Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: diagnostyka logów 1.8T AGU
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
marcinas1983
Witam!

Czy ktoś mógłby rzucić okiem na logi z mojego 1.8T AGU?

http://vaglogi.pl/log-001_013_sXP25D.html

http://vaglogi.pl/log-001_025_E2w0XN.html

http://vaglogi.pl/log-002_007_9LWs7tb.html

Tutaj jeszcze jeden log z wolnych obrotów na benzynie... zastanawiam się czy to normalne, że korekcja lambda idzie tak aż wysoko?? Czy nie powinna oscylować w koło 1??

http://vaglogi.pl/log-007_W8nNz4U.html

Czy wszystko z autem jest ok...?? Auto posiada LPG, ale logi były robione na PB. Problem mój polega na tym, że auto lekko faluje na wolnych obrotach, również czasem ( szczególnie jak jest zimne ) szarpnie po puszczeniu i dodaniu ponownym gazu. Dodam, że występuje lekkie wypadanie zapłonów, tym się zajmę po nowym roku, zamienię cewki miejscami i sprawdzę czy wypadanie zapłonów przejdzie na 1 i 2 cylinder, jeśli tak to wymienię cewki na nowe.
Mis
Pokaż logi statyczne 008+009 po przejażdżce kilkanaście kilometrów na benzynie spokojnej.
Te logi co wrzuciłeś nie wyglądają źle.
marcinas1983
Dzięki za odpowiedź... we wtorek postaram się podesłać logi o które prosisz... bo będę miał auto na dłużej.

Tutaj filmik jak np. auto faluje po przełączeniu na lpg...

https://www.youtube.com/watch?v=4IJpa2wtNmM

Do tego co jeszcze zauważyłem... jak daje gwałtownie gazu ( na postoju ) na pb gdy jest auto lekko rozgrzane to lekko się przydusza, na lpg przydusza się mocniej ( nawet gdy rozgrzane do 95*C ) i odczyt sondy lambda zamiast jak na pb pokazywać 0.86V (podobno normalne dla tego silnika ) to idzie na ponad 0.9XV czyli bogato.
marcinas1983
Tak jak wyżej napisałem dodaje logi statyczne grupy 008 i 009 po przejechaniu 16km na benzynie

pierwszy krótszy ( zerwało komunikację z kompem auta )

http://vaglogi.pl/log-008_009_B4e4K.html

i drugi znacznie dłuższy...

http://vaglogi.pl/log-008_009_o26777.html
Mis
Ciężki temat, zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i zmniejszenia przerw na świecach na 0,7mm, nic innego nie przychodzi mi do głowy. Jak będzie tak dalej to pasowałoby podmienić przepustnicę i zrobić adaptację.
marcinas1983
Przepustnica czyszczona jakiś czas temu i adaptacja też przeprowadzona. Nawet jak kupiłem auto to przepustnica nie była jakoś brudna... Przerwa na świecach zmniejszona na 0.75mm.
marcinas1983
Witam!

Chciałem trochę odświeżyć temat zamiast zakładać nowy... otóż dalej męczę się ze swoją skodą i jej beznadziejną pracą na wolnych obrotach. Auto błędów w komputerze nie ma, na pb i lpg ( mocniej ) jest to samo z pracą silnika. Co zauważyłem to skacze czas wtrysku nie jest stabilny, oraz... zrobiłem loga z czujników stukowych. Zastanawia mnie tylko dlaczego na 2 cylindrze napięcie ze stukowego jest wyższe niż na pozostałych. Chodzi mi też po głowie rozciągnięty łańcuszek rozrządu... może być to przyczyną złej pracy na wolnych obrotach? Zastanawiałem się też czy nie odkręcić stukowców i wyczyścić z rdzy miejsce połączenia z blokiem oraz skręcić je ponownie odpowiednim momentem.

Co już sprawdziłem/wymieniłem....
- cewki nowe i świece ngk platynowe pfr6q ( zamieniane miejscami i to samo ), na poprzednich denso K20TT tak samo
- ciśnienie sprężania po 12 barów na każdym cylindrze
- silnik chodzi na jałowych jak by gubił zapłony, tak samo jest kolo 2.5-3tys obr/min lekko się trzęsie jak by nie palił na cylinder
- wymieniony napinacz łańcuszka ( było słychać łańcuszek rozrządu po odpaleniu zimnego silnika )
- kompletny nowy rozrząd ustawiony na znakach
- aktualny przebieg auta 294 tys km ( według licznika w pamięci może mieć więcej )... i tu się zastanawiam czy nie należałoby wymienić łańcuszka rozrządu ( ustawiając wałek ssący na znak to wałek wydechowy jest po za znakiem mimo odliczonych 16 ogniwek jak podaje autodata )

obiecany log:

http://vaglogi.pl/log-016_bPY8v.html
dany_47
miałem podobną sytuację w Leonie 1.8T AUQ - szarpało silnikiem, nie chciał jechać, szarpał w czasie jazdy
okazało się, że sterownik był rozklejany przez ABT, skleili go ponownie ale niedbale a do środka dostała się wilgoć/woda.
Po podmianie sterownika problem znikł. może warto tam zajrzeć
marcinas1983
Sterownik już wyciągałem i podmieniałem na inny, silnik tak samo pracuje. Po obecnym sterowniku nie widać, żeby w jakikolwiek sposób był rozklejany.

EDYTA:

Zmieniłem łańcuszek rozrządu na nowy. Przy okazji wyciągania napinacza oczom mym ukazała się zlasowana twarda guma... był to oring w dolnej części napinacza... znalazłem nowy pasujący średnicą i go założyłem. To ciekawe, że część która nie przejeździła roku już się lasuje. Założyłem też nową sondę bosch dedykowaną do tego silnika. I efekt mam taki jak na poniższym filmiku... nie wiem już gdzie szukać przyczyny...

https://www.youtube.com/watch?v=tbTs7xYBhmc
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.