Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E39 tds brak mocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
chico
Pacjent e39 2.5tds

Samochód rodziców póki co ojciec nie chce słyszeć o zmianie samochodu ale sądzę że za kilka miesięcy zmięknie, póki co jest problem.

samochód muli, swego czasu poszarpywał i oddzwyskiwał moc, był na sprawdzeniu pompy wtryskowej jej ustawienia etc i wszystko gitarra, następnie trafił do mechanika na codzień pracującego w serwisie BMW, sądząc po ilości samochodów na podwórku i ich roczników musi mu ufać sporo ludzi, obstawił EGR. Byłem o krok od kupna oryginału z ASO ale chciałem mieć 100% pewności a im więcej czytałem na necie tym więcej wątpliwości. Ściągnąłem rurę idąca do egr i rzeczywiście niby EGR nie pracuje, ja dodawałem gazu mechanik patrzył ale... zajechałem do innego serwisu specjalizującej się w tej marce i szef tegoż warsztatu powiedział mi żebym spróbował odpiąć przepływkę no i samochód zaczął jechać, może nie ma 100% mocy ale tak naprawdę już nie pamiętam jak było jak jeździł dobrze, w każdym razie jeździ o niebo lepiej. Podpięcie pod kompa - jako że jeździłem z odpiętą przepływką - pokazało błąd przepływki potem już nic aczkolwiek dalej auto kuleje i szarpie, wartości też jakieś przekracza ale po podpięciu nic nie spada z ów wartości(?). Teraz pytanie, jako że przepływka kosztuje po dużych zniżkach 700pln a ni chce pakować na ślepo czy to nie może być np elektrozawór który odpowiada też za pracę egr? czy może jednak egr? niby wszyscy znają się na marce u których byłem a każdy co innego gada. Dodam jeszcze że turbina też sprawdzona. Będę wdzięczny za sugestie.
ps nie mam skąd od kogo podmienić przepływki żeby sprawdzić.

wczoraj próbowano przeczyścić przepływkę bo była zasyfiona ale nic na długiej prostej 100km /h z wielkim bólem, wkurzyłem się odpiąłem przepływkę i 140 na "lajcie"
kamil7s
Tam jest egr na podciśnienie wiec weź go wyczyść i posprawdzaj wszystkie podciśnienia. Poza tym z moich doświadczeń najczęściej tam pada wtrysk sterujący i przepływka. Ogólnie do sprawdzenia cały dolot. 140 to prędkość przelotowa w 2.5 tds. Spokojnie powinien te 170-180 latać.

Generalnie bojąc się niepotrzebnych kosztów oddaj do naprawy
chico
Oddałbym i byłem o krok od kupna EGR z ASO ale poszedłem za radą innego speca od BMW i odpiąłem przepływkę - on stawia na przepływkę a pierwszy mechanik (od egr) juz sam nie jest pewny, podmieniłem na inny ponoć w 100% sprawny egr i dalej to samo, różnica jest tylko po odpięciu przepływomierza i nie pozostanie mi nic innego jak zakup nowego, najwyżej 700 pójdzie się....
kamil7s
Nikt w okolicy nie umie sprawdzić komputerem jakie wartości pokazuje przepływka ?
chico
Jeden chłop podpinał przy mnie, ja niestety nie spisałem sobie parametrów i nie za bradzo je ogarniam ale przy jednej z wartości pokazywał 30 a nie max 14 czy coś koło tego tyle, że po odpięciu przepływki wartość się nie zmieniła. Komp nie pokazuje żadnych błędów (ale przy przepływce to możliwe). Podjadę do jeszcze jednego ASO niech mi zlokalizują te usterkę i już, moje nerwy nie są tyle warte co im zapłącę.
simon.pg
Cześć chico;] Przepływka nie musi generować błędu ze względu na fakt iż nie jest uszkodzona a "jedynie" zaniża wartości mierzone lub w ogóle ich nie mierzy. Jeśli auto faktycznie muli a po odpięciu przywracana jest choć odrobina mocy zacząłbym od niej choćby na podmianę z innego wozu. Mycie przepływomierza proszę wsadź sobie w bagażnik;] Poza tym parametry pracy i ich zmiana przy dodawaniu gazu.
chico
miałem do Ciebie po poradę zajechać smile.gif a nawet z racji sąsiedztwa zajść, pozostanie kupić nową nie mam skąd pożyczyć
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.