Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: turbo z WG nie trzyma ciśnienia przy podpiętej gruszcze
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
kris309
Jest sobie stary TD (PSA, XUD11TE), pompa wtryskowa mechaniczna z LDA, turbinka to GT15 z WG. Ciśnienie doładowania było ustawione na 1,1bar, trzymało je 2000-3000rpm, potem stopniowy spadek do 0,7bar przy 5000rpm. Szczelność, drożność, wsio posprawdzane, pompa dawkę daje, nawet z dymem spadek ciśnienia się utrzymywał. Po podkręceniu sztangi WG na 1,3bar spadek na górze już tylko do 0,9bar - czyli zawsze idzie od zadanego 0,4bar w dół. I teraz ciekawostka - po zdjęciu wężyka nadciśnienia z WG i zaślepieniu go (czy WG dostaje zero ciśnienia), turbo daje ponad 1,5bar i trzyma je do odcinki, spadku absolutny brak.
Wynikałoby więc na moją logikę że WG się domyka, turbo wydatek ma, a tylko gruszka WG od pewnych obrotów zbyt wcześnie wysuwa sztangę - co się z tym robi? Nowa gruszka oryginalna (ta ma 21 lat) czy jakaś inna z twardszą sprężyną? 1,1-1,2bar w tym aucie starczy, ale fajnie jakby do końca się trzymało... wink.gif
lukas313
Załuż regulator ciśnienia doładowania a nie kręć gruszką i będzie działać.
Mis
Załóż mocniejszą gruszkę lub MBC Properfekta. Zjawisko, o którym piszesz zminimalizujesz w ten sposób, mechanicznie ciężko całkiem to wyleczyć, bo w grę wchodzi backpressure w kolektorze wydechowym, które naciska Ci na grzybek wg powodując jego uchylanie, a BP rośnie właśnie wraz ze wzrostem obrotów najczęściej przy WOT. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.