Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Focus RS vs ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
h8r
Z racji tego, że mój funcar zaczyna być uciążliwy jako daily rozglądam się za czymś co będzie trochę bardziej praktyczne, ale wciąż dawać dużo radości z jazdy. Dodatkowo mógłbym uratować część kasy, którą palę co miesiąc w podatkach i palić nią w leasingu. smile.gif Początkowo miał to być mniejszy reprezentacyjny sedan, ale ze względów praktycznych i tego, że tak naprawdę żaden mnie nie zachwycił do końca. Ze względów religijnych nie biorę pod uwagę aut z napędem na przód. Focus z tych nowych aut, które oglądałem daje zdecydowanie najlepsze wrażenia z jazdy: prowadzenie, moc, dźwięk, hamulce, skrzynia biegów (celowałem w automat, ale ten manual z focusa jest super). Z zewnątrz wygląda fajnie, wszystko wali się jak się wsiądzie do środka, tam wygląda po prostu staro, plastikowo i tandetnie. Ja wiem, że to ford i nie jestem przyzwyczajony do luksusowych wnętrz, ale też trochę kosztuje i chyba mam prawo wymagać. Dodatkowo dealerzy jakoś nie chcą dawać upustu na zeszłoroczne sztuki (rabat rzędu 6% na roczne auto to nie rabat), a na nowe nie chcą przyjmować zamówień, bo koniec produkcji... Zastanawiam się co mogłoby być alternatywą przy budżecie rzędu Foki RS +/- 10%.
Marcin J
Seat Leon Cupra kombi. Napęd na 4 do tego dużo lepsze wnętrze. Emocji mniej.
piwo
a45 amg
rex
Myślę, że nie powinieneś oglądać a się przejechać. Ja miałem przyjemność sporo pośmigać RS a sam mam prawie nowego Leona FR i też nie odmówiłem sobie przejażdżki Cuprą. RS daje o wiele więcej frajdy. A co do wnętrza, to kwestia dyskusyjna. Vagowe wnętrze też nie powala designem. W podstawowych wersjach różnica oczywiście na duży plus ale już w full opcji jaka jest RS nie można mówić i wielkich różnicach. Mój kuzyn wykupił leasing od gościa rocznik 2016 i to by może była opcja dla Ciebie. Teraz foker ma zrobiony końcowy, DP i dolot i program na okolice 400km. Strzela, lata bokami, ma flat shift i pali 4 laczki. No czego chcieć więcej biggrin.gif
piwo
tez uwazam ze powinienes sie przejechac. zobaczysz jak bardzo amg rozni sie w prowadzeniu od rsa, jak bardzo iloscia miejsca w srodku i jakoscia wykonczenia.
hexx #2
ciężko znaleźć bezpośrednią alternatywę za RS'a, bo wszystko w tym"rozmiarze" będzie w pewnym sensie krokiem wstecz
jak nie musi być to auto w tym segmencie a musi mieć trochę tej mocy i jest szansa na nagięcie budżetu w górkę przez leasing..., to możesz spojrzeć też na STI i Stinger GT

dużo robisz kilometrów rocznie ?
głównie miasto/trasa ?
dalsze wypady ?
Tom-Lee
Wyboru wielkiego nie ma...zastanawia mnie tylko, ze ktos ma odwage isc w Foke. Macie palete silnikow na zmiane? Czy lubicie jezdzic taxa, w oczekiwaniu na naprawe? Przeciez to nie jest mit. Wnetrze dramat, tylko naped dobry. Tez bede czegos szukal, nie jestem az tak religijny wiec zostaje Type-R, albo S3 limo.
hexx #2
CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 16 Jan 2018 - 11:02) *
Macie palete silnikow na zmiane?

Ford chciał zaoszczędzić na tym silniku zamiast dać ten co wkładany jest do Mustanga.. i wyszło jak zawsze kiedy się dziaduje.
Co ciekawe.. w GB używali innych stopów do tych silników i chyba jak pamiętam problemów nie ma.


Tommo
Temat silnika w Foce RS jest już rozwiązany przecież. Ostatecznie jest gwarancja, samochód zastępczy, nowy silnik, nie dramatyzowałbym tak bardzo.
hexx #2
od 2017 roku jest już silnik robiony na nowych stopach alu i problemów już nie ma
Tom-Lee
Ja nie dramatyzuje, tylko woz ma jezdzic a nie stac na gwarancji w kolejce na naprawe. Jak problem zostal rozwiazany? Rozumiem, ze odpowiedza jest to co napisales Hexx?
hexx #2
na dobrą sprawę, Ford jakoś daje radę i sukcesywnie wymiany są robione
pojeździsz tydzień czyms innym i po problemie

jak masz VAGa z silnikiem TFSI który będzie brał 0.9 litra oleju na 1000km to możesz liczyć na naprawę ?

CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 16 Jan 2018 - 11:23) *
Jak problem zostal rozwiazany? Rozumiem, ze odpowiedza jest to co napisales Hexx?

Jest rozwiązany.
Blok i głowica była zrobione ze stopu aluminium, który nie był dobrze dobrany pod kątem cieplnym i dochodziło do odkształcenia, które prowadziło do przedostawania się płynu chłodniczego do cylindrów, a czasem w wyniku naprężeń do zerwania szpilek.
Ford w ramach gwarancji wymienia te silniki na nowe. Teraz głowice i bloki są zrobione z innego stopu (a przynajmniej mają być).
Tom-Lee
Rozumiem, dzieki i sorry za OT.
exocet
To chyba nie o stop chodzi wink.gif
http://www.roadandtrack.com/car-culture/bu...socialflowFBRAT

A może bmw m135i? Na nówkę pewnie nie starczy, ale prawie nówkę w cenie focusa dostaniesz.



CYTAT(hexx #2 @ Tue, 16 Jan 2018 - 08:52) *
Stinger GT

ten samochód, zaczyna się pojawiać w każdym temacie niczym e36 328i i audi B4 z v8 biggrin.gif
TomekST
Foka RS mk3 od początku produkcji miała 3 wersje silnika

679 - problem z uszczelką i najprawdopodobniej blokiem
680 - problem z uszczelką
836 - wkładany do aut od 7.07.2017 wolny od wad

Najśmieszniejsze jest to, że problem uszczelki to wina podwykonawcy i działu kontroli. Po prostu wkładano do RSa uszczelkę od Mustanga. Silnik praktycznie taki sam tylko górą trochę inaczej płyn chłodniczy płynie. Dlatego uszczelka musiała mieć inny wzór wykrojenia.

Akcja serwisowa obejmie wszystkie auta wyprodukowane do 6.07.17. Zostanie ogłoszona za parę dni.

Do autora wątku - bierz RSa, świetne auto. Tylko jako warunek postaw, że silnik musi mieć kod 836. Łatwo to sprawdzić bo jest duża naklejka w okolicach paska.

A jeśli przeszkadzają Ci plastiki a widzę, że masz budżet +10% to zamów sobie pakiet zamienników w karbonie.
A jak ktoś to już czyta i chce kupić RSa to, że żeby auto było optymalnym DD niech koniecznie doda koszt następujących pozycji:

- sprężyny progresywne, aby wyeliminować efekt kangurkowania,
- zestaw obniżający kubły (jeśli kupuje się wersję z kubłami, a są super),
- sztywniejszą łapę dolną silnika, aby nie było problemów z wrzuceniem 3ki w szybkich łukach,
- lepszy uchwyt od przedniego zespołu transferowego, aby zmniejszyć jego wstrząsy, bo lubi uszczelka się poluzować,

Ostatnie dwie pozycje dla osób, które zamierzają robić wypady na tor.

A dla tych, którzy nie boją się utraty gwarancji oczywiście program wraz z większym intercoolerem i downpipem oraz wytrzymalszy zaworem DV. Wtedy można pójść w 420/650. Ale osobiście odradzam tyle niutów. Sam robię na 400/550.

No to takie podstawy, oczywiście można szaleć bardziej.
h8r
Dzięki za komentarze, precyzując w większości jazda po mieście (dlatego wolę mniejsze auta), sporadycznie średnie trasy, raczej niewielkie przebiegi. A45 AMG też mi się bardzo podoba, co prawda nie jeździłem, ale też jest lekko 50k droższy od foki, co mocno naciąga budżet i przekłada się na co najmniej rok dłuższy leasing. Jeszcze nie jechałem VAGiem, który by się w mojej opinii dobrze-fajnie prowadził, dlatego nie rozważałem Cupry-Golfa-S3... ale może powinienem?
Fun z jazdy jest dla mnie znacznie ważniejszy od wnętrza i plastików.
Samą konfiguracje już wiem jaką chce, obowiązkowo kubły, przy moich gabarytach okazują się wygodniejsze, szyny obniżające, rozszerzoną gwarancję, choć i tak pewnie będę dłubał auto przed jej upływem. smile.gif
gucior
Golf 7r
kosmita
BmW 135i
Tom-Lee
CYTAT(gucior @ Tue, 16 Jan 2018 - 17:53) *
Golf 7r


