Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mazda 6Speed '07 2.3T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6
torek
Na początku stycznia, dość spontanicznie zakupiłem Mazdę 6Speed (wersja na rynek USA). W serii auto dysponuję mocą 260KM i 380Nm, na obecną chwilę.. Nie wiem. Wszystko okaże sie na początku lutego, jak będzie zrobione strojenie w DisiTune.
Co auto ma w sobie smile.gif
Kute tłoki CP
Kute korby Manley
Wymienione tuleje cylindrów na grubsze
Panewki KING
Nowy rozrząd
Nowe sprzęgło
Wkład pompy paliwa Autotech
Usunięty Balans
Usunięte klapki w kolektorze ssącym.
Dolot Corksporta z 3' przepływką (będę musiał go lekko zmodyfikować i zrobić osłonę)
Duży 3' TMIC (też będę musiał sie go pozbyć i wstawić FMIC na wiosnę)
Turbo Hybryda (poprzednik nie wie, jaka konkretnie, ale sprzedający w UK twierdził że jego MPS miał na niej 410KM)
3barowy map sensor
3,25' DP
3' wydech
Poduszka skrzyni CorkSport
Sportowe Mocowanie dyfra (dwie poduchy)
Rozpórka górna przednia
Rozpórka dolna przednia
Gwint H&R Monotube
Zaciski przednie Brembo czterotłoczkowe z EVO
Alu 19' (na wiosnę będę chciał zmienić)
AccessPort Cobb
Zegar temp oleju
TurboTimer
Short Shift Plate

Największą niewiadomą jest turbina, bo w sumie nie wiem co to jest.. ale to się okaże.
Ze zmian które poczynię, jeśli chodzi o mechanikę,. to na pewno FMIC na wiosnę.
Ze zmian wizualnych, muszę sprowadzić do serii (czyli kolor czarny ) tylne dyfuzory, a także końcówki wydechy, gdyż teraz dziury sa dość duże a końcówki mają 2,25'. Ale to już na 2.02 jestem umówiony w motowydechu na poprawkę.
Jaka moc? obecnie celuję na 350-380KM i nie więcej jak 500Nm, gdyż (o zgrozo) jest seryjne (nowe) sprzęgło.. więc tu będę chciał przynajmniej ten sezon przejeździć na takim setupie, a później pomyślę o czymś co może być dobre do miasta.










[/quote]
m6nj
Ten cooler obleci 400?
torek
Nie jest to OEM.. ale ile obleci to się zobaczy. W trasie temp w dolocie przy spokojnej jeździe jest w granicach 28-30C, przy bucie.. i prędkościach 160-210 49-54C.. więc już więcej..
Ale i tak się nim nie będę przejmował, bo jak już pisałem, na wiosnę wleci normalny IC w zderzak.
jackkpl
Zrób wodne - zamiast tego icka wsadzasz wymiennik woda powietrze, a w zderzak chłodnicę wody.
torek
Myślisz, że to lepiej schładza?
jackkpl
CYTAT(torek @ Mon, 22 Jan 2018 - 15:00) *
Myślisz, że to lepiej schładza?

Napewno lepiej, niz twoj obecny icek. Ja przy moim niewydajnym chlodzeniu mam +30 wzgledem iat przy lepszym wymienniku za sprezarka by bylo +10/+15. Do tego mniejszy turbo lag i wiekszy lad pod maska niz przy wielkim icku powietrznym z przodu.
torek
Pora na drobne zmiany w wyglądzie.
Wydech 3' więc końcówki wjechały 4', tak by wypełnić przestrzeń w oryginalnych otworach. Dodatkowo plastiki w okół wydechu z powrotem są w czarnym macie, tak jak w serii.




Kierownica wróciła z obszycie, dodane zostały bicki, oraz ścięcie u dołu.


