Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Golf MK5 1.9 TDI swap na co
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Cyccx
Witam.

Szukam informacji na temat swapa silnika do mojej "piątki". Poprzedni silnik 1.9 Tdi BKC uległ uszkodzeniu z powodu zerwania paska nierządu przy prędkości 160km. Koszty remontu przewyższają koszt zakupu nowego słupka.

Ale, chciałbym też rozważyć inne opcje silnikowe, mocniejsze..
Obecnie było to 105km. Czy silniki np. z golfa 4 asz albo arl wejda do mk5 p&p ??
na jakiego innego diesla można by pomyśleć o swapie ??
damianz
Jeżeli szukasz P&P to BXE (problem z korbami) lub BKC. Jeżeli chcesz więcej mocy to wtryski 'AL' i turbo GT1749VB lub inne do BKC.

Robiłem takiego swapa na ASZ (z turbo od ARL) + skrzynia 6 biegów ERF (ARL, ASZ).

Włożyłem ASZ z dużym filtrem oleju.I. Nie jest to P&P, jest dużo zmian i fabrykowania, ale wygląda wszystko jak oryginał. Koszt razem około 5tys. zł.






Mis
Szukałbym słupka 105tki pewnego i w trakcie swapa wymienił panewki na korbach i obejrzał czopy wału. smile.gif
damianz
ASZ, ARL itp. mają mocniejszy dół silnika. Inna pompa oleju, większa miska, korby, wał, śruby o innej twardości i wiele innych.

Mis
CYTAT(damianz @ Wed, 20 Dec 2017 - 00:31) *
ASZ, ARL itp. mają mocniejszy dół silnika. Inna pompa oleju, większa miska, korby, wał, śruby o innej twardości i wiele innych.

Racja, ale są na EDC15, a nie EDC16, wymagają sporo przeróbek przy swapie, mają też więcej lat i wyższe przebiegi, są też bardziej zmęczone, bo wysilenie fabryczne jest większe. 105tka fabrycznie chodzi mocno ubogo, a moc i niut nie poraża.
damianz
Z tym przebiegiem to różnie jest. Ale dodam, że tak masz rację ASZ czy inne z serii 'A' to nie jest plug and play. U mnie pod maską masz 2.0TDI, 1.9TDI ASZ, 1.9TDI BKC, 1.8 8v i części z DSG. Dla mnie to żaden problem bo specializuję się w VW, ale dla kogoś kto myśli, że wyciągnie BKC i włoży ARL, to niestety się grubo myli.

Podsumowanie, jak chcesz latać do 150KM to seria 'B'. Zaś jak chcesz 150KM - 300KM (polecam na 300+ zmienić korby) to już seria 'A'.
Mis
Bardzo dobrze napisane, do 200KM warto zostawić serię "B", która wejdzie bezstresowo, pozostaje więc szukać zdrowego słupka.
Jarol
CYTAT(damianz @ Wed, 20 Dec 2017 - 14:15) *
Z tym przebiegiem to różnie jest. Ale dodam, że tak masz rację ASZ czy inne z serii 'A' to nie jest plug and play. U mnie pod maską masz 2.0TDI, 1.9TDI ASZ, 1.9TDI BKC, 1.8 8v i części z DSG. Dla mnie to żaden problem bo specializuję się w VW, ale dla kogoś kto myśli, że wyciągnie BKC i włoży ARL, to niestety się grubo myli.

Podsumowanie, jak chcesz latać do 150KM to seria 'B'. Zaś jak chcesz 150KM - 300KM (polecam na 300+ zmienić korby) to już seria 'A'.


Opowiadasz bajki, ja mam BKC z mocą 231km i 430nm i jeździ bez najmiejszego problemu
addam24
CYTAT(Jarol @ Wed, 20 Dec 2017 - 21:48) *
Opowiadasz bajki, ja mam BKC z mocą 231km i 430nm i jeździ bez najmiejszego problemu


No ty to robisz po 460nm i wiecej w arl na seryjnym sprzegle.Moje po programie na 395nm puszczone gladko i pozno wytrzymalo az niecale 10kkm.A na nowym btb czasem mozna wyczuc,ze potrafi puscic.I takich magikow nam potrzeba..
damianz
Nie pisalem ile mozna max. wyciagnac tylko ile jest bezpieczne. Znam BKC po 250+, ale co z tego? Nie polecam koksowania BKC, BLS, BXE.

Dol silnika nie jest tak mocny jak seria 'A', ja jestem z tych co lubia miec moc i wytrzymalosc.

Dodatkowo BKC itp. maja 228mm sprzeglo (tak, wiem mozna wzmocnic), ale skrzynia biegow 5 i 6 mocno dostaje, one sa fatalne. Przy 250km urywam polosie jak glupie.

Przy ostrej zabawie w 'B' gotuje sie olej w silniku.

Mam 'show car' z 1.9tdi z gtd28 i moca 380km i prawie 700nm bez nitro, znam temat 1.9tdi bardzo dobrze, kazdy robi jak chce, ja sobie cenie bezpieczenstwo.

Tyle w temacie, wiecej juz nie pisze. Jak cos PW.
Jarol
CYTAT(addam24 @ Wed, 20 Dec 2017 - 23:30) *
No ty to robisz po 460nm i wiecej w arl na seryjnym sprzegle.Moje po programie na 395nm puszczone gladko i pozno wytrzymalo az niecale 10kkm.A na nowym btb czasem mozna wyczuc,ze potrafi puscic.I takich magikow nam potrzeba..