W sumie niezły pomysł. Jakieś porównanie do S3?
KrisC
jeżeli ktokolwiek rozważa Focusa RS jako alternatywę dla A45, S3, M135 czy w sumie czegokolwiek to wymaga leczenia. Całe wnętrze jest żywcem wyjęte z jakiejś Fiesty 1.4 dla przedstawiciela handlowego, badziewie, tandeta, plastik z recyklingu butelek. Silnik nawet poprawiony do dalej padaka, o seryjnych parametrach mocy można zapomnieć, o czasach podawanych przez producenta również. Jak interesuje Cię procedura startu to pamiętaj że na światłach musisz powiedzieć gościowi w aucie obok żeby zaczekał do kolejnej zmiany, bo Ty będziesz 12 minut swoją uruchamiał, podczas gdy jego Audi/Benz/BMW dawno pojedzie. Dla mnie to auto nie ma prawa bytu i rozumiem czemu Ford nie pozwalał bardzo długo na jazdy testowe, bo NIKT BY TEGO NIE KUPIŁ. Jak już sprzedali ileś sztuk to teraz idą pozytywne opinie, ludzie muszą jakoś sobie usprawiedliwić że popełnili błąd w życiu, powiedzą prawdę jak uda się ten wynalazek sprzedać
hexx #2
Zdecydowanie ma co porównywać Focusa RS z tymi autami... bo on nie jest do ruszania ze świateł i ściganek do następnych po prostej.
Założenie dla niego było inne.
KrisC
Jego założeniem jest podróż na lawecie i stanie w serwisie, zdetronizował Lagunę dwójkę. Uwielbiam takie powiedzenia że został zaprojektowany do czego innego, bo jakoś jego konkurencja jest dobra i do tego i do tego i do tamtego. Zobacz sobie temat Miko Marczyka i jego seryjnego A45 AMG.
hexx #2
a jak jest jego konkurencja ?
bo jak rozumiem, można nią pojechać na kręty tor szutrowy... smile.gif
KrisC
nie można, jak A45 AMG albo Golfem 7r zjedziesz z asfaltu to łączy się z centralą i auto gaśnie.
QbaqBA
Tylko ten Focus RS daje więcej frajdy z jazdy niż każde z aut które wymieniles
hexx #2
CYTAT(KrisC @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:01) *
nie można, jak A45 AMG albo Golfem 7r zjedziesz z asfaltu to łączy się z centralą i auto gaśnie.

no to podaj takie które może zjechać z asfaltu

jak masz takie, to chętnie dam Ci się objechać i "zrobić wiatrak"... a nawet dopłacę za coś takiego smile.gif
ale tor ja wybieram
KrisC
CYTAT(QbaqBA @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:02) *
Tylko ten Focus RS daje więcej frajdy z jazdy niż każde z aut które wymieniles


bardzo subiektywne zdanie, mi nie dawał żadnej, bo miałem wstręt do tego co widziałem w środku, brzydkich zegarów i tego że jest upierdliwy. Osobiście kupiłbym S3, lub roczne RS3 i zamknął temat, ale że każdy ma swój gust to po prostu podzieliłem się swoim zdaniem o Focusie, super sportowym aucie które realnie do setki jeździ jak Passat 2.0tdi DSG.

CYTAT(hexx #2 @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:06) *
no to podaj takie które może zjechać z asfaltu

jak masz takie, to chętnie dam Ci się objechać i "zrobić wiatrak"... a nawet dopłacę za coś takiego smile.gif
ale tor ja wybieram


dziękuję, zapamiętam i odezwę się smile.gif obecnie niestety z przyczyn niezależnych ode mnie nie posiadam żadnego z w/w
hexx #2
CYTAT(KrisC @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:06) *
dziękuję, zapamiętam i odezwę się smile.gif

trzymam za słowo smile.gif
chętnie zobaczę te auta jak sobie radzą z jazdą bokami po ciasnych i śliskich zakrętach i zawracaniem na ręcznym smile.gif
TomekST
KrisC zgodzę się, że jak ktoś chce kupić hot hatch-a ze względu na jakość wykończenia to Foki nie wybierze. Tu proponuję najnowsze Audi RS3. Szybkie ruszanie spod świateł również RS3 albo A45. Na tory typu Poznań i wzwyż też myślę, że wspomniana dwójka lepiej pojedzie niż Foka. Ale na zabawy typu Powerstage, SuperOES nie kupisz lepszego HH niż Foka RS (mowa o nowych autach). RS jest już produkowany 3 rok i nie posiada wielu z problemów wieku dziecięcego. Silnik 836 jest dopracowany i trzyma seryjne parametry - można to sprawdzić choćby na wykresach na profilu FB TuneForce.