Obecnie z Miśkiem z DisiTune pracujemy nad mapą, co by auto w końcu zaczęło jeździć. wink.gif


BartekSz
CYTAT(torek @ Mon, 05 Feb 2018 - 12:03) *
Kierownica wróciła z obszycie, dodane zostały bicki, oraz ścięcie u dołu.


co to są bicki? (OT to, że żargonowo są to bicepsy to wiem cool.gif )

maka178
CYTAT
co to są bicki? (OT to, że żargonowo są to bicepsy to wiem cool.gif )


Te wypukłości nad kciukami (gdy trzymamy kierownicę oburącz)
torek
Dokładnie tak jak Maka178 napisał. smile.gif
casej
no to teraz dupka z tymi czarnymi plastikami wyglada cacy biggrin.gif wcześniej była lipa wink.gif
torek
Wygląd w sumie skończony, jeszcze tylko inne 19' na lato. Ale obecnie trzeba ogarnąć strojenie.. po wstępnych logach wychodzi na to, że auto miało dość ubogo do 4000obr.. a powyżej było mocno przelane. Na szczęście ńie było spalania stukowego, bo i doładowanie bylo abstrakcyjnie niskie.. 0.6b przy 4k obr.. w poprzedniej przy 4k było 1,25b.
m6nj
Ta smoła na lampach imo nie wygląda za dobrze..mps w seri ma ładne lampy, ciężko to poprawić, a już napewno nie w taki sposób.
U mnie po fmicu stukało mocno...
Powodzenia na strojeniu
torek
Speed ma jeszcze fajniejsze lampy.. natomiast jest to lakier.. a poprzedni właściciel nie wie jaki. Boję się użyć pierwszego lepszego zmywacza, żeby nie zmatowic lamp.. jak ogarne już moc, to poszukam na eBay oryginalnych lamp że speed'a.
No u mnie siedzi jeszcze Tmic. 3' ale jednak.. więc tu dramatu nie ma. Ale i tak przed wakacjami będę musiał go zmienić.
m6nj
Wiem bo mam speeda:)
Użyj zwykłego zmywacza motipa. Nic się nie zmatowi, a jeśli nawet to przepolerujesz w 5 min.
markzo
Jak jest z korozją w tym modelu? gnije jak każda 6? ogółem bardzo mi się podoba smile.gif
torek
Na pewno polifty mają lepsze zabezpieczenie, ale to dalej mazda wink.gif
Tu poprzednik zrobił dwa lata temu konkretną konserwację, więc podwozie cacy. Ja muszę lekko tylko nadkola zabezpieczyć, bo za szerokie koła były i poobcierały lakier od wewnętrznej strony i pojawił sie nalot. Więc to jedyna rzeczy do ogarnięcia na wiosnę. A tak to podłużnice całe, bez rdzy, progi również smile.gif
torek
Mam takie pytanie, bo zastanawiam się nad kupnem IC jednostronnego, z tym że gdzieś kiedyś słyszałem, że są mniej wydajne niż dwustronne i teraz pytanie do Was, czy ktoś miał/ma takowy zamontowany? Czy faktycznie słabiej spełnia swe zadanie? Sporo by mi ułatwiło zamontowanie takiego, natomiast jeśli ma być słabsze chłodzenie, to dziękuję..
Wojtek
Bardziej chodzi o przepływ, powietrze musi się wrócic i cooler musial by być naprawdę profi wykonany aby to dzialalo rownie dobrze jak na normalnym.
torek
No właśnie... Tak myślałem... unsure.gif
tetis
Tak, chodzi o przeplyw i nie jest wazne czy powietrze zawraca czy nie, jednostronny (jezeli mowimy o rdzeniu poziomym podzielonym na pol) ma mniejszy przeplyw niz taki sam ic z wejsciami po obu stronach, i wiekszosc chinczykow tank w ktorym zawraca powietrze ma zbyt ciasny co jeszcze bardziej pogarsza przeplyw
torek
Ok. Czyli będzie tak jak miało być, dwustronny bez kombinowania.
torek
Pora na budowę dolotu. Pierwsza partia części już dotarła, teraz jeszcze czekam na kilka silikonów, oraz flanszę pod bova od ssg.
Jak się okazało, seryjna DVka trzyma ciśnienie do 1.35 i to tylko przez moment, później już spada na 1,25b. Przed demontażem starego TMICA założyłem na chwilę blow offa z properfektu i doładowanie automatycznie wskoczyło na zadane, czyli 1.41B utrzymujące się do 5k obr i spadające do 1.35b przy odcince. Po zmianie na FMIC ostatni etap strojenia. Zobaczymy na ile starczy turbo.




