseco 8,3:1 i korbowodach Fmic Pro . Wlatuje również głowica vvti a turbo ma zostać wykorzystane do swojej granicy wydajności . Liczę na moce rzędu ok 600-650 koników . Silnik już w proszku i zastanawiam się nad natryskami na denka tłoków....Są konieczne na taką moc biorąc pod uwagę jazdę przy stałych 5000rpm na trasie czy nie do końca ? Opinii jest dużo a każdy wie swoje ,wolałbym usłyszeć radę od specjalisty który już to sprawdził a silnik nadal pracuje rolleyes.gif. Kute tłoki nie mają przecież kanału chłodzącego ale z drugiej strony nie oznacza to że natrysk nie pomoże .... wacko.gif
BeeMiX
Ja nie mam i nie odczuwam żadnych negatywnych skutków. A na kuciźnie przelatałem już z 20k km i silnik ma się bardzo dobrze. Olej przez dużą chłodnicę mam momentami niedogrzany. Na Twoim miejscu pieniądze zaoszczedzone na natryskach wydał bym na sprężynki i wałki. Bez nich ciężko będzie zaatakować ładne 650KM. Kolektor dolotowy też rozumiem że zmienisz ? Cieszę się że nawróciłeś się na głowę VVTi
kidzio_r5gtt
żal do tego silnika zakładać tłoki 8.3:1 - zdecydowanie lepiej 9:1 i do tego wałki.
Chcesz pogadać o 2JZ zwykłych i na strokerach 3.4 to zapytaj KMS -
https://www.facebook.com/KMSengineperformance/

to np. od nich:


takie tłoki są na 9:1 i mają duże kieszenie zaworowe, dzięki czemu nie ma problemów z kontaktem z zaworami, nawet większymi, przy sportowych wałkach.



BeeMiX
Tak jak pisze Kidzio. Tez mam 9:1 i nie dał bym mniej. Przy obecnych benzynach na stacji to żaden problem
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.