Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.6 HDi swap z pominięciem BSI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
grzesiek309
Cześć.
Wpadł mi w ręce pug z silnikiem 1.6 HDi 75KM i przy okazji głupi pomysł wsadzenia tego silnika do 205 tongue.gif
Kwestie mechaniczne ogarnę bez problemu. Czarną magią jest natomiast elektryka.
Zastanawiam się jakich sygnałów potrzebuje ECU, żeby odpalić i nie sypać błędami i jak te sygnały emulować, żeby nie wsadzać całego CANa do 205 wink.gif
Dawca to partner bez ABSu, kompa pokładowego i innych bajerów, więc potencjalnie tych trudności widzę mniej.
Kwestia zegarów to mniejszy problem. Mogę wstawić czujniki z 205 i spiąć z ory zegarami. Pozostaje jedynie problem w postaci obrotomierza.

Ma ktoś widzę jak to można rozwiązać bez nakładu tysięcy PLN? Jeśli nie ma prostego sposobu, to po prostu porzucam ten głupi pomysł tongue.gif
Mis
Przekładaj śmiało, BSI nie potrzebujesz, usuń immo ze sterownika silnika i finał.
Arkadiusz
mozesz wrzucic cale bsi z immo albo immo wywalic programowo i wtedy bez bsi
a jak obrotomierz w takim wypadku? Ja przerzucilem silnik z bsi (2.0 16v) i z kpl immo do 106 ale nie mam skad wziac obrotomierz, bo z czujnika polozenia walu nie dziala (nie wiem czemu w sumie).
grzesiek309
Dzięki za odpowiedzi biggrin.gif
Wygląda na to, że pomysł wcale nie był taki głupi na jaki wyglądał wink.gif
Dysponuje ktoś schematem elektrycznym dla tego silnika? Szukam i znaleźć nie mogę sad.gif

Arkadiusz, wsadziłeś do 106 silnik EW10? To już chyba niezły hardcore tongue.gif
Arkadiusz
na tym forum nie ma glupich pomysłow, tu co drugi uzytkownik robi cos co wyglada na bez sensu wg normalnych użytkowników aut biggrin.gif

ja wsadzilem do 106 xu10 z xsary vts.

jakie masz oznaczenie silnika? bo do 75hp ciezko o jakis schemat silnika, nawet w autodacie nie ma.
grzesiek309
Silnik to 9HW czyli DV6BTED4

XU10J4RS? I było z CANem? Czyli pewnie polift z kompem 3 kości. Sam mam taki motor w 205, ale na starym kompie Magneti. Odpalenie tego cuda to kwestia 3-4 kabelków biggrin.gif Immo oczywiście zdjęte wcześniej.
A obrotek mam na patencie. Z każdej cewki przez diodę sygnał puszczony do obrotomierza. Jak chcesz, to poszukam schematu, który krąży gdzieś na forum 205gtidrivers wink.gif
Arkadiusz
tak, polift na 3 kosci, jako ze mialem cala wiazke razem z wszystkimi modulami z xsary to wywalilem co niepotrzebne i przelozylem z bsi.

schemat orotka z cewek bylby dla mnie bardzo pomocny jesli mozesz to podrzuc.
mat13por
Podeslij vin na @ z tego partnera. Cos Ci wyczaruje smile.gif
grzesiek309
mat13por, wysłałem PW smile.gif

A teraz inny temat wink.gif Wyczytałem, że silnik 75KM to zblokowany programowo 92KM. Przegrzebałem katalog części peugeota i wychodzi na to, że to prawda. Tłoki, głowica, wałki, przepływka, przepustnica, turbo, cooler, pompa, wtryski, kat, wszystkie te części są takie same. Sama zmiana kompa na tego z wersji 92KM zrobi te seryjne 92KM?
damianz
75KM i 90KM roznia sie mapa.
grzesiek309
Swapa nie będzie sad.gif
Zastanawiałem się dlaczego nie mogę znaleźć 205 z tym silnikiem. Okazuje się, że silnik się nie zmieści ohmy.gif Jest za bardzo rozbudowany z przodu. Nie wejdzie chłodnica, a co dopiero cooler, na dodatek wystaje kilka cm ponad linię maski tongue.gif
Niby można coś z mocowaniami kombinować ale nie chce mi się z tym bawić. Miał być w miarę szybki i prosty swap wink.gif
jakub1t
Zrób tak jak w t16, na pewno wejdzie wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.