torek
Dolot poskładany. biggrin.gif
Czas na strojenie.
torek
Oczywiście nie może byc gładko i bez problemów.. wink.gif Może ktoś coś poradzi.. Wczoraj została usunięta ostatnia nieszczelność (okazało się, że była przed turbiną).. Układ trzyma 4bary ciśnienia.. więc tu jest ok.. a stroić nie idzie.. do 3350obr boost narasta do 1.2b AFR też idealnie w normie, po czym od 3350 do 5500obr jest totalne dno, auto zalane, afr na poziomie 9,5 momentami do 8,67, boost spada do 1.1 a od 5500 obr boost wskakuje na 1.25 i do odcinki go ładnie trzyma włącznie z poprawnym AFR.. no k***wa nie wiem co jest grane.. jedyna opcja.. to czujnik położenia wałka rozrządu, ostatnio dwa razy odpaliło mi jego błąd i od razu check engine.. <oczy> Jeśli to jednak nie to.. i jutro jak go wymienie dalej będzie to samo.. to nie mam pomysłu co może nie banglać <co?> <co?> <co?> jakieś pomysły na wypadek jednak fuck upu?
Coobcio
A nie wchodzi na mapę stukową ??
torek
Nie. Stuków nawet najmniejszych brak, temp w dolocie też poniżej 20C.
jackkpl
A masz jak zlogować, z jakiego powodu tyle paliwa leje? Mapa podstawowa, jakieś korekty wchodzą? Bez tego to wróżenie.
torek
No własnie to już jest któraś z kolei mapa (seria nie jest), po wymianie intercoolera jest taki kwiatek. Dlatego, jeśli wymiana tego czujnika nie pomoże.. to nie mam pomysłu na resztę... To wygląda tak, jak by sie druga faza nie załączała.. chociaż koło zmiennych faz było wymieniane 10k km temu razem z rozrządem.. wiec to też nie to. Właśnie sęk w tym, że w tym zakresie obecnie nie chce zareagować zbytnio na wprowadzane poprawki.. :/
jackkpl
CYTAT(torek @ Tue, 27 Mar 2018 - 14:42) *
No własnie to już jest któraś z kolei mapa (seria nie jest), po wymianie intercoolera jest taki kwiatek. Dlatego, jeśli wymiana tego czujnika nie pomoże.. to nie mam pomysłu na resztę... To wygląda tak, jak by sie druga faza nie załączała.. chociaż koło zmiennych faz było wymieniane 10k km temu razem z rozrządem.. wiec to też nie to. Właśnie sęk w tym, że w tym zakresie obecnie nie chce zareagować zbytnio na wprowadzane poprawki.. :/