KrisC
CYTAT(hexx #2 @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:12) *
trzymam za słowo smile.gif
chętnie zobaczę te auta jak sobie radzą z jazdą bokami po ciasnych i śliskich zakrętach i zawracaniem na ręcznym smile.gif


CYTAT(TomekST @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:20) *
Powerstage, SuperOES nie kupisz lepszego HH niż Foka RS



Miko Marczyk
Mercedes-AMG A45 381KM/475NM
SuperOES Tor Kielce I runda 2017

1 miejsce w klasie VI
3 miejsce w klasyfikacji generalnej

https://www.youtube.com/watch?v=PXMEDtopWkU

hexx #2
nooo...
to bierzesz jakiegoś A45 a ja jakąś RS'kę... i jedziemy na szutry smile.gif
amatorem jestem kompletnym ale pobawić i sprawdzić się można
łatwo mnie objedziesz
matteusz
CYTAT(KrisC @ Tue, 16 Jan 2018 - 18:41) *
Jak interesuje Cię procedura startu to pamiętaj że na światłach musisz powiedzieć gościowi w aucie obok żeby zaczekał do kolejnej zmiany, bo Ty będziesz 12 minut swoją uruchamiał, podczas gdy jego Audi/Benz/BMW dawno pojedzie.

Pamiętam jak Inka startowała na 1/4 swoim CLA i przeważnie ruszała 2 czy 3 sekundy po zapaleniu się zielonego, bo trzeba było odpalić procedurę, więc chyba trochę przesadzasz.
TomekST
A45 to również świetne auto na Kielce, Bednary a w rękach Miko to już w ogóle petarda. Pytanie, co by było jakby pojechał Foką. Niestety odpowiedzi nie poznamy bo jest ambasadorem Mercedesa i ma pewne zobowiązania.
TomekST
w foce procedurę staru można ustawić permanentnie łącznie z wyborem wartości limitera na obrotach. Oczywiście musi to zrobić ogarnięta osoba grzebiąc w softcie.
h8r
Odpowiadając na niektóre posty. Sam w pierwszym poście zauważyłem, że wnętrze jest słabe i pierwszy raz biorę to pod uwagę przy zakupie auta. Ważne rzeczy są dobre: kierownica, fotele (pomimo tego, że za wysoko zamontowane), skrzynia biegów działa super (pomimo tego, że celowałem w automat), jeszcze słabo umieszczony gaz do H&T, ale to już naprawdę detale. Zwracam na to uwagę, bo mimo wszystko auto nie jest tanie i takie A45 jest lekko 50k droższe, a RS3 około 100 to już dla mnie masakra. W sumie to wybiorę się do Mercedesa i zobaczę, może mają większe rabaty i lepsze warunki leasingu. Czy skrzynie w A45 AMG już nie padają tak jak na początku? Raczej wyznaję filozofię prostych i tanich samochodów dlatego łatwiej mi przymknąć oko na niektóre rzeczy. Średnio mnie interesują sprinty spod świateł, z tego co widziałem LC to kilka kliknięć z kierownicy, ale zawsze mogę obroty ustawić sobie prawą stopą, a lewą strzelić ze sprzęgła i będę 0.1-0.2s wolniejszy od LC. Mam inne auto do zabawy na torze, ale z całą pewnością chciałbym sprawdzić nowy ewentualny nabytek w warunkach bojowych, w szczególności na jakiś krętych śliskich torach, wątpliwe, że wyjadę na szutry - szkoda byłoby mi auta. Nie jestem też tak utalentowany jak Miko i nie nastawiam się na wygrywanie pucharów, a raczej dobrą zabawę. Focus urzekł mnie przede wszystkim bardzo fajnym (neutralnym) prowadzeniem, daje świetne czucie co się z nim dzieje i strzela z wydechu jak rajdówka. biggrin.gif Czuję się w nim jak dziecko, a przy okazji to normalne auto w którym mogę wszędzie pojechać.
Miloszz
CYTAT(KrisC @ Tue, 16 Jan 2018 - 20:01) *
nie można, jak A45 AMG albo Golfem 7r zjedziesz z asfaltu