Jednego ARLa zrobiłem z momentem 460Nm na seryjnym sprzęgle. Do chwili obecnej nie ma w tym aucie ze sprzęgłem problemu.
Żeby jakieś miało więcej to sobie nie przypominam wiec nie wiem po co od razu koloryzujesz swoje wypowiedzi?
Nowe sprzęgło w ARLu bez problemu trzyma 430-450Nm a po obiciu tarczy kevlarem w okolicach 500nm.
Jarol
CYTAT(damianz @ Wed, 20 Dec 2017 - 23:54) *
Nie pisalem ile mozna max. wyciagnac tylko ile jest bezpieczne. Znam BKC po 250+, ale co z tego? Nie polecam koksowania BKC, BLS, BXE.

Dol silnika nie jest tak mocny jak seria 'A', ja jestem z tych co lubia miec moc i wytrzymalosc.

Dodatkowo BKC itp. maja 228mm sprzeglo (tak, wiem mozna wzmocnic), ale skrzynia biegow 5 i 6 mocno dostaje, one sa fatalne. Przy 250km urywam polosie jak glupie.

Przy ostrej zabawie w 'B' gotuje sie olej w silniku.

Mam 'show car' z 1.9tdi z gtd28 i moca 380km i prawie 700nm bez nitro, znam temat 1.9tdi bardzo dobrze, kazdy robi jak chce, ja sobie cenie bezpieczenstwo.

Tyle w temacie, wiecej juz nie pisze. Jak cos PW.


Ja się z Tobą jak najbardziej zgadzam że seria "B" jest dużo słabsza od "A" ale nie przesadzajmy, że max bezpieczna moc dla tych silników to 150Km.
Kiedyś taka sama opinia była o 101km np. AXR itp. Teraz z tych silników robią po 250Km i nic się z nimi nie dzieje.

addam24
CYTAT(Jarol @ Thu, 21 Dec 2017 - 09:11) *
Jednego ARLa zrobiłem z momentem 460Nm na seryjnym sprzęgle. Do chwili obecnej nie ma w tym aucie ze sprzęgłem problemu.
Żeby jakieś miało więcej to sobie nie przypominam wiec nie wiem po co od razu koloryzujesz swoje wypowiedzi?
Nowe sprzęgło w ARLu bez problemu trzyma 430-450Nm a po obiciu tarczy kevlarem w okolicach 500nm.



Skoro koloryzuje to masz

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=61072

Ale z drugiej stroony nie chce robic gowno burzy.Pozdrawiam.
lukkoz01
CYTAT(damianz @ Wed, 20 Dec 2017 - 23:54) *
Nie pisalem ile mozna max. wyciagnac tylko ile jest bezpieczne. Znam BKC po 250+, ale co z tego? Nie polecam koksowania BKC, BLS, BXE.

Dol silnika nie jest tak mocny jak seria 'A', ja jestem z tych co lubia miec moc i wytrzymalosc.

Dodatkowo BKC itp. maja 228mm sprzeglo (tak, wiem mozna wzmocnic), ale skrzynia biegow 5 i 6 mocno dostaje, one sa fatalne. Przy 250km urywam polosie jak glupie.

Przy ostrej zabawie w 'B' gotuje sie olej w silniku.

Mam 'show car' z 1.9tdi z gtd28 i moca 380km i prawie 700nm bez nitro, znam temat 1.9tdi bardzo dobrze, kazdy robi jak chce, ja sobie cenie bezpieczenstwo.

Tyle w temacie, wiecej juz nie pisze. Jak cos PW.


Nie wszystkie silniki serii B są słabe. 2.0 TDI 8V można srogo męczyć. Tłoki BPX z cupry znoszą 280-300KM a korby 400KM i 700Nm
addam24
CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 21 Dec 2017 - 22:42) *
Nie wszystkie silniki serii B są słabe. 2.0 TDI 8V można srogo męczyć. Tłoki BPX z cupry znoszą 280-300KM a korby 400KM i 700Nm


Niedawno w tdi 2.0 8v pekl wal korbowy.Ale moze niektores sa mocne.
damianz
2.0TDI 8v to dobry silnik (coś jak AWX), AXR uważam za silną konstrukcję, nie wiem skąd te opinie (mocniejszą od PD105), BPX tłoki ogarną nawet 400KM, tylko mowa o PD105, a nie PD160 (czyli tak naprawdę ARL)

BPX od ARL różni się intercoolerem, z resztą były seaty chyba 1.9TDI 170KM (limitowana edycja)

Co do 2.0TDI 8v to robiłem swapa do A4 B6 1.9TDI (130km), więc jest tam teraz 2.0TDI 8v + GTB2260 i prawie 300KM, zero problemów.


Uważam, że robi się chyba trochę bałagan w temacie. Nic nowegeo tutaj nie wnosimy.
lukkoz01
CYTAT(damianz @ Thu, 21 Dec 2017 - 23:20) *
BPX tłoki ogarną nawet 400KM

Powyżej 300KM urwanie półki lub ogólna degradacja tłoka to tylko kwestia czasu. Dużo silników z mocą 300+ poddało się tylko nikt o tym nie chce opowiadać w internetach.

Wracając do tematu co takiego trudnego jest w przekładce bkc bxe na asz arl? Przeróbka czujnika położenia wału korbowego i zmiana koła wałka rozrządu- o tym wiem. Pomijając osprzęt, co jest jeszcze takiego upierdliwego w tym swapie?
Fiodor
podstawa filtra oleju nie pasuje przez co rura dolotowa tez nie pasuje bo wyprofilowana pod podstawe. Ale ja osobiscie nie uwazam to za problem. Jesli chodzi o sereje B 1,9 to po wymianie panewek jezdzi z moca 200+ bez problemowo. Jak ktos sie boi to warto zalozyc zegarki od tem oleju, egt boost i miec podglad. Jak nie przegrzejesz to nic mu nie stanie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.