No ale macie pełne logi wszystkiego? Jest jakiś czujnik drugiej fazy, albo czujnik kąta wałka? Nie wiem jak tam jest to zrealizowane, u mnie przy tym, jak na sztywno była mapa na VTEC, a sam VTEC nie wskakiwał miałem identyczny objaw - afr 2-3 punkty w dól i auto nie jechało. Winny był zawór sterujący VTEC - ułamane gniazdo , które raz kontaktowało, a raz nie.
torek
No właśnie, jest czujnik zmiennych faz rozrządu i jest czujnik wałka rozrządu. To własnie jego chcę wymienić bo taki błąd wyskoczył mi na accesporcie.. Tylko bardziej zastanawiam się, czy to na pewno to i czy to może powodować aż taki problem.. jutro sie okaże bo ma przyjść nowy..
m6nj
Miałem taki sam problem u siebie w mps6, nie chciał robić doładowania pomimo zadanego- przyczyną okazał się za ciasny dolot, a dokładniej tanki w IC.. tanki nie były w stanie przepchnąć tyle ile było zadane.. po wymianie tanków na te od evo8 doładowanie jest w pełni sterowalne.
torek
Tylko ja tu mam IC 600x300 z fmic.pl. podobno na nowych wydajniejszych rdzeniach.
m6nj
Ja miałem podobny.. wielkość tanków sie liczy..
pinin
Nie no, już bez przesady. Na takich ickach ludzie po 600km robią, a tutaj ze 400 będzie?
torek
Raczej na chwilę obecną będę celował w 380KM i 500Nm, tak żeby sprzęgło wytrzymało, poprzednik wstawił nowe, ale seryjne sprzęgło. Jak się podda, to wtedy wstawię mocniejsze, i więcej mocy.
m6nj
Jak patrzę na te tanki to na 90% miałem takiej samej wielkości i się zapychały.
jackkpl
Zawsze najpierw usuwa się usterki, później robi się soft smile.gif.
torek
Problem okazał się dużo bardziej blachy.... rolleyes.gif okazało się że jedno z podciśnień przy zaworku MAC75 było dość luźne.. więc scinalem dokładnie to i pozostałe trytytkami.. i hm.. działa... Afr na poziomie 11.4 a doładowanie 1.28b... eh.. taka głupota a tyle zamieszania...
pytacz
W jaki sposób w ogole tuner zrobił soft na niedziałającym aucie? Tak na oko wpisał sobie liczby w wi tejbyl?
torek
Program jest robiony zdalnie. Poprzez Accesporta. Robię logi, przesyłam, dostaje poprawione mapy. Wiec do wczoraj było szukanie co jest powodem takiego stanu rzeczy. I się znalazło...
torek
No dobra, teraz to już totalnie nie wiem co jest grane.Auto cały czas jest zalewane. A szczelność układu jest. Nie ma znaczenia, czy pompowane jest 1.4b, czy 1,15 jak na załączonych logach. cały czas afr w końcu pada na 10.4, 10.1
Co może być przyczyną? czy ktoś ma jakiś pomysł? Obstawiałem wtryski... ale poprzednik wstawił nowe OEM (tu jest bezpośredni wtrysk). Może jeszcze być sonda, ale to zakładam, że wolne obroty by falowały, a przy spokojnej jeździe by poszarpywało.. kończą się pomysły.. auto w ogóle nie reaguje na zmiany afr w programie.. nic dupa..
https://we.tl/mu6tsyP93i
jackkpl
Jak odpusCzasz gaz na wysokich to masz fuel trimy na -10%.
Czy wbo koryguje na doladowaniu ? Wyglada jakby jechalo na sztywno.
Cxy przeplywka jest w standardowej srednicy rury czy bylo cos modzone i pozniej skalowane w mapach?
Nie znam ms6, ale po logach to korekcje masz za duze jak na sprawny samochod
torek
Faktycznie, okazało się że w podstawie mapy było coś zjebane... całe szczęście, że nie zacząłem rozbierać auta wink.gif
Może dziś jeszcze uda się u Mastersów zrobić pomiary..
torek
Zabawy ciąg dalszy. Dziś wpadły świece NGK o stopień zimniejsze, bo okazało się, że jednak były seryjne. Szczelina zmniejszona na 0,65 i kończymy strojenie powoli. Doładowanie finalne 1.5-1.6b, i zobaczymy jak to wyjdzie smile.gif Na torze poznań w zeszły weekend zrobiłem jedno okrążenie, gdyż niestety silnik zaczął postukiwać na wyższych obrotach, zakładam że od rozgrzania i gwint okazał się zdecydowanie za miękki, gdyż koła tarły o błotniki z przodu i nie było sensu jeździć w takim stanie.. Czy ktoś kojarzy jakie ceny sa za regenerację i utwardzenie zawieszenia gwintowanego? Czy to raczej bezsensowny zabieg jest?
done4
Do gwintu można dokupić sprężyny o różnych twardościach.
jackkpl
Pytanie czy amor ogarnie. Jak wsadzisz twarda sprexyne to moze bujac , bo amor nie wytlumi.
torek
No dobra, a sama regeneracja amora? Podejrzewam, że gwint też się z używa. Warto się w to bawić, czy lepiej szukać innego ?
Coobcio
Są firmy ktore regenerują i utwardzają zawieszenia gwintowane ja korzystałem z firmy TechRacing z Krakowa i oragnaili mi juz wiele Teinów a teraz moje HSD mono pro zmieniali setting... Polecam
torek
O dzięki. Zaraz sprawdzę smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.