Chyba troszkę Ci sie modele aut pomyliło.
Ecoboost i tak jest lepszy od tych wszystkich TFSI z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, biorących 1l/1000km i z nagarem który łyżeczkami można wybierać.
Połowa Leonów Cupra w ogłoszeniach ma wspomnienie o wymienianych silnikach na gwarancji, więc rzeczywiście świetnie silniki.
TomekST
Jest do kupienia lub wydrukowania 3D podkładka pod gaz, że H&T można było wygodnie robić.
Kubły można specjalnym zestawem obniżyć o 2, 4 lub 5 cm. Jak byś kupił RSa i chciał je obniżyć to pisz do mnie PW, bo zacząłem te zestawy robić sam. Jak ktoś chciałby się przymierzyć do obniżonego fotela i jest z okolic Wrocławia to zapraszam. Przy okazji zademonstruję również mega „zabawkę” czyli jak jeździ RS z zmodyfikowanym sterownikiem zawieszenia, który czyni je permanentnie aktywne.
hexx #2
Tomek, a jak jest z ingerencją w działanie napędu ?
Bo teoria teorią... a co na to praktyka ? Chodzi mi o regulację rozdziału momentu.
TomekST
Oficjalnie masz 4 tryby pracy napędu gdzie najbardziej widowiskowym jest Druft mode bo rzeczywiście więcej momentu jest na tyle. Nieoficjalnie nie ma jeszcze żadnej niefabrycznej modyfikacji programu sterownika napędu i raczej szybko nie będzie.

Moje ocena napędu jest bardzo dobra, bo bardziej agresywna jazda tym autem w zakręcie to non stop banan na gębie. Podczas czystego przejazdu Time attack też daje dużo satysfakcji i pomaga kręcić bardzo dobre czasy.
Tommo
Drift mode fajna sprawa, czasami nawet zbyt fajna smile.gif

mile
CYTAT
Połowa Leonów Cupra w ogłoszeniach ma wspomnienie o wymienianych silnikach na gwarancji, więc rzeczywiście świetnie silniki.


Rzuć jakimś linkiem, bo tak patrzę po otomoto i nie widzę tych padniętych silników za bardzo.
Aval
Bzdura z tymi ogłoszeniami wink.gif

Nie ma ani jednego takiego ogłoszenia, akurat rozglądam się za Cuprą i przeglądałem wszystko co jest na Allegro/Otomoto.
h8r
W dzisiejszych czasach zdaje się nie ma już niezniszczalnych samochodów, zwłaszcza jak mówimy o sportowych używanych nawet okazjonalnie potrafią się popsuć. Ford twierdzi, że rozwiązał problem, pół roku może być za krótko, żeby to potwierdzić, ale dosyć tanio oferuje gwarancję przedłużoną do 7 lat.
feels3
CYTAT(gucior @ Tue, 16 Jan 2018 - 17:53) *
Golf 7r


Rka? Nudne auto, co najwyżej do ścigania się z pod świateł.

Jeśli już Golfa to GTI Clubsport, najlepiej wersja S jakby wpadła.

Co do szybkości na torze to Rka też szału nie robi, moje 300-330 konne (zależnie jaki program miałem) GTI nigdy z Rką na torze nie przegrało, z RSem zresztą też tongue.gif (nooo były dwa razy marginalnie szybsze, ale na semi a ja na drogowych, więc generalnie nie były)
kompot
CYTAT(mile @ Wed, 17 Jan 2018 - 07:45) *
Rzuć jakimś linkiem, bo tak patrzę po otomoto i nie widzę tych padniętych silników za bardzo.

+1
Jaki jest powód uszkodzeń silnika?
tomek evo
Prawda jest taka, ze za TSI (TFSI) ciągnie się smród straszliwy ale nowsze silniki jakoś problemów nie mają, a nawet jeśli są to problemy raczej incydentalne "jak wszędzie".
xero
ludzie zapier... 7R po 400-500 koni i jakoś nikt się nie skarży, że coś klęka. Zachęcam do dołączeniu do grupy na fb i zapytanie właścicieli z pierwszej ręki.
greenhorn
Z wymienionych aut latałem tylko 7R i mocno polecam. Jako cichciemny DD nie rozbijający budżetu - ideał. Nawet w serii.
1bizkit
Focusa nigdy nie miałem ale zawsze się podobał. Wzbudza więcej emocji niż reszta.
R-ka dobra i sprawdzona ale niestety nudna.
S3 cena jak za A45 a rewelacji nie ma. A45 pojawiło się teraz jak grzyby po deszczu.
Jechałem ostatnio M2 oraz M135i z napędem na 4 i oba samochody mi się bardzo spodobały.

Jakbym miał taki dylemat to bym wolał poszukać roczną RS3. Wszystkie nowoczesne samochody maja wady i zalety ale ten model daję po prostu satysfakcje.
hexx #2
W żadnym z wymienionych aut nie masz możliwości ingerencji w sposób działania napędu... w Fordzie taka możliwość jest.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.