Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: AAN vs ABZ
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
malutki83
Kojarzycie jaka roznica w wadze tych jest?



marszall
Legenda glosi ze masy maja bardzo podobne
R5 ma ciezki dlugi zeliwny blok i kupe cjezkiego osprzetu, v8 caly z aluminium
malutki83
Abz tez chyba krotszy?

A osiagi aan seria vs abz.
marszall
Krótszy bo ma ok 4.5 cylindra ale to wydaje mi sie ze czuc. Do tego glowice nizej wiec nawet gdyby masy mialy podobne to w v8 jest ona nizej i blizej osi

Co do osiagow to serie aan nie warto porownywac bo tylko 230hp za to wygrywa konstrukcja. V8 ma nikasulowa powloke na ctlindrze , jak naruszona to juz spadek parametrow, jak glowica nie trzyma - spadek parametrow. AAN - jak wszystkie silniki turbo - spadki w mechanice zawsze zrekompensuje turbo bo do dmucha czego brakuje. Ale tez mniej do zepsucia bo i ctlindrow mniej i zaworow. Atmosfertczny v8 musi polegac na tym ile zaciagnie i ile sprezy.
Wszystko zalezy do czego silnik potrzebujesz i czego oczekujesz
simon.pg
2.2 t drogi w naprawach na markowych częściach, drogi w upgradowaniu, mało części z odzysku i także drogie.
4.2 v8 leży wszędzie w naprawdę wielu wersjach, głowice są wszędzie więc ich zużycie nie jest argumentem jednakże nicasil lub pochodna już faktycznie znacznie utrudnia życie. Kolejna kwestia to drogi koń mechaniczny każdy kolejny którego chciałbyś uzyskać.


malutki83
Nie bedzie wiecej koni.

Ma to w miare bezawaryjnie jezdzic.

Jedynie bede szukal mozliwie najkrotszej skrzyni i dyfra to tez powinno poprawic osiagi. Skrzynia od 2.8 q jest dosc dluga
Leo
W miarę bezawaryjnie? no to 4.2
malutki83
Mialem AAN i niestety zeby byl porzadnie ogarniety to fortune by to kosztowalo
marszall
Audi competition mialo jedna z najkrutszyxh przelozen. Wiem gdzie lezy dyfer i skrzynia
klinton
pod kątem bezawaryjności i jeśli auto ma być do upalania (kojarzę Twój nick z jakimiś rajdówkami) to tylko ABZ, kosztuje grosze, przy swapie trzeba się trochę pobawić bo nie jest p&p i trzeba sobie ogarnąć koło zamachowe + rozwiązać czujnik położenia wału. ale poza tym nawet olejożerne zajazdy o mocy 250 koni dają super frajdę, bo jadą od razu od samego dołu, części są tanie, ogólnie do orania tylko ABZ. po zmianie cewek na TFSI, usunięciu całej kablologii od modułów zapłonowych i samych modułów, instalacja silnika zmniejsza się znacznie objętościowo i do rajdówki jest w sam raz. jakby co mam napęd (skrzynia 01A 5 biegów i dyfer) z competition czyli najkrótszy możliwy na sprzedaż. tylko coś kojarzę jak przez mgłę, że masz coupe, a to co ja mam jest z sedana B4..
simon.pg
niom 2.2 to fortuna by jeździł. Wiem bo składam zestaw części do odbudowy;/
malutki83
Wlasnie problem ze niemam juz nic.

Dzis bylem przejechac sie b4 z abz i to ze szalu nie bylo to malo powiedziane. Ale moze to wzgledne odczucie po posiadaniu 2.2 t.

Jedno co bylo masakrycznie odczuwalne to ciezkosc tego auta.
Leo
to pozostaje tylko dobrze dokoksowane 1.8T w lekkiej B3q. Plus szpera na tyle. Płytkowa.
klinton
Może ten ABZ nie jechał jak powinien? smile.gif albo skrzynia za długa, z czego? W zeszłym miesiącu skladalem i jeździłem b3cq ABZ + skrzynia b3 5cyl (tez krótka) auto rajdowka z klatką puste w środku i zawija się jak wściekła z każdego biegu smile.gif
klinton
https://youtu.be/Otx0c5x9mco

Tu jeszcze co do mocy masz przyklad b3 z abztem po moim małym ogarnieciu (inne wcześniejsze filmiki to to samo auto z źle ustawionym czujnikiem położenia wału i kilkoma błędami w instalacji silnika, dupohamownia powiedziała -50km i odcinka przy 5.5tys obrotów...) tutaj jest też skrzynia z jakiegoś 5cyl 10v i tez jakoś to idzie smile.gif
malutki83
Skrzynia i dyfer seryjne z b4 q 2.8
Leo
długa.
marszall
Wlasciwie najdłuższe w b4
malutki83
Cos mi sie zdaje ze skoncze na 80 albo a4 z 1.8 t.
simon.pg
Moje wrażenia po dwóch 4.2 swapach w coupe było nijakie. Wersje 40 zaworów a szału nie robiły;/
marszall
może problem w tym ze mało który trzyma moc/tudzież źle dograny swap i brakuje kuniów